- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: siódemka8 w 10 Lutego 2013, 16:26:47
-
Witam.
Czy istnieje możliwość w SPKS zmieniania wpisów hamulca w plikach chk. danej lokomotywy. Jeśli tak to które wpisy są odpowiedzialne za szybkość luzowania i napełniania i który wpis jest odpowiedzialny za moc hamowania. np. aby przy 2 barach jednostka hamowała mocniej
Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
-
I ja podepnę się do tematu z pytaniem dotyczącym wpisu odpowiadającemu częstotliwości załączania się sprężarki.
-
Panowie "Obserwowani" ;), dla dobra sprawy i higieny forum warto byłoby takie kwestie poruszać w tym wątku (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22762.0.html). SPKS to system "testowy", i dzięki waszym spostrzeżeniom i uwagom w odpowiednim miejscu, łatwiej będzie osiągnąć status "gotowy".
-
I ja podepnę się do tematu z pytaniem dotyczącym wpisu odpowiadającemu częstotliwości załączania się sprężarki.
Nie ma jako takiego. Sprężarka załącza się przy spadku ciśnienia w zbiorniku poniżej wartości MinCP. Jest to więc wypadkowa:
- wielkości zbiornika głównego
- różnicy nastawień regulatora sprężarki
- rozchodu powietrza (zapotrzebowanie składu, nieszczelności, częstość luzowania).
-
I które to konkretnie parametry są ? Bo praktyka mi podpowiada, że sprężarka załącza się częściej.
-
Konkretniej Panowie - w jakiej lokomotywie, jak często, przy jakim ciśnieniu. Kreatywnie piszmy.
-
3. OPIS PARAMETRÓW LINIJKI BRAKE
BrakeValve — rodzaj zaworu rozrządczego
MBF — nacisk hamulca ręcznego, kN
MaxBP — najwyższe „normalne” ciśnienie w cylindrach, bar
TareMaxBP — najwyższe ciśnienie w cylindrach na nastawieniu próżny, bar
MedMaxBP — najwyższe ciśnienie w cylindrach na nastawieniu ładowny I, bar
MaxASBP — ciśnienie przy użyciu hamowania przeciwpoślizgowego, bar
MaxLBP — najwyższe ciśnienie w cylindrach przy hamulcu dodatkowym, bar
RM — stosunek ciśnień na niskim i wysokim stopniu hamowania
BCN — liczba cylindrów hamulcowych
BCR — promień cylindra hamulcowego, m
BCD — skok tłoka cylindra hamulcowego, m
BCM — całkowite przełożenie przekładni hamulcowej (niezmienne) na cylinder
BCMLo — przełożenie na nastawieniu próżny
BCMHi — przełożenie na nastawieniu ładowny
NBpA — liczba par ciernych na oś
BM — rodzaj pary ciernej
BCS — siła nacisku sprężyny powrotnej i tarcia w cylindrze, kN
BSA — siła przeciwstawiająca się nastawiacza skoku tłoka, kN
BVV — pojemność zbiornika pomocniczego,
BRE — sprawność przekładni hamulcowej
Vv — pojemność zbiornika głównego, m3
MinCP — dolne nastawienie regulatora sprężarki, bar
MaxCP — górne nastawienie regulatora sprężarki, bar
CompressorSpeed — wydajność łączna sprężarek na ssaniu, m3/s
CompressorPower — zasilanie/napęd sprężarki
Pogrubione — parametry dotyczące zasilania, podkreślone — parametry dotyczące wagonów. Nieszczelności są obecnie zaszyte na stałe w exe. Inna sprawa, że parametry dla najpopularniejszego taboru zostały wpisane na podstawie rzeczywistych pojazdów.