- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 10 Lutego 2017, 21:06:58

Tytuł: Odp: Zakładanie sprzęgu.
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 10 Lutego 2017, 21:06:58
. na bok
Tytuł: Odp: Zakładanie sprzęgu.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 22 Lutego 2017, 03:24:22
Jako dodatek, pozdrawiam "geniusza", który umieścił w instrukcji pierw łączenie haka, a później sprzęgu hamulcowego.
Ja Ciebie też pozdrawiam i ostrzegam przed oberwaniem w narządy główką sprzęgu (szczególnie przewodu roboczego), gdy lokomotywa odepchnie wagony..
Tytuł: Odp: Zakładanie sprzęgu.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 22 Lutego 2017, 03:38:37
pod względem odporności względem siły cięgłowej, to zasadne jest łączenie pałąkiem (uchem jak to żargonowo określają), od strony pojazdów czołowych.
Jakoś nie bardzo umiem sobie wyobrazić niejednakowość rozkładu sił w takim przypadku (czyje ucho za czyj hak). Możesz wyjaśnić to szerzej? Możesz mnie też odesłać do literatury :)
Wynika to z kierunku naprężenia aparatów cięgłowych. W trakcie rozruchu, naprężenie powinno rozkładać się równomiernie (od sąsiedniego pojazdu). Wiem, że jest to trudne do zrozumienia, ale ,,po chłopsku": zawsze pozostaje luz pomiędzy pałąkiem a hakiem cięgłowym. Przy ruszaniu (zwłaszcza ,,z kopyta") każda z czołownic dostaje porządnie ,,w d...ę". Pod względem rozkładu sił, lepiej jak obciążenie działa z tyłu, jak z przodu.
O literaturę nie pytaj, gdyż tzw. Naukowcy (mam na myśli młodsze narybki), nie posiadają tzw. wyobraźni i sami nas często pytają ,,jak to działa?".
Tytuł: Odp: Zakładanie sprzęgu.
Wiadomość wysłana przez: Marcin998 w 20 Maja 2017, 15:31:32
wiadomość do usunięcia