- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: PiterCC w 06 Grudnia 2013, 21:19:32

Tytuł: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 06 Grudnia 2013, 21:19:32
Witam. Podczas jazdy EZT (obojętnie którym) raz na jakiś czas, średnio co kilka hamowań, nie mogę normalnie odhamować. Mimo trzymania [num del] ezet nie luzuje, jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Czy robię jakiś błąd, czy ogólnie coś może być nie tak?

Zastosowałbyś się do wytycznych proszenia o pomoc i pewnie rozwiązalibyśmy Twój problem szybciej. Bez logu to jak szukanie igły w stogu siana.
Bocznica.
Rozi
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Grudnia 2013, 21:20:46
Jeżeli starcza powietrza na kilka hamowań i jest problem z odhamowaniem, to rozwiązaniem jest włączenie sprężarki [shift] + [c].
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 06 Grudnia 2013, 23:13:28
Pamiętam zawsze o włączeniu, więc albo jest jakiś bug, że sama się wyłącza, albo ja to robię przez przypadek, tylko nie wiem jak bo podczas jazdy EZT to palce są daleko od klawisza "c".
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Grudnia 2013, 09:43:37
Nie ma żadnego błędu. Ona sama się włączy. Oczywiście jeśli ją na starcie załączyłeś.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 07 Grudnia 2013, 09:55:16
Pamiętaj, że przy niskim ciśnieniu w zbiorniku głównym luzowanie zespołu trwa nieco dłużej. Sprawdź też, czy np. przez przypadek nie zahamowałeś zespołu hamulcem ręcznym [num1]
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Grudnia 2013, 10:33:17
Generalnie to przedstawia się tak jak na screenach. Sprężarka nabija powietrze do ZG, do określonej wartości. W tym przypadku jest to 7.15 MPa. Jeżeli ciśnienie w zbiorniku głównym spadnie poniżej określonej wartości (5.80 MPa), to sprężarka załączy się automatycznie i nabije ciśnienie do określonej wartości (7.15 MPa).
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: youBy w 07 Grudnia 2013, 12:11:42
Bar, a nie MPa.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 08 Grudnia 2013, 00:43:19
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają. Tak samo niema luzowania lokomotywy, czyli nie działa klawisz [6].
Jak włączysz sprężarkę [Shift]+[C], to ją słuchać? Prawidłowo powinno być włączane: [Shift]+[M], [Shift]+[X], [Shift]+[C]. W przypadku włączenia: [Shift]+[M], [Shift]+[C], sprężarka nie będzie działać.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 08 Grudnia 2013, 00:46:39
Cytuj
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają.
Głupoty gadasz. 
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 08 Grudnia 2013, 00:49:36
Cytuj
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają.
Głupoty gadasz.
To gdzie masz w EZT hamulec pomocniczy? Możesz pokazać?
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Grudnia 2013, 00:51:02
W EN57 klawisze [1] i [7] odpowiadają za hamulec ręczny.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 08 Grudnia 2013, 00:55:06
To gdzie masz w EZT hamulec pomocniczy? Możesz pokazać?
Jasne - załącznik.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Grudnia 2013, 01:03:05
To jest hamulec ręczny. Chyba hamulec ręczny a pomocniczy to coś innego.
http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php (http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php)
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 08 Grudnia 2013, 01:15:38
W EN57 klawisze [1] i [7] odpowiadają za hamulec ręczny.
Sprawdziłem przed chwilą i jakoś nie działa.
To jest hamulec ręczny. Chyba hamulec ręczny a pomocniczy to coś innego.
http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php (http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php)
Nie musisz mnie uświadamiać, czym jest hamulec pomocniczy. A raczej dźwignia pomocniczego hamulca pneumatycznego. Czym ręczny hamulec mechaniczny, który stosuje się raczej na postoju.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Grudnia 2013, 01:18:37
Działa, działa. Jeśli w czasie jazdy zaczniesz go zaciągać, to hamulce będą piszczeć.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 08 Grudnia 2013, 20:34:32
Działa, działa. Jeśli w czasie jazdy zaczniesz go zaciągać, to hamulce będą piszczeć.
Okey działa. Ale jak zakręcisz hamulec ręczny, to niema problemu z ruszeniem. Wprawdzie dynamika będzie mniejsza, ale ruszy. Hamulec ręczny działa tylko na koła jednego wózka. Czyli to nie mogło być problemem.
Tego nie rozumiem.
jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Wprawdzie w realu EN57 ma na zewnątrz cięgno odluźniacza, ale w symulatorze tego niema. Czyli [num 6] nie działa.

W klawiszologi jest wpis, który nie za bardzo rozumiem.
Cytuj
[num 6] - Odluźniacz hamulca lokomotywy - odhamowanie samej lokomotywy lub przywróceniu zasilania zaworu maszynisty.
Co to znaczy przywrócenie zasilania zaworu maszynisty? Gdyż się z tym nie spotkałem.
Tytuł: Odp: Problem z luzowaniem EZT
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Grudnia 2013, 20:52:27
jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Wprawdzie w realu EN57 ma na zewnątrz cięgno odluźniacza, ale w symulatorze tego niema. Czyli [num 6] nie działa.
Działa, działa, ale tylko w trybie freefly [F4].

W klawiszologi jest wpis, który nie za bardzo rozumiem.
Cytuj
[num 6] - Odluźniacz hamulca lokomotywy - odhamowanie samej lokomotywy lub przywróceniu zasilania zaworu maszynisty.
Co to znaczy przywrócenie zasilania zaworu maszynisty? Gdyż się z tym nie spotkałem.
W lokomotywach jest zamontowany elektrozawór, który odcina zasilanie przewodu maszynisty przy ciśnieniu w przewodzie głównym poniżej około 3 bar – np. przy hamowaniu nagłym. Aby móc napełnić przewód główny, należy ten zawór odblokować poprzez naciśnięcie przycisku „luzowanie hamulca” na pulpicie.