- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 28 Stycznia 2014, 23:48:24

Tytuł: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 28 Stycznia 2014, 23:48:24
W jakich okolicznościach stosuje się tzw. "zielony pas"? Rozważam jego zasadność przy wjeździe do B. Głównego od Alakowic (załącznik).
1. Rozjazdy krzyżowe (w przypadku jazdy na wprost). Tutaj ich nie ma.
2. ??
3. ??
...
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Stycznia 2014, 23:51:07
Rozjazdy umożliwiające jazdę z prędkością 100 km/h na bok – tutaj ich nie ma.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: Ra w 29 Stycznia 2014, 00:13:15
Chyba kiedyś zgłaszałem, że semafor z zielonym pasem powinien być od drugiej strony stacji Bałtyk, bo tam są krzyżowe. I o ile pamiętam, zostało to poprawione.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: uetam w 29 Stycznia 2014, 01:49:35
1. Rozjazdy krzyzowe lub skrzyzowania torow gdy predkosc szlakowa jest wieksza niz 100km/h
2. Rozjazdy o R=1200 lub wiekszym.
3. Sytuacje w ktorych odleglosc pomiedzy dwoma nastepnymi semaforami jest mniejsza niz dopuszczalna dla danej szlakowej.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 29 Stycznia 2014, 07:47:24
Z tego co pamiętam tam jest zbyt krótka droga hamowania, choć wtedy trzeba by zamontować wskaźniki W19 na ostatnich SBL i W20 na semaforach wjazdowych. Niby tam jest zmiana szlakowej na 100 km/h, ale można by przyjąć że kiedyś było 120 km/h i zostało to obniżone ze względu na np zużywanie się toru.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 29 Stycznia 2014, 11:01:56
Akurat w przypadku zbyt krótkiej drogi hamowania kłania się także znajomość szlaku. Ponadto można bezproblemowo wyhamować do następnego semafora więc nie widzę potrzeby obniżenia szlakowej w tym miejscu, zresztą zaraz za przejazdem jest wskaźnik W27 informujący o zmniejszeniu prędkości szlakowej do 100 km/h. Osobiście uważam że zielony pas nie jest potrzebny.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 29 Stycznia 2014, 15:15:01
Można na ten temat dywagować, ale faktycznie tam nie ma drogi hamowania (w dodatku wjazd z SBL 4-stawnej). Prędkość drogowa zależna jest tylko od stanu toru, natomiast pas dodatkowo informuje o braku drogi hamowania, jeśli drogowskazowy jest na stój. W przypadku, gdyby był przelot, na wjeździe mogłoby być S2.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: uetam w 29 Stycznia 2014, 18:12:08
Jezeli tam jest 1600 pomiedzy wjazdowym a drogowskazowymi to mozna spokojnie usuanc pas i wjezdzac na S5.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 29 Stycznia 2014, 19:17:45
Odległość między tymi semaforami to dokładnie 1028 m, więc dobrze by było żeby pas zostawić.
Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 30 Stycznia 2014, 01:12:48
Odległość pomiędzy semaforem i tarczą ostrzegawczą, lub innym semaforem pełniącym jej funkcję zależy od prędkości i pochylenia na danym odcinku. Dla toru położonego poziomo zastosować można następujące wartości:

 1600 m przy Vm=160 km/h
 1300 m przy Vm=140 km/h
 1000 m przy Vm=120 km/h
 700 m przy Vm=100 km/h
 500 m przy Vm=60 km/h
 250 m przy Vm=40 km/h

Tytuł: Odp: Zasadność "zielonego pasa"
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 30 Stycznia 2014, 12:15:28
Drogi 1600 metrów już od dawna się nie stosuje, 1300 m na 160 i minimum 150% hamowanego.

http://www.roboyama.com.pl/files/wtb-e10.pdf (http://www.roboyama.com.pl/files/wtb-e10.pdf)