- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Bartosz Dworniczek w 23 Października 2016, 23:45:20
-
Cześć!
Czy jest jakakolwiek możliwość, aby pod zwykły wyświetlacz LCD takiego typu:
Grafikę wrzuciłem do załącznika wiadomości. | @macius5991
Podłączyć prędkość z haslera? Wykluczam PoKeys, gdyż jest za drogi. Mam na myśli jakiś zwykły osobny kabel USB, który pobierałby dane z Haslera i wyświetlał na LCD.
Pozdrawiam.
-
Oczywiscie mozliwosc jest. Mozna to zrobic calkiem szybko na jakiejs klocku Atmega i wysylac mu dane na porcie COM fizycznym lub wirtualnym przez USB.
-
Mógłbyś to trochę rozjaśnić? Co to jest ten klocek? Znam tylko podstawy.
-
No to tutorial. W tydzien powinienes ogarnac - zmontowac diwajs.
http://hobby.abxyz.bplaced.net/index.php?pid=4&aid=1
http://hobby.abxyz.bplaced.net/index.php?pid=4&aid=8
http://radzio.dxp.pl/hd44780/
-
Dobra, tylko teraz jak pobrać wartość prędkości z MaSzyny?
-
https://github.com/Q424/stara (https://github.com/Q424/stara) moduł mwd. Ale w tym forku ponoć mwd jest niezbyt działające, a przynajmniej zainteresowany Maciej tak przebąkiwał mi kiedyś. Ogarnijcie możliwie nieinwazyjny (bez całego qutils z funkcjami beta) moduł, pullnijcie do mnie, a chętnie to dorzucę do głównej linii.
-
Hm, czyli na dobrą sprawę tym modułem jestem w stanie zrobić nawet lampki SHP bez użycia PoKeys, prawda?
-
To wyprowadza dowolne zmienne publiczne symka na port szeregowy o ile rozumiem. Wrzucenie wszystkiego co mamy na lampkach/ekranach pythona to kwestia kilku minut. A pod co to podepniesz, to już twoja zagwozdka przy projektowaniu układu i programacji kontrolera. Pewnie fax drukujący srjp by się dało nawet. :P
-
No dobra, będę walczył. Programuję w .LUA, ruszałem też C#, mam nadzieję, że pójdzie szybko, szczególnie, że lubię robić takie rzeczy :D.
Dodano: 25 Października 2016, 20:41:56
Jeszcze jedno - wiadomo, że jak mam ten wyświetlacz LCD to muszę go zaincludować do pliku mwdevice.cpp, jak jednak sprawić, aby ten plik cały czas chodził i nieustannie przesyłał dane do mojego wyświetlacza? Wyjściem jest aktualizowanie prędkości co np. sekundę w programie, to to jest wyjście. Jednak pozostaje jeszcze jedno - jak uruchomić ten plik mwdevice.cpp, aby prawidłowo odczytywał prędkość z Haslera?
-
Jest włączony w pętlę eu07, wiec pewnie wysyła wszystko co krok fizyki. Na warsztacie znajdziesz exeki sprzed roku z zaincludowanym tym modułem. Jeśli działa poprawnie, to możesz się pobawić. Męcz Q i Maćka Woźniaka jak to działa, ja się tylko mądrzę a tak serio to nic nie wiem. :P
-
Docelowo, czyli jak już skończę z konwersją, to chciałbym wreszcie zrobić porządny interfejs do urządzeń zewnętrznych bazując na message queue. Z tego co pamiętam to chciałem użyć ZeroMQ, więc jeśli Atmega obsługuje IP po USB to można to będzie wykorzystać.
-
Czyli obecne exe nie korzystają z tego modułu?
-
Nie. To interfejs pisany przez @queuedEU do pulpitu Maćka i nigdy nie wszedł w główną linię.
-
Hm, przepraszam Cię, ale nigdzie nie mogę znaleźć takiego .exe. Mógłbyś mi podrzucić? Byłbym wdzięczny.
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27519.0.html
Ze 2-3 ostatnie wrzucone tam powinny mieć ten moduł.
-
Pytanie - czy jest sens kupować za dla niektórych niemałe pieniądze PoKeys czy może w najbliższym czasie zostanie oddany jakiś interfejs komunikacji z mikrokontrolerami?
-
To zależy co uważasz za najbliższy czas. Prace nad konwersją zakończą się w podstawie do końca tego roku, a potem trzeba będzie poprawić wszystkie błędy jakie wyszły. Potem trzeba wyczyścić zależności od BCB i znowu poprawki błędów i dopiero wtedy będziemy się bawić w integrację interfejsów, chyba że ktoś się chętny znajdzie wcześniej. Jeśli mam to zrobić sam to za rok - półtora najwcześniej coś może być.
-
No albo wykorzystac zapis parametrow fizycznych do pliku (jest taka opcja w ini), odczytywac na biezaco plik w programie przechwytujacym (ktory trzeba by bylo sobie napisac) i program ten komunikowalby sie z mikrokontrolerem... Chociaz nie wiem, jak czesto i na jakiej zasadzie w pliku sa zrzuty np. dotyczace predkosci. Nigdy mnie to nie interesowalo w szczegolach, mowiac szczerze.
-
Ogólnie fajnie by było jakby została dodana Alfa takiego modułu open-source (open source tego modułu, nie maszyny) w postaci pliku cpp w folderze gry. Wtedy moglibyśmy sobie modyfikować ten plik wedle uznania, byleby były tam już zapisane nazwy zmiennych odpowiadających za poszczególne doiody, i ten plik dodać do rendera aby wczytywal się co klatke i done.
-
Zapraszam do wątku o obsłudze portu COM (RS-232) przez maszynę: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28460.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28460.0.html)
Na dzień dzisiejszy wyrzuca ładnie prędkość jako pierwszy bajt. Wszystko obsługiwane może być przez virtualny port COM na USB.