- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Wiggle w 06 Marca 2017, 21:08:21
-
Witam.
Dzisiaj przeglądając wikipedię, a dokładniej artykuł o EN57, natrafiłem na ciekawy wpis dotyczący modernizacji, które są aktualnie wykonywane wraz z malowaniem w nowe barwy polregio.
Mianowicie, przy pojazdach, których czoło nie ulega zmianie, czyli numery: 123, 694, 719, 1018, 1181, 1331, 1947, 1949, 1950 jest rzekomo podniesiona prędkość maksymalna do 120km/h (tylko 4 z 9 pojazdów jak na razie mają skończoną tą modernizację). Czy jest ktoś bardziej obeznany w temacie, czy rzeczywiście takie coś miało miejsce, czy jest to po prostu błąd na stronie Wikipiedia? Pozdrawiam.
LINK: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_5B/6B
-
Wystarczy zobaczyć na pudło wyżej wspomnianych numerów czy to prawda czy też nie. Konkretnie na kwadrat z wpisaną prędkością konstrukcyjną.
-
694, 1947
Te dwa numery według pudła mają 110. I nie wydaje mi się aby z innymi miało być inaczej.
-
Tak to jest, jak mikole biorą się za Wikipedię. W przytaczanych linkami źródłach nigdzie nie ma mowy o podnoszeniu prędkości, jest mowa tylko o P4 z drobnymi pracami. Ba, w niektórych przypadkach na wiki oznaczonych jako pojazdy z Vmax 120 km/h, link do źródła kieruje do jakiegoś zamówienia na części... do zwykłego EN57. Moim zdaniem cała sekcja dotycząca "modernizacji EN57 bez zmiany czoła" nadaje się do kosza.