- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 16 Listopada 2013, 23:10:50

Tytuł: System MIREL i LVZ - pytanie.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 16 Listopada 2013, 23:10:50
Cześć.
Jako że na obecnym etapie exe mamy głównie 2 systemy czujności maszynisty, czyli Czuwak Aktywny i SHP, chciałem spytać o czeski system LVZ i słowacki MIREL. Otóż, jak wiadomo, jest to odpowiednik naszego SHP, tyle że oprócz tego pokazuje wskazania semaforów w kabinie. Moje pytanie brzmi: czy istnieje możliwość zaimplementowania w exe takiej komendy/eventu, która podobnie jak lampki SHP, odpowiadała by wskazaniu semafora na szlaku?
Myślałem o komendzie w stylu: event_mirel_(odpowiednie wskazanie semafora), które wyświetlało by się również i w kabinie, podobnie do tego jak działa SHP. Problem w tym, że nie ma żadnego sposobu obecnie ręcznego wyłączenia SHP oraz CA w lokomotywach, stąd też drugie pytanie, czy ktoś już myślał nad rozwiązaniem tego zagadnienia? Być może czas zając się tym zagadnieniem, skoro niedługo będzie hulał w Polsce system ETCS, o którym również powinniśmy pomyśleć.
Tytuł: Odp: System MIREL - pytanie.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Listopada 2013, 23:21:25
czy istnieje możliwość zaimplementowania w exe takiej komendy/eventu, która podobnie jak lampki SHP, odpowiadała by wskazaniu semafora na szlaku?
Tak.
Myślałem o komendzie w stylu: event_mirel_(odpowiednie wskazanie semafora), które wyświetlało by się również i w kabinie, podobnie do tego jak działa SHP.
Nie ma co mnożyć bytów, skoro CabSignal (ten od SHP) ma jak do tej pory tylko 1 zastosowanie.
Problem w tym, że nie ma żadnego sposobu obecnie ręcznego wyłączenia SHP oraz CA w lokomotywach, stąd też drugie pytanie, czy ktoś już myślał nad rozwiązaniem tego zagadnienia?
Tak, trzeba będzie zrobić wyłączanie systemów czujności.
Być może czas zając się tym zagadnieniem, skoro niedługo będzie hulał w Polsce system ECTS, o którym również powinniśmy pomyśleć.
To też jest zrobienia, zwłaszcza że AI samo wyszukuje sobie punkty docelowe. Ba, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawet zrobić ETCS bez ETCSu.
Tytuł: Odp: System MIREL - pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 16 Listopada 2013, 23:25:02
Event SHP (komenda bodajże CabSignal) przekazuje dwa parametry, które obecnie ustawione są na -1. Musiałbyś do sygnalizatora wstawić dodatkową komórkę pamięci, której zawartość by była uzależniona od sygnału oraz przekładała się na zapalenie kontrolek w kabinie (potrzebna by była rozpiska). Np. pierwsza liczba mogła by być numerem systemu, a druga numerem przekazanego sygnału. Można by od razu przyjąć, że 0 odpowiada pasywnemu rezonatorowi, a wtedy druga liczba podaje częstotliwość rezonansową (dla SHP było by więc 0 1000). SHP i CA można wyłączyć z poziomu CHK/FIZ.

Co do zmian w EXE, to najpierw potrzebne jest rozpracowanie tematu (zasada działania, modele, pliki INC), wtedy będzie prosto to dodać (pomijając, że nadal trzeba dokończyć integrację linii rozwojowych oraz obsługę pantografów). Także nie pytaj o możliwość zaimplementowania, tylko przygotuj odpowiednie materiały. Dotyczy to również wszelkich innych zagadnień.
Tytuł: Odp: System MIREL - pytanie.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 17 Listopada 2013, 11:36:06
Wyłączanie SHP/CA z poziomu *.chk/fiz nie daje pełnego symulowania działania systemów. Jeśli czas pozwoli (i tabor też) postaram się pozdobywać potrzebne materiały oraz nagrania z obsługi MIRELA w polskich lokomotywach (Czeskie jedynie tylko z filmów). Pytanie jest tylko, co konkretnie jest potrzebne? Instrukcję być może udało by się skądś załatwić. Z tego co również pamiętam, to Czechowice mają stanowisko do kontroli MIRELA, więc u nich również można by coś działać.

@youBy, nie bardzo Cię zrozumiałem w tym miejscu:
To też jest zrobienia, zwłaszcza że AI samo wyszukuje sobie punkty docelowe. Ba, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawet zrobić ETCS bez ETCSu.
Niestety ja jeśli chodzi o eventy i sposób ich tworzenia i modyfikowania jestem nie do końca zorientowany, także proszę o wyrozumiałość. :)

Tytuł: Odp: System MIREL - pytanie.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 17 Listopada 2013, 11:49:45
W czasie jazdy AI przeszukuje tory w celu znalezienia wskaźników i sygnalizatorów, więc można wkorzystać ten mechanizm do kontrolowania jazdy maszynisty. W skrócie – AI byłoby cały czas włączone w tle i mogło używać tylko hamowania nagłego.
Tytuł: Odp: System MIREL - pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Listopada 2013, 13:03:22
Obecnie AI też jest cały czas włączone w tle, ale jedynie przewija rozkład. O ile oczywiście scenerie mają prawidłowo rozmieszczone W4, z czym jest krucho.