- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: sebastian82 w 08 Maja 2016, 12:03:49

Tytuł: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 08 Maja 2016, 12:03:49
Mam pytanko dotyczące maszynowych norm ( http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html ). W wytycznych dotyczących taboru wynika, iż sprzęg razem z buforami ma znajdować się  na wysokości 1050mm. W węglarkach Freightlinera (eamnoss oraz eamnos) sprzęgi i bufory są na wysokości 1040mm nad główką szyny. W Classach 66 jest jeszcze niżej. Jak rozwiązać ten problem? Przekłamać wymiary pod kątem maszyny (1050mm nad główką szyny) czy robić zgodnie z planami? Proszę o konkretne propozycje.
Edit//: Foto poglądowe: http://eu07.pl/userfiles/20441/priv-DSC08738.JPG
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 08 Maja 2016, 12:15:29
Sprawę sprzęgów trzeba jakoś ugryźć też od strony exe, pod kątem różnych rozwiązań, które do tej pory nie są stosowane w maszynie (np. "wagon" półsprzęg do łączenia się z EZT a także obsługi sprzęgu typu ucho w ASF). Można też pomyśleć nad definicją wysokości haka i odpowiednim obrocie submodelu copuler on.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 08 Maja 2016, 12:20:01
W mojej opinii, powinieneś robić zgodnie z planami. Skoro 10 mm niżej nic nie przeszkadza w ruchu towarowym w rzeczywistości, to nie powinieneś się tym przejmować. Ale zrobisz jak uważasz.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 08 Maja 2016, 12:24:23
Tu jest kwestia dopasowania modeli sprzegów z innymi pojazdami.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 08 Maja 2016, 12:25:16
Można też doliczyć kwestię sprzęgu i węży w 411S. Tam jest jeszcze inaczej z układem węzy, ich długością. O Buforach nie wspomnę (trzeba by dodać dodatkowe animacje lub zrobić na sztywno). Przepraszam zmęczony jestem. Igor zwrócił mi uwagę, że to co napisałem to 1cm różnicy. Proszę się z linkiem do foty zapoznać. Na fotce widać o co mi chodzi.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 08 Maja 2016, 12:39:35
Druga sprawa to może można dopisać do exe, żeby liczyło obrót sprzęgu do zadanej wysokości haka zdefiniowanej w sąsiednim pojeździe?
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 08 Maja 2016, 12:58:16
Na spokojnie trzeba dokładnie pomierzyć tą różnicę.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 08 Maja 2016, 15:41:20
Sprzęg teraz jest na sztywno. Żeby to miało ręce i nogi to trzeba wprowadzić przeliczanie kierunku i pochylenia pomiędzy wagonami. Wtedy także submodel sprzęgu będzie się obracał także na łuku (obecnie tkwi prosto).
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Maja 2016, 17:20:37
Sporo taboru będzie do edycji, bo pivot nie musi być ustawiony w osi obrotu haka/wężyka. Ba, lansowałem ustawianie go w zerze skoro są to "lampki".
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 08 Maja 2016, 17:22:50
Jako pivot masz na myśli punkt zero modelu?
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 08 Maja 2016, 17:29:12
Chłopaki nie wiem. Proszę zamieszczajcie jakąś grafikę lub screen poglądowy (w miarę możliwości oczywiście). Bo temat jest a za jakiś czas zjawi się ktoś, kto go nie przeczyta i nie będzie kumał o co chodzi.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Maja 2016, 17:41:36
Chodzi mi o pivot submodelu czyli zero lokalne. Punkt w okół którego się animuje.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 08 Maja 2016, 20:15:19
To da się obejść, tylko trzeba wiedzieć gdzie punkt pivotu ma być.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Maja 2016, 20:37:11
Długość pojazdu jest w fiz. Wysokość jest stała. Najlepiej byłoby napisać program ustalający odległość po Y i przeliczający pivoty sprzęgów w t3d. Gorzej z ustawieniem po X bo to cecha indywidualna i przy wężykach skrętnych nie będąca średnią z wierzchołków, ale potrzebna tylko jeśli pomysł rozwinąć jeszcze do skręcania sprzęgów na łukach. Realizowanie tego w eu07.exe to przesada moim zdaniem.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: firleju w 08 Maja 2016, 20:54:48
Ale nie da się tego nie zrealizować na innym poziomie, gdyż aby wyliczyć jak bardzo masz skręcić dany sprzęg musisz znać jego punkt docelowy. Potrzeba więc znać dwa punkty: początku samego submodelu sprzęgu oraz punkt zaczepienia haka. Wtedy można sprawdzać gdzie się znajdują punkt początku sprżedu oraz punkt zaczepienia haka na drugim wagonie i odpowiednio mnożyć macierz obrotem. Można też zrobić tak, że jeśli nie masz odpowiednich wpisów w mmd lub fiz obu łączonych pojazdów to wtedy sprzęgi są po staremu.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Maja 2016, 20:57:05
Samą animację oczywiście. Mi chodzi o przygotowanie modeli taboru doń.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 08 Maja 2016, 22:24:50
Ludzie czekam na konkrety. Każdy wypowiadający się nie daje podpowiedzi jak ten temat rozwiązać. Czekam na wyczerpującą wypowiedź czy modele mają być na odwal się (pod standardy maszynowe) czy je robić zgodnie z wymiarami. Problem jak na linku z pierwszego posta.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Maja 2016, 22:28:47
Rób wymiarowo. Cały wątek spłynął przecież w stronę koncepcji jak to programowo rozwiązać.
Tytuł: Odp: Wsokości sprzęgu w publikowanym taborze.
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 10 Maja 2016, 10:55:09
Mam wolne w poniedziałek oraz do 15tej we wtorek w przyszłym tygodniu. Podjadę najprawdopodobniej do Rogoźnicy. I pomierzę dodatkowo kilka gratów. Jak pogoda dopisze powtórzę foty na tex.