Zmienione sterowanie EZT
Dotychczas każdy człon rozrządczy miał własny zestaw dwóch wirtualnych pantografów oraz przetwornicę, a wszystkie człony były ukrotnione niczym samodzielne pojazdy. Obecnie kabina członu rozrządczego jest wpięta bezpośrednio do członu silnikowego. Aby działało to prawidłowo, niezbędne są zmiany w plikach FIZ: AllowedFlag=-55 dla sprzęgów wewnętrznych, AllowedFlag=55 dla zewnętrznych, a także w członie ra trzeba uzupełnić linijkę Brake: o CompressorPower=Coupler2. Maski dla sprzęgów wpisuje się w linijkach zaczynających się od BuffCoupl1. i BuffCoupl2., albo BuffCoupl.
Czy ma to związek z tym, że nie wykonałem tych zmian?Gdyby zmiany w FIZ nie były konieczne, to bym o nich nie wspominał. Dla formalności należało by jeszcze usunąć pantografy z członów rozrządczych, ale wtedy nie da się jeździć na wcześniejszych wersjach EXE. Niestety, EN57 nie działa już na tej samej zasadzie, co EU07. A mam nadzieję, że w kolejnych wersjach będzie to jeszcze bardziej widoczne.
Mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak to ruszyć?Włącz tryb Debugmode i obserwuj trzecią linijkę, przed napisem Vtrack=. Jest tam symbol stanu załączenia pojazdu:
() | WS nie załączony |
<- | WS załączony, jazda do tyłu |
-- | WS załączony, nie ustawiony kierunek |
-> | WS załączony, jazda do przodu |
>> | WS załączony, jazda do przodu, wysoki rozruch bądź NAPRZÓD II |
C! | Zadziałał przekaźnik nadmiarowy sprężarki |
F! | Zadziałał przekaźnik nadmiarowy przetwornicy |
node -1 0 EU06-01 dynamic pkp\4e_v1 eu06-01 4e 0.0 headdriver 3.BQ 0 enddynamic@Administracja, zostanę Betatesterem? ;)
node -1 0 c143 dynamic pkp\1xxa_v1 120a_gw_1 120a 0.0 nobody 3.BR 15 passengers enddynamic
...
@PaczkuśJeżeli tylko robisz to co napisałeś to i tak nic nie będzie chodziło. Musisz jeszcze włączyć tę sprężarkę wciskają samo v i zacznie buczeć. Za pomocą F2 sprawdź czy na pewno jesteś w członie s.
Dokładnie tak robię: 2x d, załączam baterię, zbijam shp, przechodzę do silnikowego, wciskam ctrl+v i kompletnie nic się nie dzieje.
Z otwieraniem drzwi jest niestety błąd, który powstał po zmianie sterowania, a którego nikt jakoś nie zauważył.
Z otwieraniem drzwi jest niestety błąd, który powstał po zmianie sterowania, a którego nikt jakoś nie zauważył.Czyli co? "Wycofujesz trefny towar z rynku"?
W ED72 oraz ET42 (czyli w tych, gdzie na dachu jest po 1 pantografie ) nie można opuścić pierwszego pantografu i jechać na samym drugim. Kabina A traci zasilnie, ale B nadal ma.Trzeba dokonać zmian w mmd odnośnie sprzęgów.
Trzeba dokonać zmian w mmd odnośnie sprzęgów.Proszę o pomoc jak to zrobić, bo się na tym nie znam.
trainset none sk_post33 28.0 0.0
//$o -Skład na torze postojowym 3(3) w Skwarkach, ustawiony przodem do kozła.
node -1 0 ED72-010ra dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-ra 5bs-ra 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-010sa dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-sa 6bs-sa 0.0 nobody 63 0 enddynamic
node -1 0 ED72-010sb dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-sb 6bs-sb 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-010rb dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-rb 5bs-rb 0.0 nobody 55 0 enddynamic
endtrainset
Odznaczyłem poszukiwanie sieci trakcyjnej, oraz uwzględnianie spadków napięcia w sieci trakcyjnej, i nic nie pomaga.Pomoże tylko poprawienie scenerii. Parametr enabletraction no wyłącza jedynie procedurę łamania pantografu, czyli można zabrać drut pod ślizg. Parametr livetraction no włącza zasilanie, jeśli pantograf jest podniesiony na co najmniej 1.2m, a nie zostanie znaleziony żaden drut.
W przypadku lokomotyw dwuczłonowych oraz EZT z dwoma członami silnikowymi, wpis w scenerii powinien uwzględniać sprzęg wysokiego napięcia. Przykładowo dla ED72 sprzęg 63 jest tylko pomiędzy pierwszym silnikowym (sa) a drugim (sb):A jaki powinien być wpis aby ruszyć z drugiej kabiny? Nawet zaczynając w kabinie A, przechodząc do kabiny B, po nabiciu powietrza, zwolnieniu hamulca itd, dając nastawnik na I pozycje, wywala się symulator.Kod: [Zaznacz]trainset none sk_post33 28.0 0.0
//$o -Skład na torze postojowym 3(3) w Skwarkach, ustawiony przodem do kozła.
node -1 0 ED72-010ra dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-ra 5bs-ra 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-010sa dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-sa 6bs-sa 0.0 nobody 63 0 enddynamic
node -1 0 ED72-010sb dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-sb 6bs-sb 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-010rb dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-rb 5bs-rb 0.0 nobody 55 0 enddynamic
endtrainset
W lokomotywach elektrycznych, w miejscach sekcjonowania podłużnego sieci - nie mówię o izolatorach sekcyjnych - następuje milisekundowy zanik napięcia, który powoduje wyzwolenie WSa.
node -1 0 ED72-010sa dynamic pkp\ed72_v1 ed72-010-sa 6bs-sa 0.0 nobody 63 0 enddynamic
Wiem RA że poświęciłeś dużo czasu na to exe czytałem opis, ale jak dla mnie to nie nadaje się do użytku i wracam na stare exe. Po wybraniu innej lokomotywy symulator się nie uruchamia.Słuszna decyzja. Nowe exe nie nadaje się do powszechnego użytku, jest raczej do testów. Ale ja mam dwa exa i mogę wybierać. Jak chcę sprawdzić, to uruchamiam w nowym exe. Nie rozumiem, jak to po wybraniu innej lokomotywy się nie uruchamia. Na pewno robisz błąd.
ale jak dla mnie to nie nadaje się do użytku i wracam na stare exe. Po wybraniu innej lokomotywy symulator się nie uruchamia.A jak dla mnie, to Ty nie potrafisz opisywać własnego problemu. Za mało danych. Co znaczy według Ciebie inna lokomotywa? Z Marsa, lub z Jowisza? Bo zaiste nie rozumiem czym ona się tak wyróżnia ;).