- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: PiterCC w 06 Grudnia 2013, 21:19:32
-
Witam. Podczas jazdy EZT (obojętnie którym) raz na jakiś czas, średnio co kilka hamowań, nie mogę normalnie odhamować. Mimo trzymania [num del] ezet nie luzuje, jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Czy robię jakiś błąd, czy ogólnie coś może być nie tak?
Zastosowałbyś się do wytycznych proszenia o pomoc i pewnie rozwiązalibyśmy Twój problem szybciej. Bez logu to jak szukanie igły w stogu siana.
Bocznica.
Rozi
-
Jeżeli starcza powietrza na kilka hamowań i jest problem z odhamowaniem, to rozwiązaniem jest włączenie sprężarki [shift] + [c].
-
Pamiętam zawsze o włączeniu, więc albo jest jakiś bug, że sama się wyłącza, albo ja to robię przez przypadek, tylko nie wiem jak bo podczas jazdy EZT to palce są daleko od klawisza "c".
-
Nie ma żadnego błędu. Ona sama się włączy. Oczywiście jeśli ją na starcie załączyłeś.
-
Pamiętaj, że przy niskim ciśnieniu w zbiorniku głównym luzowanie zespołu trwa nieco dłużej. Sprawdź też, czy np. przez przypadek nie zahamowałeś zespołu hamulcem ręcznym [num1]
-
Generalnie to przedstawia się tak jak na screenach. Sprężarka nabija powietrze do ZG, do określonej wartości. W tym przypadku jest to 7.15 MPa. Jeżeli ciśnienie w zbiorniku głównym spadnie poniżej określonej wartości (5.80 MPa), to sprężarka załączy się automatycznie i nabije ciśnienie do określonej wartości (7.15 MPa).
-
Bar, a nie MPa.
-
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają. Tak samo niema luzowania lokomotywy, czyli nie działa klawisz [6].
Jak włączysz sprężarkę [Shift]+[C], to ją słuchać? Prawidłowo powinno być włączane: [Shift]+[M], [Shift]+[X], [Shift]+[C]. W przypadku włączenia: [Shift]+[M], [Shift]+[C], sprężarka nie będzie działać.
-
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają.
Głupoty gadasz.
-
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają.
Głupoty gadasz.
To gdzie masz w EZT hamulec pomocniczy? Możesz pokazać?
-
W EN57 klawisze [1] i [7] odpowiadają za hamulec ręczny.
-
To gdzie masz w EZT hamulec pomocniczy? Możesz pokazać?
Jasne - załącznik.
-
To jest hamulec ręczny. Chyba hamulec ręczny a pomocniczy to coś innego.
http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php (http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php)
-
W EN57 klawisze [1] i [7] odpowiadają za hamulec ręczny.
Sprawdziłem przed chwilą i jakoś nie działa.
To jest hamulec ręczny. Chyba hamulec ręczny a pomocniczy to coś innego.
http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php (http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php)
Nie musisz mnie uświadamiać, czym jest hamulec pomocniczy. A raczej dźwignia pomocniczego hamulca pneumatycznego. Czym ręczny hamulec mechaniczny, który stosuje się raczej na postoju.
-
Działa, działa. Jeśli w czasie jazdy zaczniesz go zaciągać, to hamulce będą piszczeć.
-
Działa, działa. Jeśli w czasie jazdy zaczniesz go zaciągać, to hamulce będą piszczeć.
Okey działa. Ale jak zakręcisz hamulec ręczny, to niema problemu z ruszeniem. Wprawdzie dynamika będzie mniejsza, ale ruszy. Hamulec ręczny działa tylko na koła jednego wózka. Czyli to nie mogło być problemem.
Tego nie rozumiem.
jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Wprawdzie w realu EN57 ma na zewnątrz cięgno odluźniacza, ale w symulatorze tego niema. Czyli [num 6] nie działa.
W klawiszologi jest wpis, który nie za bardzo rozumiem.
[num 6] - Odluźniacz hamulca lokomotywy - odhamowanie samej lokomotywy lub przywróceniu zasilania zaworu maszynisty.
Co to znaczy przywrócenie zasilania zaworu maszynisty? Gdyż się z tym nie spotkałem.
-
jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Wprawdzie w realu EN57 ma na zewnątrz cięgno odluźniacza, ale w symulatorze tego niema. Czyli [num 6] nie działa.
Działa, działa, ale tylko w trybie freefly [F4].
W klawiszologi jest wpis, który nie za bardzo rozumiem.
[num 6] - Odluźniacz hamulca lokomotywy - odhamowanie samej lokomotywy lub przywróceniu zasilania zaworu maszynisty.
Co to znaczy przywrócenie zasilania zaworu maszynisty? Gdyż się z tym nie spotkałem.
W lokomotywach jest zamontowany elektrozawór, który odcina zasilanie przewodu maszynisty przy ciśnieniu w przewodzie głównym poniżej około 3 bar – np. przy hamowaniu nagłym. Aby móc napełnić przewód główny, należy ten zawór odblokować poprzez naciśnięcie przycisku „luzowanie hamulca” na pulpicie.