- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: miko22 w 06 Października 2013, 13:45:16

Tytuł: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 06 Października 2013, 13:45:16
A dokładniej, czy na pozycji szeregowej bezoporowej nastawnika jazdy i przy włączonym dostosowaniu sił do nacisku kół możliwe jest na Siódemce bocznikowanie? Jeśli tak, to do jakiej pozycji?
A przy okazji jeszcze jedno. Co dzieje się po przestawieniu nastawnika jazdy na pozycję 29 i dalsze przy załączonym dostosowaniu sił do nacisku kół? Wyłącza się ono, czy lokomotywa nie przechodzi po prostu na drugi układ i trzeba cofnąć nastawnik na pozycję 28 lub mniejszą, wyłączyć dostosowanie sił i dopiero przejść na pozycje równoległe?
Informacje są mi potrzebne do budowy pulpitu, aby i symulator lepiej przy nim działał.
Tytuł: Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 06 Października 2013, 14:48:58
Wydaje mi się, że pomyliło Ci się z wysokim rozruchem.
Tytuł: Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 06 Października 2013, 15:09:56
Nie, ponieważ niedawno gdzieś czytałem, że załączenie dostosowania sił powoduje częściowe osłabienie wzbudzenia pola niektórych silników. Stąd pytanie, czy można bocznikować, jeżeli pole jest już w pewnym stopniu osłabione. Pisało też, że dostosowanie sił działa tylko na pozycjach szeregowych, ale nie było już nic o tym, co dzieje się po przestawieniu nastawnika na pozycje równoległe. Wiem, że wysoki rozruch też działa tylko na pozycjach szeregowych, że można przy nim bocznikować na pozycji 28 i że aby przejść na dalsze pozycje, trzeba go ręcznie wyłączyć, bo inaczej nic się nie stanie. Ale właśnie nie wiem, jak jest z dostosowaniem sił.
Tytuł: Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
Wiadomość wysłana przez: Tomcio w 06 Października 2013, 15:46:31
Działa tylko po dojściu do pozycji szeregowej i wtedy należy wyłącznik wyłączyć by było możliwe dalsze przejście na układ równoległy. Dając bocznikowanie na szeregowej bez oporowej, działanie urządzenia kompresji odciążenia osi zostanie wyłączone. By przywrócić działanie trzeba zejść z boków. W sumie ma sens przy wysokim rozruchu lub ewentualnie w trudnych warunkach. A wysoki rozruch możemy mieć włączony właściwie przez 5 minut, inaczej będzie nam hałasował buczek.
Tytuł: Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 06 Października 2013, 16:10:13
Działa tylko po dojściu do pozycji szeregowej [...]
Rozumiem, że na pozycjach szeregowych oporowych i pozycji szeregowej bez oporowej? A jak już został poruszony temat buczka, to załącza się on również po 5 minutach jazdy na jakiejkolwiek/jakichkolwiek pozycjach oporowych (szeregowych i równoległych) nawet przy wyłączonym wysokim rozruchu?
Tytuł: Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 07 Października 2013, 19:58:29
Buczek działa tylko na wysokim rozruchu, czas 5min jest liczony jeśli jesteśmy na pozycji od 1 do S, jazda równoległa jest zablokowana.
Tytuł: Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 07 Października 2013, 20:42:22
Ok, dziękuję wszystkim za pomoc.
Temat można zamknąć.

Zamykam.
adsim