- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: jakubg1 w 12 Listopada 2016, 23:22:07

Tytuł: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 12 Listopada 2016, 23:22:07
Witam.
Kilka dni temu zabrałem się za "wyciąganie z "krzaków"" EW58. Usunąłem silnik z członu D, dałem je do członów silnikowych. Zwiększyłem rezystory, podrasowałem boczniki, zmniejszyłem ilość pozycji nastawnika do 4 (tak jak jest w rzeczywistości, nie licząc pozycji 0), przeniosłem sprężarkę do doczepnego i mam kilka nieoczekiwanych błędów, które mam nadzieję pomożecie mi naprawić.
1. Pantografy nie działają. Przy próbie podniesienia w/w one się nie podnoszą, ale słychać ciągłe "klikanie", które ustępuje, gdy spróbujemy opuścić pantograf.
2. (błąd modelu kabiny) Manometry, amperomierze, prędkościomierz, hebelki i nawrotnik w kabinie A mają złą oś obrotu, natomiast w B są "martwe". Tutaj nie jestem sobie z tym samemu poradzić. Potrzebna jest kogoś pomoc.
Aby nie przedłużać, daję link: http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-ew58_v1test_4.7z . Wypakować do dynamic/pkp i sprawdzić posiadany tabor. Nie trzeba niczego nadpisywać.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 12 Listopada 2016, 23:32:30
Exe obsluguje konfiguracje dla ezt RA + S + S + RB  Ewentualnie bez jednego S (gdzie patyki sa na członie S a nie Sterowniczym RA lub RB). NIewiem czy exe da rade obsluzyc konfiguracje odwrotna S + D + S gdzie na członie D sa patyki jako zrodlo zasilania. Na to pytanie prędzej odpowie kolega Stel. Przy okazji celowo swego czasu robilem ewuszke w konfiguracji en57 bo inaczej nie dzialalo. A animacje były ok. Sprawdz dobrze mmd.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Listopada 2016, 23:37:29
No właśnie ja wymiękłem. Co bym nie kombinował, człon Z nie ma powietrza w zbiorniku pantografów, a przyczyny takiego zjawisko w kodzie nie znalazłem.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 13 Listopada 2016, 00:09:57
No wlasnie ta ewuszka to w pewnym sensie anomalia symkowa. Mozna by czlony skrajne pitraktowac jak zwyklego 2 czlonowca z wagonem po srodku jednak problemem sa patyki na owym wagonie. Inna sprawa by byla jakby na czlonach skrajnycj bylo po jednym patyku. Z drugiej strony czy warto cokolwiek kombinowac dla tej jednej serii? W sumie nie przypiminam sobie pidobnego rozwiazania w innych seriach. No chyba ze ktos robi super extra model z kabina full wypas to moze wtedy warto bedzie pomyslec. Warto by tez odswiezyc scenerie mzd bo jako jedyna byc moze przypadkowo pisiadala wysokie perony pasujace do ew55 58 i 60.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Listopada 2016, 00:18:32
Taka obserwacja. W zwykłym klopie w rozrządczych nie ma powietrza w "zbiornikach pantografów" i nie da się kręcić kurkiem trójdrogowym. Nie da się uruchomić sprężarki pomocniczej.
W EW mimo braku wpisu pantografów, powietrze na zbiornikach jest w SA/SB, da się kręcić kurkiem, ale nic się nie nabija podczas pracy sprężarki pomocniczej. W Z da się kręcić kurkiem, ale nie uruchamia się sprężarka.
Tu jest sprężarka pomocnicza i zbiornik pantografów/rozrządu. Coś czuję, że się odbija połączenie ich w jeden, przez Kursa/Ra. https://github.com/antonisauren/maszyna/blob/master/Mover.cpp#L299
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 13 Listopada 2016, 12:23:33
Najdziwniejszy w tym wszystkim jest fakt, że bez podnoszenia pantografów da się normalnie uruchomić jednostkę i nią jeździć. Tutaj chyba będzie trzeba napisać na nowo dedykowany kod do jednostek w takiej właśnie konfiguracji. Obstawiam, że aby pantografy działały, na 100% trzeba będzie zmienić coś w exe.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Listopada 2016, 12:42:21
Mi zaskoczyły jedynie przetwornice, a i to było dziwne. Na logikę to WS nie powinien się zamknąć z braku napięcia.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 13 Listopada 2016, 13:33:36
Sprężarka też działa (jest w środkowym). Natomiast co do woltomierza, to w debugmode zaraz po starcie mam U=3078 co dowodzi że... no właśnie nie wiem co. prąd pobierany jest z nikąd. Dziwne, co nie? Przynajmniej przy zmianie napięcia podstacji nic się nie dzieje.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Listopada 2016, 15:14:25
A wywaliłeś wpisy pantografów z silnikowych? Po tej operacji mam 0 V w nich. Jazda istotnie jest. :D Nie mam pojęcia o co chodzi, bo tym razem nie jest to zapętlenie się magicznej mocy po szynie WN, jak to niegdyś bywało.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 13 Listopada 2016, 16:06:36
W mojej EW58, którą przetransportowałem z wersji 01.13 patyki działają, można zrobić wnętrze lowpoy (ale bez kabiny). Nie da się ruszyć bez podniesienia patyków.  Potwierdzam, że hebelki mają złą animację. U mnie, również nie działa hamulec, ale to da się poprawić.
EDIT: Jeśli będzie potrzeba to mogę udostępnić EW58.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 13 Listopada 2016, 16:38:26
Stapox, a w twojej EW58 silnik jest w doczepnym, czy w silnikowych?

EDIT: Stele, wywaliłem linijki "Power:" w obu silnikowych. Oto co zaobserwowałem:
Monitor zmian wersja 13.11.2016 r6 by jakubg1:
Baterie - bez zmian (działają).
WS - bez zmian (działa).
Przetwornice - bez zmian (działają).
Sprężarka - bez zmian (działa).
Wał kułakowy - bez zmian (działa).
Woltomierz - zmiana (3078V -> 0V).
Jazda - zmiana (jazda zgodnie z oczekiwaniami -> brak jazdy).
Reflektory, trąbka, drzwi, buczek i inne nie wpływające na fizykę pojazdu - bez zmian (działają).
W skrócie wszystko bez zmian, ale nie ma już napięcia tak jak Stele mówił, niestety nie da się jechać mimo obrotu wału kułakowego.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Listopada 2016, 17:05:18
Stapox, podrzuć swoją fizyke. Porównamy.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 13 Listopada 2016, 21:08:28
Da się pojechać samym członem D. Fizyki załączam.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 13 Listopada 2016, 22:01:06
Jeśli wam zależy na tym by tylko nim pojechać, to mam gotowce i na 58 i 60. Ale jeśli chcecie zrobić tak jak być powinno s + d + s to dluga droga przed wami, bo mi się tez nie udaje.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Listopada 2016, 23:09:24
Łe, masz ra+s+rb. Nie dziwota, że działa.
Chciałbym, by ktoś mi w kodzie pokazał, czemu w jakubowym cokolwiek działa bez napięcia w silnikowych a w doczepnym nie ma powietrza.

Jeszcze jedna sugestia do testów. Sprężarka pomocnicza ma propagację tylko dla nie-ezt (type=ezt). Niby to sprawdzałem, ale może coś wtedy miałem namieszane w fiz...
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 14 Listopada 2016, 07:28:17
Nie wiem, czy ma to związek z samym pojazdem, ale gdy próbuję połączyć 2 jednostki EW58 (wszędzie oprócz ostatniego wagonu sprzęgi 63) i normalnie odpalam symka, zauważam, że w drugiej jednostce między członami ra i s nie ma sprzęgu (gdybyśmy odjechali dwa ostatnie wagony zostałyby). Wystarczy przy starcie symka "wlecieć" kamerą w w/w miejsce i nacisnąć kilka razy Insert. Największe zdziwienie czeka jednak po wyłączeniu symulatora - patrzymy na człon sa drugiej jednostki i widzimy, że nie ma tam podłączonego żadnego sprzęgu. Pamiętajcie o tym, gdy chcecie EW58 (omawianą w tym wątku, oczywiście) dać w parze z drugą EW58.
Nie sprawdzałem zachowania z trzema podłączonymi jednostkami.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: firleju w 14 Listopada 2016, 21:44:24
Nie będą takie przypadki poprawnie działać dopóki każdy wagon będzie przechowywał cała fizykę - tak, nawet taki 111a przelicza ileś skoków warunkowych tylko, żeby się upewnić że na pewno, ale to na pewno, nie jest lokomotywą. I dopóki przekazywanie informacji po składzie to jest coś strasznego.

  Dodano: 14 Listopada 2016, 21:47:28
A, no i pantografy się nie podnoszą, gdyż w TMover zakomentowana jest funkcja przesyłania tej informacji po składzie a dokładnie w funkcjach PantRear i PantFront
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 18 Listopada 2016, 17:13:36
Czyli da się jakoś naprawić ten problem?
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 18 Listopada 2016, 21:20:04
Na Twoim miejscu sprawdził bym, czy nie da się tego uzależnić poprzez wpis z użyciem kabla WN. Wtedy może by się udało zrobić człony napędowe bez użycia pantografów :)
Ale to tylko koncepcja ;)
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Listopada 2016, 21:35:53
Ale od początku mamy kabel WN między członami. Bez niego nawet nie próbowaliśmy.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 19 Listopada 2016, 07:35:39
Mnie sie coagle wydaje czytajac to ze bez ingerencji w exe wiele nie zrobicie.

  Dodano: 19 Listopada 2016, 07:39:36
A kombinowaliscie z tym by zrezygnowac z typu ezt a kazdy czlon silnikowy dac jako osobny pojazd? Cos na wzor et42 gdzie czlon a zasilany jest z czlonu b z tymze dacie czlon c po srodku z zerowym napedem taka okrojona fizyka loka. Patyki czlonow skrajnych byly by ukryte badz niewidoczne.

  Dodano: 19 Listopada 2016, 07:43:11
Ale idac w tym kierunku odchodzimy od realnosci i rownie dobrze mozna zostawic konfiguracje z en57 i tylko parametry silnikow pozmieniac by byla odpowiednia moc itd.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 19 Listopada 2016, 08:16:46
Antek, czy da się wyszukać na githubie pliki zawierające dane słowo? Mam pewną myśl, ale najpierw wolę sprawdzić.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 19 Listopada 2016, 11:22:04
Githubowa szukajka jest strasznie ułomna. Ściągnij sobie źródła na dysk i szukaj notatnikiem.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 20 Listopada 2016, 15:33:03
Mamy zrobioną fizykę do EW58 na podstawie dokumentacji, czeka na niezbędne ficzery od strony exe (hamulce, obsługa nastaw PSR i pare innych) bez których jest, bądź co bądź atrapą. Ale jak bardzo chcecie to na dniach potestujemy i może uda się jakąś wersję alfa wypuścić.

Aha, zasilanie i inne takie są zrobione tak jak być powinny, ale już nie pamiętam jak to tam było zrobione, no ale działa.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 20 Listopada 2016, 16:21:33
Wszystkie człony mają silniki, tylko w d mają one zerową siłę trakcyjną. Działa.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 20 Listopada 2016, 17:06:01
Podeślij tą fizykę, może coś uda nam się razem dokonać i będziemy krok bliżej do realistycznej przyjemności z jazdy tą jednostką.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 20 Listopada 2016, 18:36:50
Stele ma, jeżeli uda mu się doprowadzić ją do jakiegoś stanu używalności to pewnie udostępni ją.
Krok bliżej to już jesteśmy i obawiam się, że z Twoimi umiejętnościami na tą chwilę dalej się nie posuniemy, sorry, rozumiem, że dopiero zaczynasz grzebać ale Twoja charakterystyka poza "podrasowaniem" parametrów nie jest nawet blisko realistycznej EW58. Proponuję zacząć od tak podstawowej kwestii jak ile stopni osłabienia pola posiada EW58 oraz jak w tym ezt łączone są silniki trakcyjne. ;)
Pole do popisu dla Ciebie jest w kwestii informacji o działaniu hamulców: może potrafisz nam pomóc z niuansami sterowania hamulcem, jak i samymi parametrami hamulców niedostępnymi w dokumentacji posiadanej przez zespół na tą chwilę? Na przykład przełożenie przekładni hamulcowej dla wózków w członach silnikowych, jak i doczepnym.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 20 Listopada 2016, 20:18:31
Pole do popisu dla Ciebie jest w kwestii informacji o działaniu hamulców: może potrafisz nam pomóc z niuansami sterowania hamulcem, jak i samymi parametrami hamulców niedostępnymi w dokumentacji posiadanej przez zespół na tą chwilę? Na przykład przełożenie przekładni hamulcowej dla wózków w członach silnikowych, jak i doczepnym.
Niestety tutaj mam tylko podstawowe informacje. Nie posiadam żadnej książki/dokumentacji/NIC co by pomogło na tą chwilę. Mogę polegać jedynie na Internecie. Oto ułomne dane które udało mi się wyciągnąć:
Typ hamulca: EP+ED oraz P
Typ hamulca pneumatycznego: Oerlikon
Typ hamulca elektrodynamicznego: podobny do 105Na (oporowy, rozłączanie przy 100km/h)
Dodatkowe informacje: elektroniczny układ przeciwpoślizgowy
PONIŻEJ WAŻNE INFORMACJE!!!
Typ wózka : wagon silnikowy - 3MN, wagon doczepny - 9AN
Mażnice : bezwidłowe, systemu Alsthoma, łożyska 130*260*93
Średnica i długość czopa osi : 130*264
Hamulec ręczny : w kabinie sterowniczej na przedni wózek
Nastawiacz klocków hamulcowych : typ H19S/-J350 (DRV 2A - K350)
Cylinder hamulcowy : 9"
Przetwornica : typ LKPa-423 o mocy 40 kW
żródło http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/EW58/EW58.html

EDIT: Temat trochę ucichł. Czy jakieś wnioski udało się wywnioskować?
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 08 Grudnia 2016, 20:26:54
Wnioski są takie, że trzeba poczekać na zmiany w exe.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 08 Grudnia 2016, 20:58:35
No tak, ale trzeba wiedzieć co poprawić. Chodziło mi tu głównie o to, czy zostało już zlokalizowane źródło problemu z pantografami.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Grudnia 2016, 21:01:26
Na tej fizyce człon środkowy ma silniki z zerowym momentem. W innym wątku Firlej pisał, że ma pomysł na zmianę pobierania napięcia.
Tytuł: Odp: Nowa fizyka EW58
Wiadomość wysłana przez: firleju w 08 Grudnia 2016, 22:12:12
Ha, najlepsze jest, że napięcie i tak rozchodzi się po całym składzie. Zmienna nazywa się HVCouplers[].