- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Uruchamianie Symulatora => Wątek zaczęty przez: eitheerr w 09 Grudnia 2013, 20:21:10

Tytuł: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: eitheerr w 09 Grudnia 2013, 20:21:10
Witam wszystkich serdecznie.

Otóż mam pewien problem, wczoraj przesiadłem się na Windowsa 8, po czym pobrałem Symulator, ale on włącza tylko Tor doświadczalny żadna inna sceneria nie uruchamia się.
Na Windowsie 7 wszystko działało bez problemu, a tutaj nagle taka niespodzianka, ma ktoś jakieś rady/propozycję?


Pozdrawiam.

Zmieniłem tytuł wątku.
Rozi
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: hanys w 09 Grudnia 2013, 20:32:41
Ustaw uruchamianie eu07.exe oraz rainsted.exe zgodnie z ustawieniami windows 7 bądź XP. Prawy Przycisk Myszy - > Właściwości - > Zgodność - > i zaznacz haczyk na "Uruchom ten program w trybie zgodności z:" i tam wybierz np. "Windows XP (Service Pack 3)". Powinno  odpalić. U mojej mamy na Win 8 działa.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: eitheerr w 09 Grudnia 2013, 20:38:32
Niestety nic to nie pomogło, zamieszczę screena.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: erap2 w 09 Grudnia 2013, 20:54:05
Wyłącz w opcjach multisampling.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 09 Grudnia 2013, 21:38:06
To nie jest źródłem problemu.
Potwierdzam problem. Log czysty. Potwierdzam również to, że na W8 (64b) wszystko było ok. Efekt jest związany z jakąś aktualizacją od Microsoftu (nie wykluczam ogólnie W8.1 ;]). Problem jest powodowany przez jakiś element scenerii - TD jak opisał @eitheerr uruchamia się prawidłowo. Nie jest to wina taboru - tabor z TD wstawiony do innej scenerii nie rozwiązuje problemu.
Pracuję nad nad rozwiązaniem problemu ;)
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: joey w 09 Grudnia 2013, 22:37:14
Na Win 8.1 mam ten sam problem, ale działa, gdy używam VBO.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 09 Grudnia 2013, 22:44:23
Ja mam Windows 8.1 i wszystko działa w porządku więc nie zgodzę się, że coś jest nie halo z systemem.

EDIT:Posiadam kartę graficzną Nvidia GeForce GT320M.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 09 Grudnia 2013, 23:30:32
Ja mam Windows 8.1 i wszystko działa w porządku więc nie zgodzę się, że coś jest nie halo z systemem.
Dobrze wiedzieć. Czyli szukamy dalej.
Na Win 8.1 mam ten sam problem, ale działa, gdy używam VBO.

Zgoda, to częściowo rozwiązuje problem. Ale ponieważ działało wcześniej na DL to powinno i teraz. Zastanawiam się, czy to nie sprawka znowu kart AMD...
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: joey w 09 Grudnia 2013, 23:49:41
Zastanawiam się, czy to nie sprawka znowu kart AMD...
Na to wychodzi, u mnie karta AMD.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 10 Grudnia 2013, 00:48:43
Sprawdziłeś na najnowszych (kilka dni temu jakieś wyszły; chyba beta) i jakichś starszych sterownikach?
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 10 Grudnia 2013, 11:02:35
Ja mam W8 z kartami i procesorami z AMD i wszystko działa jak należy.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: eitheerr w 10 Grudnia 2013, 13:14:17
Sterowniki mam najnowsze, zainstalowałem nawet coś takiego jak: AMD Gaming Evolved, ale i tak to mi nic nie pomogło.
Jak to może coś pomóc, to posiadam kartkę graficzną: ASUS Radeon HD7770 1GB.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: czakulec1825 w 10 Grudnia 2013, 22:35:00
ASUS Radeon HD7770 1GB.
Próbowałeś jakichś starszych sterowników do tej karty?
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: eitheerr w 11 Grudnia 2013, 08:45:38
Tak próbowałem, jednakże problem rozwiązany - Zainstalowałem Windowsa 7, z najnowszymi sterownikami, i działa wszystko bez problemu. :)
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Grudnia 2013, 08:58:19
Tak próbowałem, jednakże problem rozwiązany - Zainstalowałem Windowsa 7, z najnowszymi sterownikami, i działa wszystko bez problemu. :)
To nie jest rozwiązanie problemu Windowsa 8.

Z prac nad bugiem - nie jest to wina rodzaju tekstur (DDS, TGA). Poszukiwania trwają nadal. Spróbuję w najbliższym czasie postawić system na nowo i sprawdzę efekty. Jeżeli chodzi o sterowniki - u mnie padło po aktualizacji W8 do W8.1. Spróbuję wrócić do 8 i sprawdzę efekty. W między czasie wyłączam różne elementy scenerii, bo skoro TD chodzi...

EDIT: Pierwszy sukces. Udało mi się uruchomić Zwierzyniec-transport po zakomentowaniu wszystkiego oprócz pliku scm z torami. Pojawiła mi się nawet kabina i dopóki patrzyłem na ścianę, mogłem ruszać "głową". W momencie, gdy w polu widzenia pojawiło się okno, symek się wysypał.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 11 Grudnia 2013, 21:46:31
To może coś z przeźroczystością obiektów?
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Grudnia 2013, 21:50:39
Sukces numer 2 - w pliku zwierzyniec_transport.scm zakomentowałem wszystkie include. Symek się ładuje, mogę się porozglądać po kabinie, ale spojrzenie na drzwi po lewej (!) wysypuje symka.
Test 2 - wyszedłem z kabiny zaraz po załadowaniu symka. I teraz... patrzę prosto na lokomotywę. Robiąc obrót o 180 stopni w lewo - OK. Patrzę do góry - ok. Próbuję spojrzeć w prawo - kamera przesuwa się o "stopień" i wysyp.

EDIT: "Zakazany" obszar patrzenia, to jakieś 1 do ~170 stopni w prawo, w widoku freefly, licząc o od patrzenia na wprost na lokomotywę. Oświeci mnie ktoś?
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 11 Grudnia 2013, 22:02:09
Może coś z źródłem światła? Uruchom scenerię z nocą.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Grudnia 2013, 22:08:12
Zakomentowałem wszystkie wpisy atmo, sky, time itp. Efekt taki sam.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Benek w 11 Grudnia 2013, 22:11:34
Pozostaw tylko ten tor, na którym stoi lokomotywa i sam pojazd. Wyjdź z kabiny i sprawdź czy jest to samo. Jak ten tor jest zorientowany (zrób podgląd w Rainsted)? Może jakieś funkcje trygonometryczne dla zadanych ćwiartek źle się liczą?
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Grudnia 2013, 22:18:56
Z samym torem wszystko jest ok. Włączę teraz wszystkie pozostałe includy.

Przypominam, że TD uruchamia się bez _ŻADNYCH_ problemów, można patrzeć gdzie się chce.

EDIT: Wszystkie includy załadowane, atmo, light, sky itp. też. Można swobodnie się rozglądać, nie ma żadnych problemów. Ale w scenerii tylko tor startowy...
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Benek w 11 Grudnia 2013, 22:21:14
TD się charakteryzuje tym, że jesteś bardzo blisko początku układu współrzędnych.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Grudnia 2013, 22:37:32
Podsumujmy:

Renderer:
AMD Radeon HD 7700M Series
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGL Version:
4.3.12614 Compatibility Profile Context 13.250.18.0

- przy użyciu VBO - brak problemów
- przy użyciu DL:
   - TD - bez problemów
   - inne scenerie - wysyp symulatora przy załączaniu widoku kabiny. Log czysty
   - usunięcie w scenerii Zwierzyniec - transport wszystkich torów oprócz startowego "rozwiązuje" problem.

A! No i to, że jakieś 2-3 miesiące temu działało :)
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 11 Grudnia 2013, 22:50:08
Wiecie co? Ciekawa sprawa. Uruchomiłem symka na Windows 8, na lapku - żadnych problemów. Windows 8 Pro 64 bit, grafika GF 740M. Laptop niemal nówka (z 2 miesiące ma) i prócz MaSzyny chyba nic innego jeszcze nie instalowałem. Symek gra i buczy na każdej scenerii, niezależnie od tego jakbym się "rozglądał".
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Grudnia 2013, 22:54:38
Dlatego zrobię jeszcze jeden test, ale później - sprzątanie systemu. :)

Zrobiłem właśnie z @Benkiem mały test - na krzyżowej (oryginalnie wysyp) zamiast pociągu ghostview i pozycja kamery 0 5 0. Następuje wysyp przy próbie patrzenia w kierunku między N a W.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Ra w 11 Grudnia 2013, 22:55:12
Pamiętam, że przy DL zgłaszał się jakiś błąd OpenGL (widoczny na [F9]). Ponieważ jednak nie było zauważalnych braków, to nie śledziłem, kiedy ten błąd się pojawia. Być może w pewnych sytuacjach ma on działanie "destrukcyjne". Druga rzecz, to przy DL na kartach Intel, znikanie trójkątów objawiało się po przekroczeniu pewnej ich liczby w scenerii, po przycięciu terenu pojawiały się te, które przy większym terenie znikały. Być może to coś podobnego. Być może trzeba by skompilować źródła na takim systemie i być może wtedy debugger pokaże miejsce wysypu w kodzie (chociaż w przypadku DDS nie było to takie oczywiste i 7h zajęło mi ustalenie miejsca generowania owego błędu).
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Grudnia 2013, 23:07:03
Niestety, pod F9 żadnych błędów. Upadł też pomysł @Benka, że to jakieś mało znaczące bugi w sceneriach. Tarniowo, które miało być "najczystszą dużą" scenerią też się nie załadowało poprawnie.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 13 Grudnia 2013, 19:19:46
U mnie na Windows 8.1 jest wszystko ok. Mam GeForce GTS 250.

Proszę nie pisać więcej tego typu komentarzy. Wyraźnie zostało napisane, że problem jest z kartami Radeon.
adsim
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 11 Stycznia 2014, 22:34:59
Świeżo postawiony 8.1 - problem pozostał. Spróbuję wrócić do 8 - wtedy działało. Będzie potwierdzenie, że zmiana dotyczy tylko 8.1.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 12 Stycznia 2014, 10:26:17
U mnie wszystko działa, tylko mam czarne kropki na reflektorach. Mój komputer:
Lenowo Z585 IdeaPad
Win 8.1 64-bit
Procesor AMD A8-4500M Radeon HD
Karty: AMD Radeon HD 7640G + 7600M
RAM 4GB
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: szogun w 12 Stycznia 2014, 11:55:22
Wyłącz VBO.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 12 Stycznia 2014, 14:00:19
@Pierog_SU42:
1. Masz pobrane wszystkie aktualizacje z Windows Update?
2. Jaką masz wersję sterownika? Może być numer paczki.
3. Odpalasz MaSZynę na grafice z procesora czy na dodatkowej karcie?
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 12 Stycznia 2014, 14:20:22
Przepraszam że musiałeć tak długo czekać. Już mówię (piszę):
1.Wszystko aktualne
2.Wersja sterowników 13.251.0.0
3.Maszyna idzie z procesora.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 12 Stycznia 2014, 20:10:34
Dzięki za informację. Prośba - przestaw MaSZynę na kartę dodatkową i spróbuj uruchomić. Oczywiście scenerię inną niż TD i bez użycia VBO.
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 12 Stycznia 2014, 20:36:03
No to tak, chwile wczytuję później "Brak Odpowiedzi" a później wywala MaSzynę "program przestał działać..." itp, ale TD wczytuje normalnie. Fajnie, przełączyłem na procesor i teraz bez VBO nie chcę mi działać. Podsyłam log.txt
Tytuł: Odp: Windows 8
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 12 Stycznia 2014, 21:02:01
Z VBO zadziała Ci i na wbudowanej i na dodatkowej.

Serdecznie dzięki za test - mam potwierdzenie, że to nie tylko u mnie. Teraz czas powrót do czystej 8, bo wtedy działało...
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: jageer w 20 Lutego 2014, 16:12:37
Dokładnie.
U mnie działa TD, manewrowo3, a np. Linia_053 nie. Kombinowałem wszystkiego, najnowsze stery do ATI Radeona HD.
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 20 Lutego 2014, 17:00:31
@jageer coś jest nie tak z tymi Radeonami.
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: jageer w 22 Lutego 2014, 20:57:54
@jageer coś jest nie tak z tymi Radeonami.

No, ale ciekawe czemu np. działa Bałtyk, a L053 już nie ;)
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 22 Lutego 2014, 21:23:32
Problem znany, w trakcie rozwiązywania. Kwestia wyświetlania trójkątów czy jakoś tak. @Ra to by bardziej fachowo opisał :)
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 23 Lutego 2014, 13:46:44
Miałem ten problem dziś świeżo po rozpakowaniu symulatora i dodatków. Rozwiązaniem okazało się zaznaczenie opcji VBO.

Moja konfiguracja to:
Laptop ASUS K54LY (grafika Radeon 6470M 1GB)
Windows 8.1 64bit (tryb zgodności wyłączony, bez praw administratora)
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 23 Lutego 2014, 21:42:57
Wiemy, ale to nie jest całkowite rozwiązanie problemu.
Próbowałem zrobić test ze sterownikami 14.1 beta, ale nie funkcjonują jeszcze poprawnie na mojej karcie.
Tytuł: Popsuta grafika
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 25 Lutego 2014, 21:02:01
Witam. Kiedy miałem Windows 7 Home Premium to MaSzyna działała poprawnie, lecz teraz po zakupie i instalacji Windows 8 Proffesional gra się kompletnie zacina oraz są bardzo popsute tekstury:

Połączyłem z istniejącym tematem.
adsim
Tytuł: Odp: Popsuta grafika
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 25 Lutego 2014, 21:05:47
Jest cały temat o tym, że są problemy na W8. Jaką masz kartę graficzną, jeśli Radeona to nie ma co się dziwić.
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 26 Lutego 2014, 07:25:42
Nie wiem jak u Was, ale u mnie na AMD taki efekt znika po ruszeniu myszą. Zdarza się zresztą sporadycznie.
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 26 Lutego 2014, 08:36:48
U mnie na radeonie jest problem z obrazem zaraz po załadowaniu scenerii. Obraz jest jakiś dziwny, ale nie taki jak na screenie wyżej. Po ok 2 sekundach wraca do normy. I jeszcze doczytywanie nagłe elementów scenerii, ale czy to wina karty to pewny nie jestem. Natomiast nie wiem z czego to wynika, ale nie mogę zrobić screena z symulacji za pomocą print screena bo obraz jest cały czarny. Tylko z Maszyny nie mogę tak screena wykonać.

@down

To nie jest jakiś tam problem, ostatnio jak robiłem screeny to frapsem, ale popróbuje ;)
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 26 Lutego 2014, 09:04:36
Alt+PrtScn, lub odpal w oknie, albo kilka razy zrób screena wklej do Paint'a i za którymś razem powinno zadziałać. Mi np. się dzieje, że jak pierwszy raz klika PrtScn, to mimo włączonego symulatora i ustawionej kamery, to i tak zrobi się screen ekranu ładowania. Dopiero za drugim razem robi się normalnie.
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 26 Lutego 2014, 17:45:43
Zamieszczam plik log.txt
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 2013-06-09, release 13.5.804.408. SPKS
Online documentation and additional files on http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, Ra, hunter, KURS90 and others
Renderer:
GDI Generic
Vendor:
Microsoft Corporation
OpenGL Version:
1.1.0
Supported extensions:
GL_WIN_swap_hint GL_EXT_bgra GL_EXT_paletted_texture
Ra: No VBO found - Display Lists used. Upgrade drivers or buy a newer graphics card!
DDS format is not supported.
Max texture size: 1024
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_BLEND);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,darkLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Display Lists font used.
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Loading scenery from $.scn
Loading - texture: textures\rail_screw_used1.dds
Loading - texture: textures\1435mm\tpbps-new2.dds
Loading - texture: textures\wzp.dds
Loading - binary model: models\wza.e3d
Loading - texture: textures\metal\metalfrictionpattern1.dds
Loading - texture: textures\zwrot34r300pods-new.dds
Loading - texture: textures\tr\slup_beton1.dds
Loading - binary model: models\tr/stb1.e3d
Loading - texture: textures\tr\wys-ni-d.dds
Loading - binary model: models\tr/-3pd.e3d
Loading - texture: textures\tr\wys-ni-k.dds
Loading - binary model: models\tr/-3k.e3d
Loading - texture: textures\wzl.dds
Loading - texture: textures\tr\kotwa_teownikrurowe.dds
Loading - binary model: models\tr/stb1-kotwa-napr14.e3d
Loading - texture: textures\tr\#izol-sekcja.dds
Loading - texture: textures\tr\odciag1.dds
Loading - texture: textures\tr\ciezarbeton3.dds
Loading - texture: textures\tr\naciag.dds
Loading - texture: textures\grassgreen1.dds
Loading - texture: textures\tabl\a-12.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/s5yppcpzb_dd.e3d
Loading - texture: textures\sem\glowice.dds
Loading - texture: textures\sem\#pkplight_lenses.dds
Loading - texture: textures\sem\zielony.dds
Loading - texture: textures\sem\bialy.dds
Loading - texture: textures\sem\pomaranczowy.dds
Loading - texture: textures\sem\czerwony.dds
Loading - texture: textures\sem\slupy.dds
Loading - binary model: models\sem/slupy/s5ypmg.e3d
Loading - binary model: models\sem/drabinki/d5yp.e3d
Loading - texture: textures\tabl\b-2m.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/s4ypzcpb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/s4ypbl.e3d
Loading - binary model: models\sem/drabinki/d4yp.e3d
Loading - texture: textures\tabl\c-1m.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/s3iczb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/s3ibg.e3d
Loading - binary model: models\sem/drabinki/d4i.e3d
Loading - texture: textures\tabl\j-2m.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/s4izcpb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/s4ibl.e3d
Loading - texture: textures\tabl\k-1m.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/s3ypczb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/s3ypbg.e3d
Loading - texture: textures\tabl\p-12.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/s5ipcpzb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/s5ibg.e3d
Loading - binary model: models\sem/drabinki/d5i.e3d
Loading - texture: textures\tabl\a.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/s2ypcb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/s2ypml.e3d
Loading - binary model: models\sem/drabinki/d2yp.e3d
Loading - texture: textures\tabl\b.dds
Loading - texture: textures\tabl\toa.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/to1ypp_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/tosptmypbg.e3d
Loading - binary model: models\sem/wskazniki/w1new_mz.e3d
Loading - binary model: models\sem/glowice/to2ypzp_dd.e3d
Loading - texture: textures\tabl\top.dds
Loading - binary model: models\sem/glowice/to2izp_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/tosptmibl.e3d
Loading - binary model: models\sem/drabinki/d2i.e3d
Loading - binary model: models\sem/glowice/sp3ipxb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/slupy/tosptmibg.e3d
Loading - binary model: models\sem/wskazniki/iisp.e3d
Loading - binary model: models\sem/glowice/sp3yppzb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/wskazniki/iiisp.e3d
Loading - binary model: models\sem/glowice/sp3ipzb_dd.e3d
Loading - binary model: models\sem/wskazniki/isp.e3d
Loading - binary model: models\ip/pkp/d1.e3d
Loading - texture: textures\ip\pkp\2006\d1-4.dds
Loading - texture: textures\\metalplatedirt1.dds
Loading - binary model: models\ip/pkp/w4.e3d
Loading - texture: textures\pkp\wskazniki1.dds
Loading - binary model: models\ip/pkp/w5.e3d
Loading - texture: textures\pkp\w5.dds
Loading - texture: textures\ip\pkp\w16.dds
Loading - binary model: models\ip/pkp/w16.e3d
Loading - binary model: models\ip/pkp/w17.e3d
Loading - texture: textures\ip\pkp\2006\w17.dds
Scenery sky definition
cgskj_altostratus004.t3d
Scenery atmo definition
Scenery light definition
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitTraction
InitTraction OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
FirstInit is done
Loading - binary model: dynamic\pkp\303e_v1\303e-tv.e3d
Loading - texture: textures\tabor\alstom.dds
Loading - texture: textures\tabor\aircoupler.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-ep-tv-424-hist.dds
Total animations: 16
Loading - binary model: dynamic\pkp\1xxa_v1\1xxa.e3d
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa_v1\cien1xxa.dds
Loading - texture: textures\tabor\#sprzeg2.dds
Loading - texture: textures\tabor\wozek1xx.dds
Loading - texture: textures\tabor\klocekham.dds
Loading - texture: textures\tabor\kolopeln.dds
Loading - texture: textures\tabor\pradnica.dds
Loading - texture: textures\tabor\dol.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa_v1\bdnu_160_1.dds
Total animations: 11
Loading - binary model: dynamic\pkp\bdhpumn_v2\bdhpumn.e3d
Loading - texture: dynamic\pkp\bdhpumn_v2\505126-08109-8.dds
Total animations: 10
Total animations: 10
New timetable for ep07-424: rozklad
cgskj_altostratus004.t3d
init
Loading - binary model: models\cgskj_altostratus004.e3d
Loading - texture: textures\sky\sky_altostratus004.dds
Ground init OK
Player train init: ep07-424
Loading - binary model: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]kabina_a.e3d
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]blacha_zielona.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]lampa_on.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]rt9_tarcza.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]wskpr.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]wskzeg.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]rozklad.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]czarne.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]listwa_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]czerwone.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]blacha_szara.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]grzalka.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]kubek.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]blacha.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\shp-off.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\czuwak-on.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\shp_czuwak_shp.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\shp-on.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]szyba.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_2]oslona_szybyb2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_2]oslona_szyby.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]hebel.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]mano_zbiornik_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]rt9_tarcza_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]nn_amp_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]nn_wolt_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]wn_amp_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]wn_wolt_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]mano_przewod_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]mano_cylinder_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpit_2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]elementy_fotel.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]duperele.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]nastawnik_pudlo2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]blacha_nadszafa.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]buczek.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpitgora_3.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]amper_obwodka.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]amper_obwodka.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]nn_amp.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]nn_wolt.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]wn_wolt.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]wn_amp.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]tabl.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpit_centr_n.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]mano_obrecz.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]mano_cylinder.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]mano_zbiornik.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]mano_przewod.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpitgora_4.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]jp_jc.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pudlo_ca_shp.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]lampa.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]kierunkowy.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]klucz_kierunkowy.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]oslona_czesc.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]oslona.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]kran.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]kran_zasadniczy.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]hamulce.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]kran_zasadniczy_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]piasek2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]przel_obrotowy.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]czajnik.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]lampki.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]przel_obrotowe.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_drzwi_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]blacha_drzwi.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]klamka_drzwi.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_drzwi_5.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_drzwi_2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_drzwi_3.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_drzwi_4.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]zawias.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]blacha_szara2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]grzejniki.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]reczny.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]blacha_nadmasz.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]drzwi_maszynownia.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]patyki_2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]patyki_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]postojowy_tablica.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]drzwi_szafa_wn.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]uziemieniewn_2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]radiotelnew.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]nastawnik_pudlo.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]kloc.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]nastawnik.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]rura.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]przyc_ziel.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]pulpit_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpit_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]metal_podloga.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]scianka_taka.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]blachaa.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_3.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]listwa_4.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]rt9.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]przyc_ziel_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]blachaa.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]elementy_fotel.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]skora.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]szafka_podradiem.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]nadszafeczka.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpitgora_1a.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpitgora_2a.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]przyc_obw.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]przyc_cz_p.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]przyc_cz.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpitgora_2.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]pulpitgora_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]bocznik.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]podstawa_bocznik.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]podstawa_nastawnik.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]sufit.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]piasek.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_2]porecz.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]pulpitgora_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_5]pulpitgora_1.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]podloga.dds
Player train init OK
Loading - texture: textures\smuga.tga
Load time: 14.2 seconds
Key pressed: [F10]
Key pressed: [N]
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: SKP w 26 Lutego 2014, 17:52:49
Microsoft Corporation
OpenGL Version:
1.1.0
Ehhh, kto w dzisiejszych czasach czyta dokumentację?
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: adsim w 26 Lutego 2014, 18:33:19
Wystarczy też przeczytać początek loga:
Upgrade drivers or buy a newer graphics card!
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 26 Lutego 2014, 19:13:57
Rozumiem, że mam zaktualizować sterowniki karty graficznej tak?
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: adsim w 26 Lutego 2014, 19:27:55
No raczej, albo cytując loga: kupić nowszą kartę.
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 27 Lutego 2014, 19:37:07
Zacznij od poprawnego zainstalowania sterowników. Ja mam problem z MaSzyną po przejściu na W8.1. Na Windows 8 MaSzyna działała pięknie.
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 28 Lutego 2014, 19:58:18
Kurcze zwracam honor, sterowniki nadal tak samo. Ale gdy instaluję drugi raz to pisze: "Posiadasz najnowsze sterowniki" Sterowniki pobrałem ze strony AMD

Edit:
Wgrałem poprawnie sterowniki i gra zaczęła działać prawidłowo. Dziękuję wszystkim osobom, które zechciały mi pomóc w tym problemie.

Usunąłem zbędną dyskusję i pozostawiłem istotniejsze wiadomości, żeby nie zaśmiecać tematu.
adsim
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 01 Maja 2014, 18:10:37
Instalacja sterowników w wersji 14.4 u mnie usunęła problem. Bardzo proszę o potwierdzenie tego u osób, które też się z nim borykały (@joey, @eitheerr).
Tytuł: Odp: Na Windows 8 symulator nie działa
Wiadomość wysłana przez: joey w 02 Maja 2014, 00:50:29
Potwierdzam.
Tytuł: Jestem bezradny
Wiadomość wysłana przez: Pan_Emilowy777 w 15 Lutego 2015, 11:29:23
Witam. Od razu uprzedzam, że jestem nowy na tym forum.

Od razu przejdę do rzeczy. A więc na swoim komputerze miałem Windowsa 7. Ostatnio został na nim wgrany Windows 8.1. Od kiedy mam tego Windowsa, MaSzyna praktycznie nie działa. Zamieszczę parę screenów w załącznikach. W razie pytań piszcie śmiało.

Screeny:
http://zapodaj.net/beae382b26f57.png.html
http://zapodaj.net/456dd6cf22979.png.html
http://zapodaj.net/e000f1dee6b0b.png.html

Pozdrawiam! :)

//EDIT: Usunąłem niepotrzebny załącznik. :)
Witamy. Słuchaj, to że jesteś nowy nie zwalnia ciebie od zapoznania się dokładnie z Regulaminem. Regulamin obowiązki punkt 2. Proszę to poprawić. Poza tym zanim coś zgłosisz należy sprawdzić czy taki dany temat już nie istnieje. Przenoszę i scalam.
Sawi
Tytuł: Odp: Jestem bezradny
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 15 Lutego 2015, 11:33:25
Z loga wynika, że musisz sobie zaktualizować sterowniki karty graficznej. Też kiedyś miałem taki problem. Po aktualizacjach wszystko zaczęło dobrze działać.
Tytuł: Odp: Jestem bezradny
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 15 Lutego 2015, 11:34:12
Miałem ten sam problem. Wystarczy jeżeli zainstalujesz odpowiednio nowe sterowniki. Najlepiej sprawdź sobie na YouTube, czy też wpisz w Google, jak to prawidłowo zrobić, ponieważ wiele osób robi to niepoprawnie, a potem piszą, że zaktualizowanie sterowników nie pomogło. :)
Tytuł: Odp: Jestem bezradny
Wiadomość wysłana przez: Pan_Emilowy777 w 15 Lutego 2015, 11:35:20
Dzięki za pomoc. Napiszę, jak mi się uda! :)