- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 14 Lipca 2016, 23:44:13
-
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-terminal.7z 32.05 KB
Jadąc ostatnio po LK3 w okolicy Swarzędza zobaczyłem ogromny terminal kontenerowy, porobiłem sobie notatki, porównałem ze zdjęciami satelitarnymi i w dwa/trzy wieczory popełniłem coś, co można zobaczyć po pobraniu paczki z powyższego linku (wypakować jak zwykły dodatek) - stacja i bocznica do terminala kontenerowego. Ciągnąć to dalej? Będzie coś z tego?
-
Co by z tego nie było, zwiększ widoczność kontenerów na repo. ;)
-
Zwiększyłem do 1000 metrów, zrób update ;)
Na przyszłość - wymiary kontenerów morskich. http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-wymiary_kont.jpg 284.03 KB
-
Przejrzałem ten dodatek i stwierdzam, że z wielką chęcią bym widział takie coś jako kolejna odnoga od l053 w scenerii L053 lub nawet gdzieś w terenie scenerii Całkowo (Wiliś Park?). Odnoga nie w sensie kolejnego klona l053 tylko żeby gdzieś umieścić taki terminal w scenerii l053. No chyba, że są inne scenerie potrzebujące "wzbogacenia" o realne rzeczy, no to decydujcie sami gdzie to umieścić.
-
Można prosić kogoś o zrobienie kilku zrzutów z ekranu?
-
Benku zaraz machnę.
Edit//: Widzę swoje koziołki na tej scenerii. Cieszę się, że się przydały. Po konwersji z Maciusiem5991 odrutuję tą scenerię nowymi klamotami.
-
Patrzę na tą sceneryjkę, patrzę na Mosty i zastanawia mnie jedno: dlaczego wszędzie robisz płaski teren? Nawet przy torze płaskim jak stół, przekrój poprzeczny bardzo dużo daje.
-
Skoro juz sie buduje terminal to mam nadzieje, ze do pazdziernika zosdtanied oddany do uzytku - wtedy moglbym podrzucic okolo 160 tekstur 40f i pewnie drugie tyle 2i0f no i troche 10f. Mam tez 45 i powyzej, ktorych sie u nas nie wozi. Dodatkowo w exe dodalem mozliwosc wstawiania kulku modeli towaru jako ladunek. Mam tez platforme Sggmmrrs a w planie jest nastepna jednoczlonowa i az 26metrowa. http://dropbox.eu07.es/pmppw/ROZNE/
-
Patrzę na tą sceneryjkę, patrzę na Mosty i zastanawia mnie jedno: dlaczego wszędzie robisz płaski teren? Nawet przy torze płaskim jak stół, przekrój poprzeczny bardzo dużo daje.
Brak umiejętności. Nie za bardzo wiem jak zrobić to ładnie.
-
Pobawiłem się i wygenerowałem w maksie taki teren dla TD. Jutro wrzucę film z procesu. Jest kilka błędów, ale to efekt weldowania siatki bez pomyślunku.
-
Dobra, a chociażby rowy / wykopy wzdłuż toru - robione ręcznie czy jakimś automatem?
-
Klon toru przekształcony na niweletę i na nią nałożony profil poprzeczny. Tylko na żeberku ręcznie korygowany, bo nie mam pomysłu jak to zrobić dla dwutoru z automatu. Na chwilę obecną pewnie bym usunął jeden tor i generował przekrój po drugim z offsetem. Ogólnie jest to raczej pokazanie, że się da, bo mam zerowe doświadczenie w tym aspekcie. Po prostu ucząc się 3dsmaxa przychodziły mi do głowy zastosowania pewnych narzędzi w trasopisarstwie i to pierwszy test większości z nich. Tylko na Drawinowie zniwelowałem góry vertex paintem i przekopałem rzekę, czego tu nie pokazywałem.
Film z procesu: https://youtu.be/-pfFE-m1ReI
-
No i dzięki! Uruchamiam maxa.
Zrobiłem testowo/ćwiczeniowo teren wokoło prostego odcinka dwutoru, na razie chamsko posklejałem rowy plejnem oraz zastosowałem rozwiązania zastane w scenerii bez nazwy, wyszło coś takiego: http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-terminal.7z 46.72 KB
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-terminal.7z 604.70 KB - kolejna wersja, dodane semafory, wskaźniki i trochę otoczenia. Warto mieć @Łapkowe paczki wskaźników, bo są używane.
-
Ni i fajnie wyszło. Przelicz wektory normalne rainstedem jeszcze by je uśredniło. Znikną ci błędy oświetlenia i krawędzie zaobli.
-
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-terminal.7z 830.48 KB
Zmiany głównie w zakresie otoczenia (dodano sporo roślinności) oraz wszystkie semafory i tarcze są przypisane / wygaszane. Można się pobawić:
Shift+8 - zamyka przejazd, ET22 manewruje w stronę stacji.
Shift+9 - zamyka przejazd, ET22 jedzie w tył.
Shift+1 - pospieszny przyjeżdża i wjeżdża na tor przyjazdowy.
Shift+4 - zamknięcie przejazdu
Shift+5 - otwarcie przejazdu
Zmodyfikowałem INC Twojego przejazdu @Stele, zmieniłem lokalizację szlabanów i sygnałów, ale co zrobić żeby auta reagowały na stan przejazdu? Przypisać do drogi event (p1)_syg_info1?
-
Dokładnie, przypisujesz sygnalizator do drogi jak semafor do toru. Tylko przypisz dobry z dobrej strony bo jak zamienisz, to staną na torach.
-
Takie tam rozne - wkrotce nadjada. Troche jeszcze zostalo do obrobki a to co na filmi to zaledwie polowa.
&feature=youtu.be