- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: guest4368 w 29 Maja 2013, 19:35:27

Tytuł: Elementy pojazdów jako oddzielne pliki
Wiadomość wysłana przez: guest4368 w 29 Maja 2013, 19:35:27
Jakiś czas temu zastanawiałem się nad koncepcją "rozczłonkowania" modeli pojazdów szynowych. Takie elementy jak np. wózki, zderzaki, pantografy, sprzęgi, wężyki i inne mogłyby być zapisane w oddzielnych, "wspólnych" plikach (parametry fizyki danego elementu także). Zmniejszyłoby to objętość paczki całościowej i zestandaryzowałoby modele elementów często powtarzających się a także w pewnym stopniu tworzenie pojazdów. Gdyby do tego wprowadzić algorytm wyboru/losowania tekstury elementu dałoby to dodatkowo pewną różnorodność. Ciekaw jestem Waszych (twórców dodatków i programistów) opinii. Jest to koncepcja na daleką przyszłość i wymagałaby przebudowania struktury plików symulatora, jednak sądzę, że przyniosłaby korzyści.
Tytuł: Odp: Elementy pojazdów jako oddzielne pliki
Wiadomość wysłana przez: szogun w 29 Maja 2013, 19:40:29
Należałoby się zastanowić ile zyskamy przez to, przypuszczam że niewiele (w odniesieniu do zmniejszania rozmiaru PC).
Tytuł: Odp: Elementy pojazdów jako oddzielne pliki
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Maja 2013, 22:12:11
Nic nowego nie odkryłeś. Już była dyskusja na ten temat w kontekście pozbycia się kanału alfa z tekstur i ukrytych w ten sposób elementów modelu. Korzyść była by taka, że modele nie znikały by pod smugami lamp, a np. zamiast tworzyć 6 odmian EU07 starczyły by dwa modele, więc jakaś oszczędność by była. Co do losowości, to nie bardzo to pasuje, ponieważ niektórzy tworzą tekstury od A do Z i niemal wszystkie elementy pochodzą z wybranego taboru.