- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Joachimowicz w 25 Września 2017, 16:11:28

Tytuł: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 25 Września 2017, 16:11:28
Patrząc przez okno dostrzegłem jamnika, który miał podniesiony tylko tylny pantograf w członie zwróconym do kierunku jazdy. Ciekawi mnie powód takiej sytuacji i to, jaki ona może mieć wpływ na lokomotywę. Zauważyłem to kiedy skład jechał z prędkością rozkładową, ciągnął za sobą gruszki.
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 25 Września 2017, 16:15:43
A to nie były 2 siódemki?
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 25 Września 2017, 16:17:45
Nie ma takiej opcji. Mam 50 metrów to torów i gdyby nie to, że lokomotywa była brudna, to podałbym konkretny numer.
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 25 Września 2017, 16:22:30
Obstawiam uszkodzony drugi człon lub brak/uszkodzenie przewodów sterowania wielokrotnego. Co do tego, jaki to może mieć wpływ na lokomotywę - żaden. Lokomotywa w takim układzie pracuje jak jedna siódemka.
Co do numeru: jeśli lokomotywa miała listwy ozdobne, był to numer 007, jeśli nie - 010.
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 25 Września 2017, 16:31:29
Patrząc przez okno dostrzegłem jamnika, który miał podniesiony tylko tylny pantograf w członie zwróconym do kierunku jazdy. Ciekawi mnie powód takiej sytuacji i to, jaki ona może mieć wpływ na lokomotywę. Zauważyłem to kiedy skład jechał z prędkością rozkładową, ciągnął za sobą gruszki.
Po czym wnosisz, że jechał z prędkością rozkładową? Dwa - jeśli był to niski numer, mógł po prostu zapomnieć przestawić kurków w korytarzu. Trzy - pantograf może być uszkodzony.
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: Zuger w 25 Września 2017, 22:14:43
Jeśli skład jest lekki (w tym przypadku zapewne próżny) czasem maszyniści specjalnie wyłączają ukrotnienie i jadą na jednym członie, zazwyczaj na tylnim (wtedy mają ciszę w kabinie) :-)
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 26 Września 2017, 18:09:00
Powiedz takie coś instruktorowi...co za bzdury!
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: Zuger w 26 Września 2017, 19:58:15
Nie raz się spotkałem z jazdą w taki sposób mimo żadnej awarii. Niestety ale dochodzi do takich sytuacji i potem tabor jest zajeżdżany ze względu na nieprawidłową jazdę.
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: CTL w 27 Września 2017, 19:41:53
ET41 w ten sposób (na jednym członie) raczej daleko nie dojedzie. Z tego co kojarzę nie ma  możliwości ładowania baterii pierwszego członu z drugiego i odwrotnie. Tak że jazda w ten sposób tylko awaryjna.
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 27 Września 2017, 21:57:57
Jest możliwość ładowania i to w bardzo prosty sposób.
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 28 Września 2017, 07:56:02
Prosty sposób? Nie mówimy tu chyba o papierkach pod styczniki czy zmiana kierunku w 2 członie :-).
Tytuł: Odp: ET41 - Jazda na jednym patyku
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 29 Września 2017, 09:31:00
Prosty sposób? Nie mówimy tu chyba o papierkach pod styczniki czy zmiana kierunku w 2 członie :-).
A są jeszcze prostsze? Tu kolega zamieścił film:

Zmiany kierunku w tylnym członie nie polecam, bo działa dobrze, ale na postoju. Kolega jechał parę miesięcy temu luzem i na szlaku "stracił" baterię na sekcji prowadzącej o czym się dowiedział po opuszczeniu pantografów przed odpowiednim wskaźnikiem (okolice podg. Długoszyn). Wyskoczył na zewnątrz, sprawdził bezpieczniki - które okazały się dobre, więc jedyne wyjście, to przeniesienie napięcia z drugiego członu (szukanie przerwy na baterii trwało by dłużej, a usunięcie przerwy wymaga posiadania pewnych narzędzi i materiałów). Papier jest materiałem ogólnie dostępnym.