- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: rysiekchaszcz w 18 Lipca 2017, 11:29:25
-
Mam prośbę do twórców sygnalizacji. Na początek wziąłem na warsztat sygnalizatory CD typu AZD70 Semafor 5 komorowy,
tarcza manewrowa i tarcza ostrzegawcza.
Problem z semaforem - nie wygasza czerwonego. To samo dotyczy Tm
node 800 0 (p1) model 0 0 0 0 /cd/glowice/s5pzcbp.t3d tabl/(p6) lights 0 0 1 0 0 endmodel //glowica 5 komorowa
ale przy takim wpisie:
node 800 0 (p1) model 0 0 0 0 /cd/glowice/s5pzcbp.t3d tabl/(p6) lights 0 0 0 0 0 endmodel //glowica 5 komorowa
na początku nie wyświetla czerwonego ale potemn prawidłowo wyświetla przy S1 i wygasza przy pozostałych.
Tworzę w 3dmax 7
Zastosowałem polskie oznaczenie sygnałów S* żeby nie komplikować (Czeskie to N*) Sygnały są takie same za wyjątkiem sygnałów dotyczących 80 km/a których w Polsce nie ma.
Pliki z teksturami , scenerią i modelami w ZIP na moim serwerze http://www.gmfk.pl/pobierz/signal_CD.zip (http://www.gmfk.pl/pobierz/signal_CD.zip)
Oczekuję pomocy :-)
-
Fragment:
lights 0 0 1 0 0
to wpis zapalonych świateł: 0 - zgaszone, 1 - zapalone, 2 - migające.
-
O tym wiem ale jak w sygnale S2 mam "event (p1)_sem_ligh2 lights 0.0 (p1) 0 1 0 0 0 endevent" to nie wygasza czerwonego mimo wpisu "0". O to mi chodziło.
Poniżej dla ciekawskich rozkład komór w semaforach czeskich:
-
Przy drugim podanym wpisie podałeś, że wszystkie komory mają być ciemne.
-
Proszę czytać ze zrozumieniem. Pierwszy wpis 0 0 1 0 0 z czerwonym zapalonym w tej linijce to prawidłowy wpis w pliku. Ale potem nie wygasza czerwonego przy podawaniu innych sygnałów.
Drugi przykład testowy jest z 0 0 0 0 0 a więc przy starcie symulatora semafor ciemny.
Następnie po wywołaniu jednego z sygnałów z grupy S2 do Sx wyświetla sygnały prawidłowo a przy wywołaniu S1 tez prawidłowo wyświetla S1
// semafor półsamoczynny, pieciokomorowy bez manewrow powiązany z tarczą ostrzegawczą- wersja Ceskie Drahy
// autor: rysiekchaszcz
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
// model semafora CD
node 800 0 (p1) model 0 0 0 0 /cd/glowice/s5pzcbp.t3d none lights 0 0 1 0 0 endmodel //glowica 5 komorowa
node 400 0 (p1) model 0 0 0 0 /cd/maszty/maszt5s.t3d none endmodel //maszt dla 5 komór bez manewrow
node 700 100 none lines 100 50 20 100.0 //linia zeby byl maszt widoczny z daleka
0.0 0.0 0.0 0.0 3.5 0.0
endline
rotate 0 0 0
endorigin
// podstawowe zdarzenia:
//odczyt z pamieci (zdarzenie przypisane do toru przy ktorym stoi semafor):
event (p1)_sem_info getvalues 1.0 (p1)_sem_mem endevent
//stany semafora:
event (p1)_s1 multiple 0 none (p1)_sem_ligh1 (p1)_sem_info_stop (p7)_os1 endevent
event (p1)_s2 multiple 0 none (p1)_sem_ligh2 (p1)_sem_info_vmax (p1)_sem_distinfo_vmax (p7)_os2 endevent
event (p1)_s3 multiple 0 none (p1)_sem_ligh3 (p1)_sem_info_vmax (p1)_sem_distinfo_v100 (p7)_os2 endevent
event (p1)_s4 multiple 0 none (p1)_sem_ligh4 (p1)_sem_info_vmax (p1)_sem_distinfo_v40 (p7)_os2 endevent
event (p1)_s5 multiple 0 none (p1)_sem_ligh5 (p1)_sem_info_vmax (p1)_sem_distinfo_stop (p7)_os2 endevent
event (p1)_s10 multiple 0 none (p1)_sem_ligh10 (p1)_sem_info_v40 (p1)_sem_distinfo_vmax (p7)_os4 endevent
event (p1)_s11 multiple 0 none (p1)_sem_ligh11 (p1)_sem_info_v40 (p1)_sem_distinfo_v100 (p7)_os4 endevent
event (p1)_s12 multiple 0 none (p1)_sem_ligh12 (p1)_sem_info_v40 (p1)_sem_distinfo_v40 (p7)_os4 endevent
event (p1)_s13 multiple 0 none (p1)_sem_ligh13 (p1)_sem_info_v40 (p1)_sem_distinfo_stop (p7)_os4 endevent
event (p1)_ms2 multiple 0 none (p1)_sem_lighs1 (p1)_sem_info_Shunt25 endevent
event (p1)_sz multiple 0 none (p1)_sem_lighz1 (p1)_sem_info_v40 (p1)_wyg_sz endevent
event (p1)_wyg_sz multiple 90 (p1)_sem_mem (p1)_s1 condition memcompare SetVelocity 40 0 endevent
//powyzsze zdarzenia skladaja sie z:
//memcell do pamietania predkosci:
node -1 0 (p1)_sem_mem memcell (p2) (p3) (p4) SetVelocity 0.0 0.0 none endmemcell
//zdarzenia wpisujace w memcell predkosci przy tym (info) i przy nastepnym (distinfo) semaforze:
event (p1)_sem_info_stop updatevalues 10.0 (p1)_sem_mem SetVelocity 0.0 0.0 endevent
event (p1)_sem_distinfo_stop updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity * 0.0 endevent
event (p1)_sem_info_vmax updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity -1 * endevent
event (p1)_sem_distinfo_vmax updatevalues 0.0 (p1)_sem_mem SetVelocity * -1 endevent
event (p1)_sem_distinfo_v100 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity * 100 endevent
event (p1)_sem_info_v40 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity 40 * endevent
event (p1)_sem_distinfo_v40 updatevalues 0.0 (p1)_sem_mem SetVelocity * 40 endevent
event (p1)_sem_info_v20 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity 20 0 endevent
// dziala tylko na pojazdy w trybie manewrowym:
event (p1)_sem_info_Shunt25 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem ShuntVelocity 25 0 endevent
event (p1)_sem_info_Shunt40 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem ShuntVelocity 40 0 endevent
//zdarzenia sterujace swiatlami:
event (p1)_sem_ligh1 lights 0.0 (p1) 0 0 1 0 0 endevent
event (p1)_sem_ligh2 lights 0.0 (p1) 0 1 0 0 0 endevent
event (p1)_sem_ligh3 lights 0.0 (p1) 0 2 0 0 0 endevent
event (p1)_sem_ligh4 lights 0.0 (p1) 2 0 0 0 0 endevent
event (p1)_sem_ligh5 lights 0.0 (p1) 1 0 0 0 0 endevent
event (p1)_sem_ligh10 lights 0.0 (p1) 0 1 0 0 1 endevent
event (p1)_sem_ligh11 lights 0.0 (p1) 0 2 0 0 1 endevent
event (p1)_sem_ligh12 lights 0.0 (p1) 2 0 0 0 1 endevent
event (p1)_sem_ligh13 lights 0.0 (p1) 1 0 0 0 1 endevent
event (p1)_sem_lighs1 lights 0.0 (p1) 0 0 0 1 0 endevent
event (p1)_sem_lighz1 lights 0.0 (p1) 0 0 1 2 0 endevent
// uszkodzony semafor - nieoswietlony:
event (p1)_uszk multiple 0 none (p1)_sem_ligh0 (p1)_sem_info_stop endevent
-
@rysiekchaszcz Mógłbyś przygotować paczkę zgodną ze strukturą katalogów w Maszynie? Archiwum, które załączyłeś ma pomieszane katalogi i nie wykrywa tekstur. Nie jestem więc w stanie nawet tego sprawdzić u siebie.
Edit:
Widzę, gdzie może być błąd:
node 800 0 (p1) model 0 0 0 0 /cd/glowice/s5pzcbp.t3d none lights 0 0 1 0 0 endmodel //glowica 5 komorowa
node 400 0 (p1) model 0 0 0 0 /cd/maszty/maszt5s.t3d none endmodel //maszt dla 5 komór bez manewrow
Parametr (p1) to nazwa modelu - masz w ten sposób dwa modele o tej samej nazwie i nie wiadomo, który animować. Zamień (p1) we wpisie masztu na none.
-
Fakt źle zrobiłem paczkę. Brakowało tekstur i scenerie źle umieściłem Do pobrania już poprawiona paczka :-)
http://www.gmfk.pl/pobierz/signal_CD.zip (ftp://www.gmfk.pl/pobierz/signal_CD.zip)
-
Niestety, nie można pobrać paczki. Pliki powinny być dodawane przy użyciu tutejszego uploadu plików.
Czy testowałeś poprawkę, o której pisałem w poprzednim poście?
-
Zamieniłem tak jak proponowałeś i jest OK.
node 800 0 (p1) model 0 0 0 0 /cd/glowice/s5pzcbp.t3d none lights 0 0 1 0 0 endmodel //glowica 5 komorowa
node 400 0 none model 0 0 0 0 /cd/maszty/maszt5s.t3d none endmodel //maszt dla 5 komór bez manewrow
Teraz biorę się za pozostałe czeskie sygnalizatory i wskaźniki. Niektóre są bardzo ciekawe.
Dzieki i jeszcze raz dzięki :-)
PS
Nowy link do paczuszki :-)
http://eu07.pl/userfiles/10233/test-signal_CD.zip (http://eu07.pl/userfiles/10233/test-signal_CD.zip)
-
Mam jeszcze mały problem a faktycznie dwa. Chodzi mi o twórców w 3dmax który tworzą semafory.
1. Mam problem z tabliczką a więc jak stworzyć żeby potem pobierała tabliczkę
2. Lights - oświetlenie , niestety nie daję sobie rady i po prostu z dalszej odległości semafor jest słabo widoczny.
Pozostałe elementy mam OK i niedługo udostępnię do testów sygnalizacje czeską.
Proszę o pilną pomoc. 3dmax v. 7
-
Tabliczka ma mieć w t3d wpisane przy Map: replacableskin dla tego submodelu tabliczki tak żeby mogła pobierać tex z oznaczeniem tabliczki.
Światła, a raczej ten pixel co ma być widoczny z odległości to jest 'free spot' z 'lights', trzeba go dodać, ustawić w dobrą stronę (kierunek) oraz lekko przed teksturą zapalonej lampki (żeby nie zasłaniała) oraz samego free spota trzeba przywiązać w hierarchii do odpowiedniej lampki _on dla której on ma być zapalony. Plus ustawić jego kolor, tak żeby odpowiadał tej lampy dla której jest ustawiony.
-
1. Tekstura na tabliczkę powinna nazywać się "replacableskin". Wówczas nazwa tekstury pobierana jest z parametru w include np:
node 1000 0 (p1) model 0 0 0 0 sem/glowice/s4yppcpb_dd.t3d tabl/(p6) lights 0 1 0 0 endmodel //glowica
w typ przypadku jest to fragment "tabl/(p6)" - musisz zmodyfikować obecny wpis.
2. Popatrz na pliki .t3d semaforów (z paczki deweloperskiej lub którejś starszej). Są to pliki tekstowe. Będą tam składowe światła dla submodeli. Chyba, że ktoś poda te wartości tutaj. Również świecące modele lamp powinny mieć Selfillum: true. Efekt semafora widocznego z daleka osiągany jest przez FreeSpotLight.
W najnowszej paczce trochę się zmieniły te semafory - dodano łunę do światła oraz zmodyfikowano ich widoczność w najnowszym exe C++.
-
Na razie dzięki. Poradzę sobie a jakby coś to zapytam. :-)
-
Mam następne pytanie. W sygnalizacji CD obowiązują dwa sygnały ze światłem migającym wolno i szybko. W symulatorze znalazłem tylko trzy: 0 - nie wyświetla, 1 - wyświetla i 2- wolno migające. Czy jest możliwość wyświetlenia sygnału szybko migającego tj dwa razy szybciej niż wolno migający. Jak nie ma to zuboży mi sygnalizację CD.
-
Nie ma. Częstotliwość lampek jest stała.
-
Da się zabawić w deweloperkę jak sądzę i wprowadzić nr 3.
-
3 to czujka zmierzchowa. 4 trzeba dodać. ;)
-
Przydało by się. Cały czas w miarę wolnego czasu robię CD. Ostatnio po testach zmieniłem na kolory fabryczne, poprawiłem wersje bazowe i teraz tworzę semafory itd. Wstępny opis sygnalizacji CD Opis pdf (http://eu07.pl/userfiles/10233/test-opis_cd.pdf)
-
Rysiu, a nie miałbyś Ty może przypadkiem opisu jak działa sygnalizacja kabinowa i ogólnie zasada działania LVZ? Potrzebujemy takie informacje do skończenia z @dymusem "Czeskiego_projektu" :).
-
Napisałem do kolegi z Czech. Jak mi odpisze to Ci zaraz zapodam jak działa. Oraz masz to:
Sciagnij sobie i odpal:
http://www.iwan.eu07.pl/navestidlo.exe
Po opaleniu zaznaczasz na dole po lewej pole "Zobrazit", uaktywni sie
lista wyboru na ktorej zaznaczasz "Návěstní opakovač". (Sygnalizacja kabinowa)
Nastepnie wybierasz typ wyswietlanego sygnalu (Návěst) i patrzysz jak
sie zmienia powtarzacz.
-
Okazało się, że częstotliwość wcale nie jest stała, tylko była dziura w dokumentacji i nikt z zainteresowanych o tym ficzerze nie wiedział. https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_event#lights
-
Dzięki tego mi brakowało. Ostatnio nie mam czasu się zająć ale już kończę testową scenerię CD gdzie jest 5 stacji plus 1 podg oraz przejście graniczne do PL i jedna stacja w PL
-
@Rysiek, nie pamiętam czy pytałem. Masz gdzieś może dokumentację i opis działania LVZ i całej aparatury od niego? Warto by ruszyć temat stworzenia czegoś takiego do symulatora, skoro zaczynami "wychodzić za granicę" z infrastrukturą kolejową.
-
Musiałbym pogadać z Czechami . To nie problem gdyż znam dobrze maszynistów CD i dyżurnych. Wyjaśnią mi o co chodzi i jak to działa. Parę razy jechałem z Ostravy
vlakiem do Cieszyna w starej 460 i widziałem jak to działa. Zainteresuję się i jeszcze dzisiaj napisze do Borisa (maszynisty z CD)