- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Sawi w 05 Czerwca 2014, 01:10:03
-
Nieco bardziej opóźniony, ale jest. Możecie ponownie narzekać.
Dynamic, MMD, CHK i FIZ
- poprawka kontrolek bocznikowania
- siódemka 134 w malowaniu DLA
- poprawka na wysyp ET40
- CSW na 1.4
- usunięte pantografy w rozrządczych
- poprawiona wysokość podnoszenia pantografów w większości pojazdów
Scenery
- ciąg dalszych poprawek słupów na Quarku i nie tylko (zrobiony nasyp, przemapowane trójkąty terenu, unikalne nazwy torów, poprawione eventy i szereg innych poprawek dla Mydelniczki np przeliczone wektory normalne terenu, i nie tylko)
- modyfikacja eventów kształtowej Tm
- obrócone wskaźniki w27 i dostosowane pod nie scenerie
- obrócone wykolejnice oraz modyfikacja eventów
- poprawki częstotliwości dźwięków w nagłówkach plików
- czeskie i węgierskie napisy do dźwięków
- dodane nowe wskaźniki w27a oraz poprawione pliki dotyczące scenariusza "bałtyk_interregio" z dodanymi wskaźnikami W8 przed zmniejszeniem prędkości drogowej (zgodnie z obowiązującą Ie-1)
- nowy opis do scenerii manewrowo3 autorstwa @oskara
- poprawki sieci dla scenerii Zwierzyniec
- poprawki sieci dla scenerii L053 pod scenariusz l053-sluzba-osobowy
- poprawki sieci dla Tarniowa
- w większości zaktualizowane readme
http://eu07.pl/userfiles/6184/patch_MaSzyna_05_14.7z
Poprawione:
- zbędny folder sounds usunięty ze scenery i przeniesiony do głównego
- poprawiona nazwa folderu ET21
Link zaktualizowano
Uwaga! Patch ten jest jedynie nakładką zawierającą szereg poprawek względem poprzedniego i należy go wypakowywać do folderu z MaSzyną 04.14. Jeśli masz MaSzynę w wersji 08.13, musisz najpierw pobrać i wypakować do niej nakładkę 04.14, która jest dostępna pod adresem http://eu07.pl/userfiles/6184/patch_MaSZyna_04.14.7z
-
Chyba falstart, bo jakieś scenery/sounds/ widzę w archiwum.
-
Fakt moje niedopatrzenie. Poprawione. Link podmieniony.
-
Folder lokomotywy ET21 ma błąd w nazwie zamiast et21_v1 powinno być et21_v2. Tak dla informacji.
-
Tego patcha 05.14 mam rozumieć trzeba rozpakować bezpośrednio do Maszyny 04.14 tak?
-
Ewentualnie do 08.13, jeżeli nie pobrałeś poprzedniej wersji patcha.
-
Folder lokomotywy ET21 ma błąd w nazwie zamiast et21_v1 powinno być et21_v2. Tak dla informacji.
Faktycznie kolejne niedopatrzenie. Dzięki za trafną uwagę. Ten patch nie zawiera poprawek tego z kwietnia.
-
Może i poprawki są, ale jadąc EU07-1500 połamałem oba pantografy na misji "Transport" na linii Zwierzyniec.
-
No tak musi być głos krytyki. A czy jest gdzieś napisane poprawiona sieć na scenerii Zwierzyniec, L053 itp? Nic mi o tym nie wiadomo. Poprawki, a poprawiona to spora różnica. Poprawki dotyczą scenariuszy osobowy, pośpieszny i towarowy. Wystarczyło zajrzeć do zawartości folderów scenery/zwierzyniec i byś się sam tego domyślił.
-
W ED72 w plikach 5bs-ra/rb.fiz w linijce dot. powietrza brakuje wpisu CompressorPower=Coupler2/1 co skutkuje działaniem sprężarki tylko w tylnym członie. Dodatkowo Rainsted nie widzi torów w scenerii demonstracyjnej Mydelniczka przez co nie można uruchomić scn.
-
Pokaż plik errors.txt oraz log. Co do plików fiz edka nic nie było tam ruszane względem poprzedniego patcha.
-
@Sawi, bo w poprzednim patchu też to nie działało (u mnie przynajmniej) jak powinno. Niestety loga nie pokażę, bo scn w ogóle się nie uruchamia z powodu braku wyświetlonych torów i taboru.
Przynajmniej =/= bynajmniej.
Benek
-
U mnie sceneria Quark po prawidłowym wgraniu patcha wczytuje się bez problemu. Jaki skład chcesz dokładnie poprowadzić?
-
W ED72 w plikach 5bs-ra/rb.fiz w linijce dot. powietrza brakuje wpisu CompressorPower=Coupler2/1
Poprawiłem.
Dodatkowo Rainsted nie widzi torów w scenerii demonstracyjnej Mydelniczka przez co nie można uruchomić scn.
Tej scenerii nie ma w paczu.
-
U mnie występuje następujący problem: nie mogę ruszyć ET22-2009. Problem polega na tym, że po wrzuceniu pierwszej pozycji wywala nadmiarowy, dzieje się to momentalnie. Problem ten występował na poprzednim i obecnym patchu.
-
Rzeczywiscie cos nie tak z ET22-2009. Na exe_424 jest w porzadku, natomiast na exe_435 nie rusza, mimo ze slychac podawanie pozycji. Nadmiarowy nie wywala, jak odczekasz az napiecie osiagnie 3000 V.
-
Ja chciałem zgłosić, że pantografy w ET22 na Quarku nie podnoszą się do końca, a na woltomierzu napięcie jest. Daję screeny, oraz log.
Dlaczego wrzucasz screeny w png, zamiast w jpg? Pierwszy screen przekraczał dopuszczalny rozmiar, więc go usunąłem.
adsim
Poprawiłem.
-
Nadal występuje problem z nie wyświetlaniem bramek na lini61
Testowane na GeForce GT 520MX na sterownikach 337.88 (Wersja OpenGL 4.4.0). Załączam Log.
-
Teraz to już po ptokach, skoro sieć jest poprawiona. Trzeba ręcznie wypisać wszystkie bramki z L61 z poprzedniej PC i podmienić je w obecnej. Jest to wynik problemu ze starszymi skryptami w maxie.
-
Jeśli kolejność wpisów została zachowana, to można użyć funkcji klienta SVN i przywrócić wpisy bramek. Jeśli nie, to pozostaje tylko odfiltrowanie bramek z plików i łączenie plików.
-
@adsim, jest napisane, że sieć jest poprawiona, jednak jadąc na scenariuszu tlk-1 (l16) połamałem pantografy w dwóch miejscach zanim dojechałem do Lublińca. Przepraszam, że nie piszę dokładnie w którym miejscu, jednak w tym momencie nie mam takiej możliwości.
-
Na służbie Krzyżowa regionalny Et-22 z piętrowymi nie wyrzuca mi WS, a gdy tylko zmieniłem na eu07 służba ta sama nie zdążyłem załączyć drugiego układu oporowego i wywaliło WS.
-
Może akurat był za duży pobór prądu z sieci (startujące inne składy) i wywaliło z powodu spadku napięcia.
-
W Markowie Dolnym? No bez jaj ;)
Darku, czy było to w okolicach zjazdu na tor główny zasadniczy?
-
Nie znam tras i składów na pamięć :p
-
U mnie występuje następujący problem: nie mogę ruszyć ET22-2009. Problem polega na tym, że po wrzuceniu pierwszej pozycji wywala nadmiarowy, dzieje się to momentalnie. Problem ten występował na poprzednim i obecnym patchu.
Poprawka pojawi się w czerwcowym pack patchu.
-
Na scenerii Quark zauważyłem drobne błędy związane z rozmieszczeniem słupków kilometrażu. Jednak bardzo okazale prezentuje się nowy tor z podsypką i nowe wysięgniki. Świetna sceneria.
-
Poprawka to nie o tyle błędy, tylko po prostu tam był poprzednio umieszczony tor.
-
To miejsce jest do gruntownego poprawienia po głębokim przemyśleniu. Wcześniej tam były ostre łuki odwrotne z przechyłką wykraczającą poza wartość dopuszczalną. Aby przyspieszyć jazdę pociągów wyprostowałem łuki i usunąłem ograniczenie, po czym się okazało, że jeszcze dodatkowo muszę spłaszczyć teren. Dopiero później sobie uświadomiłem sens zastosowanej tam konstrukcji. Obecnie sensowne słupki kończą się kawałek za Mydelniczką, a na przerobienie czeka południowa głowica Wielkiego Kaca oraz stacyjka Wielki Kac Dolny. Jak będę już miał koncepcję na ich przerobienie, to będę mógł ustalić, co ma być dalej. Robienie profili pionowych wychodzi mi już całkiem dobrze.
-
Wyjazd na szlak, rozpędzałem skład za przejazdem.
Jeżeli to spadek napięcia, mogłem od nowa uruchomić elektryke i ruszyć, ale odruchowo wyłączyłem symulacje, ponieważ stwierdziłem że to znowu ten sam błąd.
Jak wyjadę kilka minut później, rogatki są w górze czasem i zamiast rozpędzać trzeba zwalniać do 15km/h.
-
Brak sygnału zezwalającego na jazdę na pierwszym semaforze.
Po co zakładasz osobny temat? Nie pierwszy raz Ci się to zdarza. Pilnuj się. Scaliłem.
Benek
Wydaje mi się, że nie musi to być wina Patcha, więc jak najbardziej wątek założony w dziale Pomoc doraźna-> Trasy znalazł się tam prawidłowo.
Chodzi o Linię61 towarowy1.
-
Hello,
I have noticed these bugs:
- In 303E-TV and 303E-EP-TV lokos sometimes doesn't appear pointer of voltmeter and windscreen wipers are „jumping” when riding.
- Subtitles don't work properly, sometimes the part of subtitle, which have to be on first line appear on second line and vice versa or it doesn't appear anyway. I'm also reminding, that on forum are available English subtitles by Tolein.
- On EN57 is unable to activate emergency brake by pressing 0.
On scenery quarkmce in relation Koniewice-WKD-Skwarki I have noticed this:
- There are no W 27 signs.
- Between Bruchniewo and WKD milestones don't follow the track correctly; around coordinates (-5 981; -2 865) is one milestone 28,4 and the neighboring is 52,1; between Mydelniczka and Zatyle are not any milestones.
- Around coordinates (4 337,9; 6 055,27); (-159,22; -1 361,7) and ( -3 924,72; 17 430,6) the main switch is turning of.
- All pole which are at end of the cables (with these weight for tighten cables) are levitating.
-
- Between Bruchniewo and WKD milestones don't follow the track correctly; around coordinates (-5 981; -2 865) is one milestone 28,4 and the neighboring is 52,1; between Mydelniczka and Zatyle are not any milestones.
This bug is already known, see this message: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25765.msg380225.html#msg380225
Track has been moved between these stations, but milestones hasn't. It will be corrected, but @Ra firstly has to modificate some tracks at Wielki Kac and Wielki Kac Dolny.
-
Zauważone wczoraj na L053 i EU07-1504. Nie działa smuga od reflektorów i nic nie widać mimo tego, że reflektory są załączone.
-
Ten problem występował już ogólnie przy 04.14 dlatego wróciłem do wersji MaSzyny 08.13.
-
Na EU07 i EP09* występuje następujący problem. Przy sterowaniu z jednej z kabin zamienione jest sterowanie pantografami. Shift+P podnosi tylni, a Shift+O przedni. W drugiej kabinie działa to poprawnie. W wersji 04.14 tego problemu nie było.
*Może to dotyczyć wszystkich elektryków, ale nie sprawdzałem.
-
A zauważyłeś, że teraz nie zamieniają się pantografy przy zmianie kabin?
-
Mam jedno pytanie odnośnie pewnego fragmentu tekstu zamieszczonego w Readme z patcha 05.14 z działu "Informacje o wydaniu". Chodzi mi o ten fragment:"W tym wydaniu skupiono się przede wszystkim na wdrożeniu miesięcznego trybu publikowania zbiorczych paczek z poprawkami.". I tutaj nasuwa mi się to jedno pytanie: skoro ma być miesięczny tryb publikowania zbiorczych paczek z poprawkami, to mam rozumieć, że nie będzie już więcej gotowych paczek do ściągnięcia przez protokół Torrent jak na przykład ostatnia paczka 08.13, tylko trzeba będzie pobierać wszystkie poprawki na bieżąco? Dziękuję bardzo z góry za odpowiedź.
-
Patche sa co miesiac publikowane w celu przetestowania pod katem ewentualnych bledow przez ludzi z forum. Z tego tez powodu, jak zauwazyles obecny patch jest w dziale "na warsztacie". Nakladki nie zastepuja paczek calosciowych. Jak wszelkie bledy (glownie znana kwestia z siecia trakcyjna na sceneriach) zostana poprawione to calosc zostanie wydana w postaci paczki calosciowej. Obecna sytuacja jest tymczasowa.
P.S. Jesli sie myle to niech mnie ktos z WPC poprawi.
-
to mam rozumieć, że nie będzie już więcej gotowych paczek do ściągnięcia przez protokół Torrent jak na przykład ostatnia paczka 08.13, tylko trzeba będzie pobierać wszystkie poprawki na bieżąco?
Ten system został wprowadzony po to, by ułatwić rozwój symulatora. Jeśli traktujesz MaSzynę tylko jako rozrywkę, to najbezpieczniej pobrać 08.13 i nawet nie wchodzić na forum (bo po co?), tylko śledzić stronę http://eu07.pl/pobierz. Jeśli jednak zależy Ci, żeby MaSzyna się rozwijała, to pobieraj nakładki i zgłaszaj zauważone błędy, a nawet je poprawiaj, bo jest wprost napisane jak to zrobić. Wcześniejszy system wydawania paczek całościowych zorientowany był na to, by dostarczyć użytkownikom gotowy produkt. Teraz to podejście się zmieniło, by uchronić MaSzynę od stagnacji, która wynikała z dawania gotowego rozwiązania na tacy. Obecnie nie jest najważniejszy użytkownik, tylko rozwój. Dobrze byłoby zachęcić jak największe grono osób do testowania nakładek i zgłaszania błędów. Im więcej osób to zrobi, tym więcej poprawek pojawi się w kolejnym miesiącu.
-
Jest w planach wydanie w czerwcu tzw mega patcha, czyli tzw 3 w 1. Co tego wyjdzie się pewnie okaże na dniach.
-
A czy coś wiadomo co będzie on zawierał?
-
Tak, kolejne poprawki i wydane do tej pory dodatki, których nie było w 05.14.
-
A czy coś wiadomo co będzie on zawierał?
W skrócie patch kwietniowy i majowy wraz z czerwcowym.
-
Koledzy sprawdzcie scenariusz Baltyk interregio. Zaraz po starcie nastepuje tylko na tym scenariuszu natychmiastowe zawieszenie się symulacji.
-
Mi misja Bałtyk_interregio działa prawidłowo.
-
Nie potwierdzam rewelacji kolegi @EP08_15. Również jak w przypadku usera @AK2012, wszystko uruchamia się normalnie bez problemów.
-
U mnie także wszystko ok.
Podmieniałeś loka?
-
Na górze screena jest napisane et22-811, więc znaczy że nie zmieniał.
-
A mniejsza z tym zaczekamy na oficjalna PC.
-
Drodzy koledzy, chciałbym poruszyć kwestie przełączania w przedziale maszynowym w lokomotywach dwuczłonowych. Powiem wprost - jest to nie potrzebne utrudnienie dla gracza. Mój ojciec pracujący w PKP Cargo nie przełączał czegoś takiego nigdy. Nawet przy uruchamianiu od zimna, a służby gdzie bierzesz loka po PK, albo z lokomotywowni zdarzają się dość rzadko. A przy wymianie drużyn na stacji towarowej to już w ogóle nic się nie robi poza wpisywaniem do książki pokładowej, i wykazu pracy. Tak więc myślę, że można by to usunąć.
-
Ale przełączania czego?
-
Na górze screena jest napisane et22-811, więc znaczy że nie zmieniał.
Przepraszam, źle się wyraziłem, chciałem zapytać się o to czy próbował podmieniać loka.
-
Tak podmiana nic nie daje.
-
W misji l61+l144_tlk wskaźniki W27 są obrócone o 180 stopni
-
Nie tylko tam. Tak ma być.
-
Zauważyłem że wciąż są w EZT-ach stare dźwięki zamykania/otwierania drzwi, syren, buczka, hamulca. Ponadto w bałtyk_interregio wywala szybki na każdym przejściu sieci trakcyjnej.
-
Dziwne, bo z tego co ja widzę po logu w repo dźwięki były podmieniane. Zmodyfikowane mmd były w kwietniowym. Sieć na Bałtyku nie jest poprawiona.
-
Właśnie przejechałem Bałtyk towarowym z ET22. Mimo, że przed pierwszym mostem połamały się oba patyki, cały czas pobierany był prąd z sieci. Ewentualnie chwała akumulatorom. :)
-
Panowie, mam jedno pytanie odnośnie napięcia w sieci trakcyjnej na MaSzynowych szlakach. Czy jest jakakolwiek możliwość ustawiania poprzez wpis, ile ma wynosić napięcie w sieci trakcyjnej? Dokładnie to chodzi mi o to, że chciałbym sprawdzić (zasymulować), jak konkretny lok się zachowuje podczas rozruchu na niższym napięciu (na przykład na napięciu 2,5-2,8 kV zamiast standardowych 3,3-3,4 kV) z ciężkim składem powiedzmy ET42 ze składem 40 węglar o łącznej masie 3500 ton. Z góry dziękuję za odpowiedź. Zaznaczam, iż pytam z czystej ciekawości i nie mam zamiaru marudzić w tym poście.
-
Swego czasu na forum były umieszczone różne wersje toru doświadczalnego z różnym napięciem w sieci. Z tego co pamiętam Ra publikował ten dodatek więc może warto by było z nim porozmawiać.
-
Dźwięki sprawdzałem w en57 i en71. Natomiast mam też pewną uwagę co do SPOT-ów. Obecnie sygnał odjazdu to jedynie pipczenie. Warto by to zmienić na dźwięk realistyczny, czyli: buczek, a po buczku dopiero pipczenie.
-
Mimo, że przed pierwszym mostem połamały się oba patyki, cały czas pobierany był prąd z sieci. Ewentualnie chwała akumulatorom. :)
O RLY?
-
Możesz sobie podmienić w MMD dźwięk departuesignal na ten ze stergo kibla.
-
I tak właśnie robię, ale to powinno byc zmienione na stałe w kolejnej PC.
-
W Szczecinie tylko w jednym spocie jest dźwięk ze starego kibla.
-
I tak właśnie robię, ale to powinno byc zmienione na stałe w kolejnej PC.
Nic nie stoi na przeszkodzie. Podmień wpisy i przekaż pliki. Zostaną dołączone do kolejnego patcha.
-
I tak właśnie robię, ale to powinno byc zmienione na stałe w kolejnej PC.
Powinno być zmienione bo? Rozwiń tę myśl proszę.
-
Nie może być tak jak w starych klopach, bo tam jest sam buczek. Wg mnie powinno to wyglądać tak, że po włączeniu buczka załącza się pipczyk i odtwarzany jest, aż do zamknięcia drzwi, po którym to się wyłącza, bo tak w końcu jest w rzeczywistości.
-
Niejednokrotnie jak to kolega określił "Pipczyk" działa przez dłuższą chwilę po zamknięciu drzwi. Jak długą? Nie wiem, dawno SPOT-em nie jechałem.
-
Piszczenie działa działa dopóki nie zamkną się drzwi. Fakt, że nie w każdym Spocie działa brzęczyk uruchamiany osobnym guzikiem/ lub trzymany guzikiem zamykania, generalnie wersji tych modernizacji było od groma.
-
Czyli piszczenie trzeba podłożyć do dźwięku zamykania drzwi. Mogę to zrobić, tylko czy w takim razie zostawić stary brzęczyk pod oddzielnym klawiszem? Czy są SPOTy z obydwoma?
-
https://www.youtube.com/watch?v=L0Q0YCUp0vI (https://www.youtube.com/watch?v=L0Q0YCUp0vI)
http://youtu.be/YUdSA_rWk9k?t=45s (http://youtu.be/YUdSA_rWk9k?t=45s)
Wydaje mi się, że brzęczyk powinien zostać pod starym klawiszem a piszczenie podczepić pod przycisk od drzwi. Bodajże tak to jest zrobione w olsztyńskich jednostkach. Z tym, że jednak piski pojawiają się te 2 sekundy przed rozpoczęciem procedury zamykania drzwi.
-
Coś dziwnego jest w plikach .mmd dla EZT-ów. W części plików są nowe dźwięki, w części są stare dźwięki. dźwięk buczka nie został zmieniony w żadnym. U mnie odtwarzają się stare dźwięki.
-
Jaki widzisz problem w podmianie wpisów dźwięków dla poszczególnych wersji kibla? Jeżeli boisz się, że coś sknocisz, zrób kopię zapasową pliku.
-
W kiblach (EN57-608+609) po kliknięciu w hamowanie nagłe [Num 0], kran się przestawia ale (chyba w pozycję odcięcia) brak reakcji na manometrach i brak hamowania (aby nie przerżnąć S1 i nie rozpruć rozjazdów użyłem [Ctrl+Pause/Break])
W krzyżowej (w misji z kiblem) jest ~ osiem miejsc gdzie w kiblu wywala WS (czy tylko WS, czy wraz z łamaniem patyków - nie wiem, mam rozłączone łamanie patyków.
-
Dziwne, co do Krzyżowej, jechałem tym scenariuszem EN57 i było dobrze, a pobrałeś poprawkę sieci z tego postu? Ta poprawka dostępna jest również w patchu 04.14.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377684.html#msg377684 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377684.html#msg377684)
-
Poprawione pliki .mmd dla en57 i spot-ów-zmienione dźwięki na nowe. Testowane, u mnie działa.
-
Dzięki za pliki, wczoraj ściągałem obydwa patche i rozpakowywałem wg dat publikacji.
Ale widać że coś było nie tak, bo pliki en57 miałem z xx marca 2014 roku i były rozmiarem mniejsze od tych które użyczyłeś.
-
W EN57 jest teraz tak, że hamowanie nagłe jest na klawisz NUM 8, natomiast na NUM 0 jest odcięcie hamulca (np. jak tylnej kabinie podczas jazdy)
-
Pytanie odnośnie widoku z boku EN71 i Spota. Czy tak ma być jak na screenie w załączniku? PC 08.13 z dwoma patchami.
-
Czy tak ma być jak na screenie w załączniku?
Napisz, o co dokładnie chodzi, bo ciężko się domyśleć.
-
Chodzi o te okna, wygląda na złe spasowanie tekstur. Tak mi się wydaje ale mogę się mylić. Dlatego pytam się czy tak ma być?
-
Jeśli masz na myśli zawartość wypełniającą okna, to niewiele da się z tym zrobić. Tzn. najlepiej chyba wyciąć dziury i wymodelować wnętrze.
-
Tak miałem na myśli zawartość okien, trochę źle to ująłem. Wydawało mi się że kiedyś to inaczej wyglądało. Ale dziękuję za odpowiedź.
-
W EN57 jest teraz tak, że hamowanie nagłe jest na klawisz NUM 8, natomiast na NUM 0 jest odcięcie hamulca (np. jak tylnej kabinie podczas jazdy)
Trochę to dziwne, bo podobno do ocięcia hamulca miało służyć "3 × Num 9 z pozycji napełniania lub Ctrl + Num 5".
Kombinacja Ctrl+Num 5 podobnie się zachowuje, jak wciśnięcie samego Num 5.
Dziwne, co do Krzyżowej, jechałem tym scenariuszem EN57 i było dobrze, a pobrałeś poprawkę sieci z tego postu? Ta poprawka dostępna jest również w patchu 04.14.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377684.html#msg377684 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377684.html#msg377684)
W paczce mam plik sieci z 15.04.2014 roku i jest większy od proponowanego w temacie pliku z marca br.
-
W innych pojazdach odcięcie odbywa się za pomocą kombinacji klawiszy CTRL + NUM 5, ale jak możesz zauważyć EN57 nie ma pozycji odcięcia na max'a do góry, lecz na max'a w dół. Przypatrz się uważnie :)
-
A to ma jakieś znaczenie?
-
Co nie zmienia faktu, że w readme.html jest napisane że NUM 0 jest hamowaniem nagłym, nie odcięciem hamulca.
-
Będzie poprawione w wersji 06.14 – klawisz NUM 0 będzie zawsze ustawiać zawór w pozycję hamowania nagłego zamiast ostatniej; Ctrl+NUM 5 będzie zawsze ustawiać zawór w pozycję odcięcia.
-
A kiedy pojawi się 6.14?
-
Jak twórcy uznają, że 06.14 jest gotowe do opublikowania i oczekiwacze przestaną marudzić.
-
A kiedy pojawi się 6.14?
Nieoficjalnie mówi się o 30 czerwca.
-
A kiedy pojawi się 6.14?
W lipcu ;-)
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać, bo widziałem zwiastun Misia i za chwilę przypomniała mi się scena "O której wyleci samolot do Londynu z 11:42?
Chyba o 13".
-
To akurat bardzo możliwe, że się opóźni. Więc nie ma za co przepraszać.
-
Jeszcze jeden mały błąd-po wyłączeniu baterii podświetlenie przyrządów nadal działa. Proponuję więc aby wszystkie światła były uzależnione od baterii.
-
Przepraszam,<>że zapytam, ale jak jest w rzeczywistości? Czy podświetlenie mierników jest uzależnione od baterii?
Benek
-
Obsługa baterii i ogólnie uzależnień wymaga gruntownego przepracowania, to nie jest takie pyk i już.
-
Proponuję więc aby wszystkie światła były uzależnione od baterii.
Jak już coś proponujesz to napisz jakich lokomotyw ma to się tyczyć. Znane mi są przypadki gdy np oświetlenie kabiny działa mimo wyłączonych baterii. Przykładowo odbierałem niedawno S200 po NG w Czechach i posiada ona oddzielne obwody omijające główny włącznik baterii.
-
Z tego co wiem EN57, EU/EP 07,08,09, ET22 na pewno(EU07-15xx i ET22-12xx/20xx także). SM42 też. W EU07A też wyłącza się wszystko, ale zostaje oświetlenie kabiny(dopóki nie wyłączysz z pulpitu).
-
Tak trochę z innej beczki, ja się na montażu sieci nie znam, ale dla tej osoby co weźmie się za sieć w Bałtyku informacja: Na dwójce (i chyba jedynce też) po łuku na moście/wiadukcie przed wjazdowym do Alkowic sieć trzeba przesunąć na prawo (patrząc w kierunku do Alkowic) lub zamontować wskaźniki WE1 WE2 i WE3a WE3b ;-)
-
Nie wiem czy już problem był omawiany, ale l053_calkowo-sluzba-tlk jest niegrywalna u mnie z tego powodu, że Ep09 ze składem, do którego mam się podczepić przejeżdża obok mnie ze złamanymi patykami, zatrzymuje się na stacji, dostaję zezwolenie na wjazd na manewrowym (to samo Ep, która się nie odpina) i w tym momencie można powiedzieć, że moja służba się kończy :|
-
@3rs wychodzi na to że nie pobrałeś poprawki sieci trakcyjnej z tego tematu.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377726.html#msg377726 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377726.html#msg377726)
Lub patcha 05.14.
-
Może by doraźnie wprowadzić na czas przed poprawą sieci na wszystkich sceneriach bloczek rozkazów "O" z komentarzem: Ograniczenie prędkości po torze X od kilometra Y do kilometra Z do np. 5km/h z powodu uszkodzonej sieci lub "S" jazda od kilometra Y do kilometra Z odbędzie się przy opuszczonych pantografach. ;-)
-
Najrozsądniej to zamiast wypisywać o tym za przeproszeniem cholernym łamaniu pantografów ( bo ileż to można i ile jeszcze) wziąć się do roboty i zacząć samemu coś robić.
-
Ale kiedyś przez forum przewinął się temat wprowadzenia Wykazu Ostrzeżeń Stałych.
Mam cierpliwość do różnych dziwnych rzeczy, ale nie do dłubania w kodach źródłowych. Zmianę składu w notatniku jeszcze zrobię, ale głębsze rzeźbienie w kodze już mnie drażni.
Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek
-
Co do poprawiania sieci, nie ma w tym nic trudnego. Odpalasz scenerię w trybie debugmode i wypisujesz współrzędne osi X i Z przy słupach w okolicy podwieszenia, gdzie wywala WS lub łamie się pantograf. Potem wyszukujesz w pliku z siecią trakcyjną te słupy w notatniku a najlepiej notepad++ i przesuwasz np. o 30cm. Każdy może to zrobić, jest to pracochłonne ale trzeba tylko chcieć a nie czekać aż inni poprawią.
-
Owszem nie pobrałem poprawki. Dziękuję za pomoc.
-
Moje niedopatrzenie, bo przeoczyłem tę poprawkę. Bankowo będzie w mega patchu.
-
Kolejny błąd-EU07-133(czekolada) nie ma cześci tekstur w kabinie, m.in. na kranie hamulca. Tak jakby zniknęły!
-
Można wiedzieć, gdzie brakuje tekstury?
-
Na podstawie kranu hamulca, ale to tylko jedno z kilku miejsc. Chyba że to po prostu tekstura tak słabej jakości.
-
Bardzo mało prawdopodobnie jest, że akurat przez ten patch coś zmieniło się w tej kabinie i tak samo jak nie widziałem braków w teksturach pięć lat temu, tak samo teraz ich nie widzę. Może to już jest ten czas, że trzeba iść do okulisty... Mógłbym Cię prosić o dokładniejsze zaznaczenie tych braków?
-
Tam jest normalnie Paintowa tekstura. Gdyby nie było tex to element byłby cały biały.
-
Aha, rozumiem. Po prostu w porównaniu z kabiną chociażby 424 wygląda to kiepsko, stąd pomyślałem że coś się skopało.
-
Chciałbym spytać się jak patcha zainstalować i nie chciałbym takich wyjaśnień typu wypakować do głównego folderu MaSzyny, bardziej szczegółowo.
-
@dodulec: Sam sobie udzieliłeś odpowiedzi na swoje pytanie. A jak chcesz szczegółowo to masz - rozpakowuj pliki według ścieżek katalogów a następnie podmieniaj pliki. Proste jak 2+2=4. Sam tak rozpakowałem patcha 04.14 na MaSzynę 08.13 i wszystko grało. Może koledzy deweloperzy lub koledzy bez rangi lepiej i bardziej łopatologicznie wyjaśnią to niż ja.
-
Nie da się prościej. Po prostu pliki wypakowujesz do folderu z symulatorem i już. Jeśli pyta się o nadpisanie to nadpisujesz i cała wielka filozofia...
-
Chciałbym spytać się jak patcha zainstalować i nie chciałbym takich wyjaśnień typu wypakować do głównego folderu MaSzyny, bardziej szczegółowo.
1. Pobierasz paczkę.
2. Otwierasz ją w 7-Zip.
3. Klikasz ikonę Wypakuj u góry.
4. W oknie Kopiuj w polu Kopiuj do: wybierasz główny folder MaSzyny.
5. Klikasz OK na dole.
6. Czekasz, aż się wypakuje — potwierdzasz zamianę plików (Tak na wszystkie).
7. Zamykasz 7-Zip.
-
O to mi chodziło. Dzięki.
-
W ET-42 nie działa hamulec ED. Dźwignia bocznikowania się cofa, nastawnik kręci się do tej którejśnastej pozycji, zamykanie styczników słychać, ale skutków elektrycznych brak.
Dodatkowo wskazówka woltomierza sieci trakcyjnej nie wyświetla się po starcie symulacji. Po jakimś czasie pojawia się latając po całym zakresie i stabilizuje na właściwej działce. Napięcie jest od dotknięcia patykiem drutu. Członu B nie sprawdzałem.
Wpis loka:
node -1 0 ET42-021-A dynamic PKP\ET42_V2 112E-021-A 112E-A 0 headdriver 63 0 enddynamic
node -1 0 ET42-021-B dynamic PKP\ET42_V2 112E-021-B 112E-B 0 nobody 0 0 enddynamic
Dodaję jeszcze .fiz, choć nie przypominam sobie bym cokolwiek dłubał przy fizyce.
-
Misja "Linia 61 Regio" nie do skończenia. Problem jest taki, że w Blachowni zostaję na peronie bez możliwości kontynuowania jazdy (następny semafor na czerwono). Jakieś pół kilometra dalej, na tym samym torze stoi sobie opuszczona drezyna, silnik wygaszony, nikogo w pobliżu. Pewnie poszli na piwo, po pół godziny czekania, też poszedłem. Nie wiem czy problem jest w związku z nowymi patchami czy jakiś inny. Jeżeli admin uzna za stosowne, to proszę przenieść do "Pomoc doraźna". Przesyłam loga.
-
"L053_Cargo_Part-1" nie do skończenia. Po podpięciu się do SM42 i wciśnięciu Shift + 1 SM42 nie startuje. Po przejściu do niej za pomocą F5, wystartowaniu jej ręcznie i powrocie do kabiny ET41 SMka rusza. Zaraz za mostem następuje hamowanie nagłe i kolizja z ET22 z przeciwka z połamanymi pantografami.
-
@selsyn: zmień tą drezynę na lokomotywę spalinową, u mnie pomaga.
-
"L053_Cargo_Part-1" nie do skończenia. Po podpięciu się do SM42 i wciśnięciu Shift + 1 SM42 nie startuje. Po przejściu do niej za pomocą F5, wystartowaniu jej ręcznie i powrocie do kabiny ET41 SMka rusza. Zaraz za mostem następuje hamowanie nagłe i kolizja z ET22 z przeciwka z połamanymi pantografami.
Było o tym na forum, w tej misji należy wykonać wszystko zgodnie z opisem, inaczej takie kwiatki są, przeczytaj dokładnie opis misji i spróbuj ponownie. Ja na najnowszym patchu i exe 20 minut temu tę misję ukończyłem z powodzeniem, działa 100%
-
Tamta drezynka stoi sobie pod wjazdowym na prepare engine i odpalić się nie umie, czyli jej zastępcza fizyka nie radzi sobie z nowym exekiem. Podejrzewam coś z bateriami, przez co szybki nie łapie.
Podobny problem występuje w SN61. Nie posiada baterii. Odpalić się da i jeździ ładnie, ale nawet na włączonym silniku nie ma napięcia na obwodzie NN, wiec światła nie działają.
-
Hm, ktoś jej zrobił zasilanie z sieci górnej, ale zapomniał dołączyć pantograf do modelu:
Power: EnginePower=CurrentCollector CollectorsNo=2 MaxVoltage=3000 MaxCurrent=1200 MinH=0.38 MaxH=2.4 CSW=1.4
-
Porządnej dokumentacji do fizyki nie ma niestety, ale jakby dać drezynom prowizorycznie EnginePower=Internal, jak samochodom, to będzie działać? Z tego co widzę, to spalinowozy w ogóle tej linijki nie mają.
-
U mnie działa z takim silnikiem, ale hamulec (linijkę Brake:) musiałem do EU07 pożyczyć, bo z oryginalny ani samochodowy nie wystarczał.
-
@Ra dorzuć tę poprawkę na repo.
EDIT:
Poprawki na repo.
-
Z hamulcem siódemki nie chciało mi działać. Zmieniłem tylko wpis hamulca, krany zostały po staremu.
Na samochodowym hydraulicznym latała luzem, ale nie miała czym odhamować składu. Ostatecznie dałem jej wpis hamulca z kogucika i jest dobrze.
By potestować musiałem napisać przebieg dla AI na td i oczywiście pomieszałem składnię, bo przecież szybciej będzie ręcznie napisać te kilka semaforów zamiast wklepać dane w generator... Że jakiś cwaniak wygaszenie przypisał w drugą stronę szczęśliwie zauważyłem od razu. W sprawdzanie zajętości już się nie bawiłem. Programowanie zbyt mnie drażni by brnąć w scenariusze.
Nie na temat w tym miejscu, ale dobrze zrozumiałem, że nie ma możliwości podpięcia powtarzacza pod semafor, jak tarczy ostrzegawczej, bez modyfikacji inców i trzeba im ręcznie podawać sygnały? Czym podyktowane jest takie rozwiązanie?
Poprawki zostały wrzucone do wszystkich drezyn? EM120 miała hamulec, który teoretycznie mógłby działać, ale mocy też szukała w niebiosach.
-
Jeśli można podpiąć tarczę, to można zamiast tarczy wstawić powtarzacz, a do powtarzacza wpisać tarczę. Część powtarzaczy została już do tego przystosowana. Niestety, semafory ss3 nie mają opcji na tarczę, więc powtarzacze trzeba ustawiać osobno. Załączam moją wersję TD. Jak mnie kiedyś najdzie, to może zrobię też odcinki izolowane.
-
Czyli trzeba zmodyfikować ince.
Ganz ci dobrze działa jako AI? U mnie po rozruchu silnika daje nastawnik do oporu i skrzynia biegów zaczyna wariować, przez co prawie cały czas toczy się na sprzęgle. Dziwne, bo jak ja tak zrobię, to poprawnie wchodzi na wyższe biegi.
Jeszcze jeden błąd, który zaobserwowałem kilka miesięcy temu mi się przypomniał, a nadal występuje na obecnym exe. AI nie jest świadome opóźnienia wału w skodach. Od razu wchodzi na szeregową+boki. Oczywiście przy takim rozruchu gdzieś w 2/3 obrotu wału wywala nadmiarowy. AI zbija wyłącznik i ponownie wesoło kręci kieratem. Jechać, jedzie, ale z cięższym składem się tak nie rozpędzi. Jakieś wymuszone opóźnienie przy wchodzeniu na pozycje by się przydało. Kolejna prowizorka, ale wyjdzie dopiero przy implementacji symulacji grzania się obwodów. :P
-
AI pod tym względem jest na razie dosyć prowizoryczne. Spróbuj dać mu rozruch osobowego na siódemce czy byku - wygląda to mniej więcej tak:
-nastawnik ile się da, żeby nie przekroczyć dozwolonego natężenia
-za moment dochodzi do wniosku, że rozpędza się za szybko (nie wiem, ja czasami taki rozruch stosuję) i cofa do zera
I tak w kółko, osiągnięcie szlakowej potrafi trochę wtedy potrwać.
@Ra zapowiedział jakiś czas temu, że zamierza nad tym popracować.
-
Tam jest warunek na nieprzekraczanie przyspieszenia 0.9m/s² albo 0.5m/s², być może trzeba by dać większą wartość przy rozruchu. Póki co priorytetem dla AI jest w ogóle jeżdżenie i zachowanie prawidłowej prędkości, a w tym zakresie jest jeszcze trochę do poprawienia (m.in. zasady jazdy na S1 po SBL, zadawane eventem jedokierunkowe ograniczenia prędkości, hamowanie składów wagonowych bez zbędnego zatrzymania i dociągania). Jak to będzie zrobione, będzie można myśleć o rzeczach bardziej z zakresu estetyki.
SN61 padło ofiarą wału grupowego w ET22 — ja nie jestem na tyle w temacie, żeby móc to od ręki poprawić. Ogólnie są to skutki uboczne integracji z Megapackiem, ale myślę, że i tak jest całkiem dobrze i niewiele już zostało do poprawienia (w sensie tego, co jest obecnie dostępne).
-
Jubaj miał stonować skoki przy wale grupowym. Trafiło to już do któregoś z patchy? Jak sprawdziłem zachowanie byczka przed chwilą, to przy drugim rozruchu AI tak szybko zakręciło kołem, że trzeci układ mu nie złapał i leciało sobie na minimalnym wzbudzeniu SR.
W skodzie warunek przyspieszenia nic nie da, bo ono zależy od prądu na silnikach a nie pozycji nastawnika. Przeprowadzenie rozruchu łapie się pod zachowanie prawidłowej prędkości. Może niech po pierwszym wywaleniu szybkiego ai przełącza się na wolniejszy rozruch i po załączeniu każdego stycznika grzecznie czeka na ustabilizowanie prądów. Siódemką poleci jak teraz a oporniejszymi maszynami też jakoś ruszy.
SM03. Brak baterii>świateł, jak w Ganzie. Startuje z zaciągniętym ręcznym, którego num7 nie luzuje. AI o dziwo w jakiś sposób to robi. Nie umie jednak wrzucić biegu, wiec jedynie pali ropę na jałowym.
-
Pominięcie obsługi "wałów" dla SN61 powoduje, że AI jest w stanie prowadzić SN61, o ile ktoś wrzuci pierwszą pozycję przy odpalaniu silnika. Jednak startując z ruchu doprowadza do rozbiegania silnika, więc per saldo dużo lepiej nie jest.
-
W ET-42 nie działa hamulec ED. Dźwignia bocznikowania się cofa, nastawnik kręci się do tej którejśnastej pozycji, zamykanie styczników słychać, ale skutków elektrycznych brak.
Dodatkowo wskazówka woltomierza sieci trakcyjnej nie wyświetla się po starcie symulacji. Po jakimś czasie pojawia się latając po całym zakresie i stabilizuje na właściwej działce. Napięcie jest od dotknięcia patykiem drutu. Członu B nie sprawdzałem.
node -1 0 ET42-021-A dynamic PKP\ET42_V2 112E-021-A 112E-A 0 headdriver 63 0 enddynamic
node -1 0 ET42-021-B dynamic PKP\ET42_V2 112E-021-B 112E-B 0 nobody 0 0 enddynamic
U mnie jest podobnie, z tym że w członie A nastawniki się nie kręcą, a w członie B pomocniczy sam się hamuje (tak jak w debugmode, ale jest on wyłączony). Dołączam log. Sprzęg taki jak w cytacie.
Mój błąd. Przepraszam. Razem z @Stele w członie B nie daliśmy connected.
-
Na obecnym exe w drugim członie musi być nobody. Conected, co by Ra nie pisał, nie działa poprawnie. Chociażby aktywuje czuwak.
Ten błąd z woltomierzami to był jakiś jednodniowy kaprys. Sprawdziłem teraz zarówno przy zerowej jak i nie prędkości początkowej i wyświetlają się poprawnie w obu kabinach. Elektroniki, tym bardziej programowalnej, nie zrozumiesz.
-
"L053_Cargo_Part-1" nie do skończenia. Po podpięciu się do SM42 i wciśnięciu Shift + 1 SM42 nie startuje. Po przejściu do niej za pomocą F5, wystartowaniu jej ręcznie i powrocie do kabiny ET41 SMka rusza. Zaraz za mostem następuje hamowanie nagłe i kolizja z ET22 z przeciwka z połamanymi pantografami.
Było o tym na forum, w tej misji należy wykonać wszystko zgodnie z opisem, inaczej takie kwiatki są, przeczytaj dokładnie opis misji i spróbuj ponownie. Ja na najnowszym patchu i exe 20 minut temu tę misję ukończyłem z powodzeniem, działa 100%
Działą na 100% ale chyba tobie. U mnie za każdym razem ET22 łamie pantografy. Poza tym nie bardzo wiem co ma wspólnego robienie czegokolwiek na stacji w Dębicy do łamania pantografów przez byka prowadzonego przez komputer (tym bardziej, że łamie pantografy za każdym razem w tym samym miejscu).
Poza tym nie wiem jak są skrypty pisane ale chyba symulator nie powinien podać sygnału zezwalającego na wyjazd na tor zajęty przez uszkodzony pociąg. :p
L053 całkowo służba-tlk-1 także łamanie pantografów na pierwszych łukach za stacją. Czyżby pantograf wyjeżdżał spod sieci z powodu zbyt dużego przechyłu?
-
Służba na L053-całkowo nie będzie działać dopóki nie raczysz pobrać poprawek od Mateusza. Nie znajdziesz jej w patchu majowym, bo kompletnie o niej zapomniałem. Będzie za to na 200% w spóźnionym patchu czerwcowym.
-
Po wgraniu poprawki nie było widoku kabiny z zewnątrz a po ściągnięciu i wgraniu odpowiednich plików z kabinami lokomotywa (testowałem na razie tylko na EU07-15XX) nie chciała ruszyć. Czy kompletując patcha, mógłby ktoś dorzucić paczkę z widokiem kabiny z zewnątrz?
-
Jest robiona nowa uproszczona kabina do widoku z zewnątrz, ale w czerwcowym na pewno się nie pojawi.
-
Po wgraniu poprawki nie było widoku kabiny z zewnątrz a po ściągnięciu i wgraniu odpowiednich plików z kabinami lokomotywa (testowałem na razie tylko na EU07-15XX) nie chciała ruszyć. Czy kompletując patcha, mógłby ktoś dorzucić paczkę z widokiem kabiny z zewnątrz?
Dziwne, bo ja skompletowałem sobie EU07-15XX z kabiną widoczną z zewnątrz i działa wszystko poprawnie, oczywiście oprócz świateł, co było poruszane w temacie któregoś patcha.
-
Hello!
08.03. Patch05.14. linia_61
With newest patch when I drive near the allowed speed the main circuit switch off and the pantograph goes down and thats all, I cannot operate back. What would the problem?
Thanks forward and sorry for english in this topic...
Google trans (?)
Blisko dozwolona prędkość maszyny jest wyłączony. Zejdź do pantografu i to jest to. Nie wiem dlaczego? Tack!
-
This is a known problem. Work on the amendments of traction been going. // To jest znany problem. Prace nad poprawkami sieci trakcyjnej trwaja.
-
"Rozumiem, dziękuję bardzo."
-
Kolejny patch w drodze zatem zamykam. Wielkie dzięki za zgłoszone błędy. Zapraszam do aktywności w wątku mega patcha.