- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: R4TCH3T w 11 Lutego 2014, 07:12:31
-
Witam, piszę ten temat ponieważ zainteresowała mnie pewna rzecz na stacji w Brzegu. Otóż przelot przez stację jest ograniczony z 160km/h do 120km/h. I normalnie z każdej strony w odpowiedniej odległości jest umieszczony wskaźnik w8, natomiast tabliczki w9 zostały zastąpione wskaźnikami w27a. Sytuacja miała miejsce dość niedawno. Czy to jest często spotykana praktyka? Na całym odcinku Brzeg-Wrocław jest tak tylko w jednym miejscu. Zarówno na ograniczeniu w Lipkach do 70km/h jak i pod felernym wiaduktem w Oławie gdzie jest ograniczenie do 120km/h są wskaźniki w9. Czy ktoś spotkał się z czymś takim na innych liniach kolejowych, oraz czym jest to spowodowane?
-
Po zmianach w instrukcji Ie-1 zmiany prędkości drogowych poprzedza się wskaźnikami W8.
-
No tak ale to jest zwolnienie odcinkowe i po minięciu stacji znów jest 160km/h. Czyli normalne zwolnienie prędkości i cały czas było normalnie dopiero niedawno zmienili.
-
No ale obecnie nie jest to ostrzeżenie stałe, tylko zmiana prędkości. I tak jest sygnalizowane.
-
Wskaźnik to wskaźnik, czy to W27a poprzedzony W8 czy też W9 (W14) poprzedzony W8 (D6). Ale ta zmiana przypomina mi sytuację, która jest od "x" lat na liniach w Niemczech.
-
Czasami wstawiane są ostrzeżenia stałe a czasami zmieniana drogowa co chwilę, nie wiem czym jest to podyktowane ale tak jest.
-
Jest to równoznaczne - i tu i tu należy zwolnić.
-
Wydaje mi się, że na którejś scenerii w MaSzynie też tak jest. Nie jestem pewien, jak się nazywała ta stacja, ale chyba chodzi o Dębicę Towarową na Linii 53. Przynajmniej kiedyś tak było - o ile mi się coś nie pomyliło.
-
Na szlaku Sandomierz - Skwarki, jest sytuacja: W8 na V=60, W9 i przed początkiem W27 na 70km/h.
-
Podłącze się do tematu żeby nowego nie zakładać podobnego. Od wskaźnika w9a można jechać z prędkością równą "górnej granicy" czy zawsze poniżej niż wskazanie W8?
Pewnie zależne to od łuku, zwrotnicy?
W8 ma określone do 30km/h a maszynista jedzie a właściwie toczy się do 20 km/h.
Przez granicę wyznaczoną przez W9a i W9b zawsze przetaczać na pozycji zero nastawnika?
Byłeś wielokrotnie proszony o pisanie po polsku. Jako, że brak poprawy, a byłeś już 2 razy uciszony, wracamy do tego statusu.
Wiadomość raportowana.
Rozi
-
Od wskaźnika w9a można jechać z prędkością równą "górnej granicy" czy zawsze poniżej niż wskazanie W8?
Można z prędkością równą górnej granicy, wskazanej w WOS/R-307.
Pewnie zależne to od łuku, zwrotnicy?
Nie.
W8 ma określone do 30km/h a maszynista jedzie a właściwie toczy się do 20 km/h.
Widocznie jedzie troszkę przed czasem.
Przez granicę wyznaczoną przez W9a i W9b zawsze przetaczać na pozycji zero nastawnika?
To się właściwie tyczy wyłącznie ograniczeń dotyczących czoła pociągu (na przejściach, przejazdach). Wtedy wówczas powinno się wznowić rozruch po minięciu czołem przejazdu/przejścia.