- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Maupex w 10 Października 2016, 03:04:59

Tytuł: Oświetlenie zewnętrzne pojazdów kolejowych
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 10 Października 2016, 03:04:59
Mam kilka pytań do praktyków odnośnie oświetlenia zewnętrznego pojazdów kolejowych.

1. Załączanie różnych sygnałów w standardowym EN57 - czy możliwe jest sterowanie z kabiny a oświetleniem czoła b i na odwrót? Jeśli nie to jest to trochę uciążliwe, pół biedy, jak podstawiamy się "tylną" dla pociągu kabiną, to wychodząc gasimy sygnał manewrowy i zapalamy sygnał końca, jeśli "przednią", to trzeba udać się przez całą jednostkę do tylnej, zapalić końcówki i wrócić do przedniej. Jak to wygląda w SPOT i AXX?
 
2. Reflektory halogenowe. Czy reflektory halogenowe montowane w siódemkach i innych w miejscu tradycyjnych mają przyciemnienie sterowane przetwornicą czy opornikiem? Czy przetwornica jest 1 czy dla każdego reflektora osobna? Jakie tam są żarówki w ogóle?

3. Oświetlenie LED. Zauważyłem, że niektóre pojazdy mają białe oświetlenie zarówno LED jak i żarowe (np. EU44, 163 jakie widywałem u nas, SA139 - tam to w ogóle dziwne to oświetlenie jest, Flirty ŁKA) - kiedy używamy oświetlenia diodowego, a kiedy żarowego, i czy są na to jakieś przepisy?
Tytuł: Odp: Oświetlenie zewnętrzne pojazdów kolejowych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 10 Października 2016, 08:18:36
W EN57Al z jednego końca można na drugim zapalić tylko oświetlenie manewrowe, więc czasami jednostka zjeżdża na postojowe z dwoma końcówkami i białym z tyłu.
Tytuł: Odp: Oświetlenie zewnętrzne pojazdów kolejowych
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 10 Października 2016, 09:09:51
Matek na pewno? Ja codziennie widzę jak w Ostrowie Wlkp. przyjeżdża pociąg z Poznania i jedzie do Łodzi Kaliskiej i podczas przesiadania się miedzy kabinami, wyłączają oświetlenie, nie zapalają końcówek, kiedy przesiądą się do drugiej kabiny to włączają oświetlenie z przodu i automatycznie z tyłu zapalają się końcówki.
Tytuł: Odp: Oświetlenie zewnętrzne pojazdów kolejowych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 10 Października 2016, 09:35:31
Słyszałem i widziałem taką sytuację.
Tytuł: Odp: Oświetlenie zewnętrzne pojazdów kolejowych
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 10 Października 2016, 11:34:58
W starej EN57 nie można z kabiny obsługiwać reflektorów na drugim końcu. Co się tyczy lokomotyw EU07, ET22 itp. oraz SPOT-ów z programatorami, również nie można na nich sterować światłami na drugim czole. SU45 chyba posiadały możliwość zapalenia z przedniej kabiny tylnego światła manewrowego.
2. Reflektory halogenowe. Czy reflektory halogenowe montowane w siódemkach i innych w miejscu tradycyjnych mają przyciemnienie sterowane przetwornicą czy opornikiem? Czy przetwornica jest 1 czy dla każdego reflektora osobna? Jakie tam są żarówki w ogóle?
Przyciemnienie na tych pojazdach odbywa się na 99% w sposób tradycyjny - opornikiem. Przetwornica znajduje się w każdym reflektorze osobno.