- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Joachimowicz w 25 Września 2017, 16:11:28
-
Patrząc przez okno dostrzegłem jamnika, który miał podniesiony tylko tylny pantograf w członie zwróconym do kierunku jazdy. Ciekawi mnie powód takiej sytuacji i to, jaki ona może mieć wpływ na lokomotywę. Zauważyłem to kiedy skład jechał z prędkością rozkładową, ciągnął za sobą gruszki.
-
A to nie były 2 siódemki?
-
Nie ma takiej opcji. Mam 50 metrów to torów i gdyby nie to, że lokomotywa była brudna, to podałbym konkretny numer.
-
Obstawiam uszkodzony drugi człon lub brak/uszkodzenie przewodów sterowania wielokrotnego. Co do tego, jaki to może mieć wpływ na lokomotywę - żaden. Lokomotywa w takim układzie pracuje jak jedna siódemka.
Co do numeru: jeśli lokomotywa miała listwy ozdobne, był to numer 007, jeśli nie - 010.
-
Patrząc przez okno dostrzegłem jamnika, który miał podniesiony tylko tylny pantograf w członie zwróconym do kierunku jazdy. Ciekawi mnie powód takiej sytuacji i to, jaki ona może mieć wpływ na lokomotywę. Zauważyłem to kiedy skład jechał z prędkością rozkładową, ciągnął za sobą gruszki.
Po czym wnosisz, że jechał z prędkością rozkładową? Dwa - jeśli był to niski numer, mógł po prostu zapomnieć przestawić kurków w korytarzu. Trzy - pantograf może być uszkodzony.
-
Jeśli skład jest lekki (w tym przypadku zapewne próżny) czasem maszyniści specjalnie wyłączają ukrotnienie i jadą na jednym członie, zazwyczaj na tylnim (wtedy mają ciszę w kabinie) :-)
-
Powiedz takie coś instruktorowi...co za bzdury!
-
Nie raz się spotkałem z jazdą w taki sposób mimo żadnej awarii. Niestety ale dochodzi do takich sytuacji i potem tabor jest zajeżdżany ze względu na nieprawidłową jazdę.
-
ET41 w ten sposób (na jednym członie) raczej daleko nie dojedzie. Z tego co kojarzę nie ma możliwości ładowania baterii pierwszego członu z drugiego i odwrotnie. Tak że jazda w ten sposób tylko awaryjna.
-
Jest możliwość ładowania i to w bardzo prosty sposób.
-
Prosty sposób? Nie mówimy tu chyba o papierkach pod styczniki czy zmiana kierunku w 2 członie :-).
-
Prosty sposób? Nie mówimy tu chyba o papierkach pod styczniki czy zmiana kierunku w 2 członie :-).
A są jeszcze prostsze? Tu kolega zamieścił film:
Zmiany kierunku w tylnym członie nie polecam, bo działa dobrze, ale na postoju. Kolega jechał parę miesięcy temu luzem i na szlaku "stracił" baterię na sekcji prowadzącej o czym się dowiedział po opuszczeniu pantografów przed odpowiednim wskaźnikiem (okolice podg. Długoszyn). Wyskoczył na zewnątrz, sprawdził bezpieczniki - które okazały się dobre, więc jedyne wyjście, to przeniesienie napięcia z drugiego członu (szukanie przerwy na baterii trwało by dłużej, a usunięcie przerwy wymaga posiadania pewnych narzędzi i materiałów). Papier jest materiałem ogólnie dostępnym.