- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: bibex05 w 13 Grudnia 2014, 17:53:21

Tytuł: Rainsted tworzenie torowisk i znaczenie współprzędnych P0 do P3
Wiadomość wysłana przez: bibex05 w 13 Grudnia 2014, 17:53:21
Ktoś wie co oznaczają współrzędne od P0 do P3 przy dodawaniu torów w Rainsted i jak je ustawić żeby pokrywały się z torami na mapach?

Zmień nazwę tematu na mówiącą więcej o twoim problemie.
Rozi
Tytuł: Odp: Rainsted
Wiadomość wysłana przez: danniel w 13 Grudnia 2014, 18:21:25
Point 1 ustala położenie Point 1 toru, tak samo point 2. P3 jest związane z poprzecznym, niweletą (chyba). P4 ustala w zwrotnicy miejsce toru zwrotnego.
Tytuł: Odp: Rainsted
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 13 Grudnia 2014, 20:05:32
Była gdzieś na forum kompilacja mailowego kursu obsługi edytora Rainsted. Od tego proponuję zacząć.
Tytuł: Odp: Rainsted
Wiadomość wysłana przez: muri w 14 Grudnia 2014, 14:40:25
Nie na forum, tylko tu: http://rainsted.com/
Tytuł: Odp: Rainsted
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 14 Grudnia 2014, 15:47:25
Kompilacja w PDF była na forum, bo sam ją przygotowałem (kompilację) i uploadowałem.
Tytuł: Odp: Rainsted
Wiadomość wysłana przez: Pawel205 w 14 Grudnia 2014, 15:48:25
Najlepiej zacząć od ustawienia linii kierunkowej. Przesuwasz P1 i P2 tak aby linia leżała pośrodku prostego toru (między szynami), wykorzystując powiększenie mapy 8px/m a nawet 16px/m (więcej roboty). Wypada zrobić ją ta długą jak długi jest prosty tor. Jeśli zrobimy zbyt długą, możemy wejść w łuk i wtedy trzeba ją skrócić. Dalej wstawiasz tory według niej. Im lepiej położona linia kierunkowa tym lepiej dopasowany tor do mapy i wszystkie tory równoległe do tej linii. Szczególnie przydaje się to do układania torowiska stacji gdzie jest masa torów równoległych. Tory proste to pikuś, dojdą łuki, rozjazdy a z tym jest więcej roboty.