- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 04 Lutego 2014, 14:33:15

Tytuł: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 04 Lutego 2014, 14:33:15
W związku z planowaną wymianą iglicy rozjazdowej, oraz renowacji torów w obrębie nastawni WBA do WGB, na linii 132. Ruch pociągów osobowych ze Św.Katarzyny, oraz Siechnic, odbywać się będzie przez stację Wrocław-Brochów towarowy. Reszta informacji jutro, bo na razie nie wiadomo, czy pociągi osobowe, od strony Wrocławia Głównego w stronę Św.Katarzyny i Siechnic pojadą torem osobowym, czy też ruch będzie skierowany przez stację Towarową. Planowane zamknięcia w maju.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 04 Lutego 2014, 15:05:11
Dobrze wiedzieć, są planowane jakeś wydłużenia czasu jazdy dla pociągów regio w stronę Brzegu i z Brzegu?
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 04 Lutego 2014, 15:08:28
Przez towarową różnie bywa, jest prędkość 40km/h, 30km/h jak i 10km/h
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 08 Kwietnia 2014, 17:12:54
Słyszałem już o wydłużeniu czasu jazdy do Jelcza. Ale to od kolegi co jeździ pociągiem tam. Więc prace powinno niedługo ruszyć. Wie ktoś coś więcej na temat remontu, czasów jazdy, od kiedy do kiedy i które tory dokładnie będą wyłączone z ruchu oraz który rozjazd będzie wymieniany?
]
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 08 Kwietnia 2014, 18:10:35
Które tory dokładnie będą wyłączone z ruchu oraz który rozjazd będzie wymieniany?
Jutro podam dokładny termin zamknięcia. Rozjazdy będą wymieniane na wysokości nastawni WBA, czyli te trzy rozjazdy na kierunek do Jelcza-Laskowic z Brochowa. Rozjazdy będą na podrozjazdnicach betonowych. Ruch pociągów w stronę Oławy, prowadzony będzie po jednym torze do Świętej Katarzyny. Ruch pociągów z Jelcza-Laskowic jak i w drugą stronę prowadzony będzie stacją towarową z pominięciem stacji osobowej Wrocław-Brochów.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 09 Kwietnia 2014, 06:18:27
A mam jeszcze jedno pytanie. Czy są zamiary zrobienia czegoś z ograniczeniami zaraz za Brochowem w stronę Głównego. Chodzi mi o przepust nad rzeczką gdzie chyba dość niedawno dali ograniczenie oraz pod torami towarowymi. I dlaczego tam jest ograniczenie? Jadąc pociągiem czuć lekki wybuj tam, czyli co tory wykrzywiło tam, czy może trakcja jest za nisko. Wgl od Brochowa do Katarzyny jest szlakowa 110, ale chyba sna żadnym odcinku tyle się tam nie jedzie. Będzie coś robione aby to zmienić? 
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 09 Kwietnia 2014, 10:23:12
Na tym przepuście będzie bujać, bo nadaje się do wymiany. Pod spodem widać pęknięcia podpór betonowych. Wiadome jest już, że od 05.05.2014 pociągi pasażerskie do Laskowic i z powrotem jadą przez stację towarową. Wczoraj tj. 08.04.2014 wykonano przejazdy testowe na odcinku WGB, WBB, WBA-Siechnice i Siechnice-WBA, WBB, WGB, w celu ustalenia czasu przejazdu pociągów po stacji towarowej. Godziny przejazdu pociągów testowych na posterunku WBA do Siechnic.
14:35 poc. 666018
16:05 poc. 666030
17:20 poc. 666052
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 12 Kwietnia 2014, 20:51:50
Niezmiernie mnie smuci to co piszesz Darku. Miałem nadzieję, że odcinek ten pójdzie do gruntownej modernizacji z powodu wprowadzenia EIC Pendolino. Prędkość jaką można by próbować osiągnąć od Wrocław Brochów do Św. Katarzyny to bez problemów 140km/h a i może 160 by się dało. Tak jak kiedyś rozmawialiśmy - były plany ale niestety na planach się skończyło. Wymagało by to o ile dobrze pamiętam likwidacji toru w parku E na Wr. Brochów towarowym, zmiany geometrii przejścia linii pod wiaduktem drogowym na Zacharzyce. Swoją drogą chyba Niemcy coś o tym myśleli skoro wydłużyli wiadukt o jedno przęsło. Do samego WGA z Brochowa praktycznie można by było jechać 100-120 km/h! Do centrum miasta z taką prędkością - przyciągnęło by to na powrót ludzi do kolei.
@R4TCH3T Koledze chodzi o przejazd pod torami prowadzącymi na Wrocław Brochów towarowy - pamiętam od zawsze tam było ograniczenie do 50km/h. Wydawało by się, że tylko wystarczy go podsypać i przejechać plasserem. Ale chyba nie takie łatwe skoro prawie 20 lat tam się tak jeździ.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 12 Kwietnia 2014, 21:04:00
Koledze chodzi o przejazd pod torami prowadzącymi na Wrocław Brochów towarowy - pamiętam od zawsze tam było ograniczenie do 50km/h. Wydawało by się, że tylko wystarczy go podsypać i przejechać plasserem. Ale chyba nie takie łatwe skoro prawie 20 lat tam się tak jeździ.
W tym miejscu nic nie można zrobić. Cały przepust jest odlewem betonowym w każdym torze. Każde przęsło wylanego betonu, ma tylko prowadnice podkładów około 50 cm. na każdy tok szyny, podkłady są mocowane śrubami od spodu przepustu. Będę miał chwilę czasu w poniedziałek, to zrobię zdjęcia jak to mniej więcej wygląda.
Edit:
Dziś na spacerze zrobiłem zdjęcia tego przepustu.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Maja 2014, 11:12:01
Zamknięcie toru nr.1 linii 132 już obowiązuje. Pociągi osobowe jadą przez Brochów towarowy. Jednak prace na rozjazdach nie zostały podjęte do dziś. Wykonawcą wymiany rozjazdów ma być "DOLKOM" Wrocław, który może liczyć się z karami finansowymi, bo nie podjął jeszcze prac torowych. Dziś ma być komisja na WBA i sprawdzić stan zaawansowania prac. Z Siechnic do Brochowa działa komunikacja zastępcza autobusowa.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: uetam w 06 Maja 2014, 17:18:47
Tor jest zamknięty już prawie dwa dni a do tej pory żadne prace się nie rozpoczęły.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 06 Maja 2014, 17:23:11
Sam się zdziwiłem właśnie, że nic nie robią, bo komunikaty już dawno były na głównym, a jadąc z Brzegu patrzę przez kabinę a tam nic , echo. Na samej 132 jest mijanka, przed Katarzyną aż do anglików przy lokomotywowni. Bo Jelcz jeździ przez towarowy. Trochę się dziwię, bo pociągi ze strony Opola, mogli puścić dołem, też przez towarowy. A tak ostatnio czekaliśmy na wyjazdowych przy lokomotywowni prawie 15 min bo jakiś pośpiech się czołgał.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Maja 2014, 17:27:05
Trochę się dziwię, bo pociągi ze strony Opola, mogli puścić dołem, też przez towarowy. A tak ostatnio czekaliśmy na wyjazdowych przy lokomotywowni prawie 15 min bo jakiś pośpiech się czołgał.
Nie ma takiej opcji, na WBA są zamknięte na spony rozjazdy 4ab/cd i 5a/b. Nastawniczy musiałby ganiać z kluczami co pięć minut.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: uetam w 06 Maja 2014, 17:35:44
Gdybyś puścił cały ruch pasażerski przez Brochów to byś zatrzymał na amen cały ruch towarowy na Brochowie ;-)
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Maja 2014, 17:44:08
Gdybyś puścił cały ruch pasażerski przez Brochów to byś zatrzymał na amen cały ruch towarowy na Brochowie ;-)
Nie przesadzaj, jeszcze na Brochowie jest po czym jeździć, tylko.... No właśnie, tylko ktoś dał ciała, bo rozjazd nr.4 to anglik, który miał być wymieniony już w tamtym roku (brak geometriii i wpisania się w rozjazd nr.5) i można Opole i Laskowice puścić po parku "N" i torach 130,131 do WBB.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 06 Maja 2014, 17:47:53
Również jestem zaskoczony tym, że nic się nie dzieje. Jak długo miał trwać ten remont?
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 06 Maja 2014, 17:51:23
Jak długo miał trwać ten remont?
Planowe zamknięcie jest do 2 czerwca, pewnie będzie jakaś obsuwa w terminach.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 06 Maja 2014, 17:57:45
Tak jak było z remontem linii do Jelcza, niby super szybko, a i tak był poślizg. A miejsca na Brochowie dużo. Park E (nie wiem czy tak ten się nazywa przy stacji Wrocław Brochów) ostatnio, przynajmniej w godzinach, których ja jeżdżę, świeci pustkami.  Dobrym pomysłem byłoby zostawienie pociągów regio normalnie przez Brochów, ale za to pociągi dalekobieżne, mogliby puścić w miarę możliwości przez towarowy, skoro i tak tam się nie zatrzymują, mowa o kierunku Św. Katarzyna, ale to czysto teoretycznie, dobrze że jest jak jest i bardziej tego nie rozwalili.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 07 Maja 2014, 10:06:41
W tym miejscu nic nie można zrobić. Cały przepust jest odlewem betonowym w każdym torze.

Wydaje mi się, że Krzyśkowi nie chodzi o to miejsce, a o ograniczenie do 60 na wychlapy w km 176,850 - 176,920. To co Ty pokazujesz to 70 która do WOSu weszła całkiem niedawno (kilka, kilkanaście miesięcy temu).
Nie wiem po co tam modernizacje, wystarczy poprawić te punktowe ograniczenia i będzie OK. Przecież tam jest drogowa 100-110.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 07 Maja 2014, 11:50:21
Ograniczenie jest i na tym betonowym przepuście i zaraz dalej pod wiaduktem. A drogowa, jest od Wschodniej obwodnicy do Brochowa 110, a od Brochowa do głównego 100.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Maja 2014, 12:03:51
Nie wiem po co tam modernizacje, wystarczy poprawić te punktowe ograniczenia i będzie OK. Przecież tam jest drogowa 100-110.
To nie jest modernizacja tylko usuniecie tych punktowych ograniczen oraz wychlapow w miejscach gdzie nie ma jeszcze ograniczen.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 07 Maja 2014, 12:48:55
Ograniczenie jest i na tym betonowym przepuście i zaraz dalej pod wiaduktem. A drogowa, jest od Wschodniej obwodnicy do Brochowa 110, a od Brochowa do głównego 100.

No to mówię, że na sfotografowanym przepuście jest 70 po obu torach, a pod obwodnicą jest 60 na wychlapy.

Jeśli to nie jest modernizacja, to... dobrze ;-)
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 07 Maja 2014, 13:33:57
To tak zostanie pewnie na długo... Musieliby rozwalić całe torowisko aby naprawić przepust, teraz tylko wymienią te drewniane rozjazdy i pewnie to wszystko. Darek powinien dokładnie wiedzieć co i jak.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Maja 2014, 14:52:38
Bedzie robione wszystko od rozjazdow na Brochowie po rozjazdy na Glownym tak aby pomiedzy Katarzyna a WGA nie bylo zadnego ograniczenia z WOS. Zamkniecia potrwaja do konca wakacji.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 07 Maja 2014, 15:20:56
Bedzie robione wszystko od rozjazdow na Brochowie po rozjazdy na Glownym tak aby pomiedzy Katarzyna a WGA.
Już na początku tego wątku o tym pisałem.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 08 Maja 2014, 16:08:40
Na Brochowie ruszyły chyba w końcu prace. Jakieś szyny leżą wzdłuż torów i nawet koparkę jeżdżącą po torach mijałem. A tak btw. ostatnio na Brochowie zauważyłem, że sporo składów jest ciągnięta przez dwa byki w tym ten drugi jako zimny. To jakieś podsyły czy coś?
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: Generix w 08 Maja 2014, 19:00:07
Cytuj
A tak btw. ostatnio na Brochowie zauważyłem, że sporo składów jest ciągnięta przez dwa byki w tym ten drugi jako zimny. To jakieś podsyły czy coś?
To są podsyły tak jak mówisz, ewentualnie jakieś trupy bądź lokomotywy po ważeniu.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 09 Maja 2014, 17:55:25
Wydaje mi się, że Krzyśkowi nie chodzi o to miejsce, a o ograniczenie do 60 na wychlapy w km 176,850 - 176,920. To co Ty pokazujesz to 70 która do WOSu weszła całkiem niedawno (kilka, kilkanaście miesięcy temu).
Nie wiem po co tam modernizacje, wystarczy poprawić te punktowe ograniczenia i będzie OK. Przecież tam jest drogowa 100-110.
Dokładnie, o te wychlapy mi chodziło:) Od znajomego dowiedziałem się, że PLK nie posiada żadnych maszyn torowych, a konkretnie podbijarek. Czasem wystarczyło by zagęścić podsypkę, powtórnie wyprofilować tor i torowisko nie ulegało by tak szybkiej degradacji i służyło by dłużej.
Widzę, że chłopaki ruszyli z robotą. Są porozkładane szyny - wydają się na używki, strasznie krótkie kawałki, po 25m max. Sądzę, że mobilizuje ich Pendolino. To najlepszy odcinek aby urwać kolejne 5-10 minut, ponieważ likwidujemy ograniczenia do 70km/h dajemy 110, a wszystko to dość tanim kosztem. Ciekawi mnie czy wstawią rozjazdy na 60km/h - takie, jak podobno są w Siechnicy. Fajnie jak by w końcu wybudowali ten wiadukt drogowy przed Katarzynką, bo męczą go od ponad roku i idzie im jak krew z nosa. A to kolejne ograniczenie, jeszcze dochodzi do tego zabawa w opuszczanie i podnoszenie patyków.

Edit: 13.05.2014 20:56
Na stacji Wrocław Brochów demontowany jest stary tor i wygląda na to, że dadzą tam podkłady betonowe - jakieś używki. Miejscami mam wrażenie jak by chcieli zmienić geometrię toru i trochę wyłagodzić łuki (za rozjazdami w stronę WGB widać prace ziemne). Jeśli to zrobią, to brawo PKP PLK - naprawdę będę pod wrażeniem!
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 13 Maja 2014, 21:05:13
Potwierdzam, jeżdżą trzy koparki i coś ryją przy torach. A podkłady już są gotowe i czekają przy terminalu kontenerowym tak mi się wydaję bo od dłuższego czasu stoją tam wagony z nimi. Szyny na bank są używane, bo są na nich odciski podkładów. Może to nawet podkłady od nich tam stoją. Będę co jakiś czas informował co i jak, bo niemal codziennie jadę tamtędy pociągiem i dokładnie obserwuję sytuację.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 13 Maja 2014, 21:56:21
Dziś około godziny 2:00 w nocy, pociąg towarowy zerwał sieć na torze, po którym jeżdżą pociągi osobowe do Jelcza-Laskowic. Ruch pociągów osobowych został skierowany, przez górkę rozrządową WBA-1 do WBA i dalej, po torze niewłaściwym w kierunku Siechnic. Od około godziny 7:45 trwa naprawa sieci trakcyjnej do tej pory.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 14 Maja 2014, 18:56:13
Jechałem dzisiaj cztery razy przez Brochów i rzeczywiście śmigała drużyna trakcyjna, a pociąg do Jelcza jechał przez górkę. W peronach zerwali tor. Dalej będą zrywać tor od wba do nowych torów w stronę Katarzyny, bo dzisiaj je rozkręcili.
Tytuł: Odp: Renowacja linii 132
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 18 Maja 2014, 13:35:43
Wymiana podkładów w peronie drugim, jeszcze trochę potrwa. Zamiana drewnianych podkładów na betonowe (stare) w łuku toru, nie bardzo wyjdzie za parę lat, ale są mądrzejsze głowy w dyrekcji.