- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: matek123 w 21 Sierpnia 2016, 09:53:11
-
Witam, czy ktoś widział kiedykolwiek wskaźnik W23, poza instrukcją Ie1?
-
Najczęściej to dławiki do izolowania odcinka pakowane są do takiej oto puszki malowanej na żółto i jest to jako przy okazji W23. Nie mylić z EOR'em gdyż skrzynka do ogrzewania rozjazdów inaczej wygląda.
-
Te żółte skrzynki to obudowy układów EON, dławiki torowe wyglądają inaczej. Zaś ich żółty kolor nie jest regułą.
-
Stacja Świnoujście, bezpośrednio przy peronie 2 od strony nastawni / Przytoru jest W23. Na zdjęciu z geoportalu zaznaczyłem żółtym kwadracikiem. Jak będę tam to zrobię zdjęcie jak to wygląda, zazwyczaj jest to po prostu belka/pręt/kamień pomalowany na żółto i wkopany w ziemię w odpowiednim miejscu.
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-swinoujscie.PNG 1.73 MB
-
Na każdej stacji wyposażonej w izolowane odcinki kontroli niezajętości (nie mylić z EON-ami) występują wskaźniki W23, tylko szukać ich trzeba jak grzybów w lesie :) Najczęściej były wykonane z plastiku i większość jest już połamanych, bądź też po prostu wyblakły od słońca.
-
Chyba ze dwa lata temu u mnie na linii był szał na uzupełnienie brakujących sierżantów i ukresów, ale W23 nie uzupełniali.
-
Od 11 września kisi mi się na komórce zdjęcie W23 ze Świnoujścia.
-
Najczęściej "izolacja" toru kończy się przy ukresie z rozjazdami. Jak wiadomo, ukresów nie można zajmować, więc W23 jest nieco bezsensownym wskaźnikiem w typowych sytuacjach.
-
Raczej kilka metrów za ukresem, ze względu na nawis taboru.
W załączniku ciekawostka związana z tematem - proponowany do wdrożenia (nie wdrożony) wskaźnik W30, sygnalizujący drużynie trakcyjnej czy koniec długiego składu zjechał za ostatni odcinek drogi zwrotnicowej (pełny opis - "Automatyka Kolejowa" nr 11/1988):
-
Nigdy o tym nie słyszałem. Czyli czerwone pod semaforem miga gdy skład jeszcze nie zwolnił odcinka, a po zwolnieniu migać przestaje? Takie były założenia?
-
Zapewne dlatego że raczej nie wyszło to poza koncepcję. Według założeń miał migać, gdy utwierdzony był przebieg wjazdowy, zajęty odcinek torowy i ostatni zwrotnicowy, oraz nie był podany sygnał dla dalszej jazdy.