- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: youBy w 27 Grudnia 2004, 12:28:27
-
Pilnie poszukuję kabiny do SM42, ponieważ udało mi się tego loka uruchomić. Ewentualnie prosiłbym o o przestawienie kabiny z SM03 w odspowiednie miejsce bo tak to brzydko wygląda
-
Kabiny do SM42 nie ma i nie wiadomo, czy ktoś bedzie chciał zrobić. Prawdopodobnie dopiero w nebuli.
Pozdrawiam.
-
Ja bym chciał, ale nie mam możliwości otworzenia modelu SM42. Jakbym miał taką możliwośc to bym robił, bo ZModler w którym pracuję moze importować pliki .3ds, ale nie .t3d .
-
Ewentualnie prosiłbym o o przestawienie kabiny z SM03 w odspowiednie miejsce bo tak to brzydko wygląda
to jest kabina do SM03?
-
jest :)
-
a skąd morzna ściągnąć?
-
trza ściągnąć unoffa 160704, tam jest. a czy ktokolwiek jest w posiadaniu jakiejkolwiek kabiny do spalinówki? bo uruchamiam kolejne...
-
dziękuję bałodzo. ściema, znaczy siema!
-
jaka ściema? z czym?
-
No i na jakiej zasadzie bedzie dzialac Sm42....przeciez ma prądnice
-
zrobiłem że działa, na prąd i nie potrzebuje pantografu
-
skoro mi nie wierzycie, to wam podaję zawartość plików chk i mmd, co trzeba skopiować i jaki wpis. wszystko ma być w katalogu SM42(dynamic\PKP\SM42)
1. utworzyć plik 6D.chk i skopiować treść
// to jest plik z parametrami dla SM42
Param. Category=train M=74000 Vmax=90 PWR=404 SandCap=400
Dimensions: L=14.24 H=4.292 W=2.904 Cx=0.3
Wheels: D=1.100 AIM=4000 Tw=1.435 Axle=Bo'Bo' Ad=2.6 Bd=10.1 Rmin=80
Brake: BrakeType=Oerlikon NBpA=4 MBF=85.0 MaxBP=0.41 BCN=8 BCR=0.112 BCD=0.2 BCM=5.3 HiPP=0.5 LoPP=0.34 Vv=0.834 MinCP=0.75 MaxCP=0.85 CompressorSpeed=0.03
BuffCoupl. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.15 FmaxB=740 kC=4800 DmaxC=0.15 FmaxC=780 beta=0.58
Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake MCPN=13 SCPN=4 AutoRelay=No IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.8 -1 20 Pneumatic
0 0.5 -1 2 Pneumatic
1 0.46 -1 2 Pneumatic
2 0.42 -1 2 Pneumatic
3 0.38 -1 2 Pneumatic
4 0.34 -1 2 Pneumatic
5 0.29 -1 2 Pneumatic
6 0 -1 40 Pneumatic
Light: Light=Generator LGeneratorEngine=ElectricSeriesMotor LMaxVoltage=110 LMaxCurrent=155
Power: EnginePower=DieselEngine CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1200 MinH=0.38 MaxH=2.4 CSW=1.4
Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=15:86 WindingRes=0.15 nmax=800
MotorParamTable:
0 23.34 206 124 118
1 42.12 826 124 165
2 27.89 558 129 324
3 30.48 798 130 427
4 25.26 742 131 555
END-MPT
Circuit: CircuitRes=25.00 ImaxLo=200 ImaxHi=200 IminLo=100 IminHi=100
RList: Size=13 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=0.2
0 0 0 0 0
1 25.000 2 2 0
2 16.800 2 2 0
3 12.300 2 2 0
4 9.800 2 2 0
5 8.100 2 2 0
6 6.900 2 2 0
7 6.000 2 2 0
8 5.650 2 2 0
9 5.200 2 2 0
10 3.500 2 2 0
11 2.000 2 2 0
12 1.000 2 2 0
13 0.000 2 2 0
END-RL
2. utworzyć plik 6D.mmd i skopiować treść
models: SM42.t3d
animwheelprefix: wheel0
endmodels
sounds:
wheel_clatter: 70.0 -5.0 wheel-heavy.wav -2.4 wheel-heavy.wav 2.4 wheel-heavy.wav 5.0 wheel-heavy.wav end
engine: motor-sm42.wav 200.0 0.4 0.5 0.05 0.6 //normalized: AM/(PWR+nmax)
horn1: horn1-start.wav horn1.wav horn1-stop.wav 200
horn2: horn2-start.wav horn2.wav horn2-stop.wav 200
brake: brake_scr.wav 100.0 3000.0 -1.0
endsounds
internaldata:
ctrl: nastawnik.wav
buzzer: bzyczek.wav
tachoclock: hasler.wav
switch: switch.wav
relay: pss.wav
pneumaticrelay: pneumaticrelay.wav
couplerattach: couplerattach.wav
couplerdetach: couplerdetach.wav
ignition: ignition-sn61.wav
brakesound: brake.wav 1.0 0.4 0.2 0.9
slipperysound: brake-slipp.wav 2.0 0.2
airsound: hiss.wav 1000.0 -0.1
runningnoise: runningnoise.wav 1.0 0.0 1.0 0.2
engageslippery: runningnoisesn61.wav 1.0 0.7 0.5 0.8
mechspring: 100 0.02 0.2 0.2 0.03 0.15 0.02 0.01
cab1definition:
-1.55 1.9 -1.4 1.55 1.7 -0.2
driver1pos:
-0.7 2.7 -1.2
cab1model: kabina-sm03.t3d
cab2definition:
-1.1 1.5 -1.5 -1.4 1.0 -2.7
driver2pos:
0.0 3.0 1.0
cab2model: kabina-sm03.t3d
mainctrl: nastawnik rot -0.05 0.1 -0.05
dirkey: nawrotnik rot -0.1 0.01 0.15
brakectrl: kran_zasadniczy rot -0.05 0.0 -0.1
localbrake: kran_pomocniczy rot 0.05 0.0 0.3
ignitionkey: klucz rot 0.2 0.01 0.15
main_off_bt: stop01 mov -0.05 0 0.2
main_on_bt: start01 mov -0.05 0 0.2
antislip_bt: piasek mov -0.05 0 0.2
tachometer: speedknob rot 0.005448 -0.34 0
HVcurrent1: obrot rot 0.0022 0 0.3
engageratio: SprzegloKnob rot -0.41 0 0.4
maingearstatus: SkrzyniaKnob rot -0.4 0 0.5
brakepress: CylHamKnob rot 0.65 0 0
pipepress: PrzGlKnob rot 0.75 0 0
compressor: ZbGlKnob rot 0.75 0 0.2
clock: analog
cab0definition:
-1.1 1.5 -1.5 -1.4 1.0 -2.7
driver0pos:
0.0 3.0 1.0
cab0model: kabina-sm03.t3d
3. Skopiować z katalogu SM03
a) bitmapy
sm03-floor
sm03-fotelik
sm03-gray
sm03-gray2
sm03-grzejnik
sm03-ham
sm03-lampa
sm03-manoL
sm03-manoP
sm03-manoT
sm03-nast
sm03-okna
sm03-pulpit
sm03-pulpit2
sm03-szafa
sm03-top
sm03-wall
sm03-zawor
b) plik kabina-sm03.t3d
4.wpis
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174.bmp 6D 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
dla sprzęgu np. z wagonami
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174.bmp 6D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
dla prowadzenia ukrotnionego
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174.bmp 6D 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 SM42-175 dynamic PKP\SM42 sm42-174.bmp 6D 0.0 nobody 3 0 enddynamic
5. uwagi końcowe
A. nie zarzynajcie Stonki 20 węglarkami z węglem, ona ma tylko 404 kW,
B. nie piszcie, że w rzeczywistości inaczej jeździ, bo liczy się to że w ogóle jeździ,
C. nie piszcie, że kabina jest w złym miejscu,
D. działa na pewno na unoffie 160704, nie wiem jak na innych wersjach
-
A. nie zarzynajcie Stonki 20 węglarkami z węglem, ona ma tylko 404 kW,
590 kW ztcw
-
Pozostaje czekać aż jakiś modelaż zajmie się kabiną :).
Ale czy ten sposub to nie jest troche oszukanie programu? Jak bedzie wygladalo np.bocznikowanie przy 6 pozycji....i wiele innych zeczy inaczej przebiegajacych niz w elektrykach...
-
Hej!
Moim zdaniem to dobry pomysł. I tak pełen realizm będzie widoczny dopiero w "Nebuli", która pojawi się niewiadomo kiedy, zaś tę wersję można chyba swobodnie potraktować jako wersję do testów. Powstało wiele tras bez drutu (choćby i Całkowo reklamowane w innym wątku), a SM42 przydałaby się tam bardzo... Choćby i taka "na pół prawdziwa"...
Tworzenie takiego pojazdu to zawsze nowe doświadczenia w zakresie kabin i dźwięków.
Dziękując Autorowi za JUŻ, czekam na JESZCZE (kabina, dźwięki). Oczywiście, jeśli czas i możliwości pozwolą. Są przecież i inne priorytety.
Pozdrawiam!
-
A. nie zarzynajcie Stonki 20 węglarkami z węglem, ona ma tylko 404 kW,
590 kW ztcw
diesel ma 590kW, a 4 elektryki po 101kW czyli napędza ją tylko 404kW
a jakie wrażenia z jazdy?
-
Spośród spalinówek jeździ też gagar a niedługo su46
sposób na gagara
1. utworzyć plik m62.chk i skopiować treść
// to jest plik z parametrami dla ST44
Param. Category=train M=116000 Vmax=100 PWR=1270 SandCap=400
Dimensions: L=17.55 H=4.62 W=2.95 Cx=0.1
Wheels: D=1.05 Tw=1.435 AIM=300 Axle=Co'Co' Ad=4.2 Bd=8.6 Rmin=80 BearingType=Roll
Brake: BrakeType=Oerlikon NBpA=4 MBF=85.0 MaxBP=0.41 BCN=8 BCR=0.112 BCD=0.2 BCM=5.3 HiPP=0.5 LoPP=0.34 Vv=0.834 MinCP=0.75 MaxCP=0.85 CompressorSpeed=0.03
BuffCoupl. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.15 FmaxB=740 kC=4800 DmaxC=0.15 FmaxC=780 beta=0.58
Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake MCPN=30 SCPN=3 AutoRelay=No IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.8 -1 20 Pneumatic
0 0.5 -1 2 Pneumatic
1 0.46 -1 2 Pneumatic
2 0.42 -1 2 Pneumatic
3 0.38 -1 2 Pneumatic
4 0.34 -1 2 Pneumatic
5 0.29 -1 2 Pneumatic
6 0 -1 40 Pneumatic
Security: AwareSystem=Active,CabSignal AwareDelay=60 SoundSignalDelay=5 EmergencyBrakeDelay=6 RadioStop=Yes
Light: Light=Generator LGeneratorEngine=ElectricSeriesMotor LMaxVoltage=110 LMaxCurrent=155
Power: EnginePower=DieselEngine CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1500 MinH=0.38 MaxH=2.4 CSW=1.4
Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=24:85 WindingRes=0.15 nmax=1480
MotorParamTable:
0 26.84 122 140 60
1 27.52 180 131 74
2 24.92 177 123 92
3 23.24 173 118 98
END-MPT
Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=350 ImaxHi=350 IminLo=150 IminHi=150
RList: Size=30 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=50
0 0 0 0 0
1 24.00 1 6 0
2 21.00 1 6 0
3 18.20 1 6 0
4 15.60 1 6 0
5 13.20 1 6 0
6 11.00 1 6 0
7 9.00 1 6 0
8 7.20 1 6 0
9 5.60 1 6 0
10 4.20 1 6 0
11 3.00 1 6 0
12 2.00 1 6 0
13 1.20 1 6 0
14 0.60 1 6 0
15 0.20 1 6 0
16 0.00 1 6 0
17 5.60 2 3 0
18 4.20 2 3 0
19 3.00 2 3 0
20 2.00 2 3 0
21 1.20 2 3 0
22 0.60 2 3 0
23 0.20 2 3 0
24 0.00 2 3 0
25 3.00 3 2 0
26 2.00 3 2 0
27 1.20 3 2 0
28 0.60 3 2 0
29 0.20 3 2 0
30 0.00 3 2 0
END-RL
2. utworzyć plik m62.mmd i skopiować treść
models: m62.t3d
animwheelprefix: wheel0
endmodels
sounds:
wheel_clatter: 70 -6.0 wheel-SP45-1.wav -5.9 wheel-SP45-1.wav -1.8 wheel-SP45-1.wav 1.8 wheel-SP45-1.wav 5.9 wheel-SP45-1.wav 6.0 wheel-SP45-2.wav end
engine: dieselmotor_st44.wav 200.0 0.5 0.5 0.06 0.1
ventilator: rvent-eu07.wav 160.0 1.5 0.5 0.8 0.6
brake: brake-scr.wav 100.0 5000.0 -1.0
derail: derail.wav 200
horn1: horn1-start.wav horn1.wav horn1-stop.wav 200
horn2: horn2-start.wav horn2.wav horn2-stop.wav 200
compressor: compressor-start.wav,compressor.wav,compressor-stop.wav 100
small-compressor: s-compressor-start.wav,s-compressor.wav,s-compressor-stop.wav 100
endsounds
internaldata:
ctrl: nastawnik.wav
buzzer: bzyczek.wav
tachoclock: hasler.wav
switch: switch.wav
relay: relay.wav
pneumaticrelay: pneumaticrelay.wav
couplerattach: couplerattach.wav
couplerdetach: couplerdetach.wav
brakesound: brake.wav 1.0 0.4 0.2 0.9
slipperysound: brake-slipp.wav 2.0 0.2
airsound: hiss.wav 1000.0 -0.1
runningnoise: runningnoise.wav 1.5 0.0 2.0 0.05
mechspring: 100 0.02 0.2 0.2 0.03 0.15 0.02 0.01
cab1definition:
-1.6 1.4 5.1 1.6 1.4 5.8
driver1pos:
-0.6 3.0 5.5
cab1model: kabinaA.t3d
cab2definition:
-1.6 1.4 -5.8 1.6 1.4 -5.1
driver2pos:
0.6 3.0 -5.5
cab2model: kabinaB.t3d
mainctrl: nastawnikpodst rot -0.022 0.0 0.15
scndctrl: bocznikpodst rot 0.053 0.0 0.15
dirkey: kluczpodst rot 0.05 0.01 0.15
brakectrl: kran_zasadniczy rot 0.073 0.0 0.15
localbrake: kran_pomocniczy rot 0.05 0.0 0.3
brakeprofile_sw: przelacznik-hamulec-typ rot 1.0 0.0 0.2
maxcurrent_sw: przelacznik-prad-rozruchu rot -0.25 0.0 0.2
main_off_bt: przycisk-szybki-off mov -0.005 0 0.2
main_on_bt: przycisk-szybki-on mov -0.005 0 0.2
security_reset_bt: Przycisk-czuwak mov -0.005 0 0.2
releaser_bt: Przycisk-odluzniacz mov -0.005 0 0.25
antislip_bt: Przycisk-antyposlizg mov -0.005 0 0.2
fuse_bt: przycisk-roznicowy-i-nadmiarowy-silnikow mov -0.005 0 0.2
compressor_sw: SW-sprezarka rot -0.2 0 0.2
converter_sw: SW-przetwornica rot -0.2 0 0.2
tachometer: speedknob rot 0.005448 -0.34 0
HVcurrent1: I1Knob mov 0.000250 0 0.3
HVcurrent2: I2Knob mov 0.000125 0 0.3
Hvoltage: UTKnob mov 0.000023 0 0.3
Lvoltage: UBKnob mov 0.000812 0 0.3
brakepress: CylHamKnob rot 0.79 0 0
pipepress: PrzGlKnob rot 0.74 0 0
compressor: ZbGlKnob rot 0.45 0 0
clock: analog
i-slippery: poslizg
i-contactors: styczn
i-conv_ovld: nadm_przetw
i-diff_relay: przek_rozn
i-motor_ovld: nadm_siln
i-mainbreaker: wyl_szybk
i-vent_ovld: nadm_went
i-comp_ovld: nadm_spr
i-resistors: opory
i-highcurrent: wys_rozr
i-security_aware: czuwak
i-security_cabsignal: shp
cab0definition:
-0.4 1.5 -4.8 0.4 1.5 4.8
driver0pos:
0.0 3.0 1.0
cab0model: korytarz.t3d
3. Skopiować z katalogu EU07
a)wszystkie bitmapy(bmp) oprócz
eu06-**
eu07-***
et41-***
ep07-***
x03E-podwozie
ldr-eu07
b)wszystkie targi(tga) oprócz wózków(wózek....)
c) pliki(zmienić nazwę na)
kabina-eu07-a.t3d(kabinaA.t3d)
kabina-eu07-b.t3d(kabinaB.t3d)
korytarz.t3d
Ważne! w kabinach należy podmienić tacho.tga na tacho120.tga
4.wpis
node -1 0 ST44-199 dynamic PKP\ST44 st44-199.bmp m62 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
dla sprzęgu np. z wagonami
node -1 0 ST44-199 dynamic PKP\ST44 st44-199.bmp m62 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
dla prowadzenia ukrotnionego
node -1 0 ST42-089 dynamic PKP\ST44 st44-089.bmp m62 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ST44-199 dynamic PKP\ST44 st44-199.bmp m62 0.0 nobody 3 0 enddynamic
-
Spośród spalinówek jeździ też gagar a niedługo su46
sposób na gagara
1. utworzyć plik m62.chk i skopiować treść
// to jest plik z parametrami dla ST44
Param. Category=train M=116000 Vmax=100 PWR=1270 SandCap=400
Dimensions: L=17.55 H=4.62 W=2.95 Cx=0.1
Wheels: D=1.05 Tw=1.435 AIM=300 Axle=Co'Co' Ad=4.2 Bd=8.6 Rmin=80 BearingType=Roll
Brake: BrakeType=Oerlikon NBpA=4 MBF=85.0 MaxBP=0.41 BCN=8 BCR=0.112 BCD=0.2 BCM=5.3 HiPP=0.5 LoPP=0.34 Vv=0.834 MinCP=0.75 MaxCP=0.85 CompressorSpeed=0.03
BuffCoupl. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.15 FmaxB=740 kC=4800 DmaxC=0.15 FmaxC=780 beta=0.58
Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake MCPN=30 SCPN=3 AutoRelay=No IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.8 -1 20 Pneumatic
0 0.5 -1 2 Pneumatic
1 0.46 -1 2 Pneumatic
2 0.42 -1 2 Pneumatic
3 0.38 -1 2 Pneumatic
4 0.34 -1 2 Pneumatic
5 0.29 -1 2 Pneumatic
6 0 -1 40 Pneumatic
Security: AwareSystem=Active,CabSignal AwareDelay=60 SoundSignalDelay=5 EmergencyBrakeDelay=6 RadioStop=Yes
Light: Light=Generator LGeneratorEngine=ElectricSeriesMotor LMaxVoltage=110 LMaxCurrent=155
Power: EnginePower=DieselEngine CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1500 MinH=0.38 MaxH=2.4 CSW=1.4
Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=24:85 WindingRes=0.15 nmax=1480
MotorParamTable:
0 26.84 122 140 60
1 27.52 180 131 74
2 24.92 177 123 92
3 23.24 173 118 98
END-MPT
Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=350 ImaxHi=350 IminLo=150 IminHi=150
RList: Size=30 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=50
0 0 0 0 0
1 24.00 1 6 0
2 21.00 1 6 0
3 18.20 1 6 0
4 15.60 1 6 0
5 13.20 1 6 0
6 11.00 1 6 0
7 9.00 1 6 0
8 7.20 1 6 0
9 5.60 1 6 0
10 4.20 1 6 0
11 3.00 1 6 0
12 2.00 1 6 0
13 1.20 1 6 0
14 0.60 1 6 0
15 0.20 1 6 0
16 0.00 1 6 0
17 5.60 2 3 0
18 4.20 2 3 0
19 3.00 2 3 0
20 2.00 2 3 0
21 1.20 2 3 0
22 0.60 2 3 0
23 0.20 2 3 0
24 0.00 2 3 0
25 3.00 3 2 0
26 2.00 3 2 0
27 1.20 3 2 0
28 0.60 3 2 0
29 0.20 3 2 0
30 0.00 3 2 0
END-RL
2. utworzyć plik m62.mmd i skopiować treść
models: m62.t3d
animwheelprefix: wheel0
endmodels
sounds:
wheel_clatter: 70 -6.0 wheel-SP45-1.wav -5.9 wheel-SP45-1.wav -1.8 wheel-SP45-1.wav 1.8 wheel-SP45-1.wav 5.9 wheel-SP45-1.wav 6.0 wheel-SP45-2.wav end
engine: dieselmotor_st44.wav 200.0 0.5 0.5 0.06 0.1
ventilator: rvent-eu07.wav 160.0 1.5 0.5 0.8 0.6
brake: brake-scr.wav 100.0 5000.0 -1.0
derail: derail.wav 200
horn1: horn1-start.wav horn1.wav horn1-stop.wav 200
horn2: horn2-start.wav horn2.wav horn2-stop.wav 200
compressor: compressor-start.wav,compressor.wav,compressor-stop.wav 100
small-compressor: s-compressor-start.wav,s-compressor.wav,s-compressor-stop.wav 100
endsounds
internaldata:
ctrl: nastawnik.wav
buzzer: bzyczek.wav
tachoclock: hasler.wav
switch: switch.wav
relay: relay.wav
pneumaticrelay: pneumaticrelay.wav
couplerattach: couplerattach.wav
couplerdetach: couplerdetach.wav
brakesound: brake.wav 1.0 0.4 0.2 0.9
slipperysound: brake-slipp.wav 2.0 0.2
airsound: hiss.wav 1000.0 -0.1
runningnoise: runningnoise.wav 1.5 0.0 2.0 0.05
mechspring: 100 0.02 0.2 0.2 0.03 0.15 0.02 0.01
cab1definition:
-1.6 1.4 5.1 1.6 1.4 5.8
driver1pos:
-0.6 3.0 5.5
cab1model: kabinaA.t3d
cab2definition:
-1.6 1.4 -5.8 1.6 1.4 -5.1
driver2pos:
0.6 3.0 -5.5
cab2model: kabinaB.t3d
mainctrl: nastawnikpodst rot -0.022 0.0 0.15
scndctrl: bocznikpodst rot 0.053 0.0 0.15
dirkey: kluczpodst rot 0.05 0.01 0.15
brakectrl: kran_zasadniczy rot 0.073 0.0 0.15
localbrake: kran_pomocniczy rot 0.05 0.0 0.3
brakeprofile_sw: przelacznik-hamulec-typ rot 1.0 0.0 0.2
maxcurrent_sw: przelacznik-prad-rozruchu rot -0.25 0.0 0.2
main_off_bt: przycisk-szybki-off mov -0.005 0 0.2
main_on_bt: przycisk-szybki-on mov -0.005 0 0.2
security_reset_bt: Przycisk-czuwak mov -0.005 0 0.2
releaser_bt: Przycisk-odluzniacz mov -0.005 0 0.25
antislip_bt: Przycisk-antyposlizg mov -0.005 0 0.2
fuse_bt: przycisk-roznicowy-i-nadmiarowy-silnikow mov -0.005 0 0.2
compressor_sw: SW-sprezarka rot -0.2 0 0.2
converter_sw: SW-przetwornica rot -0.2 0 0.2
tachometer: speedknob rot 0.005448 -0.34 0
HVcurrent1: I1Knob mov 0.000250 0 0.3
HVcurrent2: I2Knob mov 0.000125 0 0.3
Hvoltage: UTKnob mov 0.000023 0 0.3
Lvoltage: UBKnob mov 0.000812 0 0.3
brakepress: CylHamKnob rot 0.79 0 0
pipepress: PrzGlKnob rot 0.74 0 0
compressor: ZbGlKnob rot 0.45 0 0
clock: analog
i-slippery: poslizg
i-contactors: styczn
i-conv_ovld: nadm_przetw
i-diff_relay: przek_rozn
i-motor_ovld: nadm_siln
i-mainbreaker: wyl_szybk
i-vent_ovld: nadm_went
i-comp_ovld: nadm_spr
i-resistors: opory
i-highcurrent: wys_rozr
i-security_aware: czuwak
i-security_cabsignal: shp
cab0definition:
-0.4 1.5 -4.8 0.4 1.5 4.8
driver0pos:
0.0 3.0 1.0
cab0model: korytarz.t3d
3. Skopiować z katalogu EU07
a)wszystkie bitmapy(bmp) oprócz
eu06-**
eu07-***
et41-***
ep07-***
x03E-podwozie
ldr-eu07
b)wszystkie targi(tga) oprócz wózków(wózek....)
c) pliki(zmienić nazwę na)
kabina-eu07-a.t3d(kabinaA.t3d)
kabina-eu07-b.t3d(kabinaB.t3d)
korytarz.t3d
Ważne! w kabinach należy podmienić tacho.tga na tacho120.tga
4.wpis
node -1 0 ST44-199 dynamic PKP\ST44 st44-199.bmp m62 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
dla sprzęgu np. z wagonami
node -1 0 ST44-199 dynamic PKP\ST44 st44-199.bmp m62 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
dla prowadzenia ukrotnionego
node -1 0 ST42-089 dynamic PKP\ST44 st44-089.bmp m62 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ST44-199 dynamic PKP\ST44 st44-199.bmp m62 0.0 nobody 3 0 enddynamic
-
Ja rowniez jak najbardziej popieram uproszczone fizyki do spalinowek. Ja wiem ze to jest symulator i ma odzwierciedlac rzeczywistosc ale na ta rzeczywistosc trzeba czekac do nebuli :) Cierpliwosci mam duzo, jednak jezdzenie Ganzem jako jedynym lokiem spalinowym robi sie troszeczke dziwnie monotonne. Do Calkowa jak najbardziej potrzebny jest tabor spalinowy i ciesze sie ze ktos sie podjal napisania uproszczonej fizyki.
Jednak mam duuze ALE
Cos nie tak z ta fizyka bo mialem na haku 2 wagony i po rozpedzeniu sie do okolo 30 krach i non stop sie dusi. Moze nie potrafie prowadzic SMrodka albo tez cos jednak jest nie tak w fizyce.
Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesow w spalinowkach:)
BTW sa dwa te same posty niech ktos to skasuje
-
Ee, no chwila.
ST44 NIE ma sterowania UKROTNIONEGO!
Jeśli dacie sprzęg "7" to gagara sie nie odczepi. Ale skład sie odczepi.
Pozdrawiam.
-
tak a dlaczego w patch unoff 160704 nie ma freefly?
-
ST44 NIE ma sterowania UKROTNIONEGO!
Jak nie ma jak ma? A od czego sa te dwa pipsztoki na czole?
-
Jednak mam duuze ALE
Cos nie tak z ta fizyka bo mialem na haku 2 wagony i po rozpedzeniu sie do okolo 30 krach i non stop sie dusi. Moze nie potrafie prowadzic SMrodka albo tez cos jednak jest nie tak w fizyce.
Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesow w spalinowkach:)
BTW sa dwa te same posty niech ktos to skasuje
tak sie dzieje na pliku exe z patcha 060804 czyli nieoficjalnego patcha do nieoficjalnego patcha ;-) na wersji 160704 chodzi dobrze.
-
EErm.. jakie pipsztoki na czele ? No chyba że pod czołem lokomotywy, bo ja na czole to widzę tylko lampy, wlot powietrza i literki :) Sq1mhv - ST44 MA sterowanie wielokrotne. Jakzeby inaczej były takie npopularne ST44 w ukrotnieniu ?
-
EErm.. jakie pipsztoki na czele ?
No ma dwa takie hmmm.. pryszcze... nie... nie wiem jak to nazwac. ;>
-
Tia... To odpal sobie MaSzynę i zobacz, że nie ma :>
-
sq1mhv poczytaj dobrze literature zanim zaczniesz wciskac ludziom ciemnote. Poszukaj dobrze na googlach to znajdziesz.
-
No rzeczywiście ma, ale na niskich numerach.
-
No rzeczywiście ma, ale na niskich numerach.
Taaak...A na LHS jezdza "na radio", nie ?:P
-
A z resztą nie wiem, czy ma sterowanie wielokrotne, czy nie ;) Bo w MaSzynie gagarin nie ma sterowania wielokrotnego.
-
http://flashbacktrucker.w.interia.pl/st44wielokrotne.jpg czy to o to chodzi ?
-
Tak, to właśnie to! - gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego. W każdym znajduje sie 31 styków które odpowiadają 31 przewodów i styków w sprzęgu (przewodzie) st.w. Łączy sie je lewe gniazdo lokomotywy prowadzącej z lewym gniazdem lokomotywy 2 oraz prawe 1 z prawym 2... szczegóły w ksiażce "Lokomotywy Spalinowe serii ST44" E. Domański Z.Ożóg
-
aby pojeździć SM31 należy przekopiować te same pliki do katalogu SM31(a nie SM42)
utworzyć plik 411D.chk, treść:
// to jest plik z parametrami dla SM31
Param. Category=train M=116400 Vmax=80 PWR=880 SandCap=400
Dimensions: L=17.00 H=4.292 W=2.904 Cx=0.3
Wheels: D=1.100 AIM=4000 Tw=1.435 Axle=Co'Co' Ad=2.6 Bd=13.1 Rmin=80
Brake: BrakeType=Oerlikon NBpA=4 MBF=85.0 MaxBP=0.41 BCN=8 BCR=0.112 BCD=0.2 BCM=5.3 HiPP=0.5 LoPP=0.34 Vv=0.834 MinCP=0.75 MaxCP=0.85 CompressorSpeed=0.03
BuffCoupl. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.15 FmaxB=740 kC=4800 DmaxC=0.15 FmaxC=780 beta=0.58
Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake MCPN=8 SCPN=3 AutoRelay=No IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.8 -1 20 Pneumatic
0 0.5 -1 2 Pneumatic
1 0.46 -1 2 Pneumatic
2 0.42 -1 2 Pneumatic
3 0.38 -1 2 Pneumatic
4 0.34 -1 2 Pneumatic
5 0.29 -1 2 Pneumatic
6 0 -1 40 Pneumatic
Light: Light=Generator LGeneratorEngine=ElectricSeriesMotor LMaxVoltage=110 LMaxCurrent=155
Power: EnginePower=DieselEngine CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1200 MinH=0.38 MaxH=2.4 CSW=1.4
Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=14:87 WindingRes=0.15 nmax=800
MotorParamTable:
0 23.34 206 124 118
1 42.12 826 124 165
2 27.89 558 129 324
3 30.48 798 130 427
END-MPT
Circuit: CircuitRes=13.40 ImaxLo=200 ImaxHi=200 IminLo=100 IminHi=100
RList: Size=8 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=0.2
0 0 0 0 0
1 25.000 3 2 0
2 16.800 3 2 0
3 12.300 3 2 0
4 8.100 3 2 0
4 5.200 3 2 0
6 3.500 3 2 0
7 1.000 3 2 0
8 0.000 3 2 0
END-RL
utworzyć 411D.mmd, treść
models: 411D.t3d
animwheelprefix: wheel0
endmodels
sounds:
wheel_clatter: 70 -6.2 wheel-SP45-1.wav -4.7 wheel-SP45-1.wav -3.2 wheel-SP45-1.wav 3.2 wheel-SP45-1.wav 4.7 wheel-SP45-1.wav 6.2 wheel-SP45-1.wav end
engine: dieselmotor_st44.wav 200.0 0.5 0.5 0.06 0.1 //normalized: AM/(PWR+nmax)
ventilator: rvent-eu07.wav 160.0 1.5 0.5 0.8 0.6 //normalized: AM/RVentnmax FM/RVentnmax
brake: brake-scr.wav 100.0 5000.0 -1.0
derail: derail.wav 200
horn1: horn1-start.wav horn1.wav horn1-stop.wav 200
horn2: horn2-start.wav horn2.wav horn2-stop.wav 200
compressor: compressor-start.wav,compressor.wav,compressor-stop.wav 100
small-compressor: s-compressor-start.wav,s-compressor.wav,s-compressor-stop.wav 100
endsounds
internaldata:
ctrl: nastawnik.wav
buzzer: bzyczek.wav
tachoclock: hasler.wav
switch: switch.wav
relay: relay.wav
pneumaticrelay: pneumaticrelay.wav
couplerattach: couplerattach.wav
couplerdetach: couplerdetach.wav
brakesound: brake.wav 1.0 0.4 0.2 0.9
slipperysound: brake-slipp.wav 2.0 0.2
airsound: hiss.wav 1000.0 -0.1
runningnoise: runningnoise.wav 1.5 0.0 2.0 0.05
mechspring: 100 0.02 0.2 0.2 0.03 0.15 0.02 0.01
cab1definition:
-1.55 1.9 -1.4 1.55 1.7 -0.2
driver1pos:
-0.7 2.7 -1.2
cab1model: kabina-sm03.t3d
cab2definition:
-1.1 1.5 -1.5 -1.4 1.0 -2.7
driver2pos:
0.0 3.0 1.0
cab2model: kabina-sm03.t3d
mainctrl: nastawnik rot -0.05 0.1 -0.05
dirkey: nawrotnik rot -0.1 0.01 0.15
brakectrl: kran_zasadniczy rot -0.05 0.0 -0.1
localbrake: kran_pomocniczy rot 0.05 0.0 0.3
ignitionkey: klucz rot 0.2 0.01 0.15
main_off_bt: stop01 mov -0.05 0 0.2
main_on_bt: start01 mov -0.05 0 0.2
antislip_bt: piasek mov -0.05 0 0.2
tachometer: speedknob rot 0.005448 -0.34 0
HVcurrent1: obrot rot 0.0022 0 0.3
engageratio: SprzegloKnob rot -0.41 0 0.4
maingearstatus: SkrzyniaKnob rot -0.4 0 0.5
brakepress: CylHamKnob rot 0.65 0 0
pipepress: PrzGlKnob rot 0.75 0 0
compressor: ZbGlKnob rot 0.75 0 0.2
clock: analog
cab0definition:
-1.1 1.5 -1.5 -1.4 1.0 -2.7
driver0pos:
0.0 3.0 1.0
//nazwa modelu korytarza
cab0model: kabina-sm03.t3d
Wpisy wyglądają tak:
dla samej lokomotywy
node -1 0 SM31-074 dynamic PKP\SM31 sm31-074.bmp 411D 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
dla lokomotywy ze sprzęgiem
node -1 0 SM31-074 dynamic PKP\SM31 sm31-074.bmp 411D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
zgodnie z oznaczeniem nie ma sterowania wielokrotnego:
SM31 - lokomotywa spalinowa do pracy manewrowej z drugiej serii z przekładnią elektryczną i sterowaniem pojedyńczyczym
aby w start.exe była widoczna należy dodać w pliku dynamic\PKP\dynamic.dat linie
411D
SM31
1
po każdej lokomotywie musi być odstęp(pusta linia)
poniważ niektórzy mają problemy z SM42 i ST44 podaję wpisy dla tych lokomotyw w dynamic\PKP\dynamic.dat
6D
SM42
1
M62
ST44
1
!!POPRAWKA!!
w pliku 6D.chk
zamiast linii
Circuit: CircuitRes=25.00 ImaxLo=200 ImaxHi=200 IminLo=100 IminHi=100
powinno być
Circuit: CircuitRes=13.25 ImaxLo=200 ImaxHi=200 IminLo=100 IminHi=100
niestety, SU46 powoduje problemy i na rawzie nie będę jej wypuszczał
-
W realu gagar ma sterowanie wielokrotne.
-
W realu gagar ma sterowanie wielokrotne.
wiemy
-
zauważyłem, ze adminów w ogóle nie obchodzi ten temat, może dlatego, że to co robicie, to nie symulacja?
-
zauważyłem, ze adminów w ogóle nie obchodzi ten temat, może dlatego, że to co robicie, to nie symulacja?
Od zawsze bylo mowione ze na starym enginie nie mozna uruchomic lokomotyw spalinowych...Pojawia sie problem z pradnica...To co robi kolega to jest zwykla prowizorka majaca na celu uszczesliwienie parunastu osob ;]
-
zauważyłem, ze adminów w ogóle nie obchodzi ten temat, może dlatego, że to co robicie, to nie symulacja?
Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma! Może i nie jest (jeszcze) ale poki co pobawić sie można - zmierza to w dobrym kierunku
-
Od zawsze bylo mowione ze na starym enginie nie mozna uruchomic lokomotyw spalinowych...Pojawia sie problem z pradnica...To co robi kolega to jest zwykla prowizorka majaca na celu uszczesliwienie parunastu osob ;]
ale lepsze to niż nic...
-
A z resztą nie wiem, czy ma sterowanie wielokrotne, czy nie ;) Bo w MaSzynie gagarin nie ma sterowania wielokrotnego.
W MaSzynie KAŻDY lok, jeśli tylko odpowiednio go umieścić w scenerii, MA sterowanie wielokrotne.
-
zauważyłem, ze adminów w ogóle nie obchodzi ten temat, może dlatego, że to co robicie, to nie symulacja?
Od zawsze bylo mowione ze na starym enginie nie mozna uruchomic lokomotyw spalinowych...Pojawia sie problem z pradnica...To co robi kolega to jest zwykla prowizorka majaca na celu uszczesliwienie parunastu osob ;]
No nie wiem czy tylku parunastu... chyba trochę wiecej ludzi z tego forum interesuje sie równiez trakcja spalinowa? Bo ja np. wole bardziej spalinową bo sie na niej "wychowałem" ale nie mówie ze elektrycznej nie lubie.
-
zauważyłem, ze adminów w ogóle nie obchodzi ten temat, może dlatego, że to co robicie, to nie symulacja?
Od zawsze bylo mowione ze na starym enginie nie mozna uruchomic lokomotyw spalinowych...Pojawia sie problem z pradnica...To co robi kolega to jest zwykla prowizorka majaca na celu uszczesliwienie parunastu osob ;]
No nie wiem czy tylku parunastu... chyba trochę wiecej ludzi z tego forum interesuje sie równiez trakcja spalinowa? Bo ja np. wole bardziej spalinową bo sie na niej "wychowałem" ale nie mówie ze elektrycznej nie lubie.
No dobra, dla kilkudziesieciu ?:)))
-
z prądnicą kombinowałem, ale potrzebne są akumulatory, a jak sie je da to na nich jeździ a prądnica nie działa...
-
Ja rowniez jak najbardziej popieram uproszczone fizyki do spalinowek.
Jednak mam duuze ALE
Cos nie tak z ta fizyka bo mialem na haku 2 wagony i po rozpedzeniu sie do okolo 30 krach i non stop sie dusi. Moze nie potrafie prowadzic SMrodka albo tez cos jednak jest nie tak w fizyce.
Stonka dusi sie bo wywalają styczniki liniowe, dzieje sie tak bo silniki przekraczają maksymalne obroty. W .chk jest wpisane cos takiego :
Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=14:87 WindingRes=0.15 nmax=800
trzeba podmienic np na nmax=3000 i bedzie okej.
Wlasnie dzisiaj zabralem sie sa SU45, jezdzi nawet ladnie na podmienionej fizyce z SM41. Wstawilem kabine od ET22 (2 okna z przodu), którą leciutko poprawilem tak ze nie wystaje z loka.
@youby
masz moze, albo moglbys zrobic parametry dla SU45 ??? Bo cos mi sie tutaj nie do konca zgadza tym bardziej ze silniki trakcyjne sa na 350V a nie 1500V :>
-
mogę pokombinować, ale nie obiecuję cudów. ktoś zrobił fizykę(parametry) do SM41?
-
Spróbuj z parametrami dla Gagara. czasu nie maiłem żeby się zająć to pewien nie jestem , ale powinno być dobrze
-
Tak czy inaczej podoba mi się to, co robicie :) z pewnością Wasze działania zmotywują innych do robienia kabin innych loków spalinowych. Oby tak dalej. Ja od zawsze marzyłem poprowadzić SP47 - no może chociaż w maszynie mi się to ziści...
Popieram Wasze pomysły i zyczę wytrwałości.
Tak trzymac.
Pozdrawiam.
-
EP08: Mozesz pojeździc w TRS2004. Jakbym dostał model Su46 to moze bym dostał motywacji na naukę możliwości GMAXa, poprawiłbym reflektory (bo są za wysoko) i zrobiłbym kabinkę, na razie pewnie betę..
-
z SP47 może być problem, bo jest wycofana z eksploatacji(chyba całkowicie) i będą problemy ze zrobieniem zdjęć
-
To się teksturę w paincie przerobi, na taką mniej więcej. Wystarczy przecież tylko jedna fota kolorowa, bo niestety ta w Atlasie lokomotyw jest czarno-biała.
[edit]: No i wystraczyło wklepać w gugla:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=48478
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=4075
:)
-
http://members.lycos.co.uk/nicolassg29/ramki/poczatek.htm
Z tąd można ściągnąć teksturkę SP47-001.
(http://members.lycos.co.uk/nicolassg29/ramki/data/tekstury/tekstu12.jpg)
http://members.lycos.co.uk/nicolassg29/ramki/data/tekstury/pliki/sp47-001_dwa.zip
-
Jedna lokomotywa istnieje > SP47-001 > Skansen Parowozownia Kościerzyna ale już w standardowym malowaniu (zielonym, zółte czoło).
http://info.fuw.edu.pl/~jareks/pekape/htmls/sp47.htm
-
Zawsze można oglądnąć książkę pt. ,,Lokomotywy spalinowe produkcji HCP'' . Jest tam kilka zdjęć (kolorowych!) SP47-001 w starym malowaniu, SP47-002, są tam wszystkie życiorysy SP45, SU46 i SP47.
-
Może któryś z szanownych kolegó w zdradzi te tajemnice i powie skąd takie materiały zdobyć? Od dłuższego czasu szukam tego legendarnego Atlasu lokomotyw i tego typu książek. Całe serie wychodziły o lokomotywach eu07 et21 i spalinkach. Nie każdy ma wtyki na PKP i nie każdy ma możliwość "po znajomości" coś takiego zdobyć.
-
Odwiedź www.kolpress.pl i będziesz mógł zamówić te Lokomotywy Spalinowe Produkcji HCP przez neta, ale cena jest dosc wysoka - 80 zł. Ja trafiłem i Atlas i Lokomotywy w ksiągarni w Krakowie przy ulicy Podwale (ta księgarnia zaraz przy sklepie z zabawkami na rogu). Tyle że były to ostatnie egzemplarze, wchodziłem potem do tej księgarni i już nic nie było. Mówiąc szczerze nie wiem gdzie teraz kupić Atlas, moja ciocia gdzieś jeszcze szukała dla swojego znajomego i nie było.
-
Atlas Lokomotyw - albo Muzeum Techniki w PKiN
albo http://www.makieta.pl
-
Skopiowałem pliki SM42-174 dokladnie do katalogu Sm42..wszystko według opisu You By..ale program wywala mi bład dokładnie Comod load dynamic obiekt SM42-174 from pkp\SM 6d Error=8 @.0 Czemu czy popełniłem jakis bład /?
Wstawiłem go w testowo-2 i w nowe Całkowo wszędzie to samo???
to samo zSM-31..!!!
Gdzie popełniam błąd w Start exe je widze ale w Log.. mam taki wpis;
Ground init OK
Player train init: sm42-174
Player train init failed!
Prosze o pomoc!!!
Pozdrawiam do milego...!
-
Witam.
Zakładając że kolega skopiował pliki do właściwego katalogu podaje wpis do dowolnej scenerii:
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 6D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Oraz aby kolega widział SM42 w starterze podaje wpiś do pliku Dynamic.dat
6D
SM42
2
Powinno działać prawidłowo.
Dodatkowo polecam zapoznanie się z artykułem dotyczącym składów i wpisów, który znajduje się tu > http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2451
Pozdrawiam.
-
Witam ponownie. Z tego co mi wiadomo to nie. Możesz zaczynać w kabinie headdriver lub reardriver tzn bedziesz odwrócony wewnatrz kabiny ale modelu tak nie odwrócisz. Mi tez by sie to przydało. Lok stoi przodem do kierunku toru (podobno). Niewiem jak Ci to napisać. Ale we wpisie do scenerii nie odwrocisz modelu.
Pozdrowionka równierz świateczne.
-
ej u mnie w miejscu, gdzie sie wybiera sklad do kierowania lokomotywa (sm42 lub st44) wogle sie nie pokazuje
dlaczego?!
-
Witam ponownie. Z tego co mi wiadomo to nie. Możesz zaczynać w kabinie headdriver lub reardriver tzn bedziesz odwrócony wewnatrz kabiny ale modelu tak nie odwrócisz. Mi tez by sie to przydało. Lok stoi przodem do kierunku toru (podobno). Niewiem jak Ci to napisać. Ale we wpisie do scenerii nie odwrocisz modelu.
Pozdrowionka równierz świateczne.
Loka można odwrócić usuwając tor na którym stoi i kładąc go ponownie od drugiej strony.
-
ej u mnie w miejscu, gdzie sie wybiera sklad do kierowania lokomotywa (sm42 lub st44) wogle sie nie pokazuje
dlaczego?!
-
Witam.
Kurak lokomotywami spalinowo-elektrycznymi się w obecnej wersji nie jeździ z kilku powodów a najważniejsze to:
1. brak kabin
2. brak fizyki.
Tak więdz musisz się zadowolic tym co jest.
Pozdrawiam.
-
ej u mnie w miejscu, gdzie sie wybiera sklad do kierowania lokomotywa (sm42 lub st44) wogle sie nie pokazuje
dlaczego?!
Kolega EP08_015 pisał o tym 2 posty wyżej. W katalogu dynamic\PKP znajduje się plik dynamic.dat. Otwórz go za pomocą np. notatnika i na końcu dodaj wpis:
6D
SM42
2
Powinno działać.
-
Oczywiście przypominam iż nie jest to autentyczna fizyka z SM42 a jedynie pseudo fizyka, nawet nie jej namiastka. Równiedobrze można pojechać na SM42 bez uruchamiania silnika spalinowego :( no i pozatym pomijam bardzo mocno raczkujący model kabinya i tym że lepiej się hamuje całym pociagiem złozonym np z 10 wagonów pasażerskich hamulcem dodatkowym lokomotywy niż zespolonym :(
A to tak na wypadek jesli ktoś zacznie zadawac pytania w stylu "dlaczego" "coś" jest nie tak jak powinno.
Dla tych co jeszcze nie wiedzą - OFICJALNIE NIEMA OBSŁUGI MODELU LOKOMOTYWY SPALINOWEJ Z PRZEKŁADNIĄ ELEKTRYCZNA.
-
trudno. I tak mam to o czym zawsze marzyłem: jeździć dowoli eu07
-
A co to jest ten cały unoff 160704?
-
...i skąd ściągnąć unoffa 160704?
Jaki wpis do Dynamic.dat ma mieć sm03?
-
ej u mnie w miejscu, gdzie sie wybiera sklad do kierowania lokomotywa (sm42 lub st44) wogle sie nie pokazuje
dlaczego?!
musisz dodać ten wagon do tego składy i powinno pomóc!!
node 800 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 3 5 Passengers enddynamic
-
...i skąd ściągnąć unoffa 160704?
Jaki wpis do Dynamic.dat ma mieć sm03?
masz tu http://www.eu07.pl/pliki/eu07-160704-unoff.rar
wpis do Dynamic.dat sm03
LS150
SM03
2
-
Witam ponownie. Z tego co mi wiadomo to nie. Możesz zaczynać w kabinie headdriver lub reardriver tzn bedziesz odwrócony wewnatrz kabiny ale modelu tak nie odwrócisz. Mi tez by sie to przydało. Lok stoi przodem do kierunku toru (podobno). Niewiem jak Ci to napisać. Ale we wpisie do scenerii nie odwrocisz modelu.
Pozdrowionka równierz świateczne.
Loka można odwrócić usuwając tor na którym stoi i kładąc go ponownie od drugiej strony.
Sorki ale mam pytanko. Jak można usunąć a potem położyć ponownie tor odwrotnie?:/
-
A mi wyszlo to > http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/sm42x2.jpg
i nie odwracalem toru :)
-
Jak można usunąć a potem położyć ponownie tor odwrotnie?:/
W notatniku znajdź ten tor i zamień współrzędne początku toru z jego końcem (point1 <=> point2). Chyba powinno działać.
-
A mi wyszlo to > http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/sm42x2.jpg
i nie odwracalem toru :)
Jak Ty to zrobiłeś ????????????
-
A mi wyszlo to > http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/sm42x2.jpg
i nie odwracalem toru :)
Jak Ty to zrobiłeś ????????????
Obrocil model ;-)
-
No to jak obrócić model?
-
ja sobie obróciłem SM31, to trzeba kilka rzeczy w pierwszym transform dać na przeciwne i światłom zmienić nazwy, bo trochę źle działają
-
Ale co zmienic trzeba no i jak? Bo ja sie wogole nieznam na robieniu modeli,tras itp. no i nie wiem o co chodzi...[/code]
-
Ale co zmienic trzeba? [/code]
Pewnie jakies parametry ;-) Nie mam pojecia... Zapytaj Epka na PM...
-
Ale co zmienic trzeba? [/code]
Pewnie jakies parametry ;-) Nie mam pojecia... Zapytaj Epka na PM...
ZTCP to otwierasz model ".t3d" i pierwszym transformie dajesz na przeciwne(1) chyba
1 0 0 0
0 0 0 0
0 1 0 0
0 1 0 0
0 - zostaje bez zmian
ale dokładnie nie pamiętam, w domu mam zapisane które dokładnie