- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Stele w 27 Grudnia 2015, 17:43:32

Tytuł: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Grudnia 2015, 17:43:32
Tak na koniec roku trochę statystyk z repozytorium.
Nasze repozytorium Paczki Całościowej istnieje od PC1.13
W 2013 wprowadzono 280 rewizji. w 2014 491 rewizji. W 2015 534 rewizji do dnia dzisiejszego.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Grudnia 2015, 19:14:00
Nie zmienia to jednak faktu, że nazwijmy to po dość bogatym w emocje roku wielu z nas zwolniło tempa. Dlatego miejmy nadzieję, że pogarszająca się od jakiegoś czasu sytuacja niebawem się jakoś unormuje.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: GOPdriver w 27 Grudnia 2015, 20:07:35
Niedawno minął mój pierwszy rok pracy (jeśli można to tak nazwać) dla symka. Chciałbym z tej okazji w tym miejscu pokazać jak zmieniły się moje umiejętności w tworzeniu modeli i zapowiedzieć dwa, które niedługo powinny znaleść się w teście dodatków. Na pierwszym screenie jest mój pierwszy model, jaki zrobiłem, czyli prowizoryczna kabina Lxd2, a na drugim obrotomierz z WMB-10 skończony jakieś 10 minut temu. Na następnym skrinie jest EP08-001 w historycznym malowaniu, który powinien wylądować w TD jak tylko rozszyfruje napisy na pudle ze starej fotki. Na koniec mała prezentacja filmowa M62 w rosyjskiej wersji, który znajdzie się w Teście jak zrobię/dostanę dźwięki i spasuję kabinę z modelem zewnętrznym. Link do prezentacji M62:
. Przepraszam za jakość.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 27 Grudnia 2015, 20:28:21
Na następnym skrinie jest EP08-001 w historycznym malowaniu, który powinien wylądować w TD jak tylko rozszyfruje napisy na pudle ze starej fotki
Nie do końca jestem pewien tych kolorów, choć w publikacji "Węzeł kolejowy Gliwice" (Eurosprinter 2010) malatura jest właśnie taka, jak wykonałeś. Wydaje się ona na 100% pewna, bo w tle na str. 145 jest seledynowy ET21 i jest równowaga kolorów. Moja niepewność wynika z faktu, że na początku lat 90 widziałem mały folder z wizerunkiem EP08-003 i barwy były żywsze, ale weźmy poprawkę na jakość druku;) 

Na koniec mała prezentacja filmowa M62 w rosyjskiej wersji, który znajdzie się w Teście jak zrobię/dostanę dźwięki i spasuję kabinę z modelem zewnętrznym.
Kabina super, wózki rodem z TE109 lub M62U (ale to szczegół), no i Hasler SŁ-2M stosowany na początku w ST44...

Jak dla mnie MEGA!

PS. no i z tyłu widzę skład Ex Odra;)
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: GOPdriver w 27 Grudnia 2015, 21:12:53
"Węzeł kolejowy Gliwice" (Eurosprinter 2010)
Człowieku w myślach mi czytasz :) Właśnie na podstawie tej książki zrobiłem tego repainta.
Tak jak pisałem, teksturę wydam jak rozszyfruję napisy na pudle, z tego zdjęcia niewiele udało mi się wyciągnąć.
Jak możesz to podeślij wszystkie fotki, jakie masz.
I jeszcze mała zapowiedź dla posiadaczy tejże książki: strona 146.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 27 Grudnia 2015, 21:27:11
Fotek EP08 w starym malowaniu jest jak na lekarstwo i na pewno nie znajdziesz opisów na ramie. W latach 70/80/90 robiono fotki na jednej kliszy 36 klatek i "zastanawiano się" jak fotkę zrobić najlepiej, a więc ówczesny fotograf wybierał: mając do wyboru "portret", albo "coś tam" (do dziś wielu MiKoli tego nie rozumie w dobie cyfrówek) - wybierał jakikolwiek portret. Na str.146 jest oczywiście ET41-100 w barwach "partyjnych", ale podobnie jak z EP08 z lat 70 nie ma szans na fotki oznaczeń! Niestety!
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Grudnia 2015, 09:13:24
Dlatego miejmy nadzieję, że pogarszająca się od jakiegoś czasu sytuacja niebawem się jakoś unormuje.
Ja zauważam, że powoli się to zaczyna "normować" :) Widzę, że wiele osób zaczęło coś robić, coraz więcej osób stawia małe kroczki i dorzuca swoje 5 kB na serwer i to właśnie stanowi o "wartości" Symulatora, że wiele osób się angażuje, coś dodaje, pracuje nad elementami, które wymagają poprawy. @Stele, fajne wykresy, ale wkurza mnie mocno, że na wykresie kołowym wycinki koła nie są ustawione od największego do najmniejszego :)
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Grudnia 2015, 11:48:24
Tortoise wygenerował legendę alfabetycznie. :P
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Stycznia 2016, 20:30:51
Można zrobić w kolejności "udziałów" :)
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Stycznia 2016, 20:42:36
To liczba zmian w repozytorium, ja się tam znajduję jako czwarty, ponieważ każdy dodatek (np nowy model) wgrywam na co najmniej 3 tury (modele, tekstury, inc-e), nie ogarnąłem jeszcze jak to zrobić za jednym zamachem.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2016, 20:45:32
Osoba która najwięcej zrobiła opuściła forum jaki tu jest sens.
Tak owszem. Taki by wskazać, że mimo wszystko jest coś jeszcze robione. Maciek ja to robiłem w ten sposób iż w głownym folderze repo naciskałem, prawy przycisk myszy SVN Commit... dodawałem komentarz i z listy wybierałem pliki. Następnie klikałem OK.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Stycznia 2016, 20:52:11
O proszę, faktycznie. Dzięki. Bałem się że jak użyję Commit dla całego katalogu MaSzyny to wyśle wszystkie pliki, a mam bałagan w tej paczce. Użyję Twojego sposobu następnym razem.

Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 06 Stycznia 2016, 20:55:09
Jak mam byc szczery to cienko to widze. Konkurencja wam podbiera ludzi, ile juz poszlo do Train Driver2? a pewnie pojdzie wiecej. Na korzysc TD2 przemawia chociaz fakt ze zaczynaja od zera no i pracuja na o niebo lepszym silniku graficznym. Moze fizyka i symulacja kuleje ale w EXE z 2003 nawet nie dalo rady podnosic patykow, a dzisiaj?

No dzialajmy, dzialajmy, tworzmy no ale jak nie przeniesiemy symka na cos o lepszym silniku graficznym to zle sie to skonczy.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2016, 20:55:55
O proszę, faktycznie. Dzięki. Bałem się że jak użyję Commit dla całego katalogu MaSzyny to wyśle wszystkie pliki, a mam bałagan w tej paczce. Użyję Twojego sposobu następnym razem.
Spokojnie też nie raz coś popsułem wysyłając coś w pośpiechu bądź nie zauważając zaptaszkowanego omyłkowo pliku. Kwestia wprawy i będzie dobrze. Nmzc. Bohun i na zdrowie, tylko oby tym razem to zostało ukończone. Co niektórzy do dziś mają w pamięci słynną Nebulę.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 06 Stycznia 2016, 21:00:04
Jak mam byc szczery to cienko to widze. Konkurencja wam podbiera ludzi, ile juz poszlo do Train Driver2? a pewnie pojdzie wiecej. Na korzysc TD2 przemawia chociaz fakt ze zaczynaja od zera no i pracuja na o niebo lepszym silniku graficznym. Moze fizyka i symulacja kuleje ale w EXE z 2003 nawet nie dalo rady podnosic patykow, a dzisiaj?

No dzialajmy, dzialajmy, tworzmy no ale jak nie przeniesiemy symka na cos o lepszym silniku graficznym to zle sie to skonczy.
Testowałem to dziś i wcale nie powala. Poza tym bazują na sterowaniu z Maszyny, co jak dla mnie jest wbrew licencji. Mogli wymyślić inny system uruchamiania i sterowania. A impuls jest praktycznie beznadziejny bo steruje się tylko jedną wajchą. Jak by @yb udostępnił źródła do rozruchu impulsowego to już dawno mielibyśmy lepszy sprzęt na torach chociażby traxxa.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2016, 21:17:16
Dam tobie dobrą radę " staraj się nie oceniać książki tylko po okładce". To nie jest koncert życzeń i skończ już z tym traxxem, bo już aż od tego mdli. Takim narzekaniem na pewno tego nie przyśpieszysz, ani nie zmotywujesz.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 06 Stycznia 2016, 22:02:35
A mi się właśnie wydaje że przez takie wytykanie i wywyższanie się (z resztą już kiedyś o tym pisałem) nasza scena się rozpada. :)
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2016, 22:44:46
Tak, dlatego najwyższa pora to zmienić i zacząć to powoli zmieniać.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Przemekm w 07 Stycznia 2016, 06:50:46
Witam

Udzielę się w tym temacie będąc szarym userem. Moim zdaniem nie szata graficzna jest w Maszynie najważniejsza. I TD2 też ona nie jest najważniejsza (poza cieniami chyba Maszyna lepiej wygląda). Mamy dobrą fizykę pojazdów. Mamy dużą ilość grywalnych pojazdów ze świetnymi kabinami i dźwiękami. Mamy kilka ciekawych scenerii. Jednak brakuje w tym wszystkim czegoś co jest nazwane u nas serwerem ruchu. W TD2 mają multiplayer, mogą wcelać się w dyżurnego ruchu i maszynistę. Gdyby do Maszyny zamiast sztywnych scenariuszy, kóre przechodzi się całkowicie liniowo  dodać możliwość kreowania ruchu z innego komputera, zyskałaby ona nowe życie. Moim zdaniem to powinien być główny kierunek rozwoju.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: przepioramarcin w 07 Stycznia 2016, 09:13:37
Cześć Koledzy.
Od dawna nie uczestniczę w dyskusjach na Naszym Forum, ale prawie codziennie czytam.
Sobota 7 rano i niedziela 7 rano to takie moje małe dni świąteczne - odpalam symka i jadę :) jakieś dwie godzinki. Symulator Maszyna nie "zdycha". Na pewno ma zadyszkę.
Jakość grafiki - pewnie, że  mogłaby być lepsza - ale nie to jest problemem.
Brak edytora tras z podglądem w czasie rzeczywistym - przede wszystkim właśnie to kilka lat temu powstrzymało mnie od kontynuacji prac rozpoczętych w 2008 roku.
Z 3ds maxa przeniosłem demo trasy do znanego nam wszystkim edytora i po kilku miesiącach skapitulowałem.
Pozdrowienia z Sochaczewa.
Ps. Jeśli ktoś pracuje nad edytorem zgłaszam się do intensywnych testów.

Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 09 Stycznia 2016, 13:03:44
Jeśli już nawiązujemy do TD2. Skierowałem swoją uwagę (i prace) na ten drugi symulator z tego powodu, iż jest możliwość rozgrywki multiplayer oraz można pobawić się jako dyżurny. Ale co faktycznie mnie skusiło, to edytor, w którym robię trasę bez żadnego bólu, miliona tutoriali, zewnętrznych programów, tworzę obiekty w "normalnych" formatach i wrzucam bez problemu.
Ale co bym chciał ostatecznie powiedzieć. Wydaje mi się, że czasami warto schować jakieś swoje osobiste urazy do osób, symulatora, bo w końcu ostatecznie wszyscy jesteśmy pasjonatami kolei. Stąd warto rozwijać MaSzynę jak i TD2, a nie robić jakąś już na starcie konkurencję. Wymiana obiektami to żaden problem, współpraca również.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 09 Stycznia 2016, 13:25:37
Ale co bym chciał ostatecznie powiedzieć. Wydaje mi się, że czasami warto schować jakieś swoje osobiste urazy do osób, symulatora, bo w końcu ostatecznie wszyscy jesteśmy pasjonatami kolei. Stąd warto rozwijać MaSzynę jak i TD2, a nie robić jakąś już na starcie konkurencję. Wymiana obiektami to żaden problem, współpraca również.
Świetnie to ująłeś! Oczywiście każdy chciałby, aby MaSzyna zawierała niektóre cechy MSTS, Trainz i TD2 (wszystko w jednym), bo z każdego z programów przydało by się parę "gadżetów", ale uważam, że projekt MaSzyna EU07 powinien być dalej prowadzony z uwagi na swój odmienny charakter. Co prawda jestem obserwatorem od bardzo długiego czasu (kiedyś tam robiłem textury w Paint'cie i też było przy tym roboty i domyślam się ile Twórcom zajmuje czasu programowanie różnych rzeczy itd.), ale widzę przez 12 lat jak tutaj jestem bardzo duże postępy i zmiany na plus. Nie jestem programistą i nie zamierzam się wtrącać do wielu dyskusji, ale projekt MaSzyna EU07 powinien dalej działać (wiem, wiem - zrób to będziesz miał), bo inne produkcje w/w niekoniecznie zawsze są fajne (brak fizyki, "sztywny" widok z kabiny), ale mają też plusy (zmienne atmo, fajne kabiny, teren, dobry FPS). Połączenie sił nie jest chyba zatem złem w tym momencie?
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Grudnia 2016, 16:09:53
Statystyki repozytorium z 2016.
Brak paczki całościowej w tym roku, odejście Ra i Sawiego są bardzo widoczne.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: firleju w 22 Grudnia 2016, 21:10:55
Statystyki z SVN nie obejmowałyby Ra nawet jakby został ze względu na zaprzestanie pracy na SVN nad exe.
Ja na swoim gicie mam 112 commitów do exe za 2016 nie licząc prac nad portem COM (około 20 obecnie). To możesz sobie doliczyć.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Grudnia 2016, 21:18:31
Ale to jest tylko SVN paczki. W zeszłym roku narobił ruchu wrzucając zmiany na l61 co kilka godzin. SVN exe nie śledzę, jeśli ktokolwiek z niego korzysta. Ba, przez lata nie wiedziałem, że mam tam wejście. :D
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: firleju w 22 Grudnia 2016, 21:34:13
To zrób jeszcze za 2014 i zobaczymy czy było porównywalnie do 2016.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 23 Grudnia 2016, 22:57:29
Antek ja jeszcze nie odszedłem na dobre, więc kto wie wszystko się może zmienić jak wreszcie ogarnę tego swojego kompa.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 24 Grudnia 2016, 00:01:40
Gorąco na to liczymy :) Kilka dni temu wysłałem Ci maila na adres podany w profilu z zapytaniem co tam u Ciebie, doszedł?
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 24 Grudnia 2016, 09:34:21
Szczerze powiem, że na swojego maila od czasu kiedy padł mi komputer nie wchodziłem.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 02 Stycznia 2017, 13:54:55
Kiedys zdechnie, jak wszystko, jednak nie tak szybko jak by sie niektorym wydawalo. Kto wlozyl serce i tysiace godzin w symka, nie porzuci go ot tak. Wazne jest, aby przybywalo nowego narybka i jakos wyprosrodkowac pomiedzy obecnymi standardami a niedoswiadczeniem mlodych, aby ich nie zniechecac.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 02 Stycznia 2017, 14:53:21
Dużo młodych wybiera chomika niż test dodatków. Trzeba było by w jakiś w sposób ich tu zachęcić, tylko jak ?
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 02 Stycznia 2017, 15:54:43
Niestety wiele dodatków ląduje na chomiku, a nie w teście dodatków. Może wystarczyłoby, żeby userzy byli bardziej aktywni w tym dziale? Podam pewien przykład. Wrzuciłem update do paczki z teksturą 4e-zez-023 20 grudnia 2016 roku. Do dziś nie było żadnego odzewu. W takich momentach wiele użytkowników stwierdza:
Cytuj
Jeśli nie ma odzewu to znaczy, że nie chcą dodatku. Zwijam swoją działalność na chomika, może tam ktoś to doceni.
Według mnie może wystarczy częściej testować dodatki.
I jeszcze jedna uwaga. Ktoś chciałby, żeby w Maszynie była jakiś tam model. Napisze o tym i dostaje taki odzew:
Cytuj
Jak zrobisz to będzie
Sądzę, że działa on zniechęcająco. Może należało by mu wytłumaczyć co trzeba zrobić i może troszkę mu pomóc.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 02 Stycznia 2017, 16:25:55
Według mnie może wystarczy częściej testować dodatki.
Zgoda. Sprawdzimy w najbliższym czasie aktywność betatesterów (osoby nieaktywne utracą status) oraz przeprowadzimy nabór na nowych.
I jeszcze jedna uwaga. Ktoś chciałby, żeby w Maszynie była jakiś tam model. Napisze o tym i dostaje taki odzew:
Cytuj
Jak zrobisz to będzie
Sądzę, że działa on zniechęcająco. Może należało by mu wytłumaczyć co trzeba zrobić i może troszkę mu pomóc.
A to już niestety tak nie działa. Poradników jest sporo na forum, zawsze można zapytać ale nikt nie będzie komuś wciskał myszki na siłę do ręki. Niestety "nie umiem więc nie spróbuję" jest dziś chorobą cywilizacyjną.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 02 Stycznia 2017, 16:36:26
Według mnie może wystarczy częściej testować dodatki.
Zgoda. Sprawdzimy w najbliższym czasie aktywność betatesterów (osoby nieaktywne utracą status) oraz przeprowadzimy nabór na nowych.
Kiedyś z @fujim zrobiliśmy listę aktywnych betatesterów i wyszło że tych aktywnych jest tylko garstka.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 02 Stycznia 2017, 16:39:51
Obecnie, formalnie betatesterów jest czternastu. Ta "garstka" to jest ile osób?
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 02 Stycznia 2017, 16:42:08
Kilka osób, wystarczy że ktoś doda dodatek do testu to od razu widać ile się osób udziela, czasami więcej osób bez rangi Betatester niż z rangą.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 02 Stycznia 2017, 16:52:13
Braliśmy pod uwagę tych co wgl się nie udzielają na forum, więc aktywnych jest koło 7-9 osób. A co racja to co pisze andru też pokazuje swoje.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Stycznia 2017, 18:07:33
A to już niestety tak nie działa. Poradników jest sporo na forum, zawsze można zapytać ale nikt nie będzie komuś wciskał myszki na siłę do ręki. Niestety "nie umiem więc nie spróbuję" jest dziś chorobą cywilizacyjną.
Zdarzało mi się wciskać myszkę do ręki, prywatnie uczyć i doradzać. No i w większości przypadków zmarnowałem czas niestety. Kontakt się urywa, trzeba gonić, prosić. Szybciej bym zrobił wszystko sam, a wiem, że tak się nie da.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: szogun w 02 Stycznia 2017, 21:26:20
Z tymi testami to sądzę że otwarcie testu dodatków też nie poprawiło sytuacji, bo po co mam testować, skoro wszyscy użytkownicy mają do tego dostęp i nie narzekają...
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 02 Stycznia 2017, 21:45:48
Problem w tym, że nie wykorzystujemy Wydziału betatesterów. Ale to już znów kwestia organizacyjna. Tam powinno być wstępne przetestowane, o ile chcemy utrzymywać tą rangę. Takie pytanie czy wiemy czego tak na prawdę chcemy? Chcemy rzeczy bezbłędnie działających, czy bezwzględnie wyglądających. A może wszystko razem?
@Szogun, to może świadczyć tylko o tym, na co tak naprawdę jest zapotrzebowanie.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 03 Stycznia 2017, 02:54:14
Z tymi testami to sądzę że otwarcie testu dodatków też nie poprawiło sytuacji, bo po co mam testować, skoro wszyscy użytkownicy mają do tego dostęp i nie narzekają...

Ale tam nie ma już takich ficzerów jak kiedyś. W ogóle ledwo co tam teraz jest. Stąd też brak zainteresowania. Gdyby co chwilę coś nowego tam było, to każdy by znalazł coś dla siebie i ściągnął z ciekawości w takim stanie jak tam jest, przy okazji pisząc o tym czego mu brakuje, jak mu nie działa itd.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: firleju w 03 Stycznia 2017, 08:05:56
Ja bym powiedział, że "test dodatków" przeniósł się bardziej w kierunku "na warsztacie". Myślę, że kwestia beta jest szerszym problemem wymagania w teście pewnych rzeczy do których nie ma prostych narzędzi, np. wymagamy instalatora, ale nie ma żadnego narzędzia do tworzenia skryptów. Bariera wejścia jest sztucznie podnoszona przez takie pierdoły. Nie mówiąc już o edytorze 3d.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: HTD w 05 Stycznia 2017, 20:08:49
No bo brakuje działu w którym wgrywa się propozycje poprawek. Wg mnie w MaSzynie jest setki drobnych błędów, niedoróbek, albo po prostu pól do ulepszeń. Niektóre z nich da się poprawić od ręki, na miejscu. Albo posiedzieć godzinkę i zrobić. A co z tym potem zrobić? Trzymać u siebie na dysku do następnego "formata"? Przydałby się taki dział, że coś poprawiłem, to się wrzuca, ktoś to testuje i trafia do repo. Fajnie by było też, gdyby był znany status poprawki - czy wisi, czy wpadła.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Stycznia 2017, 20:24:09
Założyć drugi projekt na bugtrackerze? Od razu by mogło robić jako checklista do składania paczki całościowej, bo zawsze jest to poprzedzone debugiem na szybciocha.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: HTD w 05 Stycznia 2017, 20:54:03
Dobry pomysł.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Stycznia 2017, 21:15:00
No bo brakuje działu w którym wgrywa się propozycje poprawek. Wg mnie w MaSzynie jest setki drobnych błędów, niedoróbek, albo po prostu pól do ulepszeń. Niektóre z nich da się poprawić od ręki, na miejscu. Albo posiedzieć godzinkę i zrobić. A co z tym potem zrobić? Trzymać u siebie na dysku do następnego "formata"? Przydałby się taki dział, że coś poprawiłem, to się wrzuca, ktoś to testuje i trafia do repo. Fajnie by było też, gdyby był znany status poprawki - czy wisi, czy wpadła.
Czyich propozycji poprawek? Jest wydział beta testerów, martwy, można tam do woli składać i wrzucać poprawki. Po ocenie/teście, wrzucać na svna bo już jest. Oby tylko miał kto, to testować! Swoją drogą, tylko Ty masz z tym problem, a mam wrażenie jakbyś chciał ominąć istniejący dział testów. Są warunki takie jakie są, trzeba się dostosować.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Stycznia 2017, 21:21:30
Założyłem drugiego bugtrackera. Atut taki, że wszystko jest pokategoryzowane i pokolorowane todo/done. Źle się tylko scala/odrzuca zgłoszenia.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: HTD w 05 Stycznia 2017, 21:46:41
Nic nie chcę omijać, wszystko w porządeczku, czasem nie wiem gdzie co wrzucać, ale nie ma ciśnienia, bo mam tyle roboty teraz w robocie, że sobie zrobię przerwę zanim zacznę spamować poprawkami ;)
Tytuł: Odp: Podsumowanie pracy włożonej w MaSZynę (Symek nie zdycha :D )
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Stycznia 2017, 21:49:32
Założyłem drugiego bugtrackera. Atut taki, że wszystko jest pokategoryzowane i pokolorowane todo/done. Źle się tylko scala/odrzuca zgłoszenia.
Wrzucam zooma i przyglądam się jak to wygląda. ;)