- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: defiler w 23 Września 2017, 16:00:53

Tytuł: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 23 Września 2017, 16:00:53
W trakcie sklejania tekstury wysłużonych Eaosów:
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 23 Września 2017, 16:11:38
Wiem że tytuł to tytuł ale czy zamierzasz może jednak dołożyć jakieś węglarki w malowaniach prywaciarzy?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 23 Września 2017, 16:17:37
Na razie chcę wykonać ze 40 Eaosów PKP CARGO, które będą wyglądały podobnie jak na screenie. Dodatkowo wpadłem na pomysł: Gotowa lista wypisów ze składami do scenerii. Szybka i wygodna metoda na wymianę składów według własnego uznania.
Ctrl+C/Ctrl+V i gotowe. Przykładowo, ET22-761 z wahadłem ładownych Eaosów 3200t na haku.
Co do prywatnych wagonów, jeżeli znajdą się materiały, to czemu nie? Warunkiem jest, aby wagon był wysłużony (zacieki, rdza itp.).
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 23 Września 2017, 16:20:59
Z pełnym szacunkiem, ale czy podołasz takiej ilosci tekstur? I druga sprawa jak rozwiązać sprawe ich testów? Danie naraz 40 easów do testów jest złym pomysłem bo betatester będzie miał problem z wylistowaniem błędów przy takiej ilosci tekstur, jeśli w ogóle będzie na tyle wytrwały by tyle tekstur przetestować. Mimo to powodzenia w pracach ;).
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 23 Września 2017, 16:27:23
Nie wiem czy podołam, zobaczymy :) Na razie taki jest plan. Jeżeli natomiast chodzi o testy, wydaje mi się że nie będzie to aż tak kłopotliwe. Betatester odpali cały skład, przejrzy niczym rewident i tyle. Powinno wystarczyć chyba. Błędy wystarczy notować po kolei, od lokomotywy do końca składu, bez modyfikacji jego kolejności (wpisu do scn).
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 23 Września 2017, 16:47:43
Ilość dla ogarniętego i doświadcznego betatestera to akurat najmniejszy problem. Gratuluję i życzę powodzenia w dalszych pracach.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Listopada 2017, 13:01:58
Potrzebuję pomocy, nie wiem gdzie są mapowane klocki hamulcowe w ET42...
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 20 Listopada 2017, 13:05:14
Jak tak patrząc na samą teksturę ze screena to za ciemna i z mało kontrastu. Jeśli chodzi o te klocki to może są w textures/tabor?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Listopada 2017, 13:07:01
Znajdują się w osobnej teksturze. W folderze tabor plik klocekham.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Listopada 2017, 14:12:44
Dzięki za pomoc :)

Czy może mi ktoś podesłać na szybko plik textures\tabor\klocekham.TGA ?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Listopada 2017, 15:29:45
Proszę.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Listopada 2017, 15:58:22
Dziękuję!

Hmmm, dziwna sytuacja... Chciałem zrobić szare klocki do ET42-029, ale nawet po ustawieniu jasności na maxa, gdzie są kompletnie białe, po odpaleniu w Maszynie są tylko troszkę jaśniejsze od oryginału...
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Listopada 2017, 16:49:38
Może wina parametrów?
Ambient: 57.0 57.0 57.0
Diffuse: 57.0 57.0 57.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Listopada 2017, 17:27:20
Co musiałbym w tych parametrach zmienić, aby uzyskać pożądany efekt?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: Stele w 20 Listopada 2017, 18:15:51
Rozbielić diffuse materiału. Tylko co z innymi ET42?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Listopada 2017, 20:50:50
Dzięki, popróbuję. Będzie dodatkowy plik po prostu: klocekham2.tga/dds.
Będzie można używać go do modeli z szarymi podwoziami. M.in. do repaintów ET42 po rewizjach, które według mnie są bardzo łatwe do zrobienia. Planuję ET42-012 po rewizji z lat '90.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 20 Listopada 2017, 21:59:46
Ten 029 to repaint?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Listopada 2017, 22:39:35
Nie. Jest wykonany ze zdjęć, które dostałem od Patrykosa.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 20 Listopada 2017, 22:57:54
Jeszcze fajnie by było tak 001 załatwić ;).
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 21 Listopada 2017, 11:16:06
Wiem. Pomyślę o tym. Na podstawie tych tekstur można by się pobawić w odtworzenie serii.
Z tego 029, który jeszcze nie odwzorowuje w 100% malowania z lat '90, spokojnie można by zrobić coś takiego:
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/19/18235.jpg

[EDIT]Próba odtworzenia historycznej floty PKP. ET22-129 MD Kielce, lata '90.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 23 Grudnia 2017, 17:25:00
Repainty... co o czymś takim sądzicie?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 23 Grudnia 2017, 17:25:49
Dla mnie bomba.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 23 Grudnia 2017, 17:27:26
Oczywiście to taka wstępna przymiarka. Wzorowałem się na tym zdjęciu: http://rail.phototrans.eu/14,18235,0,NEWZ_112E_ET42_012.html
Takie właśnie ruski pamiętam z lat '90.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 23 Grudnia 2017, 17:30:04
Z tego też by można było wyczarować, już trochę bardziej zjechany ;). Dobry pomysł z tymi repaintami jeszcze takie sputniki zrobić.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 23 Grudnia 2017, 17:34:33
Oczywiście, że tak. Tutaj przeróbka ogranicza się raczej do delikatnej zmiany odcienia, numerów no i zlikwidowaniu graffiti. I już małym nakładem jest nowy rusek w MaSzynie. Sputniki też mam na uwadze.

https://www.flickr.com/photos/36034969@N08/9547317945/in/photolist-fxEv16-dm4XEW-ofpiBq

Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 23 Grudnia 2017, 17:37:05
Polecam ci tą stronę, jest tu sporo fot taboru hiatorycznego.
http://sentymentalny.com
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 23 Grudnia 2017, 17:39:21
Znam stronę Pana Miłosza :)
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 21 Lutego 2018, 07:25:02
Projekt żyje jeszcze?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 17 Marca 2018, 23:38:23
.

Napisz pw do autora, prędzej dostanie notyfikacje, a przynajmniej komunikat jak wejdzie na forum. @Stele
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 18 Marca 2018, 10:38:55
Obecnie nie grzebię nic przy MaSzynie, tak więc projekt na razie stoi.

[EDIT]Święta, trochę wolnego, chwila czasu...

ET22-156 MD Częstochowa '1993

[EDIT]Dołożyłem jeszcze detale na wózkach.

Dla porównania zdjęcie: http://static.myvimu.com/photo/80/82508023.jpg
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: Stele w 01 Kwietnia 2018, 23:05:56
Ładna, ale ten środek jest taki prześwietlony na teksturze?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 01 Kwietnia 2018, 23:11:58
Póki co, niestety tak.  Nie tyle środek (bo 156 miała bardzo jasny kolor) co same talbice PKP/ET22-156.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 01 Kwietnia 2018, 23:14:38
Zrób również wersję na et22_v3.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 01 Kwietnia 2018, 23:16:00
Zrobię, jak tylko szogun udostępni wersję ostateczną ;)
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 02 Kwietnia 2018, 01:04:39
Wiem, że ET22-002 to był tzw. "belkowiec", ale model niestety tego nie uwzględnia.

[EDIT] Jakieś pomysły, jak poprawić wygląd tablic z oznaczeniami w ET22-156?
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 03 Kwietnia 2018, 21:03:50
Możesz uratować oryginalne numery bawiąc się krzywymi. Są dość przepalone, więc może być z tym ciężko.
Jeśli to nie pomoże, to ja bym to zrobił tak:


Przykład w załączniku.
Tytuł: Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
Wiadomość wysłana przez: defiler w 03 Kwietnia 2018, 21:21:37
Popróbuję, dzięki. Chociaż już mam dość walki z tym.
Całe tablice są pożyczone z tekstury ET22-156 (rewizja 98). Jak udaje mi się w miarę dopasować kolor tablic do pudła to same numery są przepalone...