- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: willove w 12 Maja 2013, 00:31:49

Tytuł: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: willove w 12 Maja 2013, 00:31:49
Witajcie

Tak jak w temacie, będę tutaj umieszczał tekstury do maszyny, które wykonuje w wolnym czasie. Jakby nie patrzeć jestem w tym zielony, ale jak sam zauważyłem to wystarczą dobre zdjęcia i już jest się na plus.
Na pierwszy ogień poszedł wagon 120A (Bonanza), należący do Warmińsko-mazurskich PR. Robione z nudów, jak na razie do kilku poprawek tj. spasowanie. O wszystkim będę informował w tym wątku. Autorem zdjęć jest @wojtekilawa

Pozdrawiam :)

Reg. zakazy 10, obowiązki 2, 16.
Benek  ~ Poprawione
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 12 Maja 2013, 00:40:57
Taka mała rada: jak prezentujesz postęp w pracach pokazuj je w normalnym świetle.
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 12 Maja 2013, 00:45:29
Odsyłam Cię do tego wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19094.0.html
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Maja 2013, 09:12:40
Tutaj są też przebłyski. Proponuję poszukaj dobrych jakościowo zdjęć i najlepiej jakiegoś płaskiego (nie cysternę itp).
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: willove w 12 Maja 2013, 13:59:01
@matek123 Szukałem innych zdjęć, niestety nie znalazłem. Dopasuję tylko te "rzęsy" z przodu i z tyłu wagonu, poprawie delikatnie dach i wydaje mi się że będzie dobrze
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Maja 2013, 14:14:49
Wiem że nie ma, ale dlatego proponuję zrobić coś łatwiejszego, i z lepszym materiałem.
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 12 Maja 2013, 14:28:53
@willove:

Kilka moich sugestii:

1.  W kółeczkach na dachu, oraz boku są przebłyski. Weź i usuń je. W Photoshopie znam kilka technik (dwie z nich dość czasochłonne). Jakbyś nie mógł sobie poradzić to zadaj pytanie w temacie, do którego link wkleiłem poniżej. Ja lub ktoś inny, kto akurat będzie miał chwilę pomoże Ci podsuwając pomysły.

2. Dopasuj tonalnie część tekstury, którą oznaczyłem cyfrą 2. Dwie pozostałe części boku wydają się być na jednym poziomie (cyfra 1).
Ja dopasowanie robię na poziomie "sklejania" części tekstur w nowym dokumencie (później przenoszę to na teksturę taboru).
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21899.msg306351.html#msg306351  <- Tutaj @Hanys mi pomógł opisując, jak tworzy teksturę (np. boku) ze sklejania kawałków zdjęć. U mnie każdy fragment zdjęcia na etapie pasowania z sąsiednim fragmentem jest także dopasowywany tonalnie. Mam kilka takich kawałków, które za pomocą proporcji dopasowałem. Jest wszystko ładnie tylko, tak jak u Ciebie, jeden fragment jest ciemniejszy (lub jaśniejszy) od pozostałych.  Wówczas klikam na jego warstwę (layer) i robię dopasowanie tonalne by był identyczny, jak pozostałe. Efekt w linku: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21993.0;attach=58150;image    <- Ten bok składał się z trzech części. Dopasowanie tonalne na dużym powiększeniu (około 200%) dało dobry, jak dla mnie efekt. Tak samo można uczynić z dopasowaniem dwóch boków tej samej lokomotywy. Ten etap już po wklejeniu boków na teksturę.tga. Na końcu np. czoło.  Byka 767 mam niemal ukończonego, więc po wyjściu nowej PC dopasuję teksturkę do mapowania odświeżonego modelu i wówczas w swoim temacie zaprezentuję efekt tej techniki dopasowania tonalnego.


Jeśli administracja, oraz moderatorzy uznają, że moja technika może być przydatna, wówczas proszę skopiować razem z postem, w którym jest zdjęcie boku owego wagonu 120A, do tematu pomocy przy tworzeniu tekstur.
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: szogun w 12 Maja 2013, 14:32:32
I tak niewiele z tego będzie, po prostu zdjęcia były słabe (robione z peronu z wiatą).
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: hanys w 12 Maja 2013, 14:45:09
Jako że zaczynasz teksturowanie, to taka prośba. Rzuciłeś się na głęboką wodę. Zacznij od lepszych materiałów niż te co powyżej pobrałeś. Jak chcesz mam lepsze zdjęcia boku tego wagonu. A dokładniej mam numer B11p 107-5.
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: willove w 11 Czerwca 2013, 15:31:46
Witam ponownie. Póki co projekt bonanzy WM-PR pozostawiam na naprawdę wolne chwile. Aktualnie żeby umilić sobie prace z symulatorem, potrzebowałem trochę powiewu "świeżości". Tak więc wybór padł na zapomniane textury wagonów a9mnopuz spółki Inter City. Wydaje mi się, że jak na początek pracy z texturami, wyszły mi bardzo dobrze. Pozstały mi w sumie tylko detale.
Drugim projektem z kolei jest dość nowa, zmodernizowana lokomotywa EP07P "papuga" Przewozów Regionalnych. Tutaj zadowolony jestem tylko z boków, gdyż na dopieszczenie czoła nie miałem zdjęć. Póki co jest nawet dobrze. A co wy sądzicie o tym?

Reg. zakazy 10.
Popraw ortografię, bo bolą oczy.
Benek
Poprawione. Pisałem na szybko, a nie zorientowałem się że mam angielską wersję przeglądarki, która nie podkreśla błędnych wyrazów. Tak to jest jak się bezgranicznie ufa technice.
Póki co, a nie puki co. Teraz post jest w porządku.
Benek
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: hanys w 11 Czerwca 2013, 15:47:10
[...]Puki co jest nawet dobrze. A co wy sądzicie o tym?

Z racji tego, iż od tego czasu co pokazałeś nam bonanzę nic się nie zmieniło. Poziom teksturowania dalej się nie zmienił. Odsyłam Cię zatem do tego wątku. Najpierw naucz się ładnie sklejać zdjęcia (obróbka fotek) w jedną całość, a potem działaj dalej.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21899.0.html
Co do EU to się nie wypowiem. Co do wagonów, idzie je jakoś uratować. Na pierwszy rzut oka razi w oczy łączenie boku z czołem. Tak w zasadzie, to Ty chyba najprostszy detal w tym wagonie wymieniłeś. Mianowicie bok. Przy tworzeniu nowej tekstury wagonu czy lokomotywy, wymienia bądź modyfikuje się wszystkie widoczne tekstury. W głównej mierze widoczne. Detale niektóre oczywiście, które nie wymagają wymiany mogą pozostać, ale w przypadku nowej tekstury wagonu to konieczne jest wymiana trzech podstawowych elementów: bok, front oraz dach. Później można jeszcze inne detale jak podwozie, ale to już drugorzędna sprawa. W ów twoich wagonach oprócz nie wymienionych tekstur rzuca się w oczy same sklejenie fotek. Nie widzisz tego, że jedna część wagonu jest normalna druga ciemna i ma inny odcień? Chyba w realu takich wagonów nie widziałem. Sory. Są, ale przeważnie przeznaczone na złom. Tak wiec jak wyżej napisałem, zapoznaj się z tym wątkiem "Jak zrobić nową teksturę [...]". Tyle ode mnie.

Reg. zakazy 10.
Twój post został raportowany.
Powstawiaj kropki, przecinki, ponieważ teraz Twój post to słowotok.
Benek
Tytuł: Odp: Tworzenie tekstur w wolnym czasie
Wiadomość wysłana przez: TGVkamil w 12 Czerwca 2013, 17:42:30
Cegielskie wagony nie mają szans na publikacje bez nowego modelu. Chodzi tutaj o czoła http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1190