- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: rysiekchaszcz w 27 Sierpnia 2017, 11:56:08
-
Przedstawiam wersję testową semaforów, wskaźników i sieci trakcyjnej Ceskich Drah. Krótki opis w pliku Readme.txt
Test CD (http://eu07.pl/userfiles/10233/test-maszyna.zip)
-
No to jedziemy ;) Swoją drogą, wskaźnik pionowy dla Pendolino nie powinien mieć z reguły większej prędkości niż dla klasycznego? To taki detal, bo na drugim torzej jest dobrze, więc w gruncie rzeczy teraz to nie ważne ;) No i przy semaforach brakuje freespotów dla światła zapalonego, przez co wskazanie semafora jest widoczne dopiero blisko semafora.
-
Faktycznie drobna zamiana. Co do " freespotów" proszę kogoś kto robił semafory w 3dmax (mam 7) o dokładne wyjaśnienie jak to zrobić bo mi nie wychodzi. Reszta wskaźników tworzy się.
-
Przypisujesz jako potomny soczewki obiekt typu free spot light o kolorze spróbkowanym z tekstury, skierowany we właściwym kierunku i tyle. Mamy domyślne parametry z maxa w semaforach o ile wiem.
Przypisz semafory do torów na scenerii demonstracyjnej. Chciałem się uczyć sygnalizacji z tego co mi tabelka wskazuje, a ich nie widać nijak w skanowaniu.
Na lewym torze, którym wracamy, coś jest nei tak z geometrią sieci. Dwukrotnie wywaliło WSa.
Voltage loss: by 182_081-0 at 4.78 0.18 3498.11, time 0.20
Voltage loss: by 182_081-0 at 4.78 0.18 2498.57, time 0.20
-
Dziwne bo mi nie wywalało ani w jedną ani w drugą stronę. Czy to było na przejściach trapezowych ????.
Co do sygnalizacji jest ona w Czechach prawie taka sama. Wyjątki to mrugające pomarańczowe i zielone dwa razy szybciej dla 60 i 80 km/h Inny układ świateł co nawet na jednej stacji np. Czeski Tesin są semafory 5 komorowe o innym układzie świateł. Jest w "Help" plik Opis_CD.pdf po polsku i przepisy D1 po Czesku :-)
-
No to jedziemy ;) Swoją drogą, wskaźnik pionowy dla Pendolino nie powinien mieć z reguły większej prędkości niż dla klasycznego? To taki detal, bo na drugim torzej jest dobrze, więc w gruncie rzeczy teraz to nie ważne ;) No i przy semaforach brakuje freespotów dla światła zapalonego, przez co wskazanie semafora jest widoczne dopiero blisko semafora.
A co to za lok?
-
A nie wiem, nie zauważyłem. Wklep ten cytat do errors.txt, wczytaj rainstedem podgląd scenerii, to pokaże te miejsca na mapie.
-
To nie wydana kabina do jednego z naszych czeskich elektrykow.
-
Dokładnie skody 163 :).
-
Bo się robi w dalszym ciągu, a "modyfikator" poprawnie działającego nastawnika do tych lokomotyw zniknął bez echa ze sceny MaSzyny ;)
Łukasz, czemu Ci LVZ nie działa? :P
-
A nie wiem, nie zauważyłem. Wklep ten cytat do errors.txt, wczytaj rainstedem podgląd scenerii, to pokaże te miejsca na mapie.
Faktycznie na przejściu trapezowym wywala - za ostro druty jezdne podniesione do góry. Przy małej prędkości ok ale powyżej 80 wywala. Do poprawki sieć :-)
-
Przypisujesz jako potomny soczewki obiekt typu free spot light o kolorze spróbkowanym z tekstury, skierowany we właściwym kierunku i tyle.
Nic mi to prawie nie mówi - dlatego prosiłem o szczegółowy instruktarz w 3dmax najlepiej jak by ktoś się poświęcił i zrobił zrzuty z ekranu.
-
Jest jeszcze inna opcja, ustawiasz piwoty soczewek na środku każdej z nic. Później kopiujesz z dowolnego t3d semafora freespoty ustawiasz im transform tak, żeby były jedynki po skosie a reszta zera. W pozycji parent wpisujesz nazwy swoich soczewek zapalonych.
-
> dodać freespot z sekcji create/lights (screen a)
> ustawić tak żeby był w dobrym kierunku (w kierunku z którego ma go być widać), plus lekko przed teksturą zapalonej lampki dla której ma być (widoczny i nie zasłoniony przez nią lub inne rzecz, z reguły na środku lampki go dać)
> ustawić kolor, po zaznaczeniu danego freespota (screen b)
> odpowiedni kolor (zielony do zielonej lapki zapalonej itp.) freespot'a dopiąć w hierarchi do odpowiedniej zapalonej lampki, nazwa freespota obojętna, ważne żeby był dopięty do lampki_on, które już są dobrze nazwane (łączy się przez connect, tak jak zawsze w hierarchii)
To nie wydana kabina do jednego z naszych czeskich elektrykow.
Jeszcze nie wydana... będzie fizyka to będzie wydana.
Łukasz, czemu Ci LVZ nie działa? :P
Chyba jest wyłączony w tej 163 :P
-
Teraz kapuje :-)
-
N screenie dymusa freespot i mesh mają takie same nazwy. W żadnym razie nie należy tak robić, bo w którą stronę potem t3d to połączy? Nie wiadomo.
-
Z jakich rozwiązań korzysta ta sceneria, że starsze exe (paczka 16.08) nie chce jej uruchomić?
W załączeniu LOG z exe z dodanym LVZ autorstwa @Antka.
EDIT: Co ciekawe, na Drawinowie LVZ działa i ma się dobrze. WTF?!
EDIT2: Aha, już wiem. 371 działa ale 163 już nie. Ale nie wiem czemu.
Garść screenów z testów "raczkującej" wersji LVZ. Lokomotywa typ 371.
-
Może nowe e3d są? LVZ na niej nie zadziała, bo semafory niepoprzypisywane.
-
A jednak ;)
Exe @tmj ver. 27.08.2017.
-
Porobiłem fotki krokodylków w Czeskim Tesinie. Będę je robił w 3dmax
-
Odkop stulecia. Uruchomiłem w końcu scenerię na paczce 20.09. Jest trochę bugów, np. nakładanie się modeli wskaźników czy też brak kozłów oporowych oraz niektórych semaforów.
W załączeniu wrzucam "errors.txt".
-
Witam, przepraszam że piszę ale też się tym zainteresowałem i ściągnąłem tą scenerie do najnowszej paczki i uruchamia się, tylko jest taki problem, że nie ma nic. Ani torów, ani terenu, jest jak ja to mówię "koniec świata". Errors w załączniku. Pamiętajcie: Zawsze zgadzam się na usuwanie postów.
Jeśli uznajecie to za nabijanie postów to na Bocznicę z tym.
Pozdrawiam!
-
Trzeba popatrzeć, bo kozioł którego brakuje @ST44-003 jest, tylko jest namieszane albo we wpisach, albo w inc.
-
...ściągnąłem tą scenerie do najnowszej paczki i uruchamia się, tylko jest taki problem, że nie ma nic.
Też tak mam. Co ciekawsze include odnoszą się do istniejących plików...
-
Mam to uporządkowane i poprawione jako uruchamiająca się paczka z działającymi Evetnami.
Chciałbym, aby praca @Ryśka nie poszła na zmarnowanie, bo widać w tym duży potencjał zarówno sieci jak i semaforów. Są bardzo realistycznie odwzorowane.
Tutaj macie link do wersji działającej, proszę sobie tylko podmienić skład.
https://eu07.pl/userfiles/4091/test-cd-dzia%C5%82aj%C4%85ca-pc20.09.rar
Niestety ja nie bardzo dysponuję czasem na poprawki ani na sprawdzenie każdego modelu z osobna. Fajnie by było, gdyby elementy które zrobił @Rysiek trafiły do nodebank`u.
-
Wywala exe jak odpalę scenerię. Podmieniłem tylko skład na impulsa.
Pisz staranniej i poziomo.
Quark-t