- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 12 Czerwca 2013, 14:18:50

Tytuł: Leo Express: Mamy certyfikat, wchodzimy za pół roku
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 12 Czerwca 2013, 14:18:50
Czeski przewoźnik Leo Express potwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej zamiar wejścia na polskie tory już w grudniu tego roku. Pociągi mają być szybkie i komfortowe, a ceny biletów będą zależeć m. in. od momentu kupienia i popytu na dane połączenie.
 – Zaoferujemy polskim pasażerom fabrycznie nowe pociągi, spełniające najnowsze normy. Będą szybkie, bezpieczne i czyste – rozpoczął Leoś Novotny, właściciel i prezes czeskiego przewoźnika. Potwierdził wcześniejsze informacje „Rynku Kolejowego” – Leo Express będzie jeździł z Warszawy do Szczecina przez Poznań, do Gliwic przez Katowice, oraz do Krakowa.
Novotny od razu podkreślił, że nie zamierza odbierać pasażerów PKP Intercity i Przewozom Regionalnym, które jeżdżą na tych trasach – Przyciągniemy na polską kolej nowych pasażerów – według naszych wyliczeń, nawet 5 mln osób do 2015 roku. Będą to kierowcy samochodów – stwierdził. Podał przykład czeskiej linii Praga – Ostrawa, gdzie przewozy po wprowadzeniu konkurencji zwiększyły się, a prywatni przewoźnicy Leo Express i RegioJet chwalą się zapełnieniem pociągów na poziomie 80%, podczas gdy Pendolino Ceskych Drah ma zapełnienie na poziomie ok. 30%.

 Certyfikat już mają

Obecna na konferencji prasowej Wanda Zielińska z Dolnośląskich Linii Autobusowych, które użyczą Leo Expressowi licencji przewoźnika występując z nim w konsorcjum, zaprezentowała wydany dziś przez Urząd Transportu Kolejowego Certyfikat Bezpieczeństwa – Część A na rozszerzonym poziomie. To jeden z dwóch dokumentów, z braku których PKP PLK wstrzymała procesowanie wniosków Leo Expressu do rozkładu jazdy. Jak udało nam się dowiedzieć, certyfikat umożliwia wykonanie przewozów na poziomie do 200 mln osobokilometrów rocznie.

Drugim dokumentem jest decyzja o przyznaniu otwartego dostępu. Według PKP PLK jest ona konieczna, gdyż Dolnośląskie Linie Autobusowe zaprzestały regularnych przewozów w 2009 roku. DLA argumentują, że wynikało to wyłącznie z przyczyn rynkowych, a przez caly ten okres były przygotowane do prowadzenia przewozów. Sprawa prawdopodobnie oprze się o UTK.

Przedstawiciele obu przewoźników podkreślali, że nie wydaje się, że PLK utrudnia im wejście na tory – Starają się upewnić, że nie będzie takiej wpadki Jak w zeszłym roku z Kolejami Śląskimi. Zachowują się profesjonalnie i szanujemy to. Wierzę, że ten ostatni problem zostanie rozwiązany – powiedział Novotny. - Mamy know-how dotyczący przewozów z Czech, oraz rozeznanie na lokalnym rynku i niezbędne dokumenty z Dolnośląskich Linii Autobusowych. Nasz potencjał jest zatem wystarczający dla założonej działalności - zaznaczył.

Usługi z Emirates, bilety z Ryanaira

Leos Novotny nie chciał dziś zdradzić, ile będą kosztować bilety na pociągi Leo Expressu – zależy to od wielu czynników, których jeszcze nie znamy – na przykład ilości tras, jakie przyzna nam PKP PLK. Mogę zapewnić, że będą atrakcyjne – stwierdził tylko. Cennik Leo Expressu ma być elastyczny i zbliżony do tego, znanego z tanich linii lotniczych – cena biletu będzie zależeć od kilku czynników, Jak popyt na bilety, pora podróży i data zakupu.

Leo Express skupiał się na komforcie, jaki nowe pociągi mają zapewnić pasażerom. Do dyspozycji zostaną oddane trzy klasy: Ekonomiczna, Biznes i Premium. W dwóch wyższych będzie można otrzymać darmowy poczęstunek. Wszyscy pasażerowie będą zaś mieli do dyspozycji bezprzewodowy Internet, oraz udostępniane przez Wi–Fi filmy w jakości High Definition, stacje radiowe i gry – w część z nich będzie można zagrać ze współpasażerami. Darmowa na pokładzie będzie również prasa i możliwość wypożyczenia gier planszowych. Usługi pokładowe Leo Expressu Novotny porównał z czterogwiazdkowymi liniami lotniczymi Emirates, a system sprzedaży biletów - z tanim przewoźnikiem Rynaiar.

Będzie wspólna sprzedaż biletów?

W poniedziałek Leo Express oficjalnie potwierdził rozpoczęcie działalności w Polsce. Jednocześnie podał adres e-mailowy, na ktore chętni do pracy w Leo Expressie mogą wysyłać swoje CV. - Dostaliśmy już, w ciągu dwóch dni, ponad sto zgłoszeń - mówi Novotny. Ogólnie Leo Express zainwestuje w Polsce ok. 600 milionów złotych - dwa razy więcej, niż w Czechach.

Dużo mówi się również o potencjalnej współpracy z polskimi przewoźnikami - PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi. Na czym ona miałaby polegać? - Przede wszystkim chodzi o wzajemną sprzedaż biletów - wyjaśnia Novotny. Przyznaje on, że w samych Czechac wspólnej sprzedaży z CD i RegioJetem nie udało się osiągnąć - Spowodowały to jednak przyczyny techniczne, nie brak chęci. W Polsce już mamy deklaracje zainteresowania wspólnej sprzedaży biletów. To o tyle ważne, że wielu naszych pasażerów będzie się przedsiadać z pociągów dotychczasowych przewoźników - zaznaczył właściciel Leo Expressu.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/45834/Leo_Express_Mamy_certyfikat_wchodzimy_za_pol_roku.htm
Tytuł: Odp: Leo Express: Mamy certyfikat, wchodzimy za pół roku
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 12 Czerwca 2013, 18:34:40
A jak miała by wyglądać sprawa z obiegami? Mieli by swoje loki przystosowane na PKP, czy dzierżawiliby od naszych spółek? No, chyba że będą mieli w ofercie tylko swoje EZT.
Tytuł: Odp: Leo Express: Mamy certyfikat, wchodzimy za pół roku
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 12 Czerwca 2013, 18:50:22
Tylko swoje EZT. Chcą nabyć 10 szt. prosto z fabryki.
Tytuł: Odp: Leo Express: Mamy certyfikat, wchodzimy za pół roku
Wiadomość wysłana przez: Benek w 13 Czerwca 2013, 11:27:03
Pociągi mają być szybkie i komfortowe, a ceny biletów będą zależeć m. in. od momentu kupienia i popytu na dane połączenie.
 – Zaoferujemy polskim pasażerom fabrycznie nowe pociągi, spełniające najnowsze normy. Będą szybkie, bezpieczne i czyste – rozpoczął Leoś Novotny, właściciel i prezes czeskiego przewoźnika.
Bezsensu. Jakby czas dotarcia z punktu A do B zależał od szybkości pociągów  w Polsce... Leoś się zderzy ze ścianą jak przytarga do kraju swoje maszyny.