- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Patrykos w 14 Kwietnia 2013, 14:56:45

Tytuł: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 14 Kwietnia 2013, 14:56:45
Bry,
 pewnie wielu z Was czuje niedosyt z racji braku informacji o powstających dodatkach bądź przeroście tej informacji nad tym, co zostało już zrobione. Po wielu przemyśleniach i wzięciu pod uwagę argumentów za i przeciw postanowiłem stworzyć ten wątek, aby na bieżąco informować publiczność o powstających dodatkach.

Takie krótkie sprawozdanie co trzeba zrobić, żeby model wyszedł
ET41 – wykonać tekstury (ja się tym zajmuję);
Bautzen – wykonać tekstury (kolega @hanys zgłosił chęć);
ST43 – czekam na przedział maszynowy od pewnej osoby, która wyraziła chęć zrobienia;
CFR/E – wykonać tekstury (ja się tym zajmuję).
Ponadto na warsztacie są jeszcze modele m.in Fals WAP (wymaga przystosowania do dzisiejszych standardów), M62/ST44 i platforma kontenerowa Lgs.

UWAGA!
Ten wątek nie ma charakteru reklamowego ani jego celem nie jest „zrobienie smaka” użytkownikom.
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Kwietnia 2013, 15:45:38
Jako pierwsze (sorry @Patryk, wiesz jaki ze mnie hejter ;) ) mam zastrzeżenie co do Bautzena i zastosowaniu wnętrza. Pomysł fajny, ale jak przekonać ''exe'' żeby losowo oświetlało przedziały "lowpoly" w nocnych sceneriach?
No i może warto by pomyśleć nad rozwiązaniem oświetlenia nocnego wagonów na tej samej zasadzie jak działa smuga w lokomotywach (załączana od pewnej wartości light, szczególnie fajnie to wychodzi na Zwierzyńcu_TLK)?
Tyle hejtingu ode mnie, jak coś to materiały zdjęciowe zawsze dało by radę skołować.

EDIT: Mam rozumieć że lowpoly dla lokomotyw i wagonów będzie swoistego rodzaju standardem? Czy bryła kabiny (a co za tym idzie teksturowanie) uległy zmianom?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 14 Kwietnia 2013, 15:46:39
Planowana jest możliwość przebywania w wagonach Bautzen? Czy to tylko dla dekoracji?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Kwietnia 2013, 15:48:17
Planowana jest możliwość przebywania w wagonach Bautzen? Czy to tylko dla dekoracji?

To się da zrobić, na takiej samej zasadzie jak jest wnętrze do 111A już na obecnym etapie :)
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 14 Kwietnia 2013, 15:49:37
Wnętrze jest oddzielnym submodelem więc można manipulować jego oświetleniem.

EDIT: Mam rozumieć że lowpoly dla lokomotyw i wagonów będzie swoistego rodzaju standardem? Czy bryła kabiny (a co za tym idzie teksturowanie) uległy zmianom?
Jeżeli chodzi o moje dodatki to tak. Tak, kabina jest w zupełności nowa.
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Kwietnia 2013, 15:53:39
Wnętrze jest oddzielnym submodelem więc można manipulować jego oświetleniem.
Coś na zasadzie tak jak jest w "111A_noc"?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 14 Kwietnia 2013, 15:56:44
Coś na zasadzie tak jak jest w "111A_noc"?
W obecnych wagonach wersje nocne to są świecące wielokąty w miejscach okien. Więc jak ma być oddzielne wnętrze, to nie będzie można tak zrobić.
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Kwietnia 2013, 16:00:40
@matek123, to akurat wiem. Chodzi mi o to, czy na podobnej zasadzie będzie działało oświetlenie wnętrza w bautzenie czyli x przedziałów oświetlonych, y przedziałów ciemnych i nazwane jako np. "111A_01" i dostosowane do konkretnej tekstury.
Skoro jest to osobny submodel, to poszczególne jego elementy można ustawić jako "shelfillum: true" (lub jakoś podobnie się to pisało), żeby "oświetlić" cały jeden przedział. No tylko bez sensu to by było na dziennych sceneriach.
Hmm... jak to rozwiązać?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 14 Kwietnia 2013, 16:03:54
Niestety nie wiem czy można tak zrobić. Nie jest na bieżąco z symulatorem. Bazuję na PC2011 i tamtejszym exe. Jeżeli którykolwiek magik (exekowiec) byłby chętny poeksperymentować z ów oświetleniem, jestem jak najbardziej za i chętnie w tym pomogę.
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: youBy w 14 Kwietnia 2013, 16:04:34
Zawsze można pociąć model wnętrza na przedziały i korytarz i dla każdego z nich ustawić oddzielny próg załączenia oświetlenia.
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Kwietnia 2013, 16:09:25
"shelfillum: true" (lub jakoś podobnie się to pisało),
Kubuś SelfIllum jak już ;).
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Kwietnia 2013, 16:19:37
Oj tam, tylko jedno "h" mi się wcisnęło ;)
W każdym razie, czy obecne, w miarę najnowsze exe, jest w stanie poradzić sobie z oświetleniem wagonu, tak jak to zastosowano w "111a_noc", ale na zasadzie załączania tak jak smugi i oświetlenie peronu na @Bartkowym "Zwierzyńcu_TLK"? Czy są potrzebne do tego zmiany w exe?
Oczywiście, mam na myśli oświetlenie nowego Bautzena, bez zastosowania "interior`a".
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 14 Kwietnia 2013, 16:23:19
Oj tam, tylko jedno "h" mi się wcisnęło ;)
W każdym razie, czy obecne, w miarę najnowsze exe, jest w stanie poradzić sobie z oświetleniem wagonu, tak jak to zastosowano w "111a_noc", ale na zasadzie załączania tak jak smugi i oświetlenie peronu na @Bartkowym "Zwierzyńcu_TLK"? Czy są potrzebne do tego zmiany w exe?
Oczywiście, mam na myśli oświetlenie nowego Bautzena, bez zastosowania "interior`a".
To co masz na myśli odnośnie lamp to inna bajka. W lampach to się w pliku scenerii zmienia parametr żeby się automatycznie zapalały.
include baltyk/lampy_nocne.inc 3 end
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: hunter w 14 Kwietnia 2013, 16:27:26
Przeciez w modelu przy Selfillum mozna podac prog zapalania - http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_120#12._Zmienne_.C5.9Bwiecenie_submodeli
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 14 Kwietnia 2013, 16:30:55
Patryk a ET41 będą też z pantografami z wkładką węglową?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Kwietnia 2013, 16:51:59
To co masz na myśli odnośnie lamp to inna bajka. W lampach to się w pliku scenerii zmienia parametr żeby się automatycznie zapalały.
include baltyk/lampy_nocne.inc 3 end
Sam parametr sprawy nie załatwia. Zajrzyj sobie do pliku t3d. Selfillum ustawia emitowanie światła przez dany element. Jak ustawisz true, to ten dany element będzie źródłem światła. A jak false to nie będzie świecił. Przykładem jest np wiata od szoguniastego:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: wiata
Type: Mesh
Name: light_on00
Anim: false
Ambient: 255.0 205.0 147.0
Diffuse: 255.0 205.0 147.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: light_on00
Type: Mesh
Name: poswiata
Anim: false
Ambient: 255.0 205.0 147.0
Diffuse: 255.0 205.0 147.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: wiata
Type: Mesh
Name: light_off00
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false

Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 14 Kwietnia 2013, 17:22:17
Jak to jest z tą maszynownią w ST43? Że "Zrobię w następnym wcieleniu" czy już coś się kroi tylko modelarz nie ma czasu?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: hanys w 14 Kwietnia 2013, 17:28:44
Jak to jest z tą maszynownią w ST43? Że "Zrobię w następnym wcieleniu" czy już coś się kroi tylko modelarz nie ma czasu?
Od razu Warszawy nie zbudowano. Wiec dajmy czas Patrykowi.

Patryk a ET41 będą też z pantografami z wkładką węglową?

Skoro Patryk podjął się reaktywacji modyfikacji ET41, to i też zapewne weźmie pod uwagę wersję z połówkowymi pantografami oraz z wkładkami węglowymi pod stare wersje pantografów, co jest obecnie normą w symulatorze odnośnie wkładek węglowych przy modyfikowanych obecnie pojazdach.
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 15 Kwietnia 2013, 03:35:15
Powiem krótko: szacun za szyby, tzn. widoczne z zewnątrz wnętrza. W sensie niby to nic ogromnego, ale dzięki takim krokom stawać się to będzie (mam taką nadzieję) standardem.
Co do oświetlenia, zastanawiam się na ile istotne jest pytanie "czy da się to zrobić w obecnym exe"? Z mego doświadczenia twierdzę, że @Ra nie jest przeciwny rozwijaniu symulatora, przeszkodą nie jest zwykle brak chęci z jego strony, co raczej brak opracowanych materiałów na bazie których można by ewentualne przeróbki budować, testować i wprowadzać. Bo co z tego, że będzie możliwość oświetlania czegoś, jeśli nikt nie będzie z tej możliwości korzystał, ba nikt nawet się o niej nie dowie (poza tymi, którzy czytają regularnie changelog kolejnych wersji programu). Także wydaje mi się, że najpierw się należy martwić o to, żeby było co oświetlać, a dopiero potem samym oświetlaniem.

Ed: Co do patyków, nie ma ktoś może jakichś zwymiarowanych ich rysunków, dokładniejszych informacji o budowie, etc.?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: TGVkamil w 15 Kwietnia 2013, 16:07:28
Ładnie ładnie, ale  bautzen nie ma za dużych tych okien?
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Exe w 15 Kwietnia 2013, 21:09:08
Skoro zdjęcia na teksturę pochodziły od Bautzena to chyba raczej nie? To logiczne. ;)
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 15 Kwietnia 2013, 21:19:10
Skoro zdjęcia na teksturę pochodziły od Bautzena to chyba raczej nie? To logiczne. ;)

Nie sugeruj się zdjęciami, bo te zawsze można rozciągnąć. Tutaj raczej chodziło o okna w modelu, a nie na teksturze.
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 16 Kwietnia 2013, 01:10:16
Podawałem Ci już kiedyś linka ze zdjęciami które mogą się przydać. Dla przypomnienia: http://eu07.pl/userfiles/785/foto-wagon.zip

Właśnie odkopałem kilkanaście fotek, które robiłem w zeszłym sezonie w wagonie sypialnym. Możesz z tego spróbować coś wykorzystać. Zaraz zuploaduję i wyedytuję tego posta.

EDIT:
W zasadzie to się pochwaliłem za bardzo, jedyne zdjęcie przydatne dla zwykłego wagonu osobowego to tekstura tapicerki. Trzymaj: http://eu07.pl/userfiles/785/foto-DSC_2819.JPG .
Tytuł: Odp: Warsztat Patryka
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 03 Grudnia 2013, 11:45:44
Moim zdaniem wielki nieobecny w kategorii wagonów towarowych.