- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Mariusz1970 w 08 Grudnia 2015, 20:10:34
-
Jako ciekawostka.
Po uruchomieniu scenerii, nacisnac albo:
1) Shift+1 - symulacja stacji poczatkowej
2) Shift+2 - symulacja stacji srodkowej
3) Shift+3 - symulacja stacji koncowej
Podjechac pod koncowke peronu, odczekac 30 sek. i tak dla:
ad. 1) Ludziki stoja na peronie, po podjechaniu wszyscy "wsiadaja"
ad. 2) Ludziki stoja na peronie, po podjechaniu niektorzy "wsiadaja", niektorzy wysiadaja
ad. 3) Brak ludzikow na peronie, po podjechaniu wszyscy "wysiadaja"
Wiadomo, ze te zasymulowane sytuacje sa uproszczone. Mozna pokusic sie o inne rozwiazania np. niektore postaci zostawic jako zawsze widoczne.
"wsiadanie" polega na zniknieciu ludzika z peronu.
"wysiadanie" polega na pojawieniu sie ludzika na peronie.
Paczka jest dostosowana do mojej domowej i dla exe 664, ale mozna po kilku drobnych zmianach, uruchomic na dowolnej.
Prosze nadpisywac pliki (jesli zajdzie taka sytucja).
Link:
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-test.rar
-
Dlaczego, skoro jest taka możliwość, nie pokusić się o ruchomych (ale także znikających) pasażerów? :)
Pomysł polegał by na tym, że ich ruchy miały by pewną powtarzalną sekwencje, a wjazd pociągu uruchamiałby event ich ruchu w kierunku pociągu.
To co przedstawiłeś ma sens ale z punktu widzenia rozwoju symulatora przydało by się aby "człowieki były bardziej ruchawe". ;)
-
Zrob inne, takie pro, aby spelnilo twoje kryterium rozwoju. Aha, nie tylko ruchy w kierunku pociagu, ale i z pociagu w kierunku wyjscia na miasto. przydalyby sie tez bagaze, jakies usciski na przywitanie i cos do placzu na odjazd, do tego machanie rekami podczas odjazdu z peronu. Jakies kebaby, kibole, rezerwa do cywila jak to bywalo kiedys. Roznorodne twarze, ubrania a nie jak w tej chwili, kilka na krzyz.
-
Nie robię w Twoim kierunku żadnych wyrzutów, szkoda że tak to odebrałeś, ale mniejsza. Był kiedyś (i chyba nawet do tej pory jest używany) ruchomy sokista. Czemu więc w tym kierunku tego nie poprowadzić? Pytam, bo nie wiem.
-
Ja tylko zrobilem probe. Na wiecej nie mam ochoty. Sokista to zdaje sie byl obiekt dynamic poruszajacy sie po tracku i tez nie wygladalo to za dobrze. Jesli chcesz, wloz w te dzialke swoje 3 grosze i cos zrob :), bo pisac najlatwiej i tez nie robie wyrzutu w twoja strone z kolei :)
-
Gdzieś tam w teście kiśnie kilka nowych ludzików, co nikt nie wymyślił czemu na dwóch smooth się sypie od kilku miesięcy. Animowany ludzik też jest, to nikt nawet nie skomentował o napisaniu mu animacji obsługiwanej przez maszynę (a się da na upartego, choć tak na standardy sprzed 30 lat) nie wspominając.
-
Chetnie przeczytam pomysly, jak opisac trajektorie ruchu po peronie zbudowanym z trojkatow dla poszczegolnych postaci, aby wygladalo to w miare realistycznie np. aby przy wsiadaniu zblizali sie przodem do pociagu i poruszali sie ku niemu, nie zderzajac sie. Wiedzieli gdzie sa wagony i drzwi. Przy wysiadaniu, kierunek odwrotny etc.
-
Jeżeli taki sokista jest obiektem "dynamic" to podobnie jak pojazdy drogowe powinien mieć możliwość "dojazdu" do poprzedzającego obiektu (w tym wypadku drugiego człowieka) i nie wpadnięcia na tenże obiekt. Patrząc na natężenie ruchu na Zwierzyńcu i to, że auta mijają się wzajemnie i nie powodują kolizji ani przy dojeżdżaniu ani mijaniu, można snuć wniosek, że i z ruchomymi postaciami będzie się dało. O ile dobrze pamiętam "w furmance" koniowi ruszały się nogi całkiem realistycznie, trzeba by tylko spróbować przenieść to do ludzików.
Niestety w przypadku wejścia do wagonu sprawa się komplikuje. Drzwi musiały by być ruchomym "portalem" do którego ludziki by się przemieszczały i znikały, a jak wiemy trajektoria ruchu zaprojektowana dla pojazdów (w tym wypadku służąca ludziom do poruszania się) jeszcze nie jest dopracowana, aby w sposób swobodny i losowy mogli oni zmieniac kierunek przy dochodzeniu do drzwi. Druga sprawa, że pociąg musiałby się zatrzymywać idealnie na trasie poruszania ludzików, nie ma wtedy mowy o "randomowym" torze poruszania się. No chyba, że drogi by się przecinały, ale tu jest możliwość kolizji ludziów i ogólny wysyp poruszania się.
Jako pierwszy punkt (pomysł) można najpierw stworzyć ruchomy model ludzika jako "dynamic" (nadać mu właściwości sokisty). Następnie stworzyć małą planszę z napisanymi torami poruszania się ludzi aby sprawdzić ich zachowanie w praktyce. Potem połączyć to z @Mariuszowym wsiadaniem/wysiadaniem na razie bez przypisanych drzwi (tylko tak, żeby ludzie znikali).
-
Sorry, ale ladnie brzmi a zero konkretow. Dodatkowo, ja pytalem o peron z trojkatow (takich jest duzo w sceneriach), a nie tracki, gdzie trajektoria wstepnie jest zdefiniowana. No ale moze cos komus sie uda i trzymam kciuki.
-
W furmance to fura stukała konia w zad, bo zestaw źle hamował. ;)
-
Patent mi się podoba, ale czy jest możliwość zrobienia tego by pasażer pojawialsie w składzie? Niekoniecznie ten sam np. inna wersja modelu w pozycji siedzącej. Wtedy bylby efekt znikającego pasażera w peronie a pojawienie się go np. w przedsionkach kibli lub w oknach wagonow z zybami, tam gdzie mamy zdeklarowanych pasazerow np. w bohunach.
-
ATS ma chodzące ludziki i jest opensourcowy z tego co mi wiadomo. Można podpatrzeć i skopiować rozwiązanie. Chętnych do robienia tego u nas od 15 lat brak, więc rozpisywanie marzeń nic nie da.
-
Czasem zagląda do nas @Edward666.
-
ATS nie jest opensource (teraz to w sumie nie ma znaczenia bo przez źle napisany sterownik OCZ SDD straciłem kod ATS1).
Wysłałem kiedyś komuś z ekipy VBus'a plik z kodem ludzików, ale niestety do dziś chyba w VBusie nie wsiadają.
Ludziki zrobiłem tak, że po zatrzymaniu wagonu wyliczane są pozycje drzwi w świecie i do nich idą ludziki.
-
Można konduktorów zrobić na tej zasadzie ;)
-
Jezu, ale kombinujecie :). Jak zwykle prowizorki sie przescigaja od 15 lat - to jest bez sensu.
za 3 tygodnie bede w PL to wam to na cacy ogarne tak jak byc powinno.
A przy okazji bo wyjezdzajac sie nie dowiedzialem w koncu...
czy deweloperzy dzialaja juz na githubie czy nadal na starym svn?
-
Q, najpierw ogranij, pozniej pisz, bez urazy. Jak dobrze miec takiego deva, rzucisz temat, nie ma problemu, moment i bedzie. I realistycznie i dzialajaco, cos pieknego.
-
No mam od jakiegos czasu pewna koncepcje w glowie, oparta na sprawdzonych rozwiazaniach z innych ficzerow. Generalnie pasazerowie beda nowym typem modeli, i beda posiadac przypisany cel podrozy oraz numer pociagu. Na tej zasadzie dzialaloby wsiadanie/wysiadanie wg mnie. To jak z tym svn teraz jest?
-
Ok, pazyjem uwidzim :). Na temat svn nic nie wiem, nie uzywam.
-
Odkąd wyrzuciłeś Rę i uciekłeś, Grzesiek używa githuba.
-
No to git, ale ja @Ry nie wyrzucilem, bylo niejawne glosowanie - wiekszosc opowiedziala sie za ;).
W sensie ze Firlej? I to jest teraz glowna galaz rozwoju?
-
Tak Grzesiu http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26789.0.html
-
Ja żadnego głosowania nie pamiętam. Co do głównej gałęzi to jest u mnie na koncie github-a. Linki w linku wyżej. Aczkolwiek ostatnia wersja jest niestabilna bo wprowadzając zmiany pojawiły się problemy w nieoczekiwanych miejscach.