- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Benek w 24 Grudnia 2013, 14:32:16

Tytuł: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 24 Grudnia 2013, 14:32:16
Chciałbym zapytać osoby, które robią tekstury, dlaczego skupiacie się przeważnie na pojazdach, a już w szczególności na teksturach lokomotyw? Na początek chciałem poinformować, że zdaję sobie sprawę, iż każdy robi to co chce i tak pozostanie. Gdy nowe osoby chcą coś stworzyć do symulatora, to wybierają przeważnie tekstury. Domyślam się, że chodzi o to, iż nie jest to bardzo trudne zadanie, na pewno łatwiejsze niż modelowanie czy pisanie scenariuszy. Co ciekawsze, większość osób pracuje nad teksturami siódemek, co już w ogóle mnie dziwi, bo mamy ich wystarczająco dużo (i nie, symulator nie ma w nazwie Maszyna eu07). Z pomocą dobrego teksturowca można stworzyć naprawdę wiele. Można przygotować nowe tekstury terenu, tekstury skał, płotów, tafli wód, nowe nieba, perony, a nawet stworzyć od zera tekstury torowiska, co mnie się udało. Kiedyś Ra napisał, że można w MaSzynie zrobić teksturowanie przejściowe, które daje świetne efekty. W tym celu trzeba by przygotować m.in. paczkę z teksturami. Ja na jednej scenerii teksturowałem inaczej, używając przygotowanych tekstur przejściowych i kilku osobom efekt końcowy w MaSzynie się bardzo podobał. Pomijam kwestię, że takie mapowanie zmniejsza liczbę potrzebnych roślin do posadzenia. Wykonanie takich tekstur będzie prostsze niż dopasowywanie zdjęcia do gotowego modelu eu07. Czy teksturowcom zależy na rozwoju symulatora jako całości, czy zależy Wam tylko by zrobić teksturę lokomotywy, której i tak z kabiny nie widać przez większość część jazdy?
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: adsim w 24 Grudnia 2013, 14:43:52
@Benek, napisz konkretnie czego potrzebujesz, to i znajdą się osoby, żeby się tym zająć.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 24 Grudnia 2013, 14:58:03
Potrzebuję się dowiedzieć, co siedzi w głowach ludzi tworzących ten symulator i jak oni widzą jego rozwój. W szczególności dlaczego uważają, że zrobienie tekstury siódemki jest lepsze niż zrobienie tekstury terenu. Natomiast jak chcesz być już tak bardzo dokładny, to potrzeba tekstur:
To pierwsze co mi przyszło na myśl. I nie zapominajmy o tym: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24863.0.html.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Grudnia 2013, 15:18:40
szczególności dlaczego uważają, że zrobienie tekstury siódemki jest lepsze niż zrobienie tekstury terenu.
A kto powiedział, że zrobienie tekstury loka jest lepsze niż zrobienie tekstury terenu? Po prostu czuję się w tym dobrze i mam „fun” z tego co robię. Jeśli nie będzie popytu to będę robił dla siebie, proste.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 24 Grudnia 2013, 15:28:45
A kto powiedział, że zrobienie tekstury loka jest lepsze niż zrobienie tekstury terenu?
Ja wyciągnałem taki wniosek. Skoro robisz teksturę lokomotywy, to na pewno uważasz, że jest to lepsze dla Ciebie niż robienie tekstury czegokolwiek innego.
Po prostu czuję się w tym dobrze i mam „fun” z tego co robię.
Bardzo fajnie, jest to już jakaś konkretna odpowiedź. Bardziej mi chodziło o to, dlaczego osoby, które nie mają doświadczenia, zabierają się za ten dział. Ty tworzysz od lat, kiedyś tekstury nie były tak powszechne jak dziś, w dodatku były marnej jakości, więc to naturalne, że ludzie starali się te braki uzupełnić. Ale teraz jest nieco inaczej, a jednak w Publikacjach najwięcej jest tematów z teksturami. Jest to dla mnie zadzwiająca korelacja pomiędzy przybywającymi twórcami a ich produktami.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: adsim w 24 Grudnia 2013, 15:43:39
Ogólnie, żeby zrobić większość tego, co wymieniłeś, potrzeba jednak nowych modeli no i przede wszystkim zdjęć, a nie każdy ma dobry aparat, czy 3dsa. Pozostała część tekstur jest gotowa na cg textures, czy podobnych stronach, wystarczy wybrać i dopasować do symka. Jednak tu potrzebna jest przede wszystkim współpraca z twórcami scenerii, czy scenariuszy. Taka osoba musi powiedzieć: "chłopaki, potrzebuję tej i tej tekstury do symka" i myślę, że odzew by był. O ile oczywiście będą dobre zdjęcia, bo to podstawa.
Co do siódemki, to jak się załapie układ tekstury, to reszta jest prosta i jak widać, wielu osobom daje mnóstwo satysfakcji:).
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 24 Grudnia 2013, 15:45:43
Wtrącę się. :) Ja póki co robię tekstury lokomotyw, bo chciałbym się nauczyć wielu rzeczy, które może w przyszłości pozwolą mi robić coś większego.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 24 Grudnia 2013, 16:15:47
@Benek jeśli chodzi o znaki i bloki mieszkalne (oprócz dachów bo to wszystko i tak papą zrobione) to bym mógł porobić zdjęcia.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 24 Grudnia 2013, 16:18:40
To proszę zrób i umieść tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.0.html. A jak nie masz pomysłu co jest jeszcze potrzebne, to lista jest tuaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17786.0.html.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 24 Grudnia 2013, 16:25:37
Ok, to jutro porobię i wieczorem postaram wrzucić.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: hanys w 24 Grudnia 2013, 16:34:06
Po co tworzyć nowe modele, skoro można dogadać się z Trainzowcami, co już to czynię od kilku miesięcy. Porozsyłałem modele do wdrożenia i jak na razie kolega matek123 z tego co pamiętam wywiązał się z zobowiązania. Modeli było dość sporo, głównie były to budynki. Tak więc, gdzie jest reszta osób, które zobowiązały się i dostały modele do wdrożenia ich w symulator? W testach widzę tylko Mateusza (matek123) przeróbki. Ja sam tego nie ogarnę, bo dość sporo tego dostałem od samego samplaire z trainz.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 24 Grudnia 2013, 18:17:34
Natomiast jak chcesz być już tak bardzo dokładny, to potrzeba tekstur:
  • budynki mieszkalne, przynajmniej 2 różne ściany + dach,

Mam setki zdjęć, które sam wykonałem wszelkiej maści budynkom. Jako, że nie przepadam za robieniem tekstur, jeżeli zgłosiłaby się jakaś osoba do przygotowania tekstur (wyprostowanie zdjęć, zamazanie jakiś przeszkadzajek), zapraszam na PW. Prześlę zdjęcia, ja wykonam potrzebne modele i zmapuję.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 24 Grudnia 2013, 19:26:03
  • na znaki drogowe,
Myślę, że zbędne jest tutaj robienie zdjęć znakom (chyba że tablicom na drogach wojewódzki, krajowych itd. z kierunkami do miejscowości). Wzory używanych w Polsce znaków są ogólnodostępne, kwestia jest zrobienia modelu i wzoru tekstury. Ja bym układ takiej tekstury widział w taki sposób (Załącznik). Na kolor różowy oznaczyłem kanał alpha. W modelu główną część znaku stanowiłby prostokąt i w zależności wymaganej tekstury na prostokąt nałożona byłaby maska obrysowująca tarczę znaku powodując jego przeźroczystość. Obok głównej tekstury tarczy jest tekstura odwrotu również z dopasowanym kanałem alpha. Prostokąt z prawej to tekstura dla rury.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem to w miarę łopatologicznie. Dzięki temu możemy na jednym modelu załadować dowolny znak.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 24 Grudnia 2013, 21:08:49
Czyli zdjęcia słupków tych znaków będą potrzebne, a Panowie jeśli chodzi o zdjęcia nieba to jak to się robi? Panorama czy aparat do góry i to co jest nad nami?
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: adsim w 24 Grudnia 2013, 21:17:18
Mało Wam jeszcze nieb? Lepiej pobawić się wpisami atmo i light dla istniejących, których już jest dość sporo. Co do znaków, ja bym tam alfy nie wstawiał, zbyt wiele problemów później jest z tymi przeźroczystościami.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Grudnia 2013, 23:22:49
@Sieciol wspominał niedawno, że ma komplet znaków. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24572.msg356675.html#msg356675
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 24 Grudnia 2013, 23:47:26
Z tekstur, to oprócz pionowych znaków drogowych, brakuje mi znaków poziomych na jezdniach (np. STOP przed przejazdem), cyfr na tabliczki hektometrowe, umieszczane na słupach, różnego rodzaju podsypek (np. biały kamień, zaolejony piasek na stacjach), płyt przejazdowych na różne szerokości dróg, nawierzchni peronów...
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 25 Grudnia 2013, 00:36:19
…cyfr na tabliczki hektometrowe, umieszczane na słupach…
Nie będzie szybciej i prościej zrobić generator tabliczek jak ten do tablic semaforowych? Chyba, że masz na myśli zdjęcia właśnie do takiego generatora. Kiedyś wrzucałem na forum paczkę ze zdjęciami tablic hekto ale chyba się to nikomu nie przydało. Tak przy okazji tematu tablic hektometrowych, to na jakiejś linii będącej w trakcie modernizacji na długości kilku kilometrów, spotkałem wydrukowany na A4 kilometraż i przyklejony do słupa w koszulce od segregatora… :)
Czyli tak też można ;)
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 25 Grudnia 2013, 02:18:18
Tak przy okazji tematu tablic hektometrowych, to na jakiejś linii będącej w trakcie modernizacji na długości kilku kilometrów, spotkałem wydrukowany na A4 kilometraż i przyklejony do słupa w koszulce od segregatora… :)
Czyli tak też można ;)
Potwierdzam: fotki w załączniku (Źródła http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=109604558&postcount=2010 http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=107971545&postcount=1806) Takie rozwiązanie stosuje się gdy docelowe miejsce zawieszenia jeszcze nie istnieje - przykładowo mają być na przemian na szlaku, ale tor 2 został rozebrany, więc wiesza się wydruki na 1 tych brakujących.
Natomiast na zmodernizowany odcinku nie ma w ogóle słupków. Są same tabliczki.

Reg. obowiązki 2.
Proszę zmniejszyć wielkość załączników.
Benek
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 25 Grudnia 2013, 11:03:23
Takie rozwiązanie stosuje się gdy docelowe miejsce zawieszenia jeszcze nie istnieje - przykładowo mają być na przemian na szlaku, ale tor 2 został rozebrany, więc wiesza się wydruki na 1 tych brakujących.

Na tych zdjęciach co pokazujesz żaden z tych przypadków nie występował. Wykonawca otworzył tor, ale tabliczki były co kilkaset metrów (stare, które się uchowały). Jako, że jazda po takim szlaku to dramat, pojawiały się raporty i zgłoszenia nt braku kilometrażu.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: hanys w 25 Grudnia 2013, 12:03:13
Może tutaj napiszę jeszcze raz. Kto jest chętny do przeniesienia masę dodatków z Trainza do MaSzyny?
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 25 Grudnia 2013, 12:15:35
A co to ma wspólnego z tworzeniem tekstur? Ja nie pytam o modelarzy, tylko o teksturowców. Rozi zaproponował świetną współpracę. Ręce mi opadną jak nikt mu nie pomoże:
Mam setki zdjęć, które sam wykonałem wszelkiej maści budynkom. Jako, że nie przepadam za robieniem tekstur, jeżeli zgłosiłaby się jakaś osoba do przygotowania tekstur (wyprostowanie zdjęć, zamazanie jakiś przeszkadzajek), zapraszam na PW. Prześlę zdjęcia, ja wykonam potrzebne modele i zmapuję.
Sam bym mu pomógł, ale pracuję nad rozjazdami, których już nikt by się nie podjął, bo tam oprócz tekstur to trzeba przygotować modele i znać się trochę na zdarzeniach.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: hanys w 25 Grudnia 2013, 12:46:32
[...]
Sam bym mu pomógł, ale pracuję nad rozjazdami, których już nikt by się nie podjął, bo tam oprócz tekstur to trzeba przygotować modele i znać się trochę na zdarzeniach.
Ja mu się zaoferowałem, lecz chyba nie chce mojej pomocy.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 25 Grudnia 2013, 13:39:22
Zastanawiam się, czy znaki drogowe są potrzebne. W końcu i tak jak się jedzie pociągiem to się znaków nie widzi albo nie zwraca się na nie uwagi. Jeśli już, to można by zrobić tylko znaki używane do przejazdów kolejowych.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Grudnia 2013, 13:43:54
Zastanawiam się, czy znaki drogowe są potrzebne.
W zasadzie to nic nowego nie jest potrzebne, bo wszystko, co było potrzebne, zostało dodane w 2003 roku...
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 25 Grudnia 2013, 13:51:24
Zastanawiam się, czy znaki drogowe są potrzebne.
W zasadzie to nic nowego nie jest potrzebne, bo wszystko, co było potrzebne, zostało dodane w 2003 roku...
Ale nie widzę sensu, żeby były zwykłe znaki na drogach, bo to i tak nie jest do niczego potrzebne. No chyba, że ktoś podczas jazdy śledzi samochody na Linii 61, a nie pociąg.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Grudnia 2013, 13:56:05
Ale nie widzę sensu, żeby były zwykłe znaki na drogach, bo to i tak nie jest do niczego potrzebne.
A co dzięki temu uzyskamy, że nikt znaków nie zrobi? No i do czego są potrzebne kolejne tekstury siódemki?
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 25 Grudnia 2013, 14:01:55
Co uzyskamy? Minimalnie większą liczbę fps'ów. A jeśli już robić znaki, to później, bo są ważniejsze rzeczy np. lepsze tekstury ziemi czy drzew, bo myślę że ludzie wolą Trainz'a, bo tam grafika jest ładniejsza.
Cytuj
No i do czego są potrzebne kolejne tekstury siódemki?
Zależy jeszcze jakiej siódemki, bo tekstura EP07-10xx w malowaniu PKP IC by się mogła przydać.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 25 Grudnia 2013, 14:18:17
…bo myślę że ludzie wolą Trainz'a, bo tam grafika jest ładniejsza.
No i bardzo dobrze, że myślisz - wolny kraj mamy :) Mówisz, że ludzie wolą Trainza, a jak się spytać (pomijam dzieciaki śliniące się na widok lokomotywy) to zdecydowana większość woli MaSzynę. Głównie za fizykę. Dlatego nie rozumiem sytuacji gdy @Ra proponuje odświeżenie pewnych elementów grafiki (od czegoś trzeba zacząć), a Ty jesteś przeciw.
Zależy jeszcze jakiej siódemki, bo tekstura EP07-10xx w malowaniu PKP IC by się mogła przydać.
Tak? A po co? Prócz kolejnej tekstury zyskasz coś? Nawet nie będzie "minimalnie większej liczby FPS" jak w przypadku znaków drogowych.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 25 Grudnia 2013, 14:18:22
Cytuj
W końcu i tak jak się jedzie pociągiem to się znaków nie widzi
A jak jedziesz pociągiem to widzisz jego teksturę?
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 25 Grudnia 2013, 14:25:02
Cytuj
No i bardzo dobrze, że myślisz - wolny kraj mamy :) Mówisz, że ludzie wolą Trainza, a jak się spytać (pomijam dzieciaki śliniące się na widok lokomotywy) to zdecydowana większość woli MaSzynę. Głównie za fizykę. Dlatego nie rozumiem sytuacji gdy @Ra proponuje odświeżenie pewnych elementów grafiki (od czegoś trzeba zacząć), a Ty jesteś przeciw.
Nie jestem przeciw, tylko nie za bardzo rozumiem po co poświęcać tak wiele uwagi znakom drogowym.
Cytuj
W końcu i tak jak się jedzie pociągiem to się znaków nie widzi
A jak jedziesz pociągiem to widzisz jego teksturę?
Tak, widać tekstury mijanych składów.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 25 Grudnia 2013, 14:35:45
Nie jestem przeciw, tylko nie za bardzo rozumiem po co poświęcać tak wiele uwagi znakom drogowym.
Tutaj problem jest głębszy. Nie chodzi tylko o znaki drogowe, ale o wiele innych tekstur i modeli. Spójrz na załącznik (wybacz autorze zapożyczenie). Gdy linia kolejowa będzie przechodzić przez większe miasta, to konieczne będzie rozbudowanie ruchu ulicznego.
Tak, widać tekstury mijanych składów.
Mamy już wystarczającą liczbę tekstur.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 25 Grudnia 2013, 14:42:55
No tak, to rozumiem, że jak jest duże miasto, to można się pobawić z ruchem ulicznym i zrobić na przykład światła na skrzyżowaniach itp. Ale gdy jest jakaś tam dróżka na szlaku, to nie widzę sensu bawienia się tam ze znakami.

Cytuj
Mamy już wystarczającą liczbę tekstur.
Zatem przepraszam, że wysłałem EP07-376 do testu.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 25 Grudnia 2013, 14:47:45
Nie powinno dziwić, że na forum Symulatora Pojazdów Szynowych największym zainteresowaniem cieszą się właśnie pojazdy szynowe, a nie znaki drogowe, trawa czy budynki.
Cytat: http://eu07.pl/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=1#22
Zrobicie moją ulubioną lokomotywę/trasę?
Skoro to Twoja ulubiona, to najlepiej będzie gdy
sam ją stworzysz, przy okazji wspierając nowymi dodatkami ten projekt. Zapraszamy więc do FAQ na temat edycji.
Śmiem twierdzić, że znacząco więcej ma osób ma jakąś ulubioną lokotywę niż trawę, dlatego łatwiej się za to zabrać. Co więcej, wstawienie lokomotywy do scenerii jest obecnie dużo łatwiejsze niż ustawienie własnej trawy czy budynku na każdej scenerii. Po publikacji nowego pojazdu galeria screenów jest zalewana mnóstwem nowych obrazków, które go przedstawiają, co może stanowić swego rodzaju pochwałę dla autora.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 25 Grudnia 2013, 14:49:34
Mamy już wystarczającą liczbę tekstur.
Dla Ciebie wystarczającą, dla kogoś innego nie. Nic dziwnego w tym, że ktoś zajmie się tworzeniem kolejnej tekstury jednej lokomotywy. Tworzenie tekstur terenu, budynków itp. to dla przeciętnego ,,miłośnika kolei" zazwyczaj drugorzędna sprawa, nie zauważa jej wagi. Należy się cieszyć, że takie osoby tworzą tekstury lokomotyw. i tak kolega @AK2012 tworzy sobie tekstury lokomotyw. Na pewno nie należy naskakiwać na niego, by zajął się tworzeniem tekstur terenów, bo ktoś uważa, iż to ważniejsza sprawa.
Cytuj
Po publikacji nowego pojazdu galeria screenów jest zalewana mnóstwem nowych obrazków, które go przedstawiają, co może stanowić swego rodzaju pochwałę dla autora.
Zgadza się. Ktoś stworzy znaki drogowe. Nikt na Facebooku tego nie zauważy, pewnie to nawet nie zostanie odnotowane. Trzeba w dodatku odczekać, aż zostaną one umieszczone na jakiejś scenerii i opublikowane. A jeśli już się to stanie, brawa zbierze twórca modyfikacji scenerii, a nie autor znaków. Tak to już jest, ludzie lubią być doceniani i chwaleni, nie można się temu dziwić.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 25 Grudnia 2013, 14:52:05
Zatem przepraszam, że wysłałem EP07-376 do testu.
Nie ma za co. Zrobiłeś, więc wydaj. Warto zastanowić się na przyszłość, czy nie lepiej popracować nad teksturami od Roziego lub przygotować zdjęcia z tego tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.0.html. Zrobienie tekstury budynku jest po prostu cenniejsze niż zrobienie tekstury kolejnej lokomotywy dla ogólnego rozwoju MaSzyny - niekoniecznie dla zaspokojenia własnej satysfakcji.
Na pewno nie należy naskakiwać na niego, by zajął się tworzeniem tekstur terenów, bo ktoś uważa, iż to ważniejsza sprawa.
Staraj się unikać takich zdań, bo sugerujesz prowokację. W przypadku nadużycia zgłaszaj do moderatora.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 25 Grudnia 2013, 14:55:52
Miałem na myśli, iż nie należy tego robić. Nie miałem na myśli Ciebie ani nikogo innego.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 25 Grudnia 2013, 15:08:34
Hellol. Jesli juz jestesmy przy znakach drogowych to posiadam takowa paczke - komplet wszystkich
znakow tych standardowych jak i mniej uzywanych w strefie prywatnej. Sa to pliki t3d z teksturami bez incow. Sadze, ze jesli ktos jest obeznany w ich tworzeniu to mu to zajmie moment. Znaki sa mapowane z dedykowanych tekstur, czyli na jeden znak przypada jedna tekstura w celu umozliwienia zmiany skory.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Grudnia 2013, 18:48:12
Jeśli tego nie udostępniłeś, to tak, jakby tego nie było.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 25 Grudnia 2013, 20:03:24
Cytuj
Tak, widać tekstury mijanych składów.
I równie dobrze widać także tekstury podkładów, drzew, traw, mijanych budynków itp. itd.
No chyba, że wystarczą Ci tylko wypasione tekstury lokomotyw, wagonów, a dookoła może nie być nic, tylko gołe tory.

Benek
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 25 Grudnia 2013, 20:30:45
Tak to już jest, ludzie lubią być doceniani i chwaleni, nie można się temu dziwić.
Komplekosowo wykonana sceneria zbierze więcej pochwał niż kolejna tekstura siódemki. Ra kiedyś napisał ciekawy komentarz, mianowicie twórcy MaSzyny nie powinni brać pod uwagę tego, czy ktoś potrzebuje kolejną teksturę czy Pendolino. O rozwoju powinni decydować ludzie, którzy mają pojęcie co jest źle, czego brakuje i jak to poprawić, a sądząc po wartości komentarzy na Facebooku, ludzie tacy nie znają się na MaSzynie. W MaSzynie jest za dużo braków, by ukierunkować się teraz na użytkowników. Potrzeby użytkowników powinny być sprawą drugorzędną, chyba że użytkownicy dają też dużo od siebie.

Z racji tego, że nikomu na siłę nie można nic narzucić, zgodnie z tym co napisałem w poście #1, mam tylko nadzieję, że uda się parę osób przekonać co jest potrzebne i sami zmienią swoje spojrzenie na symulator oraz zajmą się tym, co pomoże przyspieszyć postępy prac nad całościowym projektem, a nie tylko stać w miejscu. Dobry zespół powinien współpracować i się uzupełniać, a przede wszystkim wiedzieć do czego dąży. W przeciwnym wypadku końca nie widać i ta większość teksturowców prędzej czy później sobie odpuści zabawę z symulatorem.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 25 Grudnia 2013, 20:39:53
Cytuj
Tak, widać tekstury mijanych składów.
I równie dobrze widać także tekstury podkładów, drzew, traw, mijanych budynków itp. itd.
No chyba, że wystarczą Ci tylko wypasione tekstury lokomotyw, wagonów, a dookoła może nie być nic, tylko gołe tory.

Benek
Pytałeś się mnie o tekstury, więc odpowiedziałem. I przypominam, że do tekstur podłoża, roślinności i innych tego typu polepszeń grafiki nic nie mam, chodziło mi tylko o znaki drogowe.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 26 Grudnia 2013, 13:53:43
Widzicie, tylko własnie od tego jest dział "Na warsztacie", żeby ogłaszać zapotrzebowanie na tekstury obiektów kolejowych i poza kolejowych. Ja na przykład do tej pory nie miałem pojęcia że ktokolwiek zajmuje się robieniem znaków, rozjazdów, podsypek i tak dalej. Być może za słabo przeglądam inne działy forum, nie wiem. Jednak takie rzeczy najlepiej ogłaszać, że potrzebuje się pomocy. Z chcęcią zajął bym się tworzeniem czegoś innego niż tekstury lokomotyw.
@Benek, mnie na przykład tworzenie siódemek i innych lokomotyw nauczyło tworzenia cieni, "brudzenia", retuszowania i innych zabiegów. Poza tym, przydało by się popracować jednak nad nowym silnikiem graficznym. Ostatnio testowałem "multisampling" na moim lapku i stwierdzam, że używanie go naprawdę obniża mi wydajność symulatora (w przeciwieństwie do silnika graficznego Trainza). Dlatego uważam, że poza tworzeniem fizyki dla impulsów (tu ukłony dla Królika za jego tworzenie), należy się skupić nie na tworzeniu nowych obiektów, tylko poprawą wydajności graficznej. To właśnie powinno być postawione jako priorytet w rozwoju. Faktycznie, niektórych tekstur mamy aż nadmiar.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 26 Grudnia 2013, 15:38:39
Popieram przedmówcę (@"Trzeci Bęben Tajgi") w kwestii ogłaszania w dziale "na warsztacie" bieżącego zapotrzebowania, czy pomocy jakiejś osobie, gdy ta już nie ogarnia projektu z powodu np. nadmiaru zdjęć do obróbki, itp. Owy dział jest bardzo popularny i myślę, że dlatego byłby odpowiednim miejscem dla twórców modeli, scenerii, scenariuszy, którzy by chcieli by ktoś ich odciążył w zadaniach. Przypuszczam, że nie jeden z nas by pomógł widząc taki post/ogłoszenie (obojętnie jaka forma). W poście/ogłoszeniu proponowałbym również zawrzeć informację o tym do jakich prac jest ktoś potrzebny. Unikniemy w ten sposób "porywania się z motyką na słońce" przez osoby z małym doświadczeniem. Każdy przeczyta i będzie wiedział, czy jest w stanie podołać zadaniu ze względu na własne doświadczenie.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Cordylus w 02 Stycznia 2014, 19:12:02
Moim zdaniem powodem dla którego nikomu nie chce się tworzyć domów, znaków drogowych i temu podobnych jest trudność w umieszczaniu ich na scenerii. Kiedy autor ma świadomość iż jego model zostanie wykorzystany "być-może-kiedyś-tam" nie nastraja to raczej pozytywnie do pracy. Przy teksturze lokomotywy problemu tego nie ma gdyż gotowy produkt można natychmiastowo zaimportować do symka. Gdyby dodawanie obiektów otoczenia było łatwiejsze z pewnością wiele osób zaczęło by eksperymentować z upiększaniem istniejących scenerii co zaowocowałoby nowymi dodatkami. Nawet prosty edytor otoczenia z widokiem 2D sprowadzający się do "postaw i obróć domek lub drzewko" moim zdaniem wiele by dał.
Tytuł: Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 02 Stycznia 2014, 19:35:10
Do wstawiania obiektów na scenerię nie jest potrzebna skomplikowana wiedza. Wystarczy lektura paru tematów na forum plus rainsted i notatnik.