- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 15:35:49

Tytuł: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 15:35:49
Witam. Założyłem ten wątek, żeby pokazywać tu moją walkę z teksturami do MaSzyny. :) Na pierwszy ogień poszła lokomotywa EP07-338 tyle, że w zielonym malowaniu. Jest ona robiona z tych zdjęć: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg285317/topicseen.html#msg285317 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg285317/topicseen.html#msg285317)
Do zrobienia tekstury wykorzystałem teksturę @Mati_An'a, a dokładnie lokomotywę EP07-448.
Poniżej zdjęcia tego co mi wyszło.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 03 Grudnia 2013, 15:38:58
Robisz teksturę na starym układzie mapowania.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 15:46:35
Robisz teksturę na starym układzie mapowania.
Nie rozumiem, co masz na myśli?
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Grudnia 2013, 15:50:35
Zrób screena tekstury na której bazujesz.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 16:04:29
Oto ona:
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: byczek w 03 Grudnia 2013, 16:12:17
Zauważyłem, że na twojej teksturze jest klimatyzacja, a na oryginale jej nie ma. Mogę wnioskować, że ta tekstura jest robiona na bazie EU07-443.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 16:17:56
Zauważyłem, że na twojej teksturze jest klimatyzacja, a na oryginale jej nie ma. Mogę wnioskować, że ta tekstura jest robiona na bazie EU07-443.
Na bazie EP07-448 użytkownika @Mati_An. Też zauważyłem tę klimatyzację, niestety za późno, ale najwyżej przerzucę teksturę na inną siódemkę, która nie ma klimy. ;) A właśnie, może mi ktoś powiedzieć skąd mogę pobrać PC2011 w wersji .tga? Kiedyś taka była, ale coś jej teraz nie mogę znaleźć.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 03 Grudnia 2013, 16:23:43
Teraz możesz pobierać poszczególne foldery z PKP, textures, foldery CD, DB, road. A co do klimy to wystarczy alphę nałożyć.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 17:20:43
Klima usunięta i przy okazji odrobinę zmieniłem wygląd.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Grudnia 2013, 19:33:15
Używasz starego układu mapowania. Nowy układ masz zawarty w ostatnio wydanej paczce MaSZyna 08. 13. Fakt faktem ona jest w DDSach, więc za wiele to Tobie nie da. Zaraz podeślę teksturę w tga.
EDIT:
http://eu07.pl/userfiles/6184/priv-303e-ep-zez-448-hist.wersja_tga.7z
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 19:39:06
Wielkie dzięki @Sawi. :) A uda mi się wyratować to co zrobiłem, czy będę musiał zaczynać od nowa?
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Grudnia 2013, 19:48:08
Myślę, że się uda i nie powinno być z tym problemu. Nowy układ zawiera wózki i detale.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Grudnia 2013, 19:53:06
Całe szczęście. Chociaż wszystko wygląda tak jak dawniej.

EDIT: Mam problem z tym co pokazałem na zdjęciu. Jak się można pozbyć tego białego?
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 04 Grudnia 2013, 15:42:11
Jeżeli w innym miejscu nie masz białego, to znaczy, że tylko przesunęła się Tobie tekstura.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 04 Grudnia 2013, 16:21:30
Jeżeli w innym miejscu nie masz białego, to znaczy, że tylko przesunęła się Tobie tekstura.
Dzięki, już naprawione.

EDIT: Skoro wszystkie sprawy mapowania itp. itd. ogarnięte, to można się skupić na samej teksturze. :) Tak to wygląda w ostatecznej wersji:

Reg. obowiązki 2.
Proszę poprawić.
Benek
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 04 Grudnia 2013, 21:45:03
To wrzuć do testu i pokaż też zdjęcie z jakiego to lepiłeś aby mieć jakieś odwzorowanie rzeczywistości. :)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Grudnia 2013, 21:47:16
Jeszcze trochę podszkolisz się z retuszowania, dodawania cieni, operowania detalami za pomocą kwadracików itd. a będzie gitara ;)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Grudnia 2013, 22:00:54
To wrzuć do testu i pokaż też zdjęcie z jakiego to lepiłeś aby mieć jakieś odwzorowanie rzeczywistości. :)
W pierwszym poście jest link do zdjęć, z których była robiona tekstura.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 04 Grudnia 2013, 22:01:58
Gratuluję świetnych początków przy tworzeniu tekstur. Jestem pod sporym wrażeniem. Jednak pozwolę sobie wtrącić kilka uwag. Na zdjęciu zaznaczyłem kółkiem trzy fragmenty, które (patrząc już z daleka) wymagają drobnej korekty:

1. Źle zrobiony retusz czoła z łączącym go bokiem kabiny. Przyjrzyj się zdjęciom tego fragmentu zamieszczonym w paczce, jak to ma wyglądać. Wiem, że nie jest to łatwe ale da się osiągnąć bardzo zbliżony efekt. Jako pomoc otwórz sobie mapowanie 303e-321. To też "trapez" i spróbuj zrobić ten sam fragment w podobny sposób.

2. Boki czołownicy mają mieć taki sam odcień, jak bok kabiny maszynisty. U Ciebie widać różnice, które należy poprawić.

Odnośnie cieni na czołownicy to tak, jak pisał kolega @Szogun. Gdy już to zrobisz to śmiało wstaw do testu dodatków, a bardziej doświadczeni w tym fachu dokładnie obejrzą, napiszą co jeszcze poprawić.

Trzymam kciuki za powodzenie projektu ! ;)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 04 Grudnia 2013, 22:08:10
Jeszcze trochę podszkolisz się z retuszowania, dodawania cieni, operowania detalami za pomocą kwadracików itd. a będzie gitara ;)
Właśnie najwięcej problemów mam z retuszowaniem. Kiedyś miałem Photoshop'a i szło to ładnie, a w GIMP'ie jakoś nie mogę tego ogarnąć. :)

Cytuj
Gratuluję świetnych początków przy tworzeniu tekstur. Jestem pod sporym wrażeniem. Jednak pozwolę sobie wtrącić kilka uwag. Na zdjęciu zaznaczyłem kółkiem trzy fragmenty, które (patrząc już z daleka) wymagają drobnej korekty:

1. Źle zrobiony retusz czoła z łączącym go bokiem kabiny. Przyjrzyj się zdjęciom tego fragmentu zamieszczonym w paczce, jak to ma wyglądać. Wiem, że nie jest to łatwe ale da się osiągnąć bardzo zbliżony efekt. Jako pomoc otwórz sobie mapowanie 303e-321. To też "trapez" i spróbuj zrobić ten sam fragment w podobny sposób.

2. Boki czołownicy mają mieć taki sam odcień, jak bok kabiny maszynisty. U Ciebie widać różnice, które należy poprawić.

Odnośnie cieni na czołownicy to tak, jak pisał kolega @Szogun. Gdy już to zrobisz to śmiało wstaw do testu dodatków, a bardziej doświadczeni w tym fachu dokładnie obejrzą, napiszą co jeszcze poprawić.

Trzymam kciuki za powodzenie projektu ! ;)
Dzięki za uwagi. :) Jeszcze dzisiaj to poprawię i wrzucę do testów. Punkt pierwszy już nawet poprawiłem, nie wiem tylko czy na lepsze.
:)

EDIT: błędy poprawione (chyba) i lokomotywa wysłana do testu. :)

EDIT2: Teksturę EP07-338'12 musiałem zacząć robić od nowa, bo tak naprawdę wszystko było ze sobą albo niedopasowane, albo źle złączone i wydaje mi się, że szybciej uda się zrobić coś porządnego od nowa, niż ciągle poprawiać. Na razie zrobiłem czoło oraz początek boku.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 17 Grudnia 2013, 16:15:05
Witam. Dopiero teraz zauważyłem, że jest paczka ze zdjęciami tej lokomotywy:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg317076.html#msg317076
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 17 Grudnia 2013, 16:42:41
Witam. Dopiero teraz zauważyłem, że jest paczka ze zdjęciami tej lokomotywy:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg317076.html#msg317076
Właśnie, i względem tych zdjęć od @mechatronika to te ciemniejsze zielone na twojej teksturze jest za jasne. Z resztą widać różnicę pomiędzy czołem, a bokiem loka.
A tak poza tym to proszę wrzucić poprawioną teksturę do ''Test Dodatków'', a nie pokazywać screeny z symulatora. Takie pokazywanie screenów powinno być upubliczniane jak tekstura dostała pozytywne oceny w "TD", a nie podczas pracy. Wrzucasz jednego screena w trakcie prac i tyle. A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych, a hejterzy i ''oczekiwacze'' zasypią cię spamem na PW.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 17 Grudnia 2013, 17:02:26
Właśnie, i względem tych zdjęć od @mechatronika to te ciemniejsze zielone na twojej teksturze jest za jasne. Z resztą widać różnicę pomiędzy czołem, a bokiem loka.
A tak poza tym to proszę wrzucić poprawioną teksturę do ''Test Dodatków'', a nie pokazywać screeny z symulatora. Takie pokazywanie screenów powinno być upubliczniane jak tekstura dostała pozytywne oceny w "TD", a nie podczas pracy. Wrzucasz jednego screena w trakcie prac i tyle. A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych, a hejterzy i ''oczekiwacze'' zasypią cię spamem na PW.
Myślę, że specjalnych oczekiwaczy na tę teksturę nie ma. Lokomotywę wrzucę do Testu jak ją poprawię - to chyba logiczne.
Teksturę robiłem z tych http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg285317/topicseen.html#msg285317 zdjęć!

Cytuj
A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych
Dziękuję za pozytywne nastawienie do realizacji projektu...
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: youBy w 17 Grudnia 2013, 17:37:52
A tak poza tym to proszę wrzucić poprawioną teksturę do ''Test Dodatków'', a nie pokazywać screeny z symulatora. Takie pokazywanie screenów powinno być upubliczniane jak tekstura dostała pozytywne oceny w "TD", a nie podczas pracy. Wrzucasz jednego screena w trakcie prac i tyle. A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych, a hejterzy i ''oczekiwacze'' zasypią cię spamem na PW.
Idea działu na warsztacie jest taka, żeby pokazywać, coś co jest w trakcie opracowywania – jeśli tekstura dostanie pozytywne oceny w TD, to można ją po prostu opublikować.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 24 Grudnia 2013, 13:00:06
Zacząłem także kleić kolejną siódemkę - EP07-376. Ale jak widać na 2 zdjęciu bede mial z tym troche roboty... :(
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: szogun w 24 Grudnia 2013, 13:25:14
Robienie tekstur to nie tylko klejenie fotek. W 90% przypadkow trzeba dopasowac jasnosc/kolory zdjec i nie jest to nic wyjatkowego.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 24 Grudnia 2013, 13:55:59
W miarę sprawnie sobie z tym poradziłem. Parę drobnych retuszów i będzie po sprawie. :) Przypominam tylko, że z teksturami dopiero zaczynam na poważnie, więc mogę jeszcze nie znać różnych fajnych "zagrań" w programach graficznych.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Grudnia 2013, 14:17:20
Groszki popraw, tam gdzie łączyłeś zdjęcia, bo masz poucinane i w różnych odcieniach ;)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 24 Grudnia 2013, 15:12:26
Groszki popraw, tam gdzie łączyłeś zdjęcia, bo masz poucinane i w różnych odcieniach ;)
Zrobione. :)
Tekstura wysłana do testu. Ciekawe ile błędów będzie miała? ;p

EDIT: Póki EP07-376 jest testowana i w Teście Dodatków na razie nikt nic nie pisze, zacząłem tworzyć jakieś cudo, które póki co nie wygląda pięknie, ale zobaczymy jak będzie wyglądało po skończeniu. Otóż tworzę EN57-890 ze zdjęć @Hadomika. Przyznam, że zdecydowanie przyjemniej tworzyło mi się tekstury siódemek. :(

Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Grudnia 2013, 01:18:17
O, będę miał co postawić na Quarku!
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 28 Grudnia 2013, 01:25:56
Nikt nie mówił że będzie przyjemnie. Kibelków, w przeciwieństwie do siódemek mamy deficyt. A wyprodukowano ich przecież więcej...
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 28 Grudnia 2013, 13:46:54
Nie chcę Cię zniechęcać i być złym prorokiem ale w przypadku kiedy masz problemy z przejściem przez TD siódemek to nie zabieraj się za jednostkę. W przypadku 890 będziesz musiał się pobawić z kanałami alfa dodając kilka elementów na czole (poręcze, stopnie). Rozjaśnić teksturę później spasować tonalnie wszystkie boki na jednym członie, oraz człony z sobą by całość była w miarę jednolita. Jest deficyt jednostek w symulatorze, lecz ze względu na ogrom prac przy teksturze mało kto się za nie bierze.
Kolejna kwestia, wg najnowszych wytycznych nie ma czegoś takiego, jak rezerwacja. Jednak myślę, że autor będzie wdzięczny, gdy go poinformujesz, że pracujesz nad tą jednostką. Zaznaczy to przy zdjęciach by inni mieli na uwadze, że ktoś to robi by nie powstawał dubel. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg316239.html#msg316239
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 28 Grudnia 2013, 14:09:06
Wiem, to już głęboka woda. Jednak muszę ćwiczyć. Póki co i tak się zajmuję EP07-376, bo miała drobne błędy w TD.

EDIT: Począłem kleić wagon, którego w MaSzynie brakuje, a mianowicie wagon B11mnouz 615121-90009-1 BWE ze zdjęć użytkownika @macius5991.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 05 Stycznia 2014, 17:42:52
Tekstury BWE z moich zdjęć już podobno są na dysku jednego z twórców gotowe.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 05 Stycznia 2014, 17:56:02
Tekstury BWE z moich zdjęć już podobno są na dysku jednego z twórców gotowe.
Kurcze, wielka szkoda. :( Ale dobrze, że piszesz, bo bym się niepotrzebnie narobił. Zatem wagon zostaje wykreślony z moich prac. :(
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 05 Stycznia 2014, 18:32:07
Tekstury BWE z moich zdjęć już podobno są na dysku jednego z twórców gotowe.
Kurcze, wielka szkoda. :( Ale dobrze, że piszesz, bo bym się niepotrzebnie narobił. Zatem wagon zostaje wykreślony z moich prac. :(
Napisałem podobno, niech się sam autor wypowie. Co do Twojej pracy - zawsze jest sens takiej formy samodoskonalenia się w przygotowywaniu tekstur.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 09 Stycznia 2014, 21:48:48
Nu, coś powolutku idzie. ;D Może przed wiosną się wyrobię z wrzuceniem do testu. :)

Nie nadużywaj uśmieszków. Forum to nie GG.
Rozi
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 10 Stycznia 2014, 12:07:54
Według mnie jakość fatalna.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 10 Stycznia 2014, 12:32:50
Zdjęcia bardzo rozmazane. Jak już tworzyć to z jak najwyższej jakości zdjęć.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 10 Stycznia 2014, 14:17:56
Na razie tekstura może być trochę rozmazana. Przy końcu to wyostrzę, dodam kontrastu i inne tego typu rzeczy. :)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 10 Stycznia 2014, 14:54:05
Dach masz jeszcze nie zrobiony, czy taki ma być?
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 10 Stycznia 2014, 15:00:40
Będzie inny.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 11 Stycznia 2014, 10:00:26
Nie chcę się czepiać, ale wyraźnie widać, że skleiłeś ten człon z nie do końca wyprostowanych zdjęć. Do tego jeszcze dochodzą widoczne niespasowania. Jednym słowem musiałbyś robotę zacząć od nowa.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 09 Lutego 2014, 15:48:02
Postanowiłem odpuścić sobie EN57-890. Jeśli jest ktoś chętny do zrobienia, to proszę bardzo.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 09 Lutego 2014, 16:10:50
Jeśli tworzysz tekstury to najpierw polecam abyś Ty (i inni też):
1. Wszystkie zdjęcia ładnie wyrównał, wymazał zbędne detale.
2. Skleił całość zdjęć w nowym pliku (screen: "Bez tytuł1u.jpg")
3. Jeśli sobie wcześniej tego nie skleisz, jak w pkt. 2 tylko po kawałku będziesz kleił to na mapowanie, wówczas będziesz miał coś takiego, jak ja przy jednostce EN57-1695 (screen: "Bez tytułu1.jpg").

Spierniczyłem tą robotę i tylko czoła z dachem zostaną. Obydwa boki każdego z członów będą robione od zera. Taka jest cena pośpiechu. Tym razem będę robił wg metody opisanej w pkt. 2. Tobie też to polecam, bez względu, czy tworzysz elektrowozy, wagony, czy teksturę modelki 3D ;)
Robiłem nie tak dawno teksturę (swoją pierwszą) EU07-334. Też to kleiłem po kawałeczku, póki @Hanys w jednym temacie nie przedstawił metody opisanej przeze mnie w punkcie drugim tego postu. Prześledź mój temat (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21993.msg306322.html#msg306322), a dowiesz się, że prace trwały ponad pół roku i byłem nimi już mocno znudzony. Nie porzuciłem jednak tego, pomimo iż było blisko. Nie chciałem by taka pierdółka, jak niedopasowanie pasów, czy niespasowanie tonalne zniweczyła całe miesiące pracy. W końcu się udało. Tekstura jako pierwsza (wg dat od najstarszej) jest opublikowana. Była to spora satysfakcja. Mam nadzieję, że  moja twórczość i upór w dążeniu do celu  zmotywuje Cię do poprawienia tej EP07-376. Da się. Jak będzie potrzebna Ci pomoc merytoryczna to jest temat w dziale pomoc doraźna pt:"Jak stworzyć nową teksturę lokomotywy?" (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21899.0.html). Przeczytaj co tam już jest, napisz tam, jak czegoś nie wiesz.
Życzę powodzenia przy pracach i nie przyjmuję żadnych uwag, że "nie, bo coś". Liczę na Ciebie, pamiętaj o tym.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 16 Lutego 2014, 21:21:52
Po długiej przerwie wracam do mojej starej, beznadziejnie wychodzącej roboty, czyli teksturowanie. :D Na ukończeniu jest takie cudeńko, jak na obrazku. Zostało do zrobienia parę szczegółów, jak wymazanie szyby w oknie, czy parę łączeń poprawić. Jak myślicie, będzie coś z tego?
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: SKP w 16 Lutego 2014, 21:25:15
Wydaje mi się, że pytanie "publiczności" nie ma sensu, najlepiej wrzucić dodatek do TD, tam otrzymasz fachową odpowiedź na nurtujące Cię pytanie. Poza tym, reprezentacyjne screeny polecam robić z antyaliasingiem.
Tytuł: Odp: Tekstury AK2012
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 16 Kwietnia 2014, 21:32:36
Spróbowałem zrobić jakiegoś byka i wyszedł ET22-753 ze zdjęć Hadomika. W teksturze jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia, jednak efekt jest na tyle zadowalający (przynajmniej dla mnie), że postanowiłem zaprezentować moją pracę.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 16 Kwietnia 2014, 21:37:13
Byków jest mało to rób. Ja ze swoich zrezygnowałem, więc te, co są niby dla mnie też możesz robić.
Odnośnie Twojej pracy to wyrównaj bok kabiny z bokiem przedziału maszynowego, nie wiem co tam pogmatwałeś z kanałami alpha ale weź i przywróć to co popsute, bo brzydko wygląda ;)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: hanys w 16 Kwietnia 2014, 21:43:15
Skoro jeszcze przy nim dłubiesz, to taka mała uwaga, dopasuj odcień zieleni na czole do zieleni na boku, widać różnice oraz pod reflektorami widać korekcje mazakami. A bliżej "z lupą" (hehe) przyjrzymy się w testach. :)
[...]Odnośnie Twojej pracy to wyrównaj bok kabiny z bokiem przedziału maszynowego, nie wiem co tam pogmatwałeś z kanałami alpha [...]
A co tu mają kanały alpha do krzywej/niewyrównanej tekstury?
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 16 Kwietnia 2014, 21:48:31
Oj do testów to jeszcze daleko, muszę jeszcze dorobić drugie czoło, poza tym na bokach są takie łączenia, że z kilometra widać.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: szogun w 17 Kwietnia 2014, 07:13:08
Trochę się spóźniłeś.
(na pytania odnośnie modelu nie odpowiadam)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 18 Kwietnia 2014, 12:49:24
Nieeeeee! A już właśnie kończyłem czoło. :(
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 18 Kwietnia 2014, 14:19:31
@AK przyjrzyj się temu co @Szogun zrobił w modelu 201E (podpowiedź: śliczne "dziury" w górnej części czoła ;-) ). Polecam wybrać innego loka do teksturowania. Taka sytuacja ;)
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Maja 2014, 21:48:17
Prezentuję kolejną Skodę 182-065-3 należącą do CTL Logistic. Robiłem ją ze zdjęć dwóch użytkowników: @Hadomik i @LHS_ST40S. Kilka poprawek, głównie odcieni kolorów i będzie mogła pójść na testy.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 03 Maja 2014, 21:53:27
Wg mnie czoło jest do poprawy. Kolor pod numerem taborowym nie pasuje do reszty czoła.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 03 Maja 2014, 22:01:38
Dokładnie, te czoło jakieś takie dziwne.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 03 Maja 2014, 22:11:08
Wg mnie czoło jest do poprawy. Kolor pod numerem taborowym nie pasuje do reszty czoła.

... Kilka poprawek, głównie odcieni kolorów i będzie mogła pójść na testy.

To mam nadzieję wyjaśni sprawę. ;)

EDIT: Tekstura skończona, w najbliższym czasie wyślę do testu.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: LHS_ST40S w 04 Maja 2014, 15:26:13
Czy mi się wydaje, czy ta Skoda jest zbyt czarna? Większość 182 CTL'a jest szara, no może pomijając 085-1 czy 101-6, które mają świeże malowanie po rewizji. W sumie te świeże też w miarę jak się brudzą i płowieją, to tracą swój kolor a dodatkowo spływająca z dachu rdza je "dekoruje" z góry na dół. Krótko mówiąc skopałeś jasność. Na poprzednim screenie wygląda to normalniej.
Tytuł: Odp: Tekstury AK
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 04 Maja 2014, 15:45:02
Rzeczywiście była trochę za ciemna. Już ją rozjaśniłem i wygląda porządnie. Dzięki za uwagę.

EDIT: Witam ponownie. Tekstura lokomotywy 182-065-3 jest już praktycznie gotowa, opublikuję ją gdy w TD otrzymam trzy potwierdzenia czy działa skrypt instalacyjny. Ponadto mam dobrą wiadomość. Po czterech miesiącach przerwy wznowiłem pracę nad lokomotywą EP07-376. Już poprawiłem wiele błędów. Myślę, że jutro bądź pojutrze wyślę poprawę do Testu i może przed wakacjami uda mi się ją wydać.

EDIT 2: W lakierni jest już kolejna lokomotywa. Jeszcze 2-3 dni pracy i powinna być gotowa. EP07-1062.

EDIT 3: Kończę robić jedną z dwóch trapezowatych siódemek: EP07-442. Druga będzie robiona od nowa EP07-338. Screen poniżej. Zdjęcia EP07-442 nadesłał @Exe.