- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: ic_kolobrzeg w 06 Maja 2014, 15:56:24
-
Na grupie pl.misc.kolej nasz admin @Iwan podał trochę założeń nowego rozkładu jazdy, z ciekawostek:
Jeśli chodzi o pociągi jadące na Częstochowa - Lubliniec - Opole ("proteza koniecpolska" po rewitalizacji)
Warszawa - Wrocław - Warszawa
4 pary EICP przez CMK i Koniecpol
+ EIC Odra przez CMK i Koniecpol
+ Opolanin przez Wiedenkę
Z i do Krakowa ma być 6 par
- Chełmoński Płaszów - Wrocław - Przemyśl
- Barbakan Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł.
- Kossak Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł
- Światowid Płaszów - Szczecin - Przemyśl
- Dolnoślązak Przemyśl - Wrocław - Przemyśl
- Wyspiański Płaszów - Wrocław - Płaszów
> Jak często do Krakowa będzie jeździć Pendolino (słyszałem że co godzinę)
12 par
- z Warszawy Centralnej ~30 min po
6.30,7.30.8.30 10.30,11.30,13.30,14.30,15.30,16.30,17.30,18.30,20.30
- z Krakowa Głównego ~równej
6.00,7.00,8.00,10.00,12.00,13.00,14.00,16.00,17.00,18.00,19.00 i ostatni ~20:30
przez CMK odjazdy z Warszawy Centralnej ~równej
7.00,8.00,9.00,10.00,11.00,13.00,14.00,15.00,16.00,17.00,18.00,19.00,20.00
+ Chopin ~21:30 i Karkonosze ~22:30
w tym
- 5 par EICP, 3 pary EC Polonia, Praha, Sobieski (maja się zatrzymywać dodatkowo w Tychach i Pszczynie), Sobieski ma jechać z Gdyni (hit)
- 3 pary EIC Ondraszek, Ślęża i Klimczok
- 3 pary TLK (Warmia, Skarbek i Karkonosze) z postojem w Opocznie Płd. i Włoszczowie Płn.
przyjazdy z Katowic do Warszawy Centralnej kwadrans po pełnej
6.15,7.15,9.15,10.15,11.15,12.15,13.15,14.15,15.15,17.15,18.15,19.15,20.15,21.15 ,22.15
podział j.w.
do tego 4 pary TLK "wiedenką"
*EICP - składy obsługiwane Pendolino.
Post został raportowany jako nieczytelny. Proszę użyć listy uporządkowanej/nieuporządkowanej, by poprawić jego wygląd. Skróty typu WC lub krk proszę rozwinąć, a godziny wypisać raz jeszcze, używając poprawniejszej notacji.
Benek
-
Sobieski z Gdyni? Przez "Krzyżakowo" czy Bydgoszcz?
-
Jeśli chodzi o pociągi jadące na Częstochowa - Lubliniec - Opole ("proteza koniecpolska" po rewitalizacji)
(…)
Z i do Krakowa ma być 6 par
Chełmoński Płaszów - Wrocław - Przemyśl
Barbakan Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł.
Kossak Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł
Światowid Płaszów - Szczecin - Przemyśl
Dolnoślązak Przemyśl - Wrocław - Przemyśl
Wyspiański Płaszów - Wrocław - Płaszów
Czy to oznacza, że wagony z modernizacji znikną z tych składów i pójdą na inne?
-
Jeśli chodzi o pociągi jadące na Częstochowa - Lubliniec - Opole ("proteza koniecpolska" po rewitalizacji)
(…)
Z i do Krakowa ma być 6 par
Chełmoński Płaszów - Wrocław - Przemyśl
Barbakan Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł.
Kossak Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł
Światowid Płaszów - Szczecin - Przemyśl
Dolnoślązak Przemyśl - Wrocław - Przemyśl
Wyspiański Płaszów - Wrocław - Płaszów
Czy to oznacza, że wagony z modernizacji znikną z tych składów i pójdą na inne?
Na 99% beda dalej jezdzic na tych pociagach. To nie wina IC, ze Krakow-Katowice bedzie praktycznie nieprzejezdne.
-
Gdy zapytałem o to już pół roku temu, otrzymałem taką odpowiedź:
- Użytkowanie taboru kolejowego pozyskanego w części dzięki środkom UE
Przyjmuje się, że w sytuacjach wyjątkowych i awaryjnych pociąg zestawiony z taboru finansowego ze źródeł UE może zostać skierowany trasą alternatywną.
Należy pamiętać, że celem ogólnym Projektu jest zwiększenie konkurencyjności sektora kolejowego i polepszenie jakości usług na konkretnej trasie Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Opole - Wrocław – Poznań – Szczecin (Przemyśl – Szczecin).
W dokumentacji projektu zakres geograficzny jest określony i korytarz kolejowy, po którym będzie kursował nowy tabor, obejmuje odcinek pomiędzy Przemyślem i Szczecinem i następujące linie kolejowe:
{tu wykaz poszczególnych odcinków linii}
Niestety, nie jest to konkretna odpowiedź, czy te wagony mogą jeździć przez protezę…
-
> Jak często do Krakowa będzie jeździć Pendolino (słyszałem że co godzinę)
12 par
z Warszawy Centralnej ~30 min po
6.30,7.30.8.30 10.30,11.30,13.30,14.30,15.30,16.30,17.30,18.30,20.30
z Krakowa Głównego ~równej
6.00,7.00,8.00,10.00,12.00,13.00,14.00,16.00,17.00,18.00,19.00 i ostatni ~20:30
Wszystkie te pociągi będą w kategorii EICP? Obliczyłem, że potrzeba do takiego taktu co najmniej 10 składów.
-
Ponoć tak, wszystko "premium" mam być do Krakowa obsługiwane przez Pendolino.
Pewnie nie wszystko będzie jeździło codziennie. I przypominam, że są to założenia rozkładu więc sporo może się jeszcze zmienić.
Sobieski z Gdyni? Przez "Krzyżakowo" czy Bydgoszcz?
Próbuję się dowiedzieć, napiszę jak poznam odpowiedź. Już wiem - przez Iławę.
-
Ciekawe jak to "Premium" wyjdzie na dłuższą metę.
No i zapewne jak zwykle Łódź we wszelkich zmianach rozkładowych jest pomijana? Porażką jest, aby z Poznania praktycznie nie dało się normalnie (bezpośrednio, szybko) dojechać koleją do Łodzi. Dobrze, że chociaż te EN57 PR-ów jeszcze na tym jeżdżą w miarę bezpośrednio kilka razy dziennie...
-
A Cegielski czy Sukiennice to nie jest bezpośrednio?
-
Ciekawe jak to "Premium" wyjdzie na dłuższą metę.
No i zapewne jak zwykle Łódź we wszelkich zmianach rozkładowych jest pomijana?
Ludzie chyba są spragnieni tego "Premium"
Warszawa - Łódź 18 par w tym 1 pociąg do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby, 3 pociągi do Wrocławia, 1 sztuka jadąca z Olsztyna.
-
Dziękuję za to rozwinięcie tematu.
@Yb - chodziło mi szczególnie o wariant Ostrowski.
Swoją droga pociąg do Jeleniej (Łódź - Jelenia) funkcjonuje już teraz (zwyczajny REGIO), dzisiaj miałem okazję go sfotografować, kursuje najnormalniejszy EN57... Niespecjalnie atrakcyjna opcja na osiem godzin podróży, ale dwukrotnie tańsza niż IC. W tej relacji jest jeszcze TLK (jedzie ponad godzinę szybciej).
Wybór zależy od pasażerów - kto woli trochę wygodniej ale dwukrotnie drożej, ten wybiera TLK.
Oczywiście pomijam już rozważanie na tym, czy ludzie kursują tym w pełnej relacji z woj. łódzkiego w góry, czy też raczej pociąg ten pełni pierwszorzędnie uzupełnienie siatki regionalnej na odcinkach aglomeracji łódzkiej, pod Ostrowem i wokoło Wrocławia.
Generalnie ważne, by w nowych odsłonach rozkładów jazdy nie było wyraźnych tendencji spadkowych.
Sądzę też, że to całe "Premium" na początku pojedzie bardzo gęsto w rozkładzie, wszak to flagowy pociąg IC, wielkie osiągnięcie i prestiż...
Ale śmiało podejrzewam, że z następnym rozkładem się to nieco "przytnie". ;) No chyba, że ktoś w końcu wpadnie na to, że można przyciąć ale nie kursy tylko cenę, bo nieustannie trzymam się zdania, że przystępność polega przede wszystkim na cenie. Dobra cena = dobra frekwencja = niezłe wpływy = możliwość rozwoju połączenia.
Pozdrawiam ciepło i życzę spokojnej nocy.
-
Będzie EICP jeździć, ponieważ jest to dofinansowane ze środków unijnych czy Banku Światowego a w sytuacji, gdyby IC zaprzestało tych połączeń pewnie by musieli dotację zwracać (w programie też było jasno napisane, do jakich miast EICP ma jeździć).
-
Pytanie: Czy do klasy premium (do czasu uzupełnienia braków do wystarczającej ilości Pendolino) nie zostaną wysłane EDyty (malowanie podobne już mają)??
-
Prawdopodobnie zostanie przeprowadzona modernizacja-modernizacji ED74. Tak jak w przypadku ED74-001.
-
Znamy rozkład Pendolino. 7 par pociągów Kraków-Gdynia, 2 pary Katowice-Gdynia. „Rynek Kolejowy” dotarł nieoficjalnie do szczegółowego projektu rozkładu jazdy 2014/15 PKP Intercity – w wersji, którą PKP PLK przekazały przewoźnikowi. Prezentujemy główne założenia kursowania pociągów Pendolino.
Całość tekstu i założenia widoczne są w tym linku:
http://www.rynek-kolejowy.pl/53529/znamy_rozklad_pendolino_7_par_pociagow_krakow_gdynia_2_pary_katowice_gdynia.html
Dodano: 14 Sierpnia 2014, 11:24:06
I kolejna garść informacji, tym razem pociągi EIC i TLK.
Nowy rozkład Intercity: Bydgoszcz, Leszno, Gliwice stracą EIC do Warszawy
Wprowadzenie do ruchu pociągów Pendolino znacząco zmniejszy liczbę pociągów kategorii EIC uruchamianych przez PKP Intercity. Ucierpi na tym kilka ośrodków, które stracą bezpośrednie połączenia kategorii EIC z Warszawą.
http://www.rynek-kolejowy.pl/53544/nowy_rozklad_intercity_bydgoszcz_leszno_gliwice_straca_eic_do_warszawy.html
-
Typowe działanie PKP Intercity... Po co wyrzucać z rozkładu pociągi które jeżdżą puste i się nie sprzedają. Lepiej wywalić te, które jeżdżą z ponad 70% frekwencją i to w przystających dla klienta godzinach..
-
Masz dostęp do statystyk tej spółki, że tak piszesz? Bo nie wiem czy wiesz, ale próba statystyczna oparta na pojedynczym elemencie jest nic nie warta.
-
Po co mi statystyki? Wystarczy mi to, że jeżdżę tymi pociągami co najmniej 3 razy w tygodniu.
-
Ale Ty nie jesteś ważny. Ważne jest to, czy połączenie przynosi zyski. To, że Ty jeździsz i Ci jest wygodnie nikogo nie obchodzi. Dla Ciebie jest to bezmyślność, ale oni nie muszą dopłacać. Też byś sprzedał sklep, gdybyś musiał do niego dokładać ze swojej kieszeni.
-
Jeżeli dla ciebie wyrzucanie pociągu który codziennie jeździ z frekwencją ponad 70% a w weekendy większą, jest zyskiem to ja nie mam pytań.
-
Ale Ty nie jesteś ważny. Ważne jest to, czy połączenie przynosi zyski. To, że Ty jeździsz i Ci jest wygodnie nikogo nie obchodzi. Dla Ciebie jest to bezmyślność, ale oni nie muszą dopłacać. Też byś sprzedał sklep, gdybyś musiał do niego dokładać ze swojej kieszeni.
Od kiedy dotowane połączenia mają przynosić zyski? Szczerze to to, czy poc. jedzie pełny czy pusty PKP IC nic nie interesuje dopóki za ten pociąg mają zapłacone. Inaczej to wygląda w EIC.
-
Odcinek Wrocław - Częstochowa Stradom na pewno będzie pokonywany szybciej, niż odcinek Leszno - Wrocław, który jest bardzo mocno rozkopany - stąd likwidacja np. EIC "Fredro".
BTW ktoś wie jaka ma być prędkość na "Protezie Koniecpolskiej"?
-
OIDP to 120km/h do pasażerskich i 70km/h dla towarowych.
-
Straty PIC-u za rok 2012 wynosiły ok. 9 milionów, a za rok 2013 już 110 milionów (dane z Wikipedii). Nie wiem w jaki sposób udało im zrobić takie straty (i tak dużą różnicę w porównaniu z rokiem 2012), ale chyba zmiana relacji kilku pociągów nie poprawi sytuacji.
-
OIDP to 120km/h do pasażerskich i 70km/h dla towarowych.
Na całym odcinku od Koniecpola do Lublińca/Opola? Orientujesz się czy taka prędkość ma być już od rozkładu 2014/2015?
Jeśli tak, to w ogóle się nie dziwie, że wszystkie pociągi będą jechać przez Lubliniec, a nie przez Leszno.
-
Perony stacji: Chrząstowice, Ozimek, Fosowskie oraz przystanki Suchy Bór, Dębska Kuźnia, Krasiejów, Staniszcze Małe zostały już przebudowane. Na odcinku Opole – Fosowskie zakończono niemal wszystkie prace, dzięki którym pociągi będą mogły jeździć z prędkością 140 km/h. Rewitalizacja trasy Koniecpol – Fosowskie pozwoli w połowie grudnia 2014 r. na szybkie połączenie stolicy z Opolem i Wrocławiem, którą to trasę pociągi pokonają w ok. 3 godziny i 40 minut.
Poza tym od Fosowskich do Stradomia ma być po obu torach ustalona szybkość drogowa 120 km/h.
-
Poza tym od Fosowskich do Stradomia ma być po obu torach ustalona szybkość drogowa 120 km/h.
Jak już to od Lublińca do Stradomia bo dalej mamy tylko jeden tor.
W nowym RJ 120 km/h będzie od Żelisławic do Fosowskich a dalej do podg Bolko 140 km/h.
-
Straty PIC-u za rok 2012 wynosiły ok. 9 milionów, a za rok 2013 już 110 milionów (dane z Wikipedii). Nie wiem w jaki sposób udało im zrobić takie straty (i tak dużą różnicę w porównaniu z rokiem 2012), ale chyba zmiana relacji kilku pociągów nie poprawi sytuacji.
Oni chyba brali jakas pożyczkę na 100 mln i może to jest to doliczone? :)
-
Nie wiem, możliwe, bo trochę to podejrzane. Co nie zmienia faktu, że wynik "taki se" jak na spółkę zajmującą się wyłącznie przewozami dalekobieżnymi.
-
Odcinek Wrocław - Częstochowa Stradom na pewno będzie pokonywany szybciej, niż odcinek Leszno - Wrocław, który jest bardzo mocno rozkopany - stąd likwidacja np. EIC "Fredro".
BTW ktoś wie jaka ma być prędkość na "Protezie Koniecpolskiej"?
Od grudnia jedyne zamknięcia jakie będziemy mieli na tym odcinku to Wrocław Popowice - Grabiszyn - Wrocław Główny a cała reszta będzie już ukończona.
-
Jako ciekawostkę mogę podać, że od 2015 roku, na trasie Wrocław - Gdynia na TLK Mieszko zaczną kursować EU07A. Wychodzi na to, że skład będzie jeździł z prędkością 160 km/h.
-
Cała reszta tzn? Od Leszna i tak pociągi jadą bardzo wolno.
No to jak "Proteza" na 140km/h to zapowiada się fajne i szybkie połączenie Wrocławia z Warszawą.
-
A co z sobieskim? Jaką trasą pojedzie?
-
Potwierdziły się nieoficjalne informacje, zgodnie z którymi nastąpią też dość istotne zmiany w międzynarodowej ofercie PKP IC. Po roku, reaktywowany zostanie EC „Praha”, teraz dodatkowo z wagonami do Żyliny (odj. z Warszawy Centr. 9.50, przyjazd do Warszawy 18.15). Z kolei EC „Sobieski” będzie kursował w wydłużonej relacji Gdynia – Wiedeń (odj. z Gdyni 9.06, z Warszawy Centr. 12.50; przyj. do Warszawy 15.15, do Gdyni 18.59). Zlikwidowany zostanie natomiast pociąg EC „Wawel” Wrocław-Hamburg, w związku z czym Wrocław utraci jedyne bezpośrednie połączenie z Berlinem.
-
Ale którędy ten sobieski pojedzie Bydgoszcz,Toruń czy Nasielsk, Ciechanów, Działdowo?
-
Przez Działdowo (bez postoju) z postojami w Ciechanowie, Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku Głównym, Wrzeszczu, Oliwie, Sopocie. To samo EIC Klimczok.
-
Przez "Dziadowo" bo pewnie większość trasy 140-160km/h i całkowiem możliwe, że z Husarzem od Ostravy do Gdyni.
-
Po prostu stwierdzili że EIC ma jechać prosto do Wawy, a z Wrocka do Poznania mogą sobie jeździć TLK na świeżutko zmodernizowanych wagonach.
-
A można wiedzieć jakie EIC oprócz Klimczoka staną jeszcze w Ciechanowie?
-
Nowy rozkład TLK: 3 godziny z Krakowa do Wrocławia
Szybki pociąg TLK Warszawa - Bydgoszcz, nowy przystanek na CMK w Opocznie i objazdy pociągów Kraków - Wrocław przez Częstochowę - to najciekawsze informacje dotyczące tanich połączeń z nowego rozkładu jazdy PKP Intercity na 2015 rok.
- „Kujawiakiem” do Bydgoszczy w 2 godz. 55 min
- Kraków-Częstochowa-Wrocław: Niewiele ponad 3 godz.
- Wcześniej do Lublina, Kielc i Białegostoku, później do Olsztyna
- Powrót do Kudowy, łatwiej do Krynicy, „Monciak” znów codziennie
- „Opolanin” częściowo przez „protezę”
- TLK zatrzymają się w Opocznie Płd.
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/53570/nowy_rozklad_tlk_3_godziny_z_krakowa_do_wroclawia.htm
Z tego co widzę, hitem będzie sobotnie połączenie TLK "Oleńka" do Wadowic :) - powrót w niedzielę.
-
Nowości to również:
-TLK Kormoran relacji Olsztyn-Wrocław Główny codz. (było Olsztyn-Bielsko Biała)
-TLK Warmia relacji Olsztyn-Katowice 1-6 oraz w 7 relacji Olsztyn-Warszawa(było Olsztyn-Kraków/Zakopane)
-TLK Mazury relacji Olsztyn-Kraków codz. (było Olsztyn-Warszawa)
-TLK Pobrzeże relacji Warszawa-Kołobrzeg codz. (było Kraków-Kołobrzeg)
-TLK Ukiel relacji Olsztyn-Warszawa 1-5
-TLK Krasicki relacji Olsztyn-Warszawa 6,7
-TLK Monciak relacji Gdynia-Zakopane/Przemyśl codz
-TLK Tetmajer relacji Gdynia-Zakopane chyba wakacyjny
-TLK Skarbek kurs w jednej relacji Racibórz-Olsztyn 1-6 (było Racibórz-Warszawa)
-
@klimczok_mk, Czy wiesz coś może więcej o TLK Monciak do Przemyśla?
-
A co konkretnie chcesz wiedzieć?
-
A może wie ktoś coś na temat Gorzowa Wielkopolskiego? Obiecali nam poranne połączenie z Warszawą, a ani go widu, ani słychu. Wychodzi na to że tak jak zwykle będziemy jedynym miastem wojewódzkim bez PKP IC i bezpośredniego połączenia do Warszawy...
-
81102/3 Gorzowiak, ok 6:00 z Gorzowa. Czas jazdy niecałe 6h.
-
Jest dużo więcej nowości (ciekawostek) np:
Pociąg TLK "Kujawiak" na ED74 z Terespola do Piły Głównej w 1-5 i 7.
Do Kudowy latem Rozewie i Śnieżka.
TLKi Kraków - Wrocław przez Częstochowę Stradom i Lubliniec: czas przejazdu około 2h 50"
Dodano: 22 Września 2014, 20:27:23
@klimczok_mk, Czy wiesz coś może więcej o TLK Monciak do Przemyśla?
Monciak z Warszawy o godzinie 23.45 w Krakowie 2.57, w Przemyślu na godzinę 9.25. Z powrotem z Przemyśla 20.33 w Krakowie na godzinę 1.35 a w Warszawie na godzinę 4.32
Dodano: 22 Września 2014, 20:31:23
-TLK Pobrzeże relacji Warszawa-Gdynia codz. (było Kraków-Kołobrzeg)
Nie potwierdzam: TLK Pobrzeże codziennie w relacji Kołobrzeg 6.05 - Gdynia Główna 9.11 - Warszawa Centralna 13.35 i w relacji przeciwnej Warszawa Centralna 13.30 - Gdynia Główna 17.36 - Kołobrzeg 21.15
-
Potwierdzam pobrzeże mój błąd źle odczytałem. A co do monciaka to chyba chodziło mu gdzie będą go rozpinać. Wydaje mi się, że standardowo w Warszawie. Wcześniej przez jakiś czas było Skarżysko, ale nie wiem jak teraz będzie.
-
W ogóle z tego co widzę TLKi Kraków-Częstochowa Stradom-Lubliniec-Wrocław będą jechać szybciej niż Polski Bus na trasie Kraków-Katowice-Wrocław po A4.
-
Potwierdzam pobrzeże mój błąd źle odczytałem. A co do monciaka to chyba chodziło mu gdzie będą go rozpinać. Wydaje mi się, że standardowo w Warszawie. Wcześniej przez jakiś czas było Skarżysko, ale nie wiem jak teraz będzie.
W Płaszowie. Spójrz na czas jazdy Warszawa - Kraków. Przez Skarżysko to nawet bez postojów tyle nie wykręcisz.
-
A no i wszystko jasne. W wakacyjnych jest jeszcze EIC Jantar. A dlaczego Sobieski będzie jako EIC, a nie EC?
-
One już tak jeżdżą jakiś czas :)
-
Wszystkie EC na odcinkach krajowych jadą jako EIC.
-
A skarbek obecnie jeździ w obu relacjach?
-
Skarbek obecnie jeździ w relacji Racibórz-Warszawa Wschodnia i na odwrót.
-
Hitem rozkładu będzie też TLK "Oleńka" Warszawa Wsch-Bielsko Biała i w 6 do Wadowic a z Wadowic w 7 na ED74.
-
Ale czego 6 i 7? Godzin?
-
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 to kolejno dni tygodnia (kursowania). (1-5) oznacza od poniedziałku do piątku etc.
Hitem rozkładu będzie też TLK "Oleńka" Warszawa Wsch-Bielsko Biała i w 6 do Wadowic a z Wadowic w 7 na ED74.
Nie.
W (1-5) Warszawa Wschodnia - Częstochowa (14104/5) i z powrotem (41104/5),
w (6) Warszawa Wschodnia - Częstochowa (14104/5) / (43105/4) Częstochowa - Wadowice,
w (7) Wadowice - Częstochowa (34104/5) / (41104/5) Częstochowa - Warszawa Wschodnia.