- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: youBy w 27 Listopada 2013, 14:46:51
-
Czy przełącznik świateł zewnętrznych w którymkolwiek pojeździe pozwala na sterowanie światłami z tyłu (od strony drugiej kabiny)?
-
W SM42 tak jakoś mamy. Chociaż jest jedna kabina a niby są dwie.
-
OIDP w SU45 widziałem możliwość załączenia końcówek i lewego manewrowego z tyłu. No i wszystkie nowsze pojazdy z pokolenia choćby Pesy posiadają sterownik świateł.
-
Modernizacje EN57 Mińska i Newagu także.
-
Elfy, flirty i itp. również. Gdy włączysz manewry to automatycznie włączą się z przodu pojazdu i z tyłu. Tak samo jak włączysz u siebie światła normalne, to z tyłu zaświecą Ci się końcówki.
-
Czy zawsze ważne jest nastawienie przełącznika tylko i wyłącznie w kabinie aktywnej?
-
Tak. W tylnej (nieaktywnej) kabinie zostawisz na trzech białych, w aktywnej ustawisz to samo i z tyłu zaświecą się końcówki.
-
Czy przełącznik świateł zewnętrznych w którymkolwiek pojeździe pozwala na sterowanie światłami z tyłu (od strony drugiej kabiny)?
Nie wspominając nowego taboru, to jeszcze na kilku dziewiątkach widziałem takowy bajer (jedna to była z tych co mają dopuszczenie na Czechy).
Zdanie kończymy kropką, pamiętaj o przecinkach. Poprawiłem.
Benek
-
Wszelkiej maści szynobusy. Od modelu 214M (SA103) na 221M (SA138) kończąc. Nie jestem pewien co do "linka", ale one też chyba mają bo to ta sama rodzina.
-
Teraz przy wszelkich modernizacjach i wszelakim nowym taborze wstawia się sterownik świateł, nie ma wyjątków.
-
Czy przełącznik świateł zewnętrznych w którymkolwiek pojeździe pozwala na sterowanie światłami z tyłu (od strony drugiej kabiny)?
Nie wspominając nowego taboru, to jeszcze na kilku dziewiątkach widziałem takowy bajer (jedna to była z tych co mają dopuszczenie na Czechy).
Zdanie kończymy kropką, pamiętaj o przecinkach. Poprawiłem.
Benek
Żadna dziewiątka nie ma sterowania światłami w tylnej kabinie. Tylko te z 104Ec (szare pulpity) mają kontrolę załączonych (spalonych żarówek) świateł w obu kabinach.
-
Na jakiejś EU07 Cargo widziałem że z końcówek na manewrową się przełączyło w nieaktywnej kabinie.
-
EP09 mają sterowniki do świateł tylko aktywnej kabiny. W Zmodernizowanych EP09 (z szarym pulpitem) dodatkowo jest podgląd ustawienia świateł z przodu i tyłu w obu kabinach, jednakże sterowanie ustawieniem możliwe tylko dla aktywnej kabiny.
EP07 zmodernizowane posiadają sterowanie świateł tylko dla aktywnych kabin, niektóre z podglądem stanu zapalenia świateł dla aktywnej kabiny.
EP08 mają klasyczne zapalanie każdej żarówki hebelkiem.
EU44 (Siemens) pozwalają na ustawienie świateł z komputera (wybór konkretnej opcji oświetlenia pojazdu) zarówno dla przodu i tyłu.
-
EP07 zmodernizowane posiadają sterowanie świateł tylko dla aktywnych kabin, niektóre z podglądem stanu zapalenia świateł dla aktywnej kabiny.
Masz mam nadzieję na myśli zmodernizowane EP07P a nie ex. Budynie? Bo ex. budynie mają standardowe przełączanie świateł z trzech pokręteł. Podobnie jak większość EU07/EP07 we flocie IC (hebelki/pokrętła).
-
Niektóre siódemki nie-budyniowe po naprawach rewizyjnych mają wstawione diody sygnalizujące stan zapalenia świateł dla aktywnej kabiny.
-
W EP01 i EP02 mozna zalaczyc koncowki z przedniej kabiny.