- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 14 Marca 2013, 17:37:18
-
Wagony Kolei Śląskich lepią się od brudu. Pokrywa je maź błota. Widać gołym okiem, że nie myto ich od miesięcy. A miały być wizytówką debiutującego trzy miesiące temu przewoźnika, Mieliśmy podróżować w czystych i wygodnych pociągach, zapowiadali prezesi Kolei Śląskich. Po trzech miesiącach od chwili przejęcia przez Koleje Śląskie połączeń w naszym województwie wszystko znowu jest jak za dawnych czasów. Wagony Kolei Śląskich są brudne, kleją się na zewnątrz od błota. Nowe elfy zarosły już błotem. Pasażerowie skarżą się, że wnętrza też myte są pobieżnie i trzeba uważać, by nie przykleić się do foteli. Koleje czeka wdrożenie programu naprawczego, bo mają 54 mln zł. Czy brudne wagony to jeden z etapów szukania oszczędności? Przedstawiciele Kolei Śląskich tłumaczą, że przygotowywany jest przetarg na czyszczenie taboru. Obecnie wykonuje je firma na zlecenie. W przyszłości ma być to stała umowa. Przetarg ma być rozstrzygnięty w maju. Jednak nie zmieni się i tak częstotliwość mycia składów. – Według obecnej i przyszłej umowy, pociągi mają być myte dwa razy w miesiącu. Niestety, do tej pory nie udało się tego planu zrealizować dla całego taboru. Powodem była zima i ciężkie warunki, a pociągi są myte ręcznie – tłumaczy Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich. Spółka ma obecnie 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych, 24 lokomotywy, 82 wagony do lokomotyw, oraz 11 pojazdów spalinowych. Pociągi myte są tylko w bazie w Gliwicach. – W związku z sygnałami o brudnych składach Kolei Śląskich zamierzamy częściej sprawdzać jakość i staranność mycia pociągów – dodaje Zaremba. Liczymy na zmiany!
Info: http://www.fakt.pl/Czy-ktos-myje-te-pociagi-,artykuly,203794,1.html
Galeria: http://www.fakt.pl/Czy-ktos-myje-te-pociagi-,galeria-artykulu,203794,1.html
-
[...]Pociągi myte są tylko w bazie w Gliwicach. [...]
Co to za pierdoły gada. W Raciborzu obieg numer 43 jest myty od godziny 10.06 do godziny 11.30 . . . W tym czasie też myją jakiś skład do Katowic co stoi ponad godzinę. . .
Dodano: 14 Marca 2013, 17:44:16
A tak poza tym, po co pokazują mocno zabrudzone detale pojazdów EN57 które są dzierżawione od Sigmy tabor a Sigma zaś od PRów je dzierżawi. Tutaj akurat to w gestii Sigmy/Przewozów Regionalnych jest mycie składów a nie przewoźnika. Bo przewoźnik zleca realizację oraz utrzymanie pojazdów.
-
Ciężko myć cokolwiek przy minusowych temperaturach…
-
Ciężko myć cokolwiek przy minusowych temperaturach…
To też prawda. Jeżeli nie posiada się ogrzewanych hali to tak jest. Patrzcie też na czeskie wagony. W okresie zimowym Czesi również nie myją i jakoś się jeździ i nikt nic nie robi żadnej afery.
-
"Odprowadziłem teściową na dworzec PKP. Dlaczego mam czarną dłoń? Z radości poklepałem EZT Kolei Śląskich."
-
Witam, wagony np. IC są myte w Warszawie czy Krakowie, ale musi być temperatura większa od zera. Warszawa posiada myjkę gdzie każdy skład przejeżdża przez nią, i co dwa tygodnie ma mycie okresowe gdzie wagony są myte ręcznie. Kraków myjki nie posiada chyba, że na Płaszowie, ale są myte ręcznie wagony z Krakowa. Wrocław ma halę gdzie jest mycie ręczne. Gdynia posiada myjkę. Innych przewoźników nie widziałem czy posiadają myjki. Gliwice mają grupę postojową Kolei Śląskich ale tam jest mycie ręczne, wiem bo jestem z Gliwic i często poruszam się pociągami które przejeżdżają obok stojących składów, lub idąc wiaduktem też widzę całą grupę. Pozdrawiam
-
http://www.garnek.pl/epasa/25148589/eu07-112 Koleje Śląskie się chowają. Aż się przestraszyłem ;)
-
Info: http://www.fakt.pl/Czy-ktos-myje-te-pociagi-,artykuly,203794,1.html
Niestety, to źródło do mnie nie przemawia. Żeby mieć największą poczytalność poczytność w Polsce zawsze wzbudzają sensacje. Dałeś się nabrać.
Dzięki, EU07-483.
-
Niestety, to źródło do mnie nie przemawia. Żeby mieć największą poczytalność w Polsce zawsze wzbudzają sensacje. Dałeś się nabrać.
No akurat w tym wypadku nie potrzeba mieć specjalnego źródła informacji, żeby stwierdzić, że zimą pociągi jeżdżą wyjątkowo ubrudzone. A poczytalna to mogła być Katarzyna W., nie gazeta. Poczytność, nie poczytalność.
Bez wulgaryzmów proszę.
adsim
-
Mnie takie syfiate składy nie dziwią, bo kiedyś ogólnie lepiej dbano o lokomotywy i wagony. Teraz to mało kto przykłada do tego jakąś uwagę, takich czasów doczekaliśmy. Liczy się tylko hajs heh.
-
To na pewno wina 'globalnego ocieplenia'.
Liczy się tylko hajs heh.
Kapitalizm w wersji polskiej.
-
Bo kiedyś ogólnie lepiej dbano o lokomotywy i wagony. Teraz to mało kto przykłada do tego jakąś uwagę, takich czasów doczekaliśmy. Liczy się tylko hajs heh.
@Sawi, u nas na szopie byłeś i jeszcze w latach 90 myto co dziennie lokomotywy jak samochody, ale jest oszczędność w teraźniejszych czasach i już się tego nie robi.
-
A no byłem. Wiesz oszczędności oszczędnościami wiadome coraz cięższe czasy, ale chodzi o efekt wizualny. Nie dziwne, że potem o Polsce się mówi negatywnie jak się widzi tak syf.
-
Spokojnie, na Waflu dalej nasze wagony są czystsze od niemieckich ;)
-
Zima jak zima, nie bata żeby po chociaż po jednym dniu pracy lok/wagon nie był brudny. Ważne, żeby w środku było czysto i ciepło. Tabor ma jeździć a nie ładnie wyglądać.
-
Nie zgodze się. Tabor ma jeździć, ale o wygląd i estetyke też czasem trzeba zadbać. Wolisz jeździć osprejowanym kiblem po krótkiej nocy w Katowicach* czy czystszym lekko tylko ubrudzonym po zimie lub w trakcie jej trwania? ;)
*Stereotyp nie mający na celu urażenia nikogo jedynie przypomnienie jak drzewiej bywało. :)
-
Ważne, żeby w środku było czysto i ciepło. Tabor ma jeździć a nie ładnie wyglądać.
Znasz przysłowie "jak Cię widzą tak Cie piszą"? Tabor przede wszystkim ma być utrzymany na poziomie, czyli jeździć i nie odstraszać lub zniesmaczać.
-
Przecież wszyscy znamy stanowisko wszystkich spółek kolejowych wobec klientów (pasażerów): Nie podoba się, wybierz sobie inny środek transportu. Co jak co, ale u nas w Polsce to się nie zmieni ;) Nie wiem jak kolega @Sawi, ale ja marznąc na peronie skakałbym z radości jakby podstawili cokolwiek, byleby się w środku ugrzać i wygodnie usiąść :)
-
Wolisz jeździć osprejowanym kiblem po krótkiej nocy w Katowicach czy czystszym lekko tylko ubrudzonym po zimie lub w trakcie jej trwania? ;)
No no już zostaw te Katowice w spokoju, akurat graffiti nie jest elementem występującym jedynie w GOPie. Ale fakt faktem nie chciałbym jechać EZTem przypominającym penisa więc powiedzenie „tabor ma nie wyglądać…” jest znacznie przesadzone. ;P
-
nie chciałbym jechać EZTem przypominającym penisa
Nie podoba się, wybierz sobie inny środek transportu.
:)
-
@Patryk: Tak tylko stereotypowo rzuciłem ;) Aczkolwiek z tego co mi "relacjonuje" koleżanka (Opolanka) to nie tak znowóż tragicznie jest w wagonach zarówno IR jak i TLK. Ostatnio (co sam sprawdziłem) miała okazje nawet jechać cudnie dogrzanym Bautzenem :)
-
@Niebugoclaw – wszyscy wiemy, że takie podejście przewoźników/organizatorów jest co najmniej trywialne i nie powinno być praktykowane w poważnie działającym zbiorkomie/transporcie dalekobieżnym. Odnośnie dizajna miałem na myśli już o wygląd na etapie projektowania, bo raczej do tego odnosi się to powiedzenie.
-
Zgadzam się z Tobą, ale czy coś jest w stanie w postkomunistycznym kraju przebić kilkudziesięcioletni beton jakim jest "post PKP"?
-
@Niebugoclaw, ale kiedyś ta era się skończy, a i tak jest coraz lepiej. Dworce się robią, tory też, a i nasze produkty są już kupowane i wysyłane na lewą i lewodolną część mapy EU. Więc jednak era komuny odchodzi. Poza tym to też kwestia mentalności danej jednostki i czy jest na tyle charyzmatyczna, żeby pociągnąć za sobą zmiany ku lepszemu z innymi ludźmi. Ja tam jestem optymistą i wierzę że niedługo naprawdę będziemy mieć fajnie funkcjonującą i zadbaną kolej. Skoro u Czechów (może i mniejszy kraj) dało się zrobić to i u nas się zrobi.
-
Mam pytanie: swoje ganicie, cudzego nie znacie? Czy widzieliście może jak ,,czyste" jeżdżą pociągi w Holandii, i to praktycznie przez cały rok, bez względu na warunki atmosferyczne? Czy widzieliście jaki syf jest w pociągach TGV Thalys? Wybiórczą zajechało..
-
Nie wiem jak kolega @Sawi, ale ja marznąc na peronie skakałbym z radości jakby podstawili cokolwiek, byleby się w środku ugrzać i wygodnie usiąść :)
Jasne zgadzam się, ale weź pod uwagę, że zima to powiedzmy wyjątek od tej reguły. Mnie chodzi o cały roczny okres.
-
ale kiedyś ta era się skończy
Czasy się zmienią jak ludzie się zmienią, co jest oczywiście nieuniknione :)
-
Wielkopolska jest chyba jakaś inna, bo tu nie zauważyłem żeby składy jeździły "Pokryte mazią błota" (temat rozwinął się poza wspomniane KŚ).
Fuct.pl i tyle. Dobrze by było nie czerpać informacji z tego źródła, bo biorąc pod uwagę treść artykułów można stwierdzić że w redakcji palą skręty maczane w wielu rozpuszczalnikach.