- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Almaster w 06 Września 2015, 11:30:01

Tytuł: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: Almaster w 06 Września 2015, 11:30:01
Witam. Interesuje mnie w jakich miejscach/na jakich stacjach są obloty dla poc. towarowych. Np. w: Wrocław Brochów itd. Oraz jeśli ktoś może w 100% opisać jak to wygląda. Będę wdzięczny za pomoc :)
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: danniel w 06 Września 2015, 11:33:48
Oblot może być na stacjach węzłowych, a polega na odpięciu loka, ominięciu składu torem obok i podpięciu z drugiej strony.
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: Almaster w 06 Września 2015, 11:46:22
Rozumiem, więc wtedy następuje zmiana kierunku jazdy, tak? A co jeśli skład ciągną dwie lokomotywy, np. elektrowóz oraz spalinówka, ta sama zasada, odpina się 2 lok. i przestawia na drugi koniec składu?
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Września 2015, 14:09:56
No po to robi się oblot… Nikt nie będzie jechał pociągiem liniowym wagonami na przód.
Wszystko zależy od linii. Jeśli nie ma przeciwwskazań przy jeździe na dwie maszyny, oblatuje pierwsza z czoła. Jeśli natomiast na linii jest zakaz stosowania lokomotywy popychającej no to niestety trzeba rzeźbić i ustawiać po drugiej stronie dwie tak jak jechało czyli dwie ciągnące.
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 06 Września 2015, 14:17:36
Jednego nie rozumiem. Raz piszesz, że jesteś dyspozytorem, a raz pytasz się kiedy robi się oblot składu?
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 06 Września 2015, 16:13:02
Pociąg z Pawłowic Górniczych do Zebrzydowic robi oblot składu dwa razy. Pierwszy raz Warszowice, drugi Chybie. Urywasz, oblatujesz, zapinasz i czekasz, aż ktoś Ci zrobi próbę szczegółową/uproszczoną.
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: jageer w 06 Września 2015, 19:45:39
Obloty robi się tam, gdzie zachodzi potrzeba ;)
A jako dyspozytor takie rzeczy powinieneś wiedzieć trasując pociąg jako dyspo :)
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: Almaster w 06 Września 2015, 22:43:44
Wiem jak wygląda oblot, tzn. wiedziałem ale chciałem się upewnić. Moja wina, trochę źle sprecyzowałem swoje pytanie. Bardziej chodziło mi o to na jakich stacjach a raczej, przejeżdżając przez które stacje, z której strony jadąc dalej należy spodziewać się oblotu. Tak przy okazji, jest możliwość sprawdzenia w SKRJ gdzie PLK wyznaczyła obloty na przydzielonej trasie, chodzi oczywiście o indywidualny rozkład jazdy, w skrócie IRJ dla poc. towarowego.

Co do tego, że "jestem dyspozytorem" a zadałem dziecinne pytanie to postaram się sprostować. Nie mam 5 letniego doświadczenia ale każdego dnia w pracy staram się przyswoić jak najwięcej wiadomości. Zapewne mógłbym się podzielić odrobiną swojej wiedzy. Wiadomo jak to kolej, temat niewyczerpany. Dlatego z góry przepraszam jeśli będę zadawał dla co niektórych, śmieszne pytania. Mówi się, że nie ma głupich pytań ale co tam :)
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 06 Września 2015, 23:19:12
Możesz sprawdzić na schematach stacji na semaforku. Jeśli masz dostęp do SKRJ (mam na myśli oddzielną aplikację pod windowsa z vpn, a nie ISZTP przez przeglądarkę), to możesz podejrzeć schematy stacji prosto od PLK.
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: Almaster w 06 Września 2015, 23:21:17
Niestety, dostęp mam tylko przez przeglądarkę, dokładnie tak jak piszesz, ISZTP :)
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: jageer w 07 Września 2015, 09:49:01
A zajmowałeś poprzednio jakieś inne stanowisko np. dyżurny ruchu?
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Września 2015, 11:42:55
Nie ma to jak dyspozytorzy z dobrą znajomością sieci kolejowej :D
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: Almaster w 07 Września 2015, 14:01:56
Nie, można powiedzieć, że "z ulicy". Praca początkowo zdeka trudna i stresująca ale nie ma rzeczy niemożliwych. Gdybym sobie nie radził to bym już dawno wyleciał ale daję radę. To prywatna firma, nie jestem tam sam dyspozytorem. Zajmuję się praktycznie wszystkim i niczym, składanie wniosków o rozkład jazdy, kontakt z rozładowcami, kopalniami, koordynowanie tą pracą, ludźmi itd. Na ogół wiedza z tej dziedziny jest troszkę ciężko dostępna, taka typowo dla dyspozytora. Dlatego też założyłem tu konto i byłoby super poruszać ciekawe tematy. Dodam, że nie pracuję w PLK np., gdzie charakterystyka pracy dyspozytora jest zupełnie inna, ten na pewno by przepadł bez doskonałej znajomości danej linii itd. Ja mam mapę, wiem skąd chcę jechać i dokąd, patrzę którędy i składam wniosek. Do tego załatwia się na bieżąco wszelkie inne sprawy i rozwiązuje napotkane problemy a telefonów czasami jest naprawdę dużo. Praca fajna, daje sobie radę, nie mam problemu z dzwonieniem, załatwianiem. Chciałbym tylko ciągle przyswajać wiedzę z każdej dziedziny kolei bo wszystko może mi się przydać :)
Tytuł: Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
Wiadomość wysłana przez: jageer w 07 Września 2015, 14:59:31
Ja powiem tak, nikogo nie obrażając. Przyszła do nas dyżurna z PLK :) Robiła po sąsiedzku z bocznicą :) I dziwiła się, dlaczego wybrzydzamy, bo np. nie chcemy tego pociągu, a taki, albo najpierw luzaka, potem brutto itp. Jak trochę porobiła, to już wie co i jak.
Praca na bocznicy, czy to dyżurnego, czy koordynatora ma zawsze inny charakter, niż np dyżurnego na posterunku odgałęźnym lub jakiejś stacji z samymi przelotami ;) Na bocznicy jest dużo czynników losowych, nie da się określić, że np pociąg załadujemy w 2 godziny i to jest na 100% pewne. Czasem luzak stoi 4 godziny "na boku" bo nie ma rozkładu wykupionego i tyle czeka, aż się "pojawi w komputerze".

Nie krytykuję kogoś, bo jest "z ulicy", czasem ktoś ma pasję i lepiej pracuje od "fachowców". Jakbyś chciał znać każdą kopalnię i inne miejsca, gdzie jeździcie, to byś musiał tam pojechać fizycznie i trochę czasu spędzić na bocznicy, zobaczyć jak wygląda ruch, dlaczego są takie, a nie inne ograniczenia :)