- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: jakubg1 w 24 Czerwca 2017, 21:15:08
-
Cześć. Dzisiaj do portu jechał skład PKP Cargo: ET22-2045 z wagonem U (przerobiony Gbs, otwarty, w nim ktoś siedział) i 30 wagonami na kontenery z 3 kontenerami 20 ft na każdym wagonie z wyjątkiem kilku ostatnich. Nie były one oznakowane, były w miarę nowe (zielone, niebieskie i szare). Jedyne co na nich było to taki mały pomarańczowy romb z symbolem albo płomienia, albo takich dwóch probówek i kodem 0920 albo 0902 (teraz już za bardzo nie pamiętam). Tutaj właśnie nasuwa się pytanie: co mogło być w środku? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
-
Przewożono silny środek utleniający. Szkoda, że nie zapamiętałeś dokładnie kodu, można by było określić dokładnie przewożoną substancję. Kodu 0920 i 0902 nie ma w spisie ADR (Spis towarów niebezpiecznych).
-
A mógłbyś podać jaka to mogła być substancja - w obu przypadkach?
Wiem, że łamię obowiązki 9, ale wtedy Krzysiek też by odpowiedział na PW, a może kogoś innego też to interesuje?
-
Nie zapamiętałeś dokładnie kodu substancji, stąd tylko można wskazać co tam przypuszczalnie mogło być.
Przykładowe utleniacze to kwas siarkowy (https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_siarkowy), kwas azotowy (https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_azotowy) i azotany (https://pl.wikipedia.org/wiki/Azotany), nadmanganiany (https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadmanganiany), dichromiany (https://pl.wikipedia.org/wiki/Dichromiany), chlorany (https://pl.wikipedia.org/wiki/Sole_tlenowych_kwas%C3%B3w_chloru), woda królewska (https://pl.wikipedia.org/wiki/Woda_kr%C3%B3lewska), fluorowce (https://pl.wikipedia.org/wiki/Fluorowce) i ich połączenia (np. trifluorek chloru (https://pl.wikipedia.org/wiki/Trifluorek_chloru)) lub nadtlenek wodoru (https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadtlenek_wodoru).
Sprawdź sobie ten link:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_ADR (https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_ADR)
Dwie próbówki na tablicy informacyjnej, to substancje żrące. Prawdę powiedziawszy, to lepiej nie wiedzieć co i kiedy przewożą. Dobrze jest tylko pamiętać, że trzeba się trzymać od tego z daleka i wiać ile sil w nogach w przypadku wykolejenia lub innego zdarzenia. Takie rzeczy powinieneś umieć wyszukać sam w sieci, chociaż o tablicy ADR można nie mieć pojęcia, że istnieje.
-
No właśnie tam patrzałem. Problem w tym, że tam była jedna a nie dwie liczby. Mimo to dziękuję za informację.
Prosiłbym o nie zamykanie tematu, może ktoś się jeszcze chciałby wypowiedzieć?
-
W liczniku (górna liczba) umieszcza się numer (typ) substancji i rodzaj zagrożenia, a w mianowniku numer identyfikacyjny materiału. Mogę powiedzieć tylko tyle, że obecność ochrony raczej wyklucza, że przewożono "zwykłe" substancje żrące.
-
Dla porządku dodam, że Konwencja ADR obowiązuje w transporcie drogowym, w transporcie kolejowym stosujemy Regulamin RID. Zasadniczo oba te dokumenty znacząco od siebie nie odbiegają, ale pewne różnice oczywiście są, choć akurat klasyfikacja towarów i ich nazewnictwo powinno być spójne. W tabeli A Regulaminu RID nie ma materiału oznaczonego kodem UN zaczynającym się od 09 - pytanie, czy dobrze zapamiętałeś i czy to w ogóle był kod UN. Dla zainteresowanych najnowsza wersja Regulaminu RID jest na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa: http://www.mib.gov.pl/2-Przewoztowarowniebezpiecznych.htm
-
Czy podczas przewozu takiego ładunku stosuje się specjalne procedury co do prowadzenia ruchu, itp? Jeżeli tak, to inspiracja do scenariusza gotowa :)
-
Napiszesz coś bliżej? Mnie to nie inspiruje, nie widzę jakoś szczególnego powodu do napisania jakiegoś scenariusza. Nie mamy ani tabliczek, ani taboru o którym wspomniał jakubg1.
-
Ja tam nie wiem dokladnie, ale Transkei napisal scenariusz Niebezpieczny pociag w ramach Calkowa.