- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: danniel w 05 Stycznia 2017, 18:37:25

Tytuł: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: danniel w 05 Stycznia 2017, 18:37:25
1. Jak ustala się odległość między czujnikiem "zamykającym", a ToP?
2. W którym konkretnie momencie wyświetla się Osp2?
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 05 Stycznia 2017, 18:56:24
1. Droga hamowania, patrz załącznik
2. SPA-4 ma 3 sekundy od wjechania na czujnik
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: danniel w 05 Stycznia 2017, 19:42:59
Dzięki. Ten wzór pochodzi z jakichś wytycznych, dokumentacji producenta?
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 06 Stycznia 2017, 14:23:57
Ten wzór pochodzi jeszcze z czasów systemu słusznie minionego i był w elementarzach, a współcześnie dokumenty firmowe mają klauzule tajności. PLK nie podaje w instrukcjach żadnych wzorów, ma być tylko spełniony ten warunek podstawowy czasu zamknięcia.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Paul w 06 Stycznia 2017, 15:26:27
Pytanie było o odległość czujnika od TOP - zależy to od prędkości jazdy i opóźnienia wyświetlenia Osp2, które wynosi nie więcej niż kilka sekund od najechania na czujnik, zależnie od rodzaju urządzeń (po uruchomieniu i sprawdzeniu poprawności działania urządzeń, jednak przed zamknięciem rogatek) - maszynista musi mieć przynajmniej kilka sekund na zauważenie sygnału, jednak nie jest to chyba nigdzie dokładnie określone, może chodzi o wyświetlenie sygnału gdy pociąg znajdzie się w odległości widoczności sygnału na TOP (która jest już zdefiniowana - 10*v/4 [m], v w [km/h], jednak nie mniej niż 200 [m])?

Podane wyżej wzory określają minimalny czas ostrzegania z którego wynika odległość czujnika od przejazdu, przy czym dla przejazdu kat. B z czterema rogatkami minimalny czas ostrzegania jest dłuższy i wynosi 46 s (wytyczne Ie-4).
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 06 Stycznia 2017, 22:28:29
Ojej, przepraszam, faktycznie źle przeczytałem. No to jeszcze co do widoczności, to odległość TOPu od przejazdu może zostać zwiększona w razie potrzeby, identycznie jak odstępy na niektórych SBL są wydłużone z powodu dużego pochylenia szlaku.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 09 Stycznia 2017, 00:32:54
ToP ustawiona jest w odległości drogi hamowania przed przejazdem. Przed ToP w odległości 200 m umieszcza się wskaźnik W11p z jednym trójkątem a w odległości 400 m z dwoma trójkątami. Nie ma napisane z jakiej Top powinna być widoczna. Trzeba dodać, jak do przejazdu nie zbliża się pociąg, to tarcza jest ciemna. Nie wyświetla żadnego sygnału. Czyli może być sytuacja, że w momencie przejeżdżania czoła pociągu tarcza będzie ciemna. Albo przypadek ToP wyświetla sygnał Osp2, ale ktoś podniósł rogatki, czujnik zadział i sygnał zmienił się na Osp1.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Paul w 09 Stycznia 2017, 15:44:31
Nie ma napisane z jakiej Top powinna być widoczna.

Odległość widoczności określają wytyczne Ie-4.

Trzeba dodać, jak do przejazdu nie zbliża się pociąg, to tarcza jest ciemna. Nie wyświetla żadnego sygnału.

Chyba że czujniki zostaną wyłączone, wtedy tarcze danego toru stale wyświetlają Osp2 Osp1.

Albo przypadek ToP wyświetla sygnał Osp2, ale ktoś podniósł rogatki, czujnik zadział i sygnał zmienił się na Osp1.

Zmiany sygnału maszynista już raczej nie zobaczy, bo minie tarczę zanim przejazd zdąży się zamknąć - brakuje dodatkowego sygnalizatora bezpośrednio przy przejeździe, który ostrzegałby przed takimi sytuacjami.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 09 Stycznia 2017, 23:45:37
Cytuj
Odległość widoczności określają wytyczne Ie-4.
Jakie to są wytyczne? Nie łaska napisać, w końcu nie każdy jest maszynistą.
Cytuj
Cytat: Anrej w Dzisiaj o 00:32:54
Trzeba dodać, jak do przejazdu nie zbliża się pociąg, to tarcza jest ciemna. Nie wyświetla żadnego sygnału.
Chyba że czujniki zostaną wyłączone, wtedy tarcze danego toru stale wyświetlają Osp2.
Instrukcja sygnalizacji Ie-1
§6. Sygnały nadawane przez tarcze ostrzegawcze przejazdowe
4. W stanie zasadniczym, gdy do przejazdu, do którego tarcza się odnosi, nie zbliża się pociąg, tarcza ostrzegawcza przejazdowa pozostaje nieoświetlona. Po włączeniu urządzeń ostrzegawczych na przejeździe, tarcza ostrzegawcza przejazdowa nadaje sygnał informujący, czy użytkownicy drogi są, czy nie są ostrzegani o zbliżeniu się pociągu do przejazdu.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Paul w 10 Stycznia 2017, 00:09:44
Jakie to są wytyczne?

Wytyczne techniczne budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym Ie-4 (dawne WTB-E10).

§6. Sygnały nadawane przez tarcze ostrzegawcze przejazdowe
4. W stanie zasadniczym, gdy do przejazdu, do którego tarcza się odnosi, nie zbliża się pociąg, tarcza ostrzegawcza przejazdowa pozostaje nieoświetlona.

Zgadza się. Wyłączenie czujników ssp przez dyżurnego ruchu nie jest stanem zasadniczym.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 10 Stycznia 2017, 23:31:53
Skończę tę dyskusję, bo do niczego nie doprowadzi. Niestety nie mam dostępu do Ie-4 lub WTB-E10. To dyżurny ruchu coś włącza, wyłącza? Przejazd kategorii B jest automatyczny, bez dróżnika.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 11 Stycznia 2017, 02:25:23
Ie-4 od dawna wisi na stronie PKP PLK…
http://www.plksa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Wytyczne_techniczne_budowy_urzadzen_sterowania_ruchem_kolejowym_Ie-4.pdf
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 11 Stycznia 2017, 09:19:53
Zapewne ma to na celu wyłączenie SSP w wypadku prac w jej pobliżu np Drezyny coby urządzenia nie zwariowały.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 11 Stycznia 2017, 20:58:19
Każda SSP posiada co najmniej powtarzacz, znajdujący się u dyżurnego zarządzającego odcinkiem na którym przejazd się znajduje. Nowsze posiadają zdalne sterowanie z komputera znajdującego się u tegoż dyżurnego, jednak pozwala ono na logowanie pracy, detekcję i sygnalizację usterek, zerowanie SSP, wyłączenie z działania oraz zezwolenie na sterowanie miejscowe (przez uprawnioną osobę w szafie/kontenerze przy przejeździe), nie da się zdalnie uruchamiać ostrzegania/zamykania rogatek. Przejazd z wyłączoną SSP, jeżeli nie posiada ToP (tak, nie każdy przejazd z SSP jest osłonięty ToP'em) należy ująć w rozkazie O, a jeśli nie ma takiej możliwości (pociąg już jest na odcinku) radiotelefonicznie ostrzec drużynę pociągową.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: Paul w 12 Stycznia 2017, 13:48:46
Skończę tę dyskusję, bo do niczego nie doprowadzi.

Proszę o wskazanie która część moich wypowiedzi była niejasna, postaram się doprecyzować.

nie da się zdalnie uruchamiać ostrzegania/zamykania rogatek.

Od tego też są wyjątki. Jeżeli przejazd z ssp jest blisko stacji i normalnie przy wyjeździe z niej ostrzeganie włączane jest przez urządzenia stacyjne (przy nastawieniu przebiegu), dyżurny ruchu ma możliwość ręcznego włączenia ostrzegania na wypadek wyjazdu na Sz/rozkaz pisemny.
Tytuł: Odp: Zamykanie SSP na przejeździe kat. B
Wiadomość wysłana przez: danniel w 12 Stycznia 2017, 19:59:22
Jak wygląda egzekwowanie wydłużonego czasu ostrzegania wstępnego? par. 70 pkt 6. 1) http://www.utk.gov.pl/download/1/10842/Tekstrozporzadzenia.pdf Z tego co widzę, jest po staremu - 8 sekund.