- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Wydział zamówień => Wątek zaczęty przez: Sawi w 07 Grudnia 2014, 09:39:24
-
Potrzebuję zdjęć w/w lokomotyw nadających się na tekstury oraz wszelkiego rodzaju informacji o nich. Wiążę się to ze zrobieniem im liftu. Wczoraj podczas wymiany węży zauważyłem, że owe modele zdecydowanie potrzebują więcej niż tylko ta podmiana. Dlatego zwracam się z prośbą o dostarczenie mi materiałów. Słyszałem, że podobno nawet jedna lub dwie sztuki są na chodzie, więc jest jakaś szansa. Zatem do dzieła.
EDIT:
Wstępnie z moich ustaleń wyszło, że symkowy model SM40 nie jest polskim modelem. Wygląda na to, że jest to węgierska wersja DVM2 http://media.trainspo.com/uploads/photos/300_2x/tsvetan.kaludov-1320003395353.jpg Dla porównania tak wygląda wersja polska http://pl.wikipedia.org/wiki/Mavag_DVM_2#mediaviewer/File:Skansen_w_Chab%C3%B3wce_-_lokomotywa_Sm4001.JPG Na pierwszy rzut oka różnią się między sobą lampami. Jeśli czymś jeszcze proszę o info.
-
SM40 fabrycznie nie posiadała barierek na pomostach. Tak to się niczym nie różnią.
-
Taki mały offtop. Tak się zapytam: Czy czasem z SM40/41 z danymi hamulcowymi była bieda?
-
Z cyklu ciekawostek ciąg dalszy. Szperając po necie natrafiłem na tą grafikę http://kolej.eu07.pl/galeria/spalinowe/INNE/sm40.jpg Wygląda na to, że powstały też egzemplarze różniące się barierkami.
EDIT:
SM40 fabrycznie nie posiadała barierek na pomostach. Tak to się niczym nie różnią.
Wygląda na to, że nie była to reguła. Np ta http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/40/17888.jpg jak widać owe barierki posiada.
-
Z czasem SM40 unifikowano z SM41. Montowano boczne poręcze i zmieniano sterowanie.
-
MichalL czym roznily sie SM40 i 41 w sterowaniu??
-
SM40 na czterech drzwiach od maszynowni (po każdej stronie) miały tylko w górnej części "wentylację", nie miały barierek (później je zamontowano) i nigdy nie miały tabliczek serii - seria SM40 malowana była farbą. Pamiętam te wozy ze Szczecina Dąbia.
-
MichalL czym roznily sie SM40 i 41 w sterowaniu??
Inny sposób regulacji obrotów silnika spalinowego. Na SM40 był bezstopniowy kopiał, a na SM41 nastawiacz siedmiostopniowy. Nastawiacz jako mniej kłopotliwy w eksploatacji montowano potem i w SM40.
Do tego unowocześniano osprzęt np. montowano inne filtry powietrza.
-
Dobra, a co było montowane na dachu, że kabina w środku jest taka niska?
-
@ST44-003: na SM40 i SM41 montowano pomocniczy zbiornik paliwa i zbiornik wody.