- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Mariusz1970 w 02 Sierpnia 2017, 16:42:10

Tytuł: Znikanie przedzialow wagonu z wnetrzem modelu Stelego
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 02 Sierpnia 2017, 16:42:10
Dotyczy ponizszego modelu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29067.0.html
Problem polegal na znikaniu przedzialow, gdy bylismy w przedsionku wagonu, a kamere skierowalismy na przedzialy.
Problem rozwizalem, poprzez wydzielenie trojkatow drzwi widziane od stony przedsionka (w sumie 4 trojkaty), do osobnego submodelu wyzej w pliku t3d (napisalem sobie narzedzie, aby zidentyfikowac owe trojkaty). Pierwotny submodel, to w zasadzie caly korytarz wagonu.
Najpierw probowalem regulowac parametrem opacity, lecz to nic nie dalo. Problem moj dotyczyl exe 664 (zabytowe), lecz moze takze wystepowac na nowych exe. Nie mam jak tego sprawdzic. Mysle jednak, ze kolega Stele (u ktorego ostatnio mam wysokie noty i vice versa), zadbal o to, aby problem ten nie wystepowal na nowych exe. Gdyby jednak bylo ok, mozna watek usunac.
Tytuł: Odp: Znikanie przedzialow wagonu z wnetrzem modelu Stelego
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Sierpnia 2017, 18:58:12
Na współczesnych exekach konwersja na e3d sortuje to dobrze. Na t3d nie dzieli tak faz renderowania i chyba też było dobrze. Całe wnętrze jest na alfa teście, więc teoretycznie kolejność renderowania nie ma znaczenia. Byle półprzezroczyste szyby były na końcu.