- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Cookie w 22 Stycznia 2017, 12:50:55
-
Może pytanie absurdalne ale po co są reflektory ZEZ i TV?
-
TV powstał jako prototyp i zarazem nowe rozwiązanie montażu reflektorów w lokomotywach. Droższe rozwiązanie, bo wymaga wyspawania "wiader" z czoła i zaspawaniu dziury poprzez jednoczesny montaż halogenów. W praktyce się to nie przyjęło więc szybko zrezygnowano z tego patentu. Było to w czasach, kiedy bodaj w Gdańsku naprawę przechodziło kilka siódemek.
ZEZ to po prostu ułożenie halogenów w kloszu reflektora. Jest to poniekąd nazewnictwo od uzyskanego efektu montażu halogenu. Lokomotywa wygląda jakby robiła zeza.
ZEZ i TV to jeden i ten sam patent. TV bo reflektor podobny jest do małego telewizorka na czole, ZEZ od efektu który opisałem wyżej.
-
Dobra bocznica
-
Niekoniecznie ;).
Tutaj też podobna rzecz ma się z EP09 i ET22-2k. Wspomniałem, że jest to droższe rozwiązanie, ale pozwoliło to także nieco zmienić design lokomotyw. Zauważ, że obecnie wszystkie dziewiątki i byki 20xy posiadają TV. Moim zdaniem wygląda to lepiej no i zrobiło się ciut więcej miejsca na czole :).
-
A wytrzeszcze na bykach to takie o?
-
A wytrzeszcze na bykach to takie o?
Że co proszę?
-
Ciekawe jak to ma się do rzeczy z perspektywy mechanika. Czy jest zauważalna różnica w doświetleniu szlaku, patrząc pod kątem poszczególnych rozwiązań konstrukcyjnych reflektorów (wiadro, zez, tv).
-
No niektóre byki np. 233 Mają wyciągnięte reflektory do przodu :P
-
Sa jeszcze takie co patrza w lewo lub w prawo.
-
Na zwykłych napewno widać lepiej.
-
Jeśli masz na myśli zwykłe światła tzw. lustra, to słabo widać-tam są zwykłe żarówki. Natomiast w ZEZ/TV masz już halogeny, które dają dużo więcej światła, przez co lepiej oświetlają drogę przed lokomotywą.
-
Z doświadczenia rzekłbym, że halogeny w przeróbkach zwykle nie dają więcej światła, a nieraz świecą tyle co nic.
-
Zauważ, że obecnie wszystkie dziewiątki i byki 20xy posiadają TV.
NIe wszystkie dziewiątki :)
-
Pod koniec lat 90 dwie maszyny dostały próbnie halogeny dołożone do wiader bez oprawek. Były to EU07-186 z Wrocławia i jeden ostrowski ET22. W latach 2000 EP09-012 dostała podobne halogeny, ale ustawione pionowo. Wszystkie maszyny testowano, a więc trudno wypowiadać się o wyglądzie... Ogólnie halogeny świeciły lepiej niż żarówki, ale to też zależało od ustawień tych halogenów i przetwornic reflektorów. Na dzisiejsze czasy najskuteczniejsze są reflektory LED'owe.
-
To ja zapytam jeszcze, po co były montowane daszki nad wiadrami?
http://naszlaku.cal.pl/eu07-042_s2.html
-
EU07-042 podczas planowej obsługi w MD Wrocław Główny miała wprowadzony przez mechaników taki właśnie dodatek. Niczemu to nie służyło poza ozdobą. Dodam, że zanim dostała halogeny to też miała daszki :)
-
Eu07 404 też miała te daszki.
Obrazki należy wstawiać jako załącznik. | @macius5991
(http://img1.garnek.pl/a.garnek.pl/022/046/22046383_800.0.jpg/eu07-404.jpg)
-
A już myslalem ze to inwencja tworcza jakiegoś ZT w tamtych latach.
-
@Włodziu, może rzuć te tekstury do testu? Lub zrobi się im porządną kabinę z malowaniem z lat 90tych i wtedy wstawi :).
A propos udziwnień, był gangster który na kranach ukrotnienia przytwierdził sobie klakson z malucha. Używał go podczas manewrów żeby syreną nie straszyć ludzi ;).
-
Zauważ, że obecnie wszystkie dziewiątki i byki 20xy posiadają TV.
Nie wszystkie. ZEZ-TV mają od 22-2001 do 2027, zaś od 2028 jest zwykły ZEZ we wiadrze (no i odczuć można w kabinie brak monitora (pewnie koszty)). Słyszałem, że dwutysiączki mają iść w krzaki, a niektóre (tylko nie pamiętam czy Em czy Ek) mają zostać zmodernizowane na 22-12xx.