- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: sebastian82 w 27 Marca 2015, 13:33:14
-
Witam wszystkich. W tym wątku będę prezentował swoją skromną twórczość. Wszystkie prezetowane tutaj modele powstają w ramach szeroko zakrojonej współpracy pomiędzy moją skromną osobą oraz Sawim. Na początek powstający CLASS66, koparka. Pierwszy modelem oddanym do testów będzie class66, następnie 311D poźniej PS-00. W następnej kolejności pojawią się szynobusy SA132,133,134 oraz 135.
//Sawi Proszę o nie zadawanie pytań typu "kiedy wyjdzie, co z tym itp". Jak będzie skończone to się pojawi.
-
Planujecie robić kabinę? Dysponuję materiałami.
-
Jeśli chodzi o materiały na kabinę to poproszę, bo w założeniu wszystkie prezetowane tutaj modele mają posiadać kabiny (za wyjątkiem koparki).
-
Widoczne z zewnątrz?
-
Modele przeznaczone będą do prowadzenia przez userów. W planach również jest wykonanie do nich wnętrz. Class66 we wszystkich możliwych miejscach posiadał będzie szyby oraz inne elementy 3D (np ryfle).
-
Również mogę Wam pomóc. Jeśli chodzi o Class 66 i 311D właściwie tylko potrzebuję wiedzieć czego potrzeba.
Wszystkie materiały są trzeba tylko do nich dotrzeć, część materiału zdjęciowego z pewnością jest do wykonania na gruncie - i to również jest sprawa do ogarnięcia.
Potrzebowałbym tylko wiedzy co konkretnie jest potrzebne, aby model był gotowy do publikacji.
Tytułem wstępu, jeśli chodzi o Class 66 to w Polsce jeżdżą pojazdy posiadające znaczne różnice konstrukcyjne.
Zasadniczo są to podtypy: JT42CWR, JT42CWRM, JT42CWRT-1
Na przykładzie pojazdów FPL-a pojazdy te różnią się charakterystyką trakcyjną ponadto, kolejną różnicą jest wygląd kabiny pod względem jej kształtu i rozmieszczenia urządzeń na pulpicie.
Kolejną istotną sprawą moim zdaniem jest także to, że niektóre egzemplarze posiadają zabudowę klimatyzacji umieszczoną na dachu nad każdą z kabin co istotnie wpływa na widok ogólny modelu.
Jeśli chodzi o FPL to obecnie funkcjonują dwa rodzaje malowania.
-
sebastian82 ma raczej na myśli model JT42CWRM (66001 - 66007). Generalnie posiadam bardzo dużo zdjęć technicznych tych loków niemal z każdej strony. Zainteresowanych proszę o info czego potrzebujecie konkretnie, a wtedy skompletuję potrzebne zdjęcia. Pewnie nie wszystkie nadadzą się na tekstury, ale na pewno bardzo przybliżą temat. Spędziłem trochę czasu na tych lokach ;)
-
Jeśli chodzi o model lokomotywy typu Class66 to pracuje nad egzemplarzem 66015 http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=7182 . Nie mam jeszcze materiału na kabinę. Więc najpierw wyjdzie AI z kabiną low poly widoczną z zewnątrz. Z Sawim zadecydowaliśmy, że do symka trafią wszystkie trzy typy lokomotywy jeżdżące w FPLu, wraz z kabinami. Jak najbardziej przydadzą się wszystkie materiały, którymi dysponujecie. Koledzy: Pan Mechanik, Vulcan oraz Jaco dzisiaj wyślę Wam PW z dokładnym opisem czego dokładnie potrzebuję do skończenia modelu (część będzie ze zdjęciami i zaznaczonymi miejscami, których wymiary mnie interesują). Na początek potrzebowałbym również fot na tekstury oraz pogladowych 66015 w nowym malowaniu wraz z przedziałem maszynowym i kabiną.
-
Dobrze zatem czekam na PW.
Maszyny od 001 - 007 trudno będzie złapać, bo póki co bo jeżdżą póki co za Odrą. Z 015 będzie mniejszy kłopot.
Pisz staranniej.
Sawi
-
Przydadzą Ci się zdjęcia z zewnątrz na tex i poglądowe 66001? Pewnie przez 2 dni jeszcze u mnie pobędzie, chyba, że @vulcan mi ją gdzieś odeśle. :) Z tego co wiem to trochę tego Bartek szykuje u mnie, także postaram się jakieś foty z zewnątrz dorzucić. :)
-
To nie jest 66001 tylko 66601 :>
-
Co by nie było, że się obijam, to przeprowadzam akcję palnik. Trzeba jeszcze szybki zamontować i skończyć kabinkę.
-
W przygotowaniu nowy model WM15A. Podstawowy model pochodził ze strony turbosquid. Ja poskładałem model, bo był strasznie rozjechany. Dostosowałem go do rzeczywistych wymiarów. Połatałem również dziury oraz powymieniałem kilka elementów. Mam zamiar wymienić jeszcze kilka rzeczy na nowe ponieważ są za bardzo kanciaste (np zbiorniki).
Edit:// Do kompletu powstaje również PWM15.
Edit2:// Jak ma ktoś z Was możliwość podesłania fotek na tekstury i poglądowych WM15A i P oraz PWM15, to bym się ucieszył. Powstało by wówczas trochę różnych teksturek.
-
Z tego co widzę to padł Smooth.
-
Niestety tak. Próbowałem to ogarnąć ale model jeszcze bardziej się sypał i zaczęły wyłazić dziury. Więc niektóre elementy robię od nowa.
EDIT:// Dla pytalskich. Nie zarzuciłem żadnego projektu. Przy każdym dłubie w miarę możliwości. jeśli mi czegoś brakuje to gromadzę materiały i dalej dłubie. NIE ZADAWAĆ PYTAŃ: "KIEDY WYJDZIE DODATEK" lub " A CO Z XXXXX". CHYBA, ŻE MOŻECIE POMÓC W DOSTARCZENIU MATERIAŁÓW.
-
Co by nie było, że się obijam. Więcej screenów dostaniecie jak pojawi się materiał na tex oraz ludzie do pomocy przy klejeniu tex.
-
Przy współpracy z Sawim i Pierogiem_SU42 kończymy pwm15. Model nie powstał by gdyby nie pomoc Darka71wrc oraz Stelego.
-
Potrzebne foty na textury następującego taboru: SA132, SA133, SA134, SA135, SA139 (link), 411S, class66, 311D, PS00, WM15A, WM15P, PWM15.00, WM15P.00, WOA29, MS-W-01, węglarki FPLu, EDK300, 204WrAs, 205WrAs.
-
Fotki SA132, SA134, SA135 i SA139 w barwach KD mogę zrobić jeśli dzisiejszy atak zimy odpuści (w Legnicy dziś mocno pada mokry śnieg) i będą ku temu dobre warunki na fotki texturowe (to potrwa pewnie kilka dni). Dla up5358 tez wówczas zrobię fotki EN57-1703.
-
Jakieś konkrety co do Linka? Mam do nich dość swobodny dostęp, więc pisz co potrzebujesz :P
-
Generalnie to są mi potrzebne fotki wszystkiego: pudło, wnętrze, kabina, wózki.
-
Pęknięta ostoja wózka, żeby było realistycznie...
-
Grzesiek zadeklarował się, że wymodeluje pękniętą ramę wózka do SA134 ale tylko do modelu z opolskimi teksturami. Tak więc działajcie w tym zakresie.
-
Model tylko do stawiania na szlaku jako przeszkadzajka ;P
-
Zdjęcia SA139-004. Nie wiem, czy coś z tego wykorzystasz, może jako podglądowe, ale zawsze coś :P
http://eu07.pl/userfiles/21538/foto-SA139-004_part1.7z
http://eu07.pl/userfiles/21538/foto-SA139-004_part2.7z
-
Powstają też inne szynobusy. Tu SA135 wersja dla Kolei Mazowieckich.
-
Ponawiam apel o fotki na tex 411s. Pozostała już tylko wizyta w lakierni, ewentualnie zrobienie kabiny low poly.
-
@Seba, kiedyś wstawiałem "Chabówkowe" pługi.
http://eu07.pl/userfiles/4091/foto-Zdjecia_411s.rar
-
Posiadam zdjęcia siedleckiego 411S-122 w starym malowaniu. Tak jak ten z Chabówki powyżej, również na wózkach 25TN. Jakby co kontakt przez PW.
-
Mogę już napisać oficjalnie o współpracy pomiędzy moją skromną osobą i Freightliner PL. Prace nad taborem znacznie przyspieszą.
-
Powstaje szopa z Wrocławia Głównego. Bryła zewnętrzna jest prawie skończona. W środku znajdą się kanały rewizyjne, oświetlenie, podnośnik do wymiany wózków, wózek akumulatorowy i jeszcze trochę innych klamotów. Podczas przejazdu obok będzie można zobaczyć wnętrze lokomotywowni. Jak również zaparkować w środku loka po skończonej służbie.
-
http://tnijurl.com/8377d05a9eff/
-
Na razie na roboczych teksturach:
-
Gdy model szopy byłby w miarę skończony to chętnie zrobię mini scenerię lokomotywownia służącą do szybkiego podglądu taboru. Ta opcja wielokrotnie była omawiana na forum.
-
Do szybkiego podgladu taboru, ja stosuje automat, ktory generuje mi rownolegle odcinki torow i wstawia tabor. Wpisy taboru robi rowniez automatycznie z dotychczasowych wpisow w seneriach.
-
Oczywiście, jest mnóstwo możliwości. Ale tutaj chodzi mi raczej o możliwość prezentacji taboru, zrobienia screenów ciekawszych niż te, które wyjdą po strzeleniu PrtScr na Torze Doświaczalnym.
-
Szczerze mówiąc nie przekopywałem całej zawartości forum. Ale Maćku częstować zawsze się będzie można. Szopa jest po pierwszej wizycie u szklarza. A Tak poważnie to zasuwam modele dla Freightliner PL, PKP PLK s.a, PKP s.a. oddział gospodarki nieruchomościami i z L276. A przy okazji każdy z Nas znajdzie przyjemność z jazdy nowym taborem FPL czy na nowej scenerii zarządzanej przez PLK i modelami PKP. Maćku staram się jak mogę. Załatwiam zgody na wykorzystanie materiałów i tłukę modele. Mam też zgodę z dolkomu, która leży od już chyba 2 lat. "I kwiczy" bo nie mam czasu i nie ma kto mi pomóc. A szkoda bo było by multum taboru technicznego. Sam latam za fotkami i wymiarami. Proszę załatw kogoś do tex na gotowe modele. Modele szybciej wówczas wyjdą. Mam część materiałów których nie mogę wrzucić do sieci. Nie umiem robić tekstur, a materiał udostępnię tylko osobom wskazanym przez Ciebie, Sawiego, Matka i Adminów.
Przepraszam za reklamę :)
Modele Freightliner PL i z Wrocławia są tylko na użytek MaSZyny !!!!!!!!!!!!!
Dodano: 01 Maja 2016, 21:15:11
Trochę mało poly wyszło. Z torowiska 3D trzeba będzie zrezygnować.
-
Eamnossy Freightlinera muszą na czymś śmigać. Więc w trakcie spawania jest wózek 25TNa. (Dla porównania można sobie obejrzeć stary symkowy zamontowany w wagonie 401w.) Do zespawania i gięcia są jeszcze maźnice, sprężyny i inne klamoty. Wytoczone też zostały nowiutkie monobloki.
EDIT//: Jeszcze kilka pierdółek i wózek będzie gotowy. Tekstury na niego klei kolega Pierog_SU42.
-
Mam cichą nadzieję, że model wózka zrobiony jest z myślą o ruchomości jego elementów (układ hamulcowy, ruchomość sprężyn). Ktoś jakiś czas temu pisał coś w temacie animowania elementów wózka i pasowało by tworzyć modele pod tą okoliczność.
-
Co, kto, kiedy? W Maszynie nie liczyłbym nigdy na takie bajery. Model można sobie trzymać ale w t3d nie ma co kroić. Szkoda wydajności.
-
Proponowal bym zaczac od zrobienia wydajnego pliku wykonywalnego, od poczatku, na nowym wydajnym silniku. Po za tym, kto bedzie obserwowal te ruchy klockow hamulcowych? Ja na pewno nie. A jesli o sprezynach mowa, juz byla dyskusja o fizyce zderzakow i sprzegow. O ile pamietam, to odzwierciedlenie tego nie jest proste. Jestem przeciwny. Czy to jest watek zyczeniowy?
-
Eamnossy Freightlinera muszą na czymś śmigać. Więc w trakcie spawania jest wózek 25TNa.
Wg mojej wiedzy, to węglarki typu E04A serii Eamnoss w spółce FPL mają wózki produkcji niemieckiej typu Y25Lsd1.
Wagon ma Vmax:
- w stanie próżnym: 120 km/h
- w stanie ładownym: 120 km/h (przy nacisku do 20 t/oś), 100 km/h (przy nacisku do 22 t/oś)
Ponadto wagony tego typu mają sprzęgi śrubowe 1350 kN!
-
Same dane dotyczące sprzęgów śrubowych, ładowności wagonów i prędkości mam. Co do wózka to faktycznie Jaco masz rację. Pomyliłem typy ale jak patrzę po fotach to są niemal identyczne. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Dodano: 30 Maja 2016, 17:27:57
Trwa montaż klamotów: jak drzwi oczystkowe, schodki, bufory czy klamoty pod pudłem. Czekam na poprawkę tex drugiego boku. Myślę, że lada dzień wyląduje w teście.
-
Nie widzę żółtego koła hamulca postojowego oraz stopni manewrowych. Tfu, nie doczytałem Twojego posta ze zrozumieniem...
-
Przydały by się tez dźwięki tych węglarek.
-
Wszystko w swoim czasie. Seba widzę u ciebie skill'a w mapowaniu. Dobra robota. Oczywiście piszę się na poprawki :).
-
A może poprawki nie będą potrzebne. Seba bardzo starannie wykonuje swoje modele. Czekam na classa :P.
-
Klimczuś bez wizyty modelu u Pedrosiastego się niestety nie obejdzie. Muszę się nauczyć jeszcze trochę rzeczy jak choćby ustawianie pivotów w wózkach, buforach i inne takie. Od Pieroga_SU42 i Fuji8 muszę podłapać jak kleić teksturki.
-
Przecież nie musisz robić wszystkiego sam. Wystarczy model, a teksturami zawsze się ktoś zajmie. A co z fizyką classa masz jakąś dokumentację?
-
Klimczuś mam dokumentację. Co dokładnie się pojawi i nad czym będą prowadzone prace oraz w jakim zakresie pojawi się oficjalnie przy publikacji pierwszego modelu.
-
Masz zamiar również prowadzić prace nad E6ACTd?
-
Klimczuś bo widzę, że jajko zniesiesz. Więc tak nad projektem pracuję z: Fuji8, Pierogiem_SU42 (tekstury), Pedrosiastym (poprawki modeli), MK1991 (dzwięki). Na pewno powstaną modele: class66 (obie wersje), 311D, wagony (eamnoss i eamnos), co do Dragona jeszcze nie wiem ale najprawdopodobniej również. Wszystko zależy od czasu. Całe przedsięwzięcie nie zostałoby zrealizowane bez współpracy z Freightlinerem. Od siebie dodam, że Pracownicy FPLu są bardzo sympatyczni i zainteresowani zarówno tym co robię jak i maszyną. Wielu z nich też czasem śmiga na "Naszych" wirtualnych szlakach. Podczas egzaminu z bhp (po nim mogę śmigać po czynnych lokach) padło pytanie, kiedy zrobimy dragona. Więc podejrzewam, że będzie następny w kolejce. Produkcja modeli jest zaawansowana ale i czasochłonna. Mam zamiar jak najdokładniej je odwzorować. Po węglarkach będą modelowane lokomotywy, ale w jakiej kolejności wyjdą to sam tego jeszcze nie wiem.
-
Wiem, że ktoś z forum już pracował nad dragonem, który jest w STK i Lotosie. Za bardzo nie wiem jakie są różnice wizualne pomiędzy tymi E6ACT - E6ACTd, na pewno ten drugi ma silnik spalinowy i trochę lepsze charakterystyki trakcyjne.
-
Klimczok to nie jest wątek o innych projektach, a strikte moich, przy współpracy z userami wymienionymi powyżej. Jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia. To proszę nie zaśmiecaj wątku. Napisałem co i z kim robię. Kolejność wydania dodatków zależy ode mnie. To samo się tyczy aktualnych prac nad modelami. Od siebie dodam, że FPL jest zadowolony z tempa jak i rozwoju przedsięwzięcia.
Benek
-
Można było poprosić o udostępnienie ;) mam też inne wózki.
-
Trwa spawanie nowych klamotów.
-
Seboliński jak chcesz to śmiało bierz moje traczki skp z traxx'a.
-
Tabliczki SKP skubnę na końcu. Na chwilę obecną na życzenie Freightlinera dorabiam w 3D wszystko co możliwe :D.
Dodano: 09 Czerwca 2016, 11:59:36
W związku z tym, że Pierogi kolejny raz zdupił tex (to już 11ta). Czekam na poprawki. Z nowości w modelu to pojawiły się: drzwi oczystkowe, skrzynka na list przewozowy, odluźniacz, mocowania promowe, hamulec postojowy, wajchy próżny/ładowny i wyłączenie hamulca.
-
Witam.Przyznaje się że zdupiłem :P , więc wybaczcie, ale się nie poddaje i brnę dalej, a od siebie dziękuje za cierpliwość.
-
Po rozmowie z jednym z nowych Adminów (Stele) doszedłem o wniosku, że niestety zawieszam oficjalną pracę na forum do odwołania. Modele wykonane przeze mnie w wersji fullHD i lowpoly będą publikowane na innych zewnętrznych serwerach. Tyczy się to wszystkich moich projektów. Szkoda mojego czasu poświęconego na pracę. Danie na Admina człowieka który "ja nie umiem współpracować w grupie, albo będzie po mojemu albo nie wyjdzie" (słowa Stelego-Antka). Jest bardzo trafnym pomysłem. Gratuluje pomysłu osobie która podjęła tą decyzję. Inne fakty pominę.
-
Kiedyś to była administracja. Dziś według mnie jest to tylko sztuczne robienie pozorów by ktoś był "na czerwono".
-
Panowie, zachowajcie spokój. Pragnę Wam przypomnieć, że to ogół decyduje a nie jeden człowiek. "Maruda" jest jak każdy widzi, ale to przez testy dodatek przechodzi dalej, a nie przez człowieka. @Stele ma możliwość się wypowiedzieć, bo takie jest jego (ło matko, użyłem tego słowa o.O) Boże prawo, z którym trzeba się liczyć, ale na litość! nie jest ono ostateczne i o niczym nie przeważa.
@Seba, uważam, że nie powinieneś się przejmować, tylko spokojnie kończyć projekt w obecności forum. Pisz też, co potrzebujesz. Jako teksturowiec również mogę pomóc.
@Wojtuś, niestety ale po części sami (jako użytkownicy) jesteśmy sobie temu winni, w drugiej części pozostaje łapczywość ludzi, którzy przeszli do TD2 które, podobnie jak nasz projekt, doczeka się swego rodzaju rewolucji (i tej złej i tej dobrej).
-
Kiedyś to była administracja. Dziś według mnie jest to tylko sztuczne robienie pozorów by ktoś był "na czerwono".
Sztucznie robienie pozorów to było przez ostatnie 1,5 roku kiedy nie było ani jednego aktywnego admina. Czy się to zmieni to się okaże.
Mówiąc o administracji mówisz tylko o Antku czy także o Maćku?
-
To jest mój nagły komentarz w chwili, jak się dowiedziałem. Nie mam nic do nikogo i miejmy nadzieję, że dadzą radę i coś wniosą jako młoda, świeża krew.
-
Kolega Woku chyba troszke zazdrosci. Ten awans z pewnoscia byl przemyslany na najwyzszych szczeblach. Zyczmy im wytrwalosci i cierpliwosci. Moze wreszcie cos sie zmieni. Troszke porzadku nie zaszkodzi, a od dawna jest potrzebny. Maja goscie sporo roboty, wiec dajmy im sie wykazac.
-
Dużo trolli nie oznacza upadku, a jedynie głupotę ludzi, którzy myślą, że wszystko mogą. TD2 tak szybko nie upadnie z uwagi na świeżość i dobry intuicyjny edytor, czego maszynie brakuje.
-
Najchętniej część rzeczy wydałbym ale brakuje mi np textur. W przypadku FPLu mam wydać najpierw model docacany. Bo tak sobie FPL zażyczył. Dostaje od nich co potrzebuje. Dokumentację, tabor, papiery do latania po koleji. Też nie chcę tego zmarnować. Może współpraca z FPLem rozwinie się dzięki temu bardziej. A na pewno nikt na takim podejściu nie straci. Wręcz możemy zyskać. Chłopaki chcą, żebym został. Na chwilę obecną na pewno wydam druta oficjalnie razem ze sceneriami. Nie smacznie było by wydawać to na zewnętrznym serwerze przypisując sobie w ten sposób robotę innych osób. Nad resztą się zastanowię. Zwłaszcza, że oficjalna współpraca z dużym międzynarodowym przewoźnikiem to oprócz reklamy dla symka to również inne możliwości. Może nie umiem poprawnie pisać i jestem narwany, ale staram się załatwiać różne ciekawe materiały i zgody na wykorzystanie ich w symulatorze. Nie zawsze udaje się nawiązać współpracę a już na pewno nie w tak szerokim zakresie. Mamy szansę przyciągnąć ludzi nowymi modelami, takimi jakich nie ma w innych symulatorach. Poza tym rozwiązanie proponowane przez Marudę spowodowało by, że za 2 czy 3 lata modele trzeba by było rozbudowywać i udoskonalać. Nie chce zmarnować takiej szansy.
-
Ja pamiętam, że y wypuścił kiedyś węglarki co na tamte czasy to było zabójstwo komputerów, a teraz to mamy takie w standardzie i nikt nie psioczy. Zresztą wydaje mi się, że ankieta bardzo dobrze odpowiada na to na jakim poziomie powinny być modele, tj. full wypas z LOD. Jak LOD będzie dobrze zrobiony to nie będzie problemów z wydajnością. Ponadto Q zrobił bardzo ciekawą rzecz, tj możliwość dołączania poszczególnych submodeli wpisem w mmd. Być może będzie się dało to zaimplementować do zwiększania ilości detali globalnie czym wprowadzona by była typowa "jakość modeli". Co prawda modelarzem nie jestem, ale cały czas mam wrażenie, że model łatwiej uprościć niż zrobić na nowo, gdyż ma za mało detali.
-
Skąd ja to znam? No tak przypominam sobie, że kiedyś też byłem bardziej narwany i często kierowałem się emocjami, co za tym idzie ma swoje różne skutki typu full nieporozumień, spin itp. Przeważnie nic dobrego. Dlatego radzę i będę radził by w miarę swych możliwości starać się nimi nie kierować. Wiem wiem nie raz to nie jest łatwe, ale serio przyniesie to znacznie więcej korzyści.
-
Powstają nowe semafory. Teksturki robi kolega Pierog_SU42.
-
Mam nadzieję, że podmienicie jedynie model T3D, żeby zachować zgodność?
-
Niebawem poleci TD_nowe_semki do testu. Będzie zawierać nazwy robocze semaforów. Maćku nie jestem w stanie rozszyfrować części oznaczeń semaforów z inców. Będzie potrzebna mi osoba, która mi wytłumaczy co do czego (tm, tmk, to, top, sp, ss3, ss4, ss5, y i yn; w24 wiem co oznacza w incach).
-
[typ sygnalizatora][ilość komór][kolory komór od góry][umieszczenie głowicy][dodatkowe urządzenia] Do czego to jest powinno być w komentarzu inca. Pewnie jakieś dziwadełka się znajdą, ale to indywidualnie będzie trzeba kombinować co autor miał na myśli.
-
Seba, w dalekiej przyszłości mógłbyś też pobawić się z semaforami kształtowymi, bo te aktualne to...
-
Jeden semafor już po poprawkach wskaźnika W24 i z nową tex dostarczoną przez Pierog_SU42. Wojtku po zwykłych będą karzełki. A jak starczy czasu to kształtowe też machnę.
-
Woku, ja robię kształty. Jak coś, proszę o zdjęcia słupów 10 i 12m oraz wszelkich tarcz (wszystkie płaszczyzny).
-
Mam postanowienie noworoczne. Mianowicie zakończyć ileś tam projektów. Na pierwszy ogień idą semki. Ince mam prawie gotowe, w modelu zwaliłem słup i muszę go poprawić. Pojawią się nowe modele: topów, sbleki, Tmki, zaporowe i wjazdowe, wyjazdowe i drogowskazowe. Są one gotowe powiedzmy w 95%. Karzełki mam gotowe w jakichś 50%. Wszystko jest robione na podstawie BN-77 3506 32 oraz własnych pomiarów w terenie. Dodatkowo do 99,9% nowych semków wykonałem foty na tekstury. Tekstury ogarnął kolega Pierog_SU42. Kolejną rzeczą, którą chcę skończyć jest sieć. Mam tam jeszcze sporo do ogarnięcia ale można powiedzieć że więcej niż 50% jest zrobione i działa tak jak to przewidziałem i jest zgodne z rzeczywistością. Kolejnym etapem będzie wydawanie zalegającego na dysku taboru. Za swoją opieszałość w wydawaniu modeli przepraszam. Ostatnimi czasy wywróciłem swoje rodzinne życie do góry nogami. Mam nową pracę (muszę się tam jeszcze dużo nauczyć). Często jestem w "rozjazdach" co bardzo spowalnia moje możliwości. Muszę się też ogarnąć w nowym miejscu :). Przeprowadziłem rodzinkę na Górny Śląsk.
-
Czas coś pokazać, bo znów będzie, że się opierdzielam.
-
A co z SA134 lub SA135 bo widzę że już są robione od 2015 r. Można już gdzieś pobrać?
-
Nie nie można.
-
A są w ogóle?
-
Są na czeluściach dysku i czekają na swą kolej.
-
Nie mam czasu na zmniejszanie jakości screenów. Za tydzień można wywalić lub zmniejszyć :). Psuję i dalej będę psuł.
-
Czas zając się tym:
-
Jak idą prace? :) Mogę podesłać foty Classa DB, często u mnie bywa.
Jak masz możliwości, to fotografuj wszystko co dasz radę.
Matek123
-
Wiecie, że Class66 w odmianie JT42CWR (DB CPL) i FPL (JT42CWRM) różnią się m.in. pulpitami?
-
Tak wiem o tym. W sumie to tylko jakieś 3 modele puła i 2 kabiny. :) @Kolejowy Artur fotki jak masz to wrzuć do odpowiedniego wątku na forum.
-
W komplecie do PWM15 trzeba dać nowy model WM15A.
-
Ze względu na stan zdrowia zmuszony jestem usunąć się z oficjalnej twórczości. Prace będą kontynuowane. Proszę aby uszanowano moją decyzję oraz o nie bombardowanie moich przyjaciół o to co wyjdzie lub nie.
Proszę uszanować moje życzenie. Pozdrawiam Sebastian
-
Class66 66602 i 66603 nie powstał by bez współpracy z Freightliner PL. Jest zgoda na publikację modelu. Niestety dla FPL trochę za mało 3d. Nie mniej jednak, zgodnie z decyzją FPL, model mam opublikować w maszynie:). @x_zielu robi na razie roboczą teksturkę do classa66. Jak on wygląda to widać na moim FB i w załącznikach. Reszta informacji niebawem.
-
Pozwolę sobie napisać kilka słów, choć pewnie zwróciłeś na to uwagę... 66602 i 66603 nieco się różnią wyglądem (pomijam, że 66602 ma nowe żółte barwy FPL). Ale do rzeczy:
1. lampy: 66602 i 66603 mają lampy Posteora w skrzynce, czyli inne niż na sreenie,
2. zderzaki: 66602 ma prostokątne, a 66603 owalne, ale nie angielskie jak na screenie,
3. okna: 66602 ma "kanciaste" okna boczne kabin rodem z JT42CWRM, a 66603 nieco owalne jak w JT42CWR,
4. drzwi do maszynowni po stronie lewej tzw. 5-te: 66602 posiada, a 66603 nie,
5. pulpity: 66602 jako typ JT42CWR-T1 może mieć nowszy pulpit (jak w JT42CWRM), ale nie jestem pewien, ale 66603 to typ JT42CWR i ta maszyna ma tzw. tower jak na screenie.
To tyle na szybko.
-
@jaco Tak wiem. Są 3 kjabiny i ze 4ry wersje lefrektorów jeśli chodzi o sprzęt, który lata po Polsce. Z tego co dopadłem. Lampy na czole chce podpiąć pod inca kabiny też. Co do barw, jak to teraz jeździ, to się nie wypowiem czy: są już te pomarańczowe, czy szaro biało zielono żółte. Co do 5tych drzwi też masz rację, że nie w każdym loku występują. Jest to ogarnięte. Na filmie z maszynowni, który podlinkowałem na mm lub na moim fb w pewnym momencie widać jakie dziułki tam potrafią być :)
-
5-te drzwi występują tylko w odmianach JT42CWRM i JT42CWR-T1. Inaczej mówiąc, ma je spora liczba maszyn z FPL, natomiast w DBCRP nie występują. Trzymamy się tutaj maszyn jeżdżących po PL, bo to co jeździ po Niemczech to jest dopiero "jazda bez trzymanki"... Kiedyś w Niemczech miałem do czynienia z lokiem z MRCE 653-10 i miała nawet przyciemniane boczne szyby...
-
ok. Czekam na roboczą tex od ziela. dzięki czemu będzie można zrobić jakiś układ mapowania. Czyli co z czym się je. Po zmapowaniu tex 66602 lub 66603 upublicznię model i będziemy rozmawiać dalej. Mam dokumentację w pdf na 3 różne modele loka. Mam to odwzorowane.
Klopem 19xx zajmuje się teraz Paweł i Sawi. Ja odgrzebałem FPL więctrzeba się tym zająć. Dogrzebię się do następnych maneli to też to dam dla ludu.
-
Małe sprostowanie klopem zajmuje się już tylko wyłącznie od jakiegoś tam czasu Paweł i dzięki temu jest on już bliżej niż dalej. Co do tej całej sytuacjii, która wynikła z tym modelem Classa nie miałem o tym pojęcia gdyż byłem przekonany że to jest wersja Seby, którą poprawiał jakiś czas temu. Mało tego uparcie byłem wręcz o tym przekonany, ale cóż kolejny raz byłem w błędzie i się zawiodłem.
-
Hej dziękuję za otwarcie i piszę ponowne sprostowanie by nie było później niepotrzebnych kwasów. Jestem po dłuższej rozmowie z Sebą i nieco przybliżył mi on temat i znając niejako drugą stronę powiem tyle, że sprawa podejrzewam niebawem się wyjaśni. Tamte słowa pisałem gdyż nie mogłem się do niego dodzwonić i wszystko wskazywało na to, że milczenie tylko to potwierdza. Dziś się okazało, że miał problemy z kartą i był zmuszony zrobić jej duplikat, ale mniejsza z tym w każdym bądź razie ja poczekam na rozwój wydarzeń i wam to samo radzę. Prosiłbym nie wdawał się w szczegóły i nawet w sumie nic nie wyjaśniał, ale ja jak to ja poczułem się w obowiązku sprostować wcześniejsze słowa. Zatem póki co proszę się wstrzymać z osądem i cierpliwie poczekać na rozwój wydarzeń. Temat póki co do zamknięcia.