- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: sebastian82 w 16 Czerwca 2012, 14:06:33

Tytuł: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Czerwca 2012, 14:06:33
kilka scrrenów.
Na początek stacja Ziębice. Pod wieczór wstawię Kłodzko Główne i Kłodzko Miasto, nad którymi właśnie pracuję.
To jest wstępny etap prac nad terenem. Układ torowy jest gotowy od Międzylesia do Wrocławia Przy ul.Armii Krajowej (wjazd na bocznicę przy szopie).

@Tomnord15 podeślij te zdjęcia napewno się coś przyda.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 12 Stycznia 2014, 15:07:22
Ponownie zwracam się o pomoc w dostarczeniu materiałów z d29-276. Każda pomoc się przyda (materiały foto i wideo, zdjęcia z nazwami miejscowości na stacjach, tablic mozaikowych - Kłodzko Gł; Bystrzyca Kł. Przedm; Międzylesie- z en57/71). Jak do tej pory materiały dostarczyli: tomnord15 i darek71wrc, a apel wisi już od dłuższego czasu. Co by nie błyo, że się lenie:
Ps. Dopiero zaczynam z modelami, wiec proszę o uwagi.
http://www.bazakolejowa.pl/foto/1056/1132309342.jpg

Reg. Obowiązki: 2
Rozi
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 13 Lipca 2014, 19:31:56
Modele wyglądają ładnie. Mógłbyś dać screeny z widokiem siatki trójkątów? Czy w belkach usunąłeś niewidoczne boki?
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: SKP w 13 Lipca 2014, 19:36:22
Teraz już nie ma w wytycznych zapisu, żeby niewidoczne boki były usunięte. Żyjemy w czasach takiego dobrobytu FPS-u, że kilka płaszczyzn wte czy wewte nie robi różnicy. Tym bardziej, że liczba submodeli się nie zmienia.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Lipca 2014, 19:57:18
Hm, raczej ważniejsze jest to, żeby bryły były zamknięte niż żeby się pozbyć kilku trójkątów.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 13 Lipca 2014, 20:10:35
@matek123 Nie usuwałem niewidocznych boków.

Reg. Obowiązki: 2
Rozi
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: SKP w 13 Lipca 2014, 20:20:04
Dużo submodeli. Docelowo powinien być tylko jeden, chyba że coś się w MaSzynowej doktrynie zmieniło.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 13 Lipca 2014, 20:37:29
Niekoniecznie musi być 1. Mogą być i równie dobrze 2. Np wiata i podstawa. Grunt by była zrobiona hierachia. Można też dodać elementy świecące.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 13 Lipca 2014, 20:43:50
Dazyc nalezy do jak najmniejszej liczby submodeli, ja tak to rozumiem.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 13 Lipca 2014, 20:55:45
Proponuję utworzyć dwa submodele. Jeden główne belki + dach, natomiast drugi to te małe zacięcia. O ile tylko jedną teksturą dysponujesz. Np convert to editable mesch i narzędzie attach.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 13 Lipca 2014, 22:31:02
Na stasjach w Strzelinie, Miedzylesiu te wiaty sa pociagniete brazowa olejnica. Nie wiem jak w Dlugopolu Zdr. (tomnord15 musial by sie wypowiedziec). Na wielu stacjach takie wiaty zostaly bardzo skrocone (tylko przy budynku stacji istnieja). Nie pamietam jak to wyglada w Bardzie Sl i Starczowie. W sierpniu mam urlop to i do kotliny foty podjade. Maja na calej lini podobna konstrukcje:
strzelin http://www.bazakolejowa.pl/foto/1052/1128602354.jpg
dlugopole http://www.bazakolejowa.pl/foto/1062/1142424948.jpg
miedzylesie http://www.bazakolejowa.pl/foto/1091/13745652248a52e06af094f4fd0da08569c94b8a07-2.jpg
ziebice http://www.bazakolejowa.pl/foto/1003/s675_2.jpg .
Co mam zrobic w takim przypadku? Osobny model na dana stacje chyba mija sie z celem?
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: SKP w 13 Lipca 2014, 22:34:47
Model zostaw stary, a teksturę podmień. Zastosuj replacebleskin, czyli teksturę wymienną. Na forum jest to gdzieś napisane, sam Ci tego z głowy teraz nie napiszę jak to zrobić, szczegółów nie pamiętam.

Na prośbę autora wątku wydzielam i przenoszę do działu "Na warsztacie".
AtapiCl
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 14 Lipca 2014, 22:47:55
Na stasjach w Strzelinie, Miedzylesiu te wiaty sa pociagniete brazowa olejnica. Nie wiem jak w Dlugopolu Zdr. (tomnord15 musial by sie wypowiedziec).
Więc się wypowiadam, wiata w Długopolu Zdroju jest pomalowana na kolor ciemnobrązowy.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 15 Lipca 2014, 23:11:39
Zrobiłem dwa submodele: 1wszy wszystkie belki, 2gi betonowe słupki drewnianymi słupami, 3cim będzie dach.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Lipca 2014, 23:16:50
To teraz jeszcze hierarchię zrób. Piwot głównego submodelu daj w 0 0 0. Resztę do niego przyporządkuj.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Lipca 2014, 00:01:45
Jeszcze bez dachu.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: hanys w 16 Lipca 2014, 10:31:43
Bardzo przyzwoita ta wiata. Dorób cień pod nią i będzie dobrze. :-)
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Lipca 2014, 12:06:50
Tu wstawie lampy. Na odwrot analogicznie.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Lipca 2014, 17:14:26
Pamiętaj o usunięciu niewidocznych ścian.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: SKP w 16 Lipca 2014, 18:09:08
Hm, raczej ważniejsze jest to, żeby bryły były zamknięte niż żeby się pozbyć kilku trójkątów.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Lipca 2014, 18:34:10
bryly sa zamkniete i nic nie usowalem. za to mam problem z uploadem , o ktory prosil matek123
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: SKP w 16 Lipca 2014, 18:35:37
Jaki plik chciałeś wysłać?
Cytuj
Dozwolone rozszerzenia: zip, rar, 7z, exe, txt, pdf, jpg, png - pozostałe trzeba spakować.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Lipca 2014, 18:38:14
mtl, obj tak jak matek prosił. zawsze mogę wysłać max lub T3D.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Lipca 2014, 18:39:55
za to mam problem z uploadem , o ktory prosil matek123
Próbujesz wysłać plik z rozszerzeniem .mtl. W ten sposób tego się nie da zrobić. Musisz to spakować np za pomocą programu 7-Zip 9.20  i wrzucić z przedrostkiem priv na upload.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 16 Lipca 2014, 18:42:35
Dziękuje Sawi zaraz tak zrobie.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: SKP w 16 Lipca 2014, 18:49:59
7-Zip 9.20
Nie musi być aż tak dokładnie ;) Ja Windowsie pakuję Eksploratorem, na Linuksie też czymś systemowym.

Zapobiegawczo zamykam.
adsim

Otwieram na życzenie autora.
Benek
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 17 Października 2014, 14:37:30
Sygnalizacja kieruje ruchem nie tylko we Wrocku. Za momencik będą jeszcze konstrukcje wsporcze sygnalizacji oraz znaków i słupki wyznaczające krawędź drogi. Do wieczora wrzucę jeszcze screeny znaków drogowych. Przydały by się też foty na tekstury sygnalizacji i nie tylko. Chętnych do pomocy proszę o PW. Jeśli pojawią się jakieś sugestie/spostrzeżenia też proszę wysyłać PW.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 17 Października 2014, 21:46:37
To jakis symulator na prawo jazdy robisz?

Na serio ktos z kabiny lokomotywy bedzie podziwial te wszystkie detale sygnalizacji swietlnej?
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Października 2014, 21:53:21
No właśnie, przecież wszystko, co potrzebne, zostało już zrobione w 2003 roku. Teraz tylko kolejne tekstury siódemek są potrzebne.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 18 Października 2014, 13:28:48
Brakuje tekstur świateł.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Benek w 18 Października 2014, 13:30:46
Driver24 stworzył kiedyś sygnalizację uliczną. Jednak jej nie opublikował do tej pory.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 18 Października 2014, 14:23:15
Można się wzorować na tym: http://www.podkowa.biz/latarnie-sygnalizacyjne-mondial.html . Ta firma dostarcza sygnalizatory dla całej Warszawy.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: firleju w 19 Października 2014, 08:01:14
Oni tylko rebrandują SWARCO Futurit, zresztą jak większość firm w Polsce. Własne sygnalizatory produkuje tylko firma z Rybnika.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 19 Października 2014, 09:48:11
Sygnalizacja jest już w symku. Tekstury i mapowanie wymienię jak będą lepsze materiały.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 11 Stycznia 2015, 10:20:26
Ponieważ jakość tekstury na słupach wiaty budziła zastrzeżenia to postanowiłem ją wymienić. Tak prezentują się słupy z nową teksturą.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 11 Stycznia 2015, 10:22:47
Ogarnij do końca i na testy panie.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 14 Stycznia 2015, 00:39:38
Powoli powstaje nowy kozioł oporowy. Zespawany z szyn S42.
Edit//: Co by nie było, że się obijam
Edit2//: Wiata zostanie opublikowana w najbliższej PC.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 12 Marca 2015, 12:34:52
Dzisiaj do kolegi Stelego lecą światełka dla samochodów, pieszych i tramwajów.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 12 Marca 2015, 17:17:24
Seba, z całym szacunkiem dla Twojej twórczości. Znasz się na tworzeniu w 3ds. Tylko moje pytanie, po co nam w symulatorze światła na skrzyżowaniach samochodowych? Przecież jadąc lokomotywą, nikt nie będzie patrzył, czy na skrzyżowaniu samochód, przejedzie na zielonym, lub czerwonym świetle.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: miecznik140 w 12 Marca 2015, 17:40:53
Ale tak ładniej wygląda jak są światła
Po polsku poproszę. Proszę to poprawić.
Sawi
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 12 Marca 2015, 17:48:42
Darku chciałem zrobić prostą sygnalizację świetlną, która na celu miała wzbogacenie naszych scenerii. Na etapie tworzenia są 4 wersje Wrocławia (w tym jedna moja). Z założenia chciałem puścić jakąś 105tkę po torowisku w okolicach WGA. W praktyce, w trakcie tworzenia tej sygnalizacji, dopadłem materiały na wykonanie 204WrAS, 205WrAS oraz 105NaWr. Liczę, że w niedalekiej przyszłości ukaże się, któryś z tych pojazdów (niekoniecznie AI :D ). Biorąc pod uwagę, że maszyna jest Symulatorem Pojazdów Szynowych to wolę się przygotować za wczasu (sygnalizacja świetlna dla wszystkich pojazdów, bo siemens dla tramwaji też jest).
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 12 Marca 2015, 17:56:57
Seba, z tego co pamiętam, to symulator (bany) tramwaju, robił @Ra.... Kiedyś tam, a czy obecnie się zajmuje komunikacją miejską, to nie wiem.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: SKP w 12 Marca 2015, 20:33:30
Czasami tory biegną wzdłuż drogi i sygnalizacja jest widoczna. Może w takich miastach jak Warszawa tory są znacznie oddzielone, ale np. we Wrocławiu w wielu miejscach znajdują się w pobliżu dróg - np. wyjazd na obwodnicę w kierunku zachodnim; przy wylocie na Długołękę też tak chyba jest. W miastach, gdzie jest SKM, zapewne można znaleźć jeszcze więcej takich miejsc. I aż się prosi, żeby ruch samochodów, tramwajów oraz ich sygnalizacja zostały odwzorowane. To nieodłączna część dużych miejscowości. Dlatego cieszę się, że kolega @sebastian82 stworzył takie modele.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: muri w 12 Marca 2015, 20:50:08
Ta dyskusja już chyba była. I to nie raz. Nieprawdaż?
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 12 Marca 2015, 21:33:31
@SKP, zgodzę się z Tobą w  symulatorze maszyny, że są jakieś tam ulice, i tory tramwajowe, biegnące do osi toru PKP. Tylko nikt w naszym symku, nie przewidział przejścia z lokomotywy, na np. tramwaj jadący przez skrzyżowanie samochodowe a takie pytania będą! I jak się potwierdzą, to sobie liczę piwo, za każde marudzenie. "Dla czego mogę jechać lokomotywą. a tramwajem już nie".
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 12 Marca 2015, 21:34:48
Daro dawno temu był model tramwaju 105n lub na w symku, zatem luz. Co ma być , to będzie panowie. A poza tym Seba wyraźnie napisał:
Darku chciałem zrobić prostą sygnalizację świetlną, która na celu miała wzbogacenie naszych scenerii. Na etapie tworzenia są 4 wersje Wrocławia (w tym jedna moja). Z założenia chciałem puścić jakąś 105tkę po torowisku w okolicach WGA. W praktyce, w trakcie tworzenia tej sygnalizacji, dopadłem materiały na wykonanie 204WrAS, 205WrAS oraz 105NaWr. Liczę, że w niedalekiej przyszłości ukaże się, któryś z tych pojazdów (niekoniecznie AI :D ).
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Marca 2015, 21:37:35
A co za problem jechać tramwajem? Gdy yB skończy z zadajnikami mocy będzie jeszcze jakiś element fizyki do dorobienia?
Światła są mi potrzebne przy okazji do testów skrzyżowań (czy wariują również, gdy są zakryte eventem zmiany prędkości) i hamulców samochodowych. Oczywiście mogę to zrobić na samych komórkach bez reprezentacji graficznej, ale tak połączy się potrzebne z pożytecznym.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 01 Sierpnia 2015, 16:05:41
Tak co by nie było, że się obijam.  Cały czas powstają modele i gromadzę materiał. Pragotrony (relacje pociągów oraz peron z sektorem), reklamy i rozkłady są na tex wymiennych.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 20 Sierpnia 2015, 20:10:15
Powstaje most kolejowy z Bystrzycy Kłodzkiej. Razem z kolegą Tomnord15 biegaliśmy ostatnio po kotlinie mierząc i focąc obiekty.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: kamil2002 w 03 Września 2015, 21:04:35
Jeżeli jest potrzeba, to mogę w niedługim czasie wstawić foto obiektów ze stacji Wadowice: tablicy peronowej z rozkładem jazdy, donicy betonowej, wiat i drewnianych ławek. Dodatkowo w przyszłości bliższej lub dalszej będę miał możliwość sfotografowania kabin lokomotyw np. st45 i być może et22 20xx oraz jednostki en81 ( jelonka ). Jeśli się przydadzą to piszcie.

Tak, zawsze się przydadzą. Szkoda pytać o takie oczywistości.
Benek
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: sebastian82 w 04 Września 2015, 21:35:36
Kamil2002 to, że chcesz pomóc to super, ale co mają Wadowice do Linii 276?
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: hi102 w 01 Lutego 2017, 18:01:18
Jakim programem robisz mapę bo też chce zrobić własną mapę.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 01 Lutego 2017, 19:55:46
Program to 3Ds Max (płatny). Jest jeszcze gmax (okrojona, darmowa wersja 3Ds) i Rainsted do budowy scenerii realistycznych. Wszystkie edytory mają tę wspólną cechę, że do obsługi wymagają trochę wiedzy o symulatorze i dużo cierpliwości, bo tworzenie scenerii nie trwa tygodnia czy dwóch, ale nieraz ciągnie się latami.
Tytuł: Odp: Linia 276
Wiadomość wysłana przez: Sebol82 w 18 Kwietnia 2017, 11:15:34
Powstaje Wrocek Główny (screeny z ukrytego działu - teraz model jest bardziej zaawansowany). Może one kogoś zmolestują do pomocy przy projekcie.