- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 12:03:04
-
Cześć, tutaj będę zamieszczał postępy z prac nad teksturami do Maszyny EU07. Na sam początek wykonana przeze mnie tekstura EU07-540 spółki PKP IC.
-
Pokaż więcej zdjęć, boki przede wszystkim detale itp.
-
Proszę bardzo.
-
Taka rzecz, która od razu rzuca się w oczy, to rybie oko na dolnych reflektorach (a właściwie same kratki).
-
Rozumiem ale co jest z nimi nie tak? Mógłbyś bardziej wyjaśnić?
-
rybie oko na dolnych reflektorach (a właściwie same kratki).
One tak wygladaja, polecam uzyc dowolnej wyszukiwarki obrazow.
-
Faktycznie, sorry za wprowadzenie w błąd. Znalazłem fotkę gdzie widać czoło bardziej od frontu, one faktycznie są takie krzywe.
-
No to wszystko wyjaśnione. Ktoś coś jeszcze nie tak dostrzega? I mam małe pytanie, jaki fragment w pliku tekstury odpowiada za kolor pod szybami? Chodzi mi o to wcięcie.
-
Ze swojej strony dodam, żebyś naniósł mocowania gniazd ukrotnienia. Możesz nawet przekopiować je z jakiejś innej tekstury.
-
Dobrze, ale już to przecież zrobiłem. Spróbowałem z innej lokomotywy i jest ten sam efekt.
-
Na pierwszy rzut oka to co zaznaczyłem, a po drugie czoło ma inny odcień niebieskiego niż bok.
-
Wcięcie jest mapowane z paska nad teksturą wózka. Dolny pasek to jego dolna powierzchnia, górny to górna. UV: [0.004,0.269;0.282,0.257] Mapowanie bardzo ładne w tym miejscu swoją drogą. Proporcjonalne teksele, czego się nie spodziewałem.
Chodzi o mocowanie mufy na teksturze pudła. Powinna być tam prostokątna płytka z dziurami na śruby, będąca częścią odlewu mufy. Może wybrałeś słabą teksturę na zapożyczenie.
-
Dziękuje za drobne rady z pewnością przykuje do nich uwagę. Może coś z poprawek wrzucę wieczorem jeżeli czas pozwoli.
Dodano: 16 Lipca 2016, 18:45:59
A to co zaznaczyłeś "PiterCC" to coś nie tak w łączeniu?
-
Widzę, że siódemkom przydałoby się zrobić lifting, tylko niestety póki co czasu nadal brak. Ogólnie jak na początek dobra robota gratuluję.
-
Ogólnie zastanawiam się czy pod reflektorami musi być cień? Jeżeli tak to w jaki sposób go uzyskać stempel i czarny kolor? Pracuję W Photoshop C6.
-
Najbardziej pro? Wczytać model do 3dsmaxa i wygenerować Vrayem odpowiednio przefiltrowaną lightoslusionmapę z "zaciekami" ;) Myślałem, czy by nie porenderować tego dla kilku pojazdów jako maski do wykorzystania, ale wymaga masy pracy przy przygotowaniu modelu i na moim sprzęcie wypala się godzinami.
W gimpie maziam ciemnoszarym pędzelkiem w trybie mocnego światła i odrobiny nasycenia.
-
Dzięki za wyjaśnienie. Nasuwa mi się jedno nurtujące pytanie jak ze zdjęć uzyskać teksturę wózka? Jest to dość skomplikowane?
-
Najlepiej wczytać model do 3ds maxa i na układzie mapowania posprawdzać co i jak.
-
Udało mi się dokonać kilku poprawek wizualnych przynajmniej mam taką nadzieję.