- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Stele w 26 Lutego 2016, 14:47:24

Tytuł: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Lutego 2016, 14:47:24
Dłubię przy klawiszu "s".
Obecnie na swoim exe mam następujący efekt:
Można w pojeździe nie będącym EZT (Type=ezt w fiz) zdefiniować przełącznik impulsowy "sand_bt". Wtedy przytrzymanie "s" (trzymane klawisze shift/ctrl nie mają znaczenia) uruchamia piasecznicę. Odtwarzany jest w zapętleniu dźwięk "pneumaticrelay". Pojazdy bez guzika "sand_bt" nie mają możliwości włączenia piasecznicy przez gracza. Przyhamowanie pod [num enter] działa niezależnie.
W pojeździe będącym EZT można zdefiniować przełącznik "door_signalling_sw". Wtedy mamy możliwość [shift+S / s] włączać/wyłączać sygnalizację drzwi. Do działania wymaga jeszcze wpisu w fiz. Wcześniej dźwięk hebelka był odtwarzany niezależnie od obecności przełącznika.
Wypadałoby zmienić dźwięk na składany by ładnie się pętlił. Ma ktoś nagrania używania piasecznicy z kabiny pojazdu? Dochodzą mnie słuchy, że dźwięk został wyłączony świadomie jako "nierealny".
Trzeba we wszystkich kabinach pojazdów z piasecznicą zdefiniować guziki. Bez tego nie będzie działać.
Zapraszam do dyskusji i deklaracji chęci przerabiania kabin/mmd.
------------
W załączniku testowe exe (bazujące na 474asynch14) i zmodyfikowane mmd dla 4e (wszystkie), ST45, SU46. Na starszych exe wpisy są ignorowane więc można bezpiecznie nadpisywać. W kolejnym załączniku wypisany  nazwie tabor+grzybek bocznika dla SX42. Nie impulsowo ale zawsze jakoś.
Proszę używać najnowszego exe 475.

Dostosowany tabor:
4e (cały): 4e-ep-tv, 4e-ep-zez, 4e-ep, 4e-tv, 4e-zez, 4e
303e (cały): 303e, 303e-ep-tv, 303e-ep-tv-ic, 303e-ep-zez, 303e-ep-zez-ic, 303e-tv, 303e-zez, 303e-zez-ic, 303eb-zez.
EU05 (prowizorycznie): wszystkie pedały w jednym submodelu
EP05 (prowizorycznie): wszystkie pedały w jednym submodelu
EP07 (cały): 4e-ep-zez
EP08 (prowizorycznie): 102e, 102e_ic [brak animacji]
EP09 (prowizorycznie):  Wersja bez klimy nie posiada grzybka, pozostałe z klima grzybek przyspawany do kabiny.
ET22 (cały): 201e-rn, 201e-rw, 201e-w, 201e-zez, 201e, 201e-p
ET41_v1 (cały)
ET41v2 (prowizorycznie): Przycisk przyspawany do macierzy.
ET42 (cały): 112e
SM42: Brak pedału w modelu
SP42: Brak pedału w modelu
ST45 (cały): 301dd
SU45 (cały): 301d-1, 301d
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Marca 2016, 22:02:08
Podbijam. Do patcha idzie exe wymagające zdefiniowanych guzików. Ja wszystkiego sam nie zrobię. Z Joachimowiczem zrobiliśmy te kilka pojazdów ale to wierzchołek góry lodowej. Proszę przynajmniej o siódemki i byki by w najpopularniejszym taborze to działało. Jak nikt się nie odezwie to miłego ślizgania życzę. :)
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 17 Marca 2016, 16:33:58
Nagrałem dźwięk piasecznicy na ET22. Jak odzyskam siły to wrzucę.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 17 Marca 2016, 17:16:09
Przydałoby się jeszcze poprawić dźwięk przełącznika nastawienia rodzaju hamulca (P-O-T). W rzeczywistości nic tam nie syczy :P
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 17 Marca 2016, 17:50:22
Nagrywane telefonem, przy wyłączonych sprężarkach i przetwornicach. Radio jedynie wyłączyłem z poziomu przycisku, nie zasilacza. Początkowy szum jest w trakcie trzymania nogi na piasecznicy, zaś ten "buch" jest, gdy puszczę piaskowanie. Pierwsze dwie próby są zrobione w sposób, że telefon był skierowany w kierunku, jak się patrzy na szlak. Trzecia próba jest z przybliżonym telefonem do drzwi. Jakby kogoś interesowało, maszyna to ET22-1103, kabina A. Jak coś to następnym razem mogę wyłączyć zasilacz radia i nagrać w postaci filmu. Ale to niech Antek już się wypowie, jaki materiał bardziej by go interesował.

Link --> http://eu07.pl/userfiles/14534/priv-piasecznica.rar
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Marca 2016, 18:32:22
Spróbuję to pokroić i wtedy powiem czy uda mi się ładnie pętlący środek zrobić. Ewentualnie będę prosił o dłuższy fragment z przytrzymaniem pedału. Mogę grabki podesłać do rozgarniania kupy piachu. :P Dzięki wielkie za nagranie. Muszę ogarnąć dźwięki składane do tego i przy okazji przyhamowanie też przerobić.
Niebugoclaw, co proponujesz z nastawą hamulca? Zwykły switch czy jest tam wymagany jakiś szczególny dźwięk?
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 17 Marca 2016, 19:42:16
Skoro już o piasecznicy to trzeba dodać, że piach usypuje się, również przy hamowaniu nagłym jak i przy zrzucaniu baterii,
nie dając wcześniej nastawnika kierunku na pozycje 0. Stąd te charakterystyczne kupki piachu na żeberkach.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 17 Marca 2016, 19:52:15
A w sumie to czemu to sluzy to usypywanie piachu przy zwalaniu baterii?
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 17 Marca 2016, 19:55:51
A na jakich lokomotywach tak jest? Zwykle piasecznica jest włączana "prądem" Więc wyłączeniu baterii nie powinna sypać.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 17 Marca 2016, 21:00:42
Piach leci także w chwili, gdy hebelek piasecznicy jest włączony a w przewodzie głównym jest 0. Ale aż sprawdzę, czy po zostawieniu kierunku i zrzuceniu baterii leci piasek. Ale może tak być, bo wtedy jest spadek ciśnienia w przewodzie głównym.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: maciekb_19 w 18 Marca 2016, 07:08:16
Teoretycznie po zrzuceniu baterii traca zasilanie cewki zaworow odcinajacych ZOC1 i 2, ktore powoduja spadek cisnienia w p. glownym, rownolegle traci zasilanie przek. pomocniczy p glownego PSH (przy normalnej pracy kontroluje go wylacznik cisnieniowy) ktory stykiem biernym zalacza piasecznice ponizej 0,28 Mpa (pod warunkiem, ze byly wlaczone a NK byl na kierunku). Z drugiej jednak strony po wylaczeniu bateri cewki zaworow piasecznic tez traca zasilanie. Ale roznie to bywa miedzy teoria a praktyka :) Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 19 Marca 2016, 15:05:24
Niebugoclaw, co proponujesz z nastawą hamulca? Zwykły switch czy jest tam wymagany jakiś szczególny dźwięk?
Zwykły switch. Poza tym zawór hamulca dodatkowego FD1 również jest pozbawiony dźwięku, przydałoby się jakiś syk podpiąć :)

Skoro już o piasecznicy to trzeba dodać, że piach usypuje się, również przy hamowaniu nagłym jak i przy zrzucaniu baterii,
nie dając wcześniej nastawnika kierunku na pozycje 0. Stąd te charakterystyczne kupki piachu na żeberkach.
Odnośnie sypania przy zrzucaniu baterii - myślę, że kolega @maciekb_19 wystarczająco opisał temat - piach nie ma prawa sypać się przy wyłączonych bateriach :) Trochę go tylko poprawię: odcięcie H908 (czyli ZOC) nie powoduje "zwalenia" powietrza z PG, odpowiada za to elektrozawór od SHP, który po utracie zasilania zwala z PG. Kupki piasku na żeberkach występują bardziej z tego powodu, że przy uruchamianiu przed popełnieniem PG czasami zapomina się, że lok. jest na kierunku (i na ET22 jest załączony hebelek od piasecznic), poza tym przy sprawdzaniu CA i radiostopu z tych samych powodów. Takie uzależnienie występuje wśród znanych mi lokomotyw na ET22, EU06, EU07, EP08, ET41. Na SM42, SM31 i ET42 nie występuje, a na "laptopach" (201em i ek) jest uzależnione od prędkości.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Kwietnia 2016, 16:28:41
Widze ze ta poprawka przyspozy troszkę kłopotu. Nie latwo będzie tego dokonać, a już na pewno nie przy pomocy samego notatnika. Zabralem się jak zwykle za nickowa serie i widze ze w przypadkach kabin IC grzybek nozny od piasecznicy jest laczony z modelem podłogi. Co w takim przypadku robic? Tworzymy submodel o nazwie nam pasującej i wklepujemy recznie do t3d i wielkości 1pix i ukrywamy pod podloga, czy import kabiny do maxa rozdzielenie grzybka jako submodel i ponowny export, a jak wiadomo lubi się wtedy cos popsuc. Druga wersja jest troszkę czasochlonna, zwazywszy na to iż nie wiadomo ile takich przypadkow jeszcze napotkamy. W każdym razie puki co bez importu do maxa i podglądania modelu celem ustalenia nazwy submodelu grzybka, nie ma się co zabierać. Zrobilem dopiero serie EP08 bez kabin IC. Scren nizej.

W drodze wyjątku można dac nazwe submodelu podłogi i wyzerować parametry i tez będzie piasek dzialal. Ale brak będzie animacji.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Kwietnia 2016, 17:28:33
No optymalnie trzeba wszystko powydzielać. Sprawdziłeś, czy sama deklaracja w mmd wskazująca na nieistniejący przełącznik nie wystarcza prowizorycznie? Nie wiem jak exe sprawdza.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 25 Kwietnia 2016, 18:49:22
Najlepiej to wydzielić z tej podłogi i sensownie nazwać. Podejrzewam zrobienie tego w notatniku może być raczej mordęgą.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Kwietnia 2016, 21:39:00
Stel niestety nie. Exe poszukuje submodelu w pliku kabiny, jeśli nie znajdzie to piasek nie działa. Już to sprawdziłem. I to wlasnie utrudnia prace, gdyby exe nie uzaleznialo obecności submodelu to by była miod malizka. Zawsze można by tego grzybka dodac później. A tak trzeba caly dynamic sprawdzić i nazwy szukac w plikach kabin, ewentualnie wydzielać bo inaczej nie zadziała. A wiec oznacza to sporo pracy i nie dla lajka a dla kogos kto umie się poslugiwac 3d maxem i importerem.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Kwietnia 2016, 21:41:56
No to dowaliłem mały sabotaż. :>
Gdy nie trzeba kroić to nie trzeba się tym 3dsmaxem umieć posługiwać...
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Kwietnia 2016, 21:53:34
Zastanawiam się po kiego kogos podkusiło by w wersji IC zrobić attach grzybka do podłogi? Zle było ze jako submodel był osobno? Wszystkie kabiny zielone maja te sama nazwe submodelu i nie było z tym problemu. Tymczasem kabina ICc  ma grzybka z-attachowanego z podloga.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 25 Kwietnia 2016, 22:01:09
Zrobił jak chciał i nie ma nad czym się rozczulać. Zająłbym się tym, ale od czasu rozpoczęcia sezonu z czasem dość krucho.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 26 Kwietnia 2016, 16:58:49
Dlatego nikt sie za to nie zabiera. Stel popatrz w exe i pokombinuj by submodel nie byl wymagany bezwzglednie. Latwiej cos w exe zmienic niz w nastu lub kilkiudzesieciu kabinach z osobna. Oczywiscie z czasem i to dojdzie ale brak piaskowania to tak byc nie powinno.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Kwietnia 2016, 18:27:33
Do exeka lepiej nic nie dodawać, bo kod i tak już z tego co mi opowiadał Grzesiu to on przypomina makaron. Doda się jakąś pierdółkę i w innym miejscu już będzie wysyp.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Kwietnia 2016, 18:28:56
Nie umiem. Alternatywnie można by dać w fiz wpis definiujący czy piasecznica jest czy nie, ale to też będzie masa plików do edycji, a ja nie mam ochoty próbować zmieniać czegoś co działa. Kod jest dostępny, droga wolna jak ktoś chce, ja też musiałbym się nauczyć jak to zrobić.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: youBy w 26 Kwietnia 2016, 18:37:37
Do piasku powinno być w fizyce kilka parametrów:
- ma przycisk od włączania,
- ma piasecznice (może być wyłączane zerowaną pojemnością zbiornika lub zerowym strumieniem piasku),
- piasecznica jest sterowana wielokrotnie,
- powiązania między piasecznicą a innymi układami (hamulec, przeciwpoślizg, napęd).
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 26 Kwietnia 2016, 20:06:19
A nie mozna wrocic poprostu do tego co bylo wczesniej? Ze poprostu dzialala? No bo teraz nie dziala nigdzie no chyba ze wyedytuje sie mmd kazdej lokomotywy wraz z importem kabiny i jej modyfikacja w razie przypadku jak ep08ic. A to oznacza mase czasu liczony w tygodniach moze nawet miesiacach.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 26 Kwietnia 2016, 23:42:15
A nie mozna doklejac do t3d pusty submodel (cos na wzor banana) z nazwa jaka jest wymagana dla piasecznicy?
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Kwietnia 2016, 00:29:28
:) I to jest dobry pomysł na prowizorkę, która przetrwa tysiąc lat. :D Jeśli ktoś jednak by się za to brał to proszę listować tabor wymagający wydzielenia pedałów.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 27 Kwietnia 2016, 06:40:51
Juz o tym pisalem. Pedro woli edycje kabin.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 27 Kwietnia 2016, 07:41:13
Zawsze można ręcznie z t3d usunąć starą podłogę, a z nowego t3d dać tyko podłogę i pedał. Wtedy nie będzie żadnych komplikacji z animacjami, no i mniej roboty z przywracaniem wygładzania.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Kwietnia 2016, 08:26:27
Wiadomo, że eksportujemy tylko wymagane submodele i sklejamy w t3d by zredukować prawdopodobieństwo zepsucia czegoś. I optymalnie wycinamy guzik i go animujemy. Gdy jednak ktoś nie umie/nie chce mu się, lepiej mieć pusty model tylko na potrzeby testu obecności guzika, niż brak piachu.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 27 Kwietnia 2016, 16:39:03
No i tak razy ilesnascie/dziesiat kabin? Powodzenia. To nie lepiej przywrocic stary system? Przeciez sa jakies backapy tej zmiany. W każdym razie nie wyobrażam sobie patha z takim bugiem. Po co to było ruszane? po staremu było zle? Owszem sam przycisk moglby być animowany opcjonalnie, ale nie bezwzględnie wymagany do działania systemu. Ewentualnie do czasu rozwiązania problemu proponuje 2 wyjścia.
1- dodanie niewidocznego submodelu w przypadku kabin w których brakuje tego przycisku dla zaoszczędzenia masy czasu.
2- usuniecie poslizgow ze wszystkich scenerii (a nie ma ich dużo) do czasu uregulowania sprwy piaskowania.

Przy okazji tego tematu, proponuje omowic i ustalić na przyszlosc dalsze wytyczne. Proponuje by kazda kabina nowo wydana, posiadala każdy przelacznik wraz z ustawionym pivotem oraz lampke w stanie _on i _off i odpowiednio ponazywany/ne tak, by w przyszłości można było bezproblemowo uruchomić dowolna funkcje, bez przekopywania i edytowania kabin. Nazwy możemy ustalić i opisac później w odpowiednim dziale. Nazwy elementow powinny być jednakowe i ujednolicone we wszytkich kabinach nowo wydanych.

Et41v1 działa 100% w obu członach.

ET41v2 działa prowizorycznie. Przycisk przyspawany do macierzy.

EP09v1 działa prowizorycznie.  Wersja bez klimy nie posiada grzybka, pozostale z klima grzybek przyspawany do kabiny.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Kwietnia 2016, 17:15:42
Tak ileśnaście/dziesiąt razy. Nikt nie mówi, że masz to robić. Po co było ruszane? By nie było piaskowania ręcznego w pojazdach które go nie mają. Nie jest to bug tylko ficzer wymagający dostosowania.
Godzę się na rozwiązanie nr 1. Cofki czy zwiększania tarcia odmawiam. Jak komuś bardzo będzie przeszkadzać, można zwiększyć współczynnik tarcia globalnie w ini. No i zawsze jest przyhamowanie przeciwpoślizgowe pod numenter.
Przygotowywanie wszystkich przełączników też pochwalam. Wytyczne nazewnictwa również. W traksie przygotowałem całą tylną tablicę gdy ją robiłem, choć póki co nie działa tam nic oprócz kręciołka świateł.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 27 Kwietnia 2016, 20:44:27
Gdzie będziemy umieszczać przygotowane pliki? Tzn z dzialajaca piasecznica.

Mysle ze umowic się możemy nastepujaco i ostatecznie. Proponuje dostosowywać po kolei na ile się da z dzialajacym grzybkiem. Jeśli napotkamy kabine, w której trzeba będzie cos zmodyfikować, możemy dodac tymczasowo submodel o wielkości 1px pod lokiem tak by nie był widoczny i wklepać w mmd odniesienie, lub zadeklarować tymczasowo odniesienie do innego elementu i dac zerowe parametry tak by nic się nie zaanimowalo z zaznaczeniem ze do głębszej modyfikacji w terminie późniejszym.

W linku ep08_v1 sa pliki mmd po modyfikacji. Ep08 w wersji IC nie ma działającego grzybka.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 27 Kwietnia 2016, 21:35:55
A po co jeden piksel? Nie lepiej zero pikselow (vide banan)?
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Kwietnia 2016, 21:59:35
Wrzucamy tu, będę na bieżąco wgrywał na repo. W pierwszym poście zrobię listę dostosowanego taboru.
Atrapy jako submodele bez siatki tak jak Mariusz mówi.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 28 Kwietnia 2016, 15:58:21
Oznaczamy jakos te kabiny ktore grzybka nie maja?

  Dodano: 28 Kwietnia 2016, 15:59:55
W kazdym razie edycja kabiny obowiazkowa. By podejrzec czy submodel jest w kabinie.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Kwietnia 2016, 16:00:42
Zapisałem tak:
Cytuj
EP08 (prowizorycznie): 102e, 102e_ic [brak animacji]
Postaram się jeszcze dziś byki i dwuczłonowce ogarnąć by był najpopularniejszy tabor w patchu ogarnięty.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 28 Kwietnia 2016, 17:28:25
EP08 prowizorycznie? Grzybki dzialaja we wszystkich z wyjątkiem IC.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Kwietnia 2016, 18:19:36
Czyli w połowie oficjalnego taboru. Animacja zerowa podnóżka to jest prowizorka. Jak inaczej mam to listować?
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 28 Kwietnia 2016, 18:47:01
Poprostu zle zrozumialem. Ja myslalem by dana serie oznaczac kolorem np zielony dziala w pelni zoltym czesciowo dziala z zaznaczeniem co trzeba zrobic w pozniejszym terminie.

  Dodano: 28 Kwietnia 2016, 18:48:47
Co do 303eb mam plik kabiny w maxie zobacze co z nia.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Kwietnia 2016, 21:28:21
Przy EB wyszło, że grzybek był pod podłogą. Ustawiłem offsetem animacji. Ale zakres animacji też jest inny niż w 4e, bo model ma skalowanie 3000% w transformie... Trzeba skontrolować wszystkie dotychczasowe czy im się pedał nie zapada. I czy w e3d zachowuje się tak samo przy nieznormalizowanej skali.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Kwietnia 2016, 17:57:12
SM42 wszystkie wersje + SU42+SP42. Przycisk działa, zle ustawiony pivot (bledna animacja).

Eu05 i EP05 działa częściowo - zespawane sa wszystkie 3 pedaly.

ET40 obie wersje - działa - brak przycisku grzybka.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Kwietnia 2016, 18:15:33
W smrodach zrobiłeś wciskanie zaworu kaloryfera. :D Nasze kabiny są wybrakowane i nie mają pedału piasecznicy. W testach kisną mody Matka, których nie chce mu się wykończyć.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Kwietnia 2016, 18:21:27
Tam jest jeszcze jeden pedal i przycisk. Na spalinach się nie znam. Od czego sa? Stel to wyzeruj parametry tych od kaloryferow byle by dzialalo. Mozesz uaktualnić pierwszy post? Chciałbym mieć podglad co dziala a co jeszcze nie. Czy moglbys wystawic te pliki które ty zrobiles?
Jak juz doprowadzimy do dzialania wszystko to zrobi sie temat w stylu TODO i wylistuje się wszystkie bledne rzeczy. Ale moim zdaniem w pathu kazdy lok musi miec dzialajaca piasecznice chocdzby prowizorycznie. By nie robic balaganu w pliku kabiny, robie w ten sposób ze daje nazwe pierwsza lepsza i zeruje parametry by nie było animacji. W terminie pózniejszym jak będziemy "kiedys" to poprawiac, to poprawi się tez i ten wpis.
Puoki co wygląda na to ze w większości przypadkow działanie będzie prowizoryczne z uwagi na albo brak modelu, albo przyspawany do reszty, albo animacja skiszona.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Kwietnia 2016, 18:29:51
Który pedał w EP05 od czego jest?
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Kwietnia 2016, 18:31:49
Tego niestety nie wiem. Jeden od piasku, jeden od shp niestety trzeciego przeznaczenia nie znam. Na jakims filmie na YT było widać jak mech trzymal obie rece na kole i zbil czuwaka. Wiec domyślam się ze czuwak i shp zbija ten sam pedal.

  Dodano: 30 Kwietnia 2016, 18:37:30
Dopisz do pierwszej strony et41v1 i ep09

  Dodano: 30 Kwietnia 2016, 18:38:05
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27726.msg421081.html#msg421081

ep07v1 działa w 100%
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Kwietnia 2016, 21:58:56
W części lokomotyw jest 3 pedał od syreny.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Kwietnia 2016, 22:19:38
Zazwyczaj od lewej jest piach, czuwak, syrena ale czy tak jest bez wyjątku to nie wiem.
EP07_v1 to 4e. Zrobiłem je jeszcze w lutym a wydana oficjalnie jest tylko jedna.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 02 Maja 2016, 11:51:40
Lokomotywy spalinowe mają odwrotnie. Po lewej jest czuwak, po prawej piasecznica.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Maja 2016, 20:28:40
Exe piach9.exe bazujące na 475. Sample i wpisy do mmd. Dziękuję Kicajowi za pomoc w ogarnięciu odluźniacza.
Dodane dźwięki piasecznicy i odluźniacza składane z trzech sampli. Niech ktoś przy okazji sprawdzi jak z piaskowaniem w asynchronach, bo wg kodu komputer powinien podsypywać przy poślizgu.
Podsypuje. Jak się poślizgnie to jest fajny efekt ale jak poślizgu samego w sobie nie ma tylko maksymalny moment osiągnięty i komputer redukuje oraz piaskuje to powstaje brzydki trzask. Chyba w każdym kroku fizyki impulsowo wali dawkę piasku.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: mk1991 w 04 Maja 2016, 16:19:39
Witam. Co zrobić z parametrem "pneumaticrelay"? Czy one nie będą się znosić? Mogę go spokojnie usunąć? Pytam ze względu na użytkowników, którzy nie czują się zbyt pewnie w nawigacji po plikach - mmd.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Maja 2016, 17:08:39
Pneumaticrelay nie jest obecnie używany chyba do niczego. Zostawiłbym go w spokoju bo może coś jednak go używa no i dla kompatybilności wstecznej. Odluźniacz i piasecznica będą brały dźwięki z releaser i sand, jak nie będzie deklaracji w mmd, to będą nieme, ale nic się nie wysypie z moich obserwacji.
W traksie ustawiłem odległość zaniku na tak małą, że z kabiny nic nie słychać przez resztę aparatury. Niech tak będzie do czasu poprawki fizyki by aż tak nie piaskował/zrobienia lepszych sampli.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: firleju w 04 Maja 2016, 21:17:39
Z tego co pamiątam to pneumaticrelay to są dźwięki rozłączania styczników.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 08 Maja 2016, 15:47:02
W twoich plikach mmd od ET42 brakuje deklaracji lampki i korby hamulca recznego, oraz odniesienia do lowpolyinterior.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Maja 2016, 18:01:37
Wrzucone. Dzięki za czujność. MMD na repo było jakieś wybrakowane pod tym względem od zawsze o ile dobrze log czytam.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 08 Maja 2016, 18:20:13
Odniesienia brak brak, bo i ubogie wnętrza nie ma.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Maja 2016, 18:27:08
A istotnie. Nie było do niej? Było bardzo nieoptymalne? Świta mi, że latała w lowpoli.
Włodek, uwaga. Wpis lowpolyinterior pod wpisem animations. Gdy jest cokolwiek między model a animations to ten drugi nie jest parsowany.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 08 Maja 2016, 23:01:26
Było owszem, ale bardziej jako klon kabin nieco odchudzony.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 10 Maja 2016, 20:46:47
Blad w mmd od 303e. Wskazowka szybkosciomierza w stanie 0 stala pionowo. Zeskalowalem.
Tytuł: Odp: Przycisk piasecznicy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Maja 2016, 21:04:23
Nie błąd tylko masz nieaktualny model. Wchodzą haslery TZ's. Rev. 1425 26.03.16.