- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: SMemek w 01 Sierpnia 2017, 23:23:39
-
Witam,
Chciałbym dowiedzieć się jak włączyć nowe, zaawansowane cienie w symulatorze. Widziałem screeny z nowego patcha, że taka możliwość jest. U mnie na żadnej scenerii nie zauważam ich obecności.
Jakby ktoś potrzebował mój sprzęt:
AMD Phenom 8650 2.3GHz 3 rdzenie
ATI Radeon HD 4650 1GB
3GB ram
Z góry dzięki za odpowiedź
-
- pobrac i wypakowac do katalogu symulatora uaktualnienia z watku aktualnosci (pierwszy post) http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html
- w pliku eu07.ini dopisac linijke
shadows yes
-
Dzięki, wszystko działa.
-
Zainstalowałem wszystko krok po kroku zgodnie z instrukcją z linka z powyższego postu i nie ma w rainsted żadnych nowych opcji, ani też nie mogę znaleźć tego pliku: .ini o którym jest mowa w opisie np:
anisotropicfiltering X lub shadows yes. Win 7 64 bit. Gdzie tego szukać?
-
Folder główny maszyny, plik o nazwie "eu07" powinien być opis do niego plik konfiguracyjny, otwierasz notatnikiem i dopisujesz na końcu: shadows yes
-
Natomiast nie działają mi te instalatory z tych załączników, ,,nie znaleziono python27.dll" chociaż 3 razy wklejałem do katalogu z gra. Już mnie nerwy zgniotły
-
Witam
Pobrałem najnowsze exe i wpisałem w eu07 ini shadows yes, wszystko według zaleceń, jednak cieni jak nie było tak nadal nie ma.
Poproszę o podpowiedzi co jeszcze muszę zrobić, bo po screenach innych widać, że efekt z cieniami jest powalający :)
-
Oprocz exe pobierz tez i wypakuj plik dodatkowych danych z pierwszego postu w watku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html (zalacznik eu07-data.rar)
-
Już cienie są :) Dziękuje
-
A co jeśli po pobraniu tych plików i dopisaniu shadow yes nie posiadam dalej cieni?
-
To bedziemy wrozyc z fusow, chyba ze wrzucisz tutaj w zalaczniku log.txt
-
Już podaję
-
Aa tutaj:
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 17.717.64.0)
w wersji 717 cieni jeszcze nie bylo, pojawily sie w wersji 724.
Pobierz aktualna wersje samego exe ze wspomnianego wyzej watku (pierwszy post, http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html)
-
Pobrałem exe i dalej nic nie mam
-
Bo Bóg wiedział, że światłość jest dobra i zapanowała ona nad ciemnością.
Daj nowego loga.
-
Ale proszę po mnie zbytnio nie jechać bo za bardzo nie ogarniam spraw plikowych. Więc jak coś źle zrobiłem to sorry ;D
Obowiązkowo w takiej sytuacji zapoznaj się z przyklejonym wątkiem: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3022.0.html.
@macius5991
-
Z logu wynika ze nadal uruchamiasz stara wersje exe, a nie ta aktualna. Po pobraniu pliku z aktualizacja nalezy jego zawartosc wypakowac do glownego katalogu symulatora. Jesli uzywasz startera Rainsted, to nalezy to exe wskazac na 'liscie plikow wykonywalnych' po prawej stronie okienka startera.
-
Dobra już ogarnąłem wszystko i stwierdziłem że jestem debilem. Dzięki za wszystko ;)
-
Ja (mam nadzieję) zrobiłem wszystko jak było napisane w tamtym wątku i nowe exe mi nie działa. Po wybraniu eu07++strenew.exe mam błąd Nie można uruchomić programu, ponieważ na komputerze nie znaleziono MSVCP140.dll. Spróbuj ponownie zainstalować program, aby naprawić ten problem. Instalowałem już 3 razy i ciągle to samo :/
-
Używaj exe z pierwszego postu w tym temacie:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html
-
Ja (mam nadzieję) zrobiłem wszystko jak było napisane w tamtym wątku i nowe exe mi nie działa. Po wybraniu eu07++strenew.exe mam błąd Nie można uruchomić programu, ponieważ na komputerze nie znaleziono MSVCP140.dll. Spróbuj ponownie zainstalować program, aby naprawić ten problem. Instalowałem już 3 razy i ciągle to samo :/
Brak MSVCP140.dll oznacza, ze nie zostaly prawidlowo zainstalowane biblioteki runtime wymienione w kroku 1-3 wskazanej wyzej wiadomosci.
-
Dobra, pobrałem wersję 32 bitową zainstalowało się i eu07++strenew.exe działa. Tylko ja żadnej zmiany ze zwykłym starym eu07.exe nie mam.
-
Pokaz log z uruchomienia (plik log.txt z folderu w ktorym zainstalowany jest symulator) Byc moze uruchamiles stara wersje zamiast biezacej.
-
Proszę :D
-
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 17.725.64.0)
To stara duwersja jest.
edit:
Tak nawiasem mowiac, ciagle piszesz o eu07++strenew.exe To nie jest wersja biezaca. Najnowsze wersje sa, tak jak juz ktos wspomnial, w pierwszym poscie tego watku.
Na ten moment najnowsza opublikowana wersja to eu07-x86_171231 (dla 32-bit) i eu07-x64_171231 (dla 64-bit)
-
Pobierałem stąd: http://eu07.pl/pobierz/post/maszyna-1707
Tak wygląda okno Rainsted:
-
Post z najnowsza wersja: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.msg445222.html#msg445222
wersja 32-bit: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28920.0;attach=99017
wersja 64-bit: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28920.0;attach=99018
dodatkowe pliki:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28920.0;attach=98325 (wypakowac i uruchomic)
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28920.0;attach=94611 (wypakowac do katalogu symulatora)
-
To jeszcze takie pytanie wiem, że głupie, ale pobrać wersję 32 czy 64 bit? Bo jeżeli taką jak system Windows to 64-bit.
-
No to 64 bit.
-
Obserwuję od jakiegoś czasu zmagania różnych Użytkowników, ale chyba wielu z nich/nas nadal nie wie jaką wersje pobrać, aby nie rozwalić swoich plików symulatora. Czy pobrać wersje 32, czy 64 bitową?
-
To jeszcze takie pytanie wiem, że głupie, ale pobrać wersję 32 czy 64 bit? Bo jeżeli taką jak system Windows to 64-bit.
Obserwuję od jakiegoś czasu zmagania różnych Użytkowników, ale chyba wielu z nich/nas nadal nie wie jaką wersje pobrać, aby nie rozwalić swoich plików symulatora. Czy pobrać wersje 32, czy 64 bitową?
Wersja 32-bit jest ogolnie latwiejsza do zainstalowania/uruchomienia wiec warto zaczac od niej. 64-bit wymaga od uzytkownika nieco glebszej wiedzy by usunac ewentualne klopoty.
-
Dobra zdaje się, że się udało. Te cienie mają się tak dziwnie ruszać nawet kiedy pojazd stoi (na TD to widać). Nawet jeżeli to i tak bardzo dziękuję wam za cierpliwość i pomoc :D
-
Zainstalowałem 64-bit jakby co to może to jest problemem bo zrobiłem coś źle?
-
Cienie zmieniaja polozenie zgodnie z ruchem slonca wiec tak, zmiany wygladu sa normalne i raczej nie maja zwiazku z zainstalowana wersja.
-
Tak to u mnie wygląda: &feature=youtu.be Czy wszystko ok?
-
Tak, jak twoja karta graficzna pozwoli, możesz podbić rozdzielczość shadowmapy w eu07.ini. Poprawi to trochę efekt.
-
@Stele
Co trzeba dokładnie wpisać, aby podbić rozdzielczość cieni?
-
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI
-
Dziękuje za pomoc :)
-
Po przerobieniu ustawień shadowmapy zgodnie z powyższymi radami (co chwilkę trwało) udaje się dojść do w miarę zadowalającego wyglądu cieni (co widać na screenach). Jest jednak pewna kwestia: czy osoby tworzące tą nową i niezaprzeczalnie satysfakcjonującą właściwość programu nie uważają, że odświeżanie (nie wiem jak to nazwać inaczej) cieni co 1 sekundę to lekka przesada? Efektem tego jest "skakanie" cieni, czasem prawie niezauważalne przesuwanie się zgodnie z ruchem słońca, zmiana ich wyglądu co sekundę: niektóre naprzemiennie znikają i pojawiają się (cienie drobnych elementów), niektóre naprzemiennie minimalnie grubieją i chudną (np. cienie słupów trakcyjnych). Może po prostu się czepiam, ale na dłuższą metę takie działanie cieni trochę męczy wzrok i nieco irytuje.
-
"Przeskakiwanie" cieni wiaze sie wlasnie ze zmiana polozenia slonca w miare uplywu czasu; tutaj nie ma w zasadzie idealnego rozwiazania, bo gdyby zmiana byla dokonywana rzadziej, to kazdy przeskok bylby duzo wiekszy tym samym bardziej zauwazalny. Chwilowo zostaje to jak jest, bowiem jest szansa ze po wprowadzeniu silnika graficznego opartego na shaderach cienie bedzie mozna duzo lepiej rozmyc, przez co obecne przeskoki powinny zostac zredukowane.
-
Ten przeskok jest widoczny w naszym filmie promocyjnym, w momencie zamykania drzwi przez SN61:
https://youtu.be/BqmuKr4MYm8
-
No niestety, poki slonce jest ruchome, to jakis przeskok zawsze bedzie. Jesli ktos jest zdesperowany moze sobie wlaczyc debug mode (Shift+Ctrl+F12) i aktywowac "stale" oswietlenie (Ctrl+F7, ustawia Slonce tak, jakby zawsze byla 10:30) Zlikwiduje to przeskok cieni na elementach nieruchomych, ale w przypadku pojazdow w ruchu delikatne zmiany i tak beda mialy miejsce.
-
Chodziło chyba raczej o zwiększenie/sparametryzowanie częstotliwości zmiany pozycji słońca i renderowania shadowmapy.
-
Aa, mozliwe :v Zwiekszenie czestotliwosci aktualizacji pozycji slonca to nie jest jakis specjalnie problem, z tym ze to nie usunie efektu 'przeskakiwania' cieni a zamiast tego beda one "plywac" caly czas, wiec to nie jest chyba rozwiazanie. Natomiast skakanie cieni w kabinie da sie troche ograniczyc nawet przy biezacym trybie kalkulacji; zmiana wejdzie eksperymentalnie w nastepnym uaktualnieniu.
-
A czy są gdzieś nastawy związane z półcieniami od smug reflektorów? "Moje" smugi na półcieniach są baaardzo mocno zębate, w czasie jazdy zmieniają się skokowo, psuje to cały urok jazdy nocnej.
-
To kwestia tego jak to działa i na obecnym rendererze nic nie poradzisz. Światło reflektorów jest liczone tylko na vertex shaderze. Czyli dla każdego wierzchołka geometrii jest liczona siła oświetlenia i aproksymowana po krawędzi do pozostałych dwóch, tworzących dany trójkąt. Dlatego gdy stoisz przy peronie, składającym się z jednego segmentu na długość i oświetlisz jeden jego narożnik, rozświetlone masz pół peronu. Efekt na torach możesz trochę poprawić kosztem wydajności parametrem splinefidelity w eu07.ini, by tory były dzielone gęściej, ale na teren nic nie poradzisz. Trzeba czekać na pixel shader.
-
To ja się podepnę pod temat. Z dużymi oporami, ale w końcu odpaliłem 18.01. Następna sprawa: czym może być spowodowany brak cieni? Pytanie być może głupie, ale zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją. Screen i log w załącznikach.
-
W/g mnie są cienie. Po prostu słońce nie świeci bo zachmurzone niebo.
-
W/g mnie są cienie. Po prostu słońce nie świeci bo zachmurzone niebo.
Według mnie nie.
-
Przecież odpalasz to na exeku z 17.07.
-
Nawet nie wiedziałem, innego nie mam do wyboru. 18.01 postawione na czystym folderze.
-
Wypakuj ręcznie archiwum z binarkami dla twojej wersji systemu. Widocznie instalator nie podołał.