- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 12:03:04

Tytuł: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 12:03:04
Cześć, tutaj będę zamieszczał postępy z prac nad teksturami do Maszyny EU07. Na sam początek wykonana przeze mnie tekstura EU07-540 spółki PKP IC.



Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 16 Lipca 2016, 13:16:43
Pokaż więcej zdjęć, boki przede wszystkim detale itp.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 13:28:22
Proszę bardzo.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Alexej w 16 Lipca 2016, 13:36:14
Taka rzecz, która od razu rzuca się w oczy, to rybie oko na dolnych reflektorach (a właściwie same kratki).
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 13:42:11
Rozumiem ale co jest z nimi nie tak? Mógłbyś bardziej wyjaśnić?
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: joey w 16 Lipca 2016, 13:52:14
rybie oko na dolnych reflektorach (a właściwie same kratki).
One tak wygladaja, polecam uzyc dowolnej wyszukiwarki obrazow.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Alexej w 16 Lipca 2016, 13:57:36
Faktycznie, sorry za wprowadzenie w błąd. Znalazłem fotkę gdzie widać czoło bardziej od frontu, one faktycznie są takie krzywe.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 14:06:59
No to wszystko wyjaśnione. Ktoś coś jeszcze nie tak dostrzega? I mam małe pytanie, jaki fragment w pliku tekstury odpowiada za kolor pod szybami? Chodzi mi o to wcięcie.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 16 Lipca 2016, 14:35:17
Ze swojej strony dodam, żebyś naniósł mocowania gniazd ukrotnienia. Możesz nawet przekopiować je z jakiejś innej tekstury.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 14:39:09
Dobrze, ale już to przecież zrobiłem. Spróbowałem z innej lokomotywy i jest ten sam efekt.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 16 Lipca 2016, 14:59:29
Na pierwszy rzut oka to co zaznaczyłem, a po drugie czoło ma inny odcień niebieskiego niż bok.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Lipca 2016, 15:03:05
Wcięcie jest mapowane z paska nad teksturą wózka. Dolny pasek to jego dolna powierzchnia, górny to górna. UV: [0.004,0.269;0.282,0.257]  Mapowanie bardzo ładne w tym miejscu swoją drogą. Proporcjonalne teksele, czego się nie spodziewałem.
Chodzi o mocowanie mufy na teksturze pudła. Powinna być tam prostokątna płytka z dziurami na śruby, będąca częścią odlewu mufy. Może wybrałeś słabą teksturę na zapożyczenie.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 15:54:58
Dziękuje za drobne rady z pewnością przykuje do nich uwagę. Może coś z poprawek wrzucę wieczorem jeżeli czas pozwoli.

  Dodano: 16 Lipca 2016, 18:45:59
A to co zaznaczyłeś "PiterCC" to coś nie tak w łączeniu?
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Lipca 2016, 18:54:38
Widzę, że siódemkom przydałoby się zrobić lifting, tylko niestety póki co czasu nadal brak. Ogólnie jak na początek dobra robota gratuluję.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 20:53:26
Ogólnie zastanawiam się czy pod reflektorami musi być cień? Jeżeli tak to w jaki sposób go uzyskać stempel i czarny kolor? Pracuję W Photoshop C6.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Lipca 2016, 21:21:20
Najbardziej pro? Wczytać model do 3dsmaxa i wygenerować Vrayem odpowiednio przefiltrowaną lightoslusionmapę z "zaciekami" ;) Myślałem, czy by nie porenderować tego dla kilku pojazdów jako maski do wykorzystania, ale wymaga masy pracy przy przygotowaniu modelu i na moim sprzęcie wypala się godzinami.
W gimpie maziam ciemnoszarym pędzelkiem w trybie mocnego światła i odrobiny nasycenia.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 21:57:00
Dzięki za wyjaśnienie. Nasuwa mi się jedno nurtujące pytanie jak ze zdjęć uzyskać teksturę wózka? Jest to dość skomplikowane?
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Lipca 2016, 21:59:31
Najlepiej wczytać model do 3ds maxa i na układzie mapowania posprawdzać co i jak.
Tytuł: Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 16 Lipca 2016, 22:03:49
Udało mi się dokonać kilku poprawek wizualnych przynajmniej mam taką nadzieję.