- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Balaclava w 30 Maja 2017, 17:05:59

Tytuł: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 30 Maja 2017, 17:05:59
Postanowiłem nieco zwiększyć ilość detali w modelu nastawni LB. W efekcie powstała taka geometria (załącznik). Teraz mam problem: jak zmergować ze sobą płaszczyzny przedniej ściany, aby była ona jednym planem, ale z dziurami w miejscach okien i drzwi? Próbowałem zaznaczyć wszystkie płaszczyzny i wcisnąć "F" - ale blender nie potrafi z tym nic zrobić.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: pat w 30 Maja 2017, 17:13:45
Ten zaznaczony plane musi mieć węzły które będą łączyć się z węzłami okien. Przykład w załączniku.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 31 Maja 2017, 16:49:04
OK. A jak obrócić face według jednej z jego krawędzi?
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: pat w 31 Maja 2017, 18:23:07
Zaznaczasz ta krawędź, wciskasz shift + S, i poprzez wybranie cursor to selected ustawiasz 3dcursor w lokalizacji tej krawedzi. Następnie wybierasz pivot point jako 3dcursor, czyli wybierasz wokół czego ma się obracać dany element - w tym przypadku wg. 3dcursora. Pomoc w załączniku.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 05 Czerwca 2017, 22:33:30
Jak wyzerować/zresetować transform w blenderze? Próbowałem się dowiedzieć, ale wszystkie znalezione metody zawodziły. Głównie przez to, że sobie z tym nie radzę moje modele kiszą się na dysku zamiast wylądować w teście.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: firleju w 06 Czerwca 2017, 07:16:12
A próbowałeś to: https://wiki.blender.org/index.php/User:Fade/Doc:2.6/Manual/3D_interaction/Transform_Control/Reset_Object_Transformations (https://wiki.blender.org/index.php/User:Fade/Doc:2.6/Manual/3D_interaction/Transform_Control/Reset_Object_Transformations)
i jeszcze to: https://docs.blender.org/manual/en/dev/editors/3dview/object/editing/transform/clear_apply.html?highlight=ctrl (https://docs.blender.org/manual/en/dev/editors/3dview/object/editing/transform/clear_apply.html?highlight=ctrl)
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 06 Czerwca 2017, 13:50:53
A po czym można rozpoznać w t3d, że transform się wyzerował? Jakie muszą być wartości współczynników w sekcji Transform?
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Czerwca 2017, 14:47:31
Macierz jednostkowa.
1 0 0 0
0 1 0 0
0 0 1 0
0 0 0 1
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: firleju w 06 Czerwca 2017, 17:16:34
Z opisów wynika, że Ciebie interesuje apply, gdyż wtedy wymnaża wszystko przez nałożone transformacje.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 06 Czerwca 2017, 17:32:01
Być może o to chodzi. Modeluję dopiero od tygodnia więc niektóre terminy są dla mnie niejasne.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: firleju w 06 Czerwca 2017, 17:50:04
Jeszcze szybkie szukanko i wychodzi, że najlepsze do tego będzie to:
https://cgmasters.net/free-tutorials/blender-script-apply-scale-to-linked-duplicates-and-other-problem-objects/ (https://cgmasters.net/free-tutorials/blender-script-apply-scale-to-linked-duplicates-and-other-problem-objects/)
Ściągasz skrypt i instalujesz i po zaznaczeniu obiektu i wywołaniu skyptu narzuca wszystkie transformy zachowując wiele elementów, które normalnie mają problem przy zwykłym apply.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Lipca 2017, 10:01:33
By nie zakładać nowego tematu się doczepię. Prosiłbym by rozważyć opcje zrobienia skryptu importu t3d. Blender jest darmowy i zapewne jakby taki powstał zainteresowanie tym programem by wzrosło.
Tytuł: Odp: Problemy modelarskie - Blender
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 22 Lipca 2017, 10:03:34
Bodajże @krzysiuup się tym zajmuje.