- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Dominik333 w 07 Kwietnia 2013, 14:57:19

Tytuł: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 07 Kwietnia 2013, 14:57:19
Chciałbym zapytać czy istnieje możliwość ręcznego przekładania tej zwrotnicy (zał.2) za pomocą klawisza T/t. Pytam ponieważ np. zwrotnice typu (zał.1) można przekładać właśnie dzięki kombinacji tych klawiszy.
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 07 Kwietnia 2013, 14:59:39
To zwrotnice elektryczne działają na wpis eventu, a tamte są ręczne dziwnie by wyglądało, gdyby AI przestawił sobie ręczną zwornice.
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 07 Kwietnia 2013, 15:06:12
Dobrze, aczkolwiek na Manewrowie można przekładać wszystkie zwrotnice. Więc czemu na tej scenerii można a na innych nie?
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 07 Kwietnia 2013, 15:07:02
Porównaj pliki .inc zwrotnic to zobaczysz czemu tam można a gdzie indziej nie.
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 07 Kwietnia 2013, 15:39:48
Dobrze, aczkolwiek na Manewrowie można przekładać wszystkie zwrotnice.
Bzdura...
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 07 Kwietnia 2013, 15:51:32
Faktycznie, przeoczyłem fakt że można przekładać tylko te z wajchą. Za radą szoguna porównałem wpisy w .inc i w niektórych wpisach jest coś takiego:
"//sterowanie zwrotnica za pomoca klawiszy t,T
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 3.0 t 0 (p1)+ (p1)- end  " w innych zaś takiego wpisu nie ma. Ale rozumiem, że dodanie takiego wpisu do zwrotnic które go nie posiadają nic nie zmieni? Jeśli jest tak jak myślę temat można zamknąć.
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 07 Kwietnia 2013, 17:16:35
Nie wiemy, co rozumiesz ;)
Załóżmy, że dodanie tego wpisu nie zmienia działania rozjazdu. W takim razie po co byłby ten wpis? Skoro nic on nie robi, to jest on niepotrzebny. Skoro jest niepotrzebny, to go nie ma. Wiemy jednak, że on jest — czyli źle myślisz. Po zapoznaniu się z dokumentacją dowiesz się, że to właśnie on odpowiada za ręczne sterowanie.
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 07 Kwietnia 2013, 19:23:11
Wklejając wpisy do każdej ze zwrotnic a następnie uruchamiając symulator i po naciśnięciu klawisza T/t nic się nie dzieje. Czy któryś z tych parametrów (p2) (p3) (p4) 3.0 t 0 (p1)+ (p1)- end musi być inny dla każdej zwrotnicy?
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Kwietnia 2013, 19:26:55
Proponuje byś najpierw poznał dokładnie budowę plików include. Na forum jest nawet wątek ze szczegółowym opisem.
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 07 Kwietnia 2013, 19:27:47
Wklej zawartość inc'a do którego dodałeś eventy to zobaczymy.
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 07 Kwietnia 2013, 19:30:04
Nic nie zmieniałem we wpisach tylko wkleiłem i tyle.

//---elementy dla zwrotnicy lewej w=1.435m l=25.222m r=190m

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

//sterowanie zwrotnica za pomoca klawiszy t,T
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 t 0 (p1)+ (p1)- end


//---model latarni zwrotnika wraz z podstawa
//node 1000 0 (p1)_wz model (p2) (p3) (p4) (p5) wzll.t3d none endmodel
node 1000 0 (p1)_wz model 1.8 0.2 0.8 180 wza.t3d wzl endmodel

//---animacja latarni zwrotnika
event (p1)_wz1 animation 0.5 (p1)_wz rotate wz 0 0 0 100 endevent
event (p1)_wz2 animation 0.5 (p1)_wz rotate wz 0 0 90 100 endevent

//---przelaczanie zwrotnicy o nazwie (p1)
event (p1)_0 switch 0.0 (p1) 0 endevent
event (p1)_1 switch 0.0 (p1) 1 endevent

//---ustawianie ograniczenia predkosci
event (p1)_Vmax trackvel 0.0 (p1) -1 endevent
event (p1)_V40 trackvel 0.0 (p1) 40.0 endevent

//---globalne (zewnetrzne) procedury sterujace:
event (p1)+ multiple 1 none (p1)_wz1 (p1)_0 (p1)_Vmax endevent
event (p1)- multiple 1 none (p1)_wz2 (p1)_1 (p1)_V40 endevent

Pogrubiłem dodany wpis
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 07 Kwietnia 2013, 19:34:51
Sterowanie zwrotnicą musi być umieszczone przed origin.

Cytuj
//---elementy dla zwrotnicy lewej w=1.435m l=25.222m r=190m
//sterowanie zwrotnica za pomoca klawiszy t,T
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 t 0 (p1)+ (p1)- end

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

(...)
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 07 Kwietnia 2013, 20:11:23
Dalej brak animacji, cóż chyba będę musiał to zostawić tak jak jest.
EDIT. Przykładowo teraz zobaczyłem, że na td pierwsza zwrotnica nic nie reaguje natomiast zwrotnica z drugiej strony działa, tak więc zwrotnica "prawa" musi mieć inny parametr jak "lewa". Mam rację?
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 07 Kwietnia 2013, 20:18:45
A spróbuj tak, na TD działa bez problemu
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

//sterowanie zwrotnica za pomoca klawiszy t,t
node -1 0 (p1)_recznie eventlauncher 0 0 0 3.0 t 0 (p1)+ (p1)- end
Tytuł: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Kwietnia 2013, 20:29:58
EDIT. Przykładowo teraz zobaczyłem, że na td pierwsza zwrotnica nic nie reaguje natomiast zwrotnica z drugiej strony działa, tak więc zwrotnica "prawa" musi mieć inny parametr jak "lewa". Mam rację?
Poczytaj zrozumiesz http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19751.msg232375.html#msg232375

Zamykam.
Rozi