- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Maupex w 12 Lutego 2017, 02:09:26
-
Jak wiadomo, Intercity zrobiło niektórym EP07 (505, 513...) naprawy główne z lekką modernizacją - czego skutkiem jest dziwny wygląd czoła. Jakie prace przpeprowadzono w technice lokomotyw? Szukałem, ale jest tylko zał. 4 do SIWZ - prace w ramach opcji, dodatkowe, a zał. 2 nie widzę. Czy zastosowano łożyska toczne wału drążonego - bo w komentarzu pod jakimś artykułem ktoś tak twierdził?
-
Oficjalnie są to:
1. Przebudowa przekładni głównej zębatej na 3.62 (21/76)
2. Montaż izolacji cieplnej i akustycznej kabin maszynisty
3. Montaż nowych foteli maszynisty i pomocnika w obu kabinach
4. Zabudowa wycieraczek elektrycznych i reflektorów halogenowych
5. Zabudowa ogrzewaczy nóg maszynisty
6. Klimatyzacja kabiny maszynisty (ochładzanie powietrza)
7. Wymiana wszystkich styczników na nowe
8. Modernizacja kabin maszynisty z zabudową zmodernizowanych pulpitów, nowymi oknami czołowymi i bocznymi oraz nowym wyłożeniem ścian
9. Zamontowanie układu smarowania obrzeży kół
10. Zamontowanie elektronicznego urządzenia przeciwpoślizgowego z automatycznym uruchamianiem piasecznic
11. Zamontowanie prędkościomierzy elektronicznych
12. Zabudowa nowych pantografów (jednoramienne)
13. Zabudowa sygnałów (lamp) końcowych na lokomotywie
14. Zabudowa GPS
15. Zabudowa tablic kierunkowych
16. Wymiana przetwornicy głównej na statyczną
17. Wymiana sprężarek głównych na sprężarki śrubowe z napędem asynchronicznym
18. Zabudowa silników asynchronicznych wentylatorów silników trakcyjnych
19. Zabudowa zintegrowanego systemu hamulca (tablica pneumatyczna, manipulatory, zawór hamulca bezpieczeństwa)
-
Z wygladu do zludzenia przypomina modernizacje ep07-1014. To tez byla jak dotad jedyna 303e z takim czolem nie liczac eu07a. Na zdjeciach z netu nie widac patykow polowkowych tylko standartowe. Ma ktos zdjecie kabiny?
-
Ep07 kabina z prędkościomierzem Elektron
-
Oficjalnie są to:
Jakieś źródło? Bo mam wrażenie, że zakres naprawy był zgoła inny.
-
To sa te same haslery co w budyniu? Az mnie korci wiecie do czego. Poprosze ladne zdjecie kontrolek i przelacznikow reflektorow.
-
EP07-442 elektron
-
Ktoś ma może zdjęcia kabiny zmodernizowanych siódemek 503,512 itd.?
-
No to całkiem duża modernizacja, większa niż standardowy budyń. Zapytam jeszcze o tzw. nową szafę - tę ze świecącymi diodami widocznymi przez okienko w ścianie bocznej - czym różni się od tradycyjnej oprócz tego, że jest fizycznie nowa?
-
Styczniki liniowe są elektromagnetyczne, nie pneumatyczne. No i całkowicie nowe przekaźniki (wszelakie). No i jest cichsza. I zaplombowana, bo gwarancja producenta zabrania wchodzenia do nich. Czyli przysłowiowo "nadmiarów nie podeprzesz, ani nie naprawisz drutem i kombinerkami" ;)
-
Ale na pewno nie maja lozysk, skoro pozostaly przy dawnej konstrukcyjnej predkosci.
-
A gdzie te tablice kierunkowe, bo na zdjęciach nie mogę się nich dopatrzeć?
-
Nie ma, nie zostały zamontowane.
-
Przecież to co jest tam wklejone, to jakieś brednie. Zapewne jest to modernizacja budynia z dzojstikami zamiast zaworu FV4a. I szaf elektromagnetycznych też tam CHYBA nie ma.
-
Tam nic nowego nie ma. To zwykła siódemka z lekkimi innowacjami takimi jak nowe szyby czy elektroniczny prędkościomierz. Cała reszta jest po staremu.
-
A przetwornice zostały wirujące czy statyczne + wentylatory AC?
-
Jak już wyżej napisali: wszystko zostało po staremu (poza szafami WN). Czyli tak, przetwornice wirujące i sprężarki
śrubowe tłokowe.
Permanentny ban za niewiedzę o sprężarkach! Co za matoł!
/ST44-003
-
sprężarki śrubowe.
Chyba tłokowe?
-
Tłokowe. Moja culpa. Pośpiech i niewyspanie ;)