- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Maupex w 24 Lutego 2015, 01:36:15

Tytuł: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 24 Lutego 2015, 01:36:15
Jak wiadomo w zakładzie PR w Idzikowicach zmodernizowano kilka EN57 do prędkości 120 km/h, z silnikami prądu stałego i rozruchem oporowym (nr  206, 612, 636, 650, 810,
812, 934, 1056, 1943). W ogóle jakaś cicha ta modernizacja, niewiele o niej wiadomo. Jakie to-to ma silniki? I co z hamowaniem? Podobno w asynchronicznych jak nie działa ED to Vmax=110 km/h, a te z tematu ED nie mają przecież.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: hanys w 24 Lutego 2015, 01:45:59
Czy ET22/EU07 nie posiadające ED jakoś muszą wyhamować. Po to jest możliwość hamowania silnikami żeby z wyższych prędkości było to efektywniejsze, co na to wchodzi wiele czynników. Mniejsze zużycie energii oraz jej zwrot (niestety nie w Polsce), mniejsze zużycie klocków hamulcowych. Poza tym nie wiem jaka to jest różnica, czy wgl. jest różnica, ale w EN57A, nazywa się to MED. Dodam tylko tyle (inni również mogą potwierdzić), że w zmodernizowanych EN57, do serii asynchronicznej, hamulec pneumatyczny jest o wiele mniej efektywniejszy niż w EN57, być może przez to jest taki zapis. Szczerze powiem, ze 120 km/h EN57AKŚ, bez MEDa ciężko pneumatyką wyhamować efektywnie.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 24 Lutego 2015, 11:49:24
Masz może więcej zdjęć tego pojazdu i kabiny? Chodzi mi o poglądowe.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 24 Lutego 2015, 15:57:45
Po to jest możliwość hamowania silnikami żeby z wyższych prędkości było to efektywniejsze, co na to wchodzi wiele czynników. Mniejsze zużycie energii oraz jej zwrot (niestety nie w Polsce)
Impulsy nie mają wyłączonego hamowania rekuperacyjnego. Ostatnio się zdziwiłem nieco, jak mój byk dostał "turbo" a w sieci pojawiło się 4 kV :D
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Lutego 2015, 15:59:22
I nie tylko one.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 25 Lutego 2015, 04:16:09
Z tym hamowaniem to po prostu nasunęła mi się wątpliwość, bo w TTS (numeru nie pamiętam) jakiś inżynier rozwodził się nad celowością asynchronicznych modernizacji EN57 i padło tam, że 120 to tylko z włączonym ED, bo pneumatyczny z EN57 jest niewydolny. Ale skoro wystarcza to OK.

Ale najciekawsza jest ta idzikowicka modernizacja, której zresztą dokonano w ramach P4.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: hanys w 04 Marca 2015, 15:48:06
Tak gwoli ścisłości. Dzisiaj na 1943 jeździł znajomy maszynista. I co zastał? Świadectwo dopuszczenia pojazdu na 110 km/h. Tak więc nie wiem skąd takie brednie posiadasz. Zostało w niej zmienione tylko WC z układem zamkniętym i tyle. Żadnych wzmianek w kartotece pojazdu i na świadectwie dopuszczenia nie ma żeby była modernizowana na 120 km/h bądź tu dopuszczona do tejże prędkości.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: maacius w 04 Marca 2015, 18:36:18
Napisałeś "Jak wiadomo(...)" ale w zasadzie skąd wiadomo? Mógłbyś podać jakieś źródło?
EDIT: Przeanalizowałem dziś w szkole ten przetarg. Nie ma w nim żadnej wzmianki o zmianie w układzie biegowym/sterowania/prędkości maksymalnej.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 05 Marca 2015, 20:18:45
kolejowe-sprawy.pl/viewtopic.php?p=69903 (http://kolejowe-sprawy.pl/viewtopic.php?p=69903)

Chociażby stąd. Choć fakt, że właśnie bardzo niewiele o tym jest. Ja osobiście dowiedziałem się przy okazji dyskusji nad prędkością minimalną 120 km/h na CMK, że to mogłoby tam jeździć.

Może ktoś sieje bzdury a ja to powielam, lub też było tak jak z 4Ea - nie udało się i powrót na 110 km/h.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: hanys w 06 Marca 2015, 15:59:54
Widać twoje informacje potwierdzają się jak pogoda czasami w Polsacie.  4Ea zostały przerobione na EU07 (nr 241 - 244) i nie mają zmniejszonych prędkości do 110 km/ tylko mają dopuszczenie tak jak pozostałe EU07, do 125 km/h. 110 km/h jest jak jedzie luzem. Następnym razem przeanalizuj co publicznie podajesz, ponieważ o tym EN57 na 120 psioczy całe mikolstwo polskie, a efektem tego ani jedna EN nie została dopuszczona do tejże prędkości.

Wątek raczej wyczerpany i nie potwierdzone informacje. Proponuję kosz.
Tytuł: Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 06 Marca 2015, 17:37:45
Przychylam się i zamykam.